Team orders moeten weg of blijven?

Gestart door jende, 24 maart 2013 - 11:19:38

« vorige - volgende »

Team Orders moeten weg of blijven?

Team orders moeten blijven.
8 (28.6%)
Team orders moeten verboden worden.
11 (39.3%)
Het maakt mij niet uit
9 (32.1%)

Totaal aantal stemmen: 24

jende

Redbull - Mercedes hadden er allebei last van vandaag de staff wil geen onderlinge gevechten zien maar de rijders zelf worden er niet echt blij van..
Wat vinden jullie moeten team orders blijven of moeten ze die in 2014 toch maar verbieden zodat de races misschien wat interessanter worden?

Fabian

Je kunt ze niet verbieden. Teams zoeken als ze het echt willen wel een andere manier om een teamorder te plaatsen. Een verkapte teamorder op een slinkse wijze.

Edwin90

Het is nu nog wel vroeg in het seizoen. Maar als je coureurs elkaar in de weg rijden kan je dat aan het einde van het seizoen opbreken. Zie maar Ferrari in 2007 en 2008. Ik snap eigenlijk best dat Mercedes op Hamilton speelt en Ferrari op Alonso. