Team orders moeten weg of blijven?

Gestart door jende, 24 maart 2013 - 11:19:38

« vorige - volgende »

Team Orders moeten weg of blijven?

Team orders moeten blijven.
8 (28.6%)
Team orders moeten verboden worden.
11 (39.3%)
Het maakt mij niet uit
9 (32.1%)

Totaal aantal stemmen: 24

Kootje

Citaat van: JozefHet is wel Webbers vleugel, of het nu zijn beslissing was of niet. Dus met andere woorden, Vettel heeft er heus wel eens wat aan gehad dat het team een beslissing in zijn voordeel nam. Dan moet hij ook gehoorzamen als het team een beslissing in zijn nadeel neemt.

Maar dat is hulp van het team, niet van Webber zelf. Seb had het erover dat Webber hem nooit heeft geholpen, hulp van het team staat daar volledig buiten. Dus nmogmaals, kom eens met 'n ander voorbeeld waaruit duidelijk blijkt dat Webber hem wel heeft geholpen.

Voor de rest heb je overigens gelijk, al kan ik wel sympathie opbrengen voor z'n actie op de baan. Wat zich daarna naast de baan voltrok (de gemaakte en weer ingetrokken excuses), daarvoor kan ik ook geen sympathie hebben.

0634

Sympathie is misschien ook niet het goede woord dat ik zou hebben gekozen voor Vettel's actie, 'begrip' is een beter woord. Sympthiek vind ik het niet, ik vind het eerder een rotstreek, maar ik kan er wel begrip voor op brengen.

T.Nuvolari

Ik ben het helemaal met jou eens Jeroen. De actie op zich vind ik het probleem zo niet, legendarische kampioenen zijn bijna allemaal egoïstische klootzakjes, maar het gemekker achteraf van Red Bull en Vettel stoort me enorm. Als dat gemekker dan nog eens 10 keer iets anders zegt is het er voor mij helemaal over. Webber hield gewoon wijs zijn mond.

Iceman2012

Citaat van: M@rc op 12 april 2013 - 08:44:26
Ik ben het helemaal met jou eens Jeroen. De actie op zich vind ik het probleem zo niet, legendarische kampioenen zijn bijna allemaal egoïstische klootzakjes, maar het gemekker achteraf van Red Bull en Vettel stoort me enorm. Als dat gemekker dan nog eens 10 keer iets anders zegt is het er voor mij helemaal over. Webber hield gewoon wijs zijn mond.
ja ja, Webber hield wijs zn mond  ::)

0634

Na, het podium hebben we hem toch niet meer zoveel gehoord hierover toch? Ik heb het de laatste week niet heel erg gevolgd om eerlijk te zijn, maar ik heb in ieder geval niet veel van hem vernomen.

Alleen op het podium ja, maar die reactie vind ik volkomen begrijpelijk. Vol met adrenaline nog, verwoordde hij zich prima. Hij mag toch zeker wel wat zeggen als hij zich zojuist gepiepeld voelt, niks mis mee.

T.Nuvolari

#245
http://www.bbc.co.uk/sport/0/formula1/22109935

We zijn ertegen en het past niet in onze sportvisie, maar soms kan het niet anders. Als het dan toch niet anders kan moeten de coureurs ook luisteren.
Dit schept al een heel ander beeld, maar het blijft mediapraat natuurlijk.

Franky R.

Citaat van: Iceman2012 op 12 april 2013 - 09:50:53
Citaat van: M@rc op 12 april 2013 - 08:44:26
Ik ben het helemaal met jou eens Jeroen. De actie op zich vind ik het probleem zo niet, legendarische kampioenen zijn bijna allemaal egoïstische klootzakjes, maar het gemekker achteraf van Red Bull en Vettel stoort me enorm. Als dat gemekker dan nog eens 10 keer iets anders zegt is het er voor mij helemaal over. Webber hield gewoon wijs zijn mond.
ja ja, Webber hield wijs zn mond  ::)
Ik snap jou niet helemaal. Wil je PR-robotjes achter het stuur van de auto's of echte mensen?! Het was een naaistreek van Vettel, maar jij beweert nu dat Webber zijn mond had moeten houden?
Zo ook de afloop van Suzuka 2011, toen Button verhaal ging halen bij Vettel. Of Hockemheim vorig jaar. Daar had Vettel pas moeten zwijgen ipv te gaan liegen op het podium!

