Team orders moeten weg of blijven?

Gestart door jende, 24 maart 2013 - 11:19:38

« vorige - volgende »

Team Orders moeten weg of blijven?

Team orders moeten blijven.
8 (28.6%)
Team orders moeten verboden worden.
11 (39.3%)
Het maakt mij niet uit
9 (32.1%)

Totaal aantal stemmen: 24

SanderD

Citaat van: Jozef op 12 april 2013 - 13:56:49
Citaat van: Franky R. op 11 april 2013 - 15:41:14
http://www.gppits.net/nieuws/alonso_teamorders_moet_je_opvolgen/
Om hier nog even op te reageren: Alonso heeft in deze absoluut geen recht van spreken, in 2007 was hij namelijk zelf de grootste eikel ter wereld bij McLaren...

Dus omdat je ooit fout hebt gezeten mag je daarna nooit meer je mening geven? Zegt meer over jou dan Fernando.

T.Nuvolari

Citaat van: Luc. op 12 april 2013 - 15:01:00
Citaat van: Super Seb op 12 april 2013 - 14:28:04
Inderdaad. Alonso word nu beschouwd als de beste coureur maar dat was vroeger ook een gootsteen. Nu doet Vettel het verkeerd. Helemaal waar maar af en toe wel verbazingwekkend dat alles wat Vettel fout doet zijn schuld is en alles wat goed gaat komt door een ander. Begint bijna bizarre vormen aan te nemen......
Op de één of ander manier lijkt het alsof er bij Vettel geen tussenweg is. Of je hebt een hekel aan hem, of je bent fan van hem.
Van Alonso bijvoorbeeld ben ik geen fan, maar ik heb ook geen hekel aan hem, terwijl ik echt een afkeer van Vettel heb. Dat is vreemd en ik zou niet weten hoe dat komt, maar daarvan krijg je wel zo'n situaties als je nu schetst.

Vind ik niet. Tot vorige race had ik absoluut niks tegen Vettel, zelfs na de actie niet. Het gekontdraai daarna drukte mijn beeld van Vettel als sympathieke knul toch wat.

@ Seb: Hoge bomen vangen nu eenmaal veel wind. Vettel moet heus niet overladen worden met alle zonden van Israel, Webber heeft ook wat op zijn conto. Laten we natuurlijk Hamilton, Alonso, Schumacher, Senna, Prost, etc.. niet vergeten. Wees in ieder geval tevreden dat hij zonder enige twijfel in dat laatste rijtje mag gaan staan.

Nog dit, zou het niet raar zijn als alles wat Vettel fout doet niet zijn schuld zou zijn? ;)

0634

Citaat van: SanderAlonso op 12 april 2013 - 15:05:19
Citaat van: Jozef op 12 april 2013 - 13:56:49
Citaat van: Franky R. op 11 april 2013 - 15:41:14
http://www.gppits.net/nieuws/alonso_teamorders_moet_je_opvolgen/
Om hier nog even op te reageren: Alonso heeft in deze absoluut geen recht van spreken, in 2007 was hij namelijk zelf de grootste eikel ter wereld bij McLaren...

Dus omdat je ooit fout hebt gezeten mag je daarna nooit meer je mening geven? Zegt meer over jou dan Fernando.

Inderdaad. Merkwaardig dat je dan nooit meer ergens een mening over mag hebben. Het is zes jaar geleden.

0634

Citaat van: M@rc op 12 april 2013 - 15:30:44
@ Seb: Hoge bomen vangen nu eenmaal veel wind. Vettel moet heus niet overladen worden met alle zonden van Israel, Webber heeft ook wat op zijn conto. Laten we natuurlijk Hamilton, Alonso, Schumacher, Senna, Prost, etc.. niet vergeten. Wees in ieder geval tevreden dat hij zonder enige twijfel in dat laatste rijtje mag gaan staan.


Hij heeft 'alleen maar' een teamorder genegeerd...