0634

Citaat van: M@rc op 12 april 2013 - 11:43:41
http://www.bbc.co.uk/sport/0/formula1/22109935

We zijn ertegen en het past niet in onze sportvisie, maar soms kan het niet anders. Als het dan toch niet anders kan moeten de coureurs ook luisteren.
Dit schept al een heel ander beeld, maar het blijft mediapraat natuurlijk.

'We' zijn ertegen?

Ik ben niet tegen teamorders hoor ;).

T.Nuvolari


Jozef

Citaat van: Kootje op 12 april 2013 - 06:41:23
Citaat van: JozefHet is wel Webbers vleugel, of het nu zijn beslissing was of niet. Dus met andere woorden, Vettel heeft er heus wel eens wat aan gehad dat het team een beslissing in zijn voordeel nam. Dan moet hij ook gehoorzamen als het team een beslissing in zijn nadeel neemt.

Maar dat is hulp van het team, niet van Webber zelf. Seb had het erover dat Webber hem nooit heeft geholpen, hulp van het team staat daar volledig buiten. Dus nmogmaals, kom eens met 'n ander voorbeeld waaruit duidelijk blijkt dat Webber hem wel heeft geholpen.

Voor mij is dat een non-discussie hoor, of dit hulp van het team is of van Webber. Het was Webbers vleugel, het team besloot om daar Vettel te bevoordelen en Webber te benadelen, dus het is eigenlijk wel hulp van Webber. In Maleisië besloot het team om Vettel te benadelen en Webber te bevoordelen, dus dan heeft Seb zich daaraan te houden. Case closed.

Jozef

Citaat van: Franky R. op 11 april 2013 - 15:41:14
http://www.gppits.net/nieuws/alonso_teamorders_moet_je_opvolgen/
Om hier nog even op te reageren: Alonso heeft in deze absoluut geen recht van spreken, in 2007 was hij namelijk zelf de grootste eikel ter wereld bij McLaren...


0634

Citaat van: Jozef op 12 april 2013 - 13:52:54

Voor mij is dat een non-discussie hoor, of dit hulp van het team is of van Webber. Het was Webbers vleugel, het team besloot om daar Vettel te bevoordelen en Webber te benadelen, dus het is eigenlijk wel hulp van Webber. In Maleisië besloot het team om Vettel te benadelen en Webber te bevoordelen, dus dan heeft Seb zich daaraan te houden. Case closed.

Lijkt mij niet helemaal hetzelfde hoor. Webber had namelijk geen enkele keus, dus weten wij niet wat had hij had gedaan en Vettel had wel een keus en besloot niet te helpen. Case open.

Super Seb

Inderdaad. Alonso word nu beschouwd als de beste coureur maar dat was vroeger ook een gootsteen. Nu doet Vettel het verkeerd. Helemaal waar maar af en toe wel verbazingwekkend dat alles wat Vettel fout doet zijn schuld is en alles wat goed gaat komt door een ander. Begint bijna bizarre vormen aan te nemen......
"Keep calm and ignore Multi-21....."

TheIceman

Citaat van: Super Seb op 12 april 2013 - 14:28:04
Inderdaad. Alonso word nu beschouwd als de beste coureur maar dat was vroeger ook een gootsteen. Nu doet Vettel het verkeerd. Helemaal waar maar af en toe wel verbazingwekkend dat alles wat Vettel fout doet zijn schuld is en alles wat goed gaat komt door een ander. Begint bijna bizarre vormen aan te nemen......
Op de één of ander manier lijkt het alsof er bij Vettel geen tussenweg is. Of je hebt een hekel aan hem, of je bent fan van hem.
Van Alonso bijvoorbeeld ben ik geen fan, maar ik heb ook geen hekel aan hem, terwijl ik echt een afkeer van Vettel heb. Dat is vreemd en ik zou niet weten hoe dat komt, maar daarvan krijg je wel zo'n situaties als je nu schetst.