Een aantal van die jij noemt hebben opzettelijk ongelukken veroorzaakt... Not really the same.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 12 april 2013 - 15:33:09
Citaat van: M@rc op 12 april 2013 - 15:30:44
@ Seb: Hoge bomen vangen nu eenmaal veel wind. Vettel moet heus niet overladen worden met alle zonden van Israel, Webber heeft ook wat op zijn conto. Laten we natuurlijk Hamilton, Alonso, Schumacher, Senna, Prost, etc.. niet vergeten. Wees in ieder geval tevreden dat hij zonder enige twijfel in dat laatste rijtje mag gaan staan.


Hij heeft 'alleen maar' een teamorder genegeerd...

Een aantal van die jij noemt hebben opzettelijk ongelukken veroorzaakt... Not really the same.


Hmm, Turkije 2010 was geen opzettelijk ongeluk? Het was toch Vettel die zich tegen Webber drong? ???


BTW, ik vind Vettel nu idd. meer neigen naar Schumacher. De Schumi van Monaco 2006 welteverstaan...

Super Seb

Citaat
Nog dit, zou het niet raar zijn als alles wat Vettel fout doet niet zijn schuld zou zijn? ;)

You got me there mate!  ;D
"Keep calm and ignore Multi-21....."

0634

Citaat van: Franky R. op 12 april 2013 - 15:36:59

Hmm, Turkije 2010 was geen opzettelijk ongeluk? Het was toch Vettel die zich tegen Webber drong? ???
Nee, dat was geen opzet. Hij had de punten nodig, dan ga je niet express iemand van de baan rossen. Dat was gewoon heel dom.

Jehoentelaar

De acties zijn inderdaad niet helemaal vergelijkbaar met elkaar. Verschil is wel dat, zoals hier al eerder is aangegeven, Vettel PR-technisch er (bewust of onbewust) nog een schepje bovenop doet. En in deze tijd is de media-aandacht een stuk groter dan in de tijd van de Senna's en dergelijke, dus dat wordt al gauw een stuk uitvergroot.

Neemt niet weg dat ik Vettel om diverse redenen nog altijd een volslagen mafketel vind waar ik nooit fan van kan worden. But that's just me...

Jozef

Citaat van: SanderAlonso op 12 april 2013 - 15:05:19
Citaat van: Jozef op 12 april 2013 - 13:56:49
Citaat van: Franky R. op 11 april 2013 - 15:41:14
http://www.gppits.net/nieuws/alonso_teamorders_moet_je_opvolgen/
Om hier nog even op te reageren: Alonso heeft in deze absoluut geen recht van spreken, in 2007 was hij namelijk zelf de grootste eikel ter wereld bij McLaren...
Dus omdat je ooit fout hebt gezeten mag je daarna nooit meer je mening geven? Zegt meer over jou dan Fernando.
Lees even dit: "Ik denk niet dat ik me ooit in die positie bevonden heb, maar in dat geval zou ik een pas op de plaats maken. Uiteindelijk betaalt het team je en moet je min of meer doen wat zij je opdragen."

En kijk dan nog eens naar de kwalificatie in Hongarije 2007. Dat Fernando dan nog eens komt zeggen in welke situaties hij zich nog nooit bevonden heeft en hoe goed hij altijd doet wat het team hem opdraagt. ::)

0634

Ik zie de relevantie niet. Hij doelde met 'in die positie' op teamorders, dat was verder niet vrij interpreteerbaar volgens mij.

Jozef

Citaat van: Jeroen op 12 april 2013 - 14:26:46
Citaat van: Jozef op 12 april 2013 - 13:52:54

Voor mij is dat een non-discussie hoor, of dit hulp van het team is of van Webber. Het was Webbers vleugel, het team besloot om daar Vettel te bevoordelen en Webber te benadelen, dus het is eigenlijk wel hulp van Webber. In Maleisië besloot het team om Vettel te benadelen en Webber te bevoordelen, dus dan heeft Seb zich daaraan te houden. Case closed.

Lijkt mij niet helemaal hetzelfde hoor. Webber had namelijk geen enkele keus, dus weten wij niet wat had hij had gedaan en Vettel had wel een keus en besloot niet te helpen. Case open.

Of Webber keus had of niet, doet er voor mij niet toe. Je werkgever neemt een beslissing en dan dien je die te gehoorzamen. Soms in je voordeel en soms in je nadeel.

Hoe Vettel erbij zit wanneer hij die uitspraken doet, met zo'n zelfvoldaan lachje dat hij net niet weet te onderdrukken (precies het lachje dat hij had in de persconferentie na de beruchte kwalificatie in Silverstone), walgelijk is het. Je ziet hem gewoon denken: "Ik kan lekker tegen Marks schenen schoppen zo hard ik wil, het team beschermt me achteraf toch."

En ziedaar, daar is Vettels grootste fan (toevallig ook teambaas) met de uitspraak dat het toch allemaal niet zo erg is, "want Vettel heeft ervan geleerd, ook al zegt hij dat hij het opnieuw zou doen". Die Horner is het ook echt helemaal kwijt als je het mij vraagt. ;D ;D

Wings

Citaat van: Franky R. op 12 april 2013 - 15:36:59De Schumi van Monaco 2006 welteverstaan...

Als een rijder die erg slim is? Even los van het feit dat Ferrari's tegenbewijs van tafel geveegd werd wegens tijdgebrek.

0634

Het tegenbewijs? Lees anders even de bio van Schumacher van James Allen.


Iceman2012

Citaat van: Franky R. op 12 april 2013 - 13:28:00
Citaat van: Iceman2012 op 12 april 2013 - 09:50:53
Citaat van: M@rc op 12 april 2013 - 08:44:26
Ik ben het helemaal met jou eens Jeroen. De actie op zich vind ik het probleem zo niet, legendarische kampioenen zijn bijna allemaal egoïstische klootzakjes, maar het gemekker achteraf van Red Bull en Vettel stoort me enorm. Als dat gemekker dan nog eens 10 keer iets anders zegt is het er voor mij helemaal over. Webber hield gewoon wijs zijn mond.
ja ja, Webber hield wijs zn mond  ::)
Ik snap jou niet helemaal. Wil je PR-robotjes achter het stuur van de auto's of echte mensen?! Het was een naaistreek van Vettel, maar jij beweert nu dat Webber zijn mond had moeten houden?
Zo ook de afloop van Suzuka 2011, toen Button verhaal ging halen bij Vettel. Of Hockemheim vorig jaar. Daar had Vettel pas moeten zwijgen ipv te gaan liegen op het podium!
ik zeg toch niet dat ik het erg vind?? ik vind het op zich prima, maar hij heeft zeker niet zn mond gehouden. Later wel idd en dat geeft wat mij betreft al aan dat ie zelf ook wel weet dat ie weinig recht van spreken heeft.

T.Nuvolari

Citaat van: Jeroen op 12 april 2013 - 15:33:09
Citaat van: M@rc op 12 april 2013 - 15:30:44
@ Seb: Hoge bomen vangen nu eenmaal veel wind. Vettel moet heus niet overladen worden met alle zonden van Israel, Webber heeft ook wat op zijn conto. Laten we natuurlijk Hamilton, Alonso, Schumacher, Senna, Prost, etc.. niet vergeten. Wees in ieder geval tevreden dat hij zonder enige twijfel in dat laatste rijtje mag gaan staan.


Hij heeft 'alleen maar' een teamorder genegeerd...

Een aantal van die jij noemt hebben opzettelijk ongelukken veroorzaakt... Not really the same.

3 van de 5 toch zeker, als er in het Piquet jr verhaal Alonso geen schuld treft althans. Maar daar had ik het niet over. Alle grote mannen gingen/gaan over lijken, Vettel is niet anders. Laten we hopen dat het enkel bij zulke acties blijft.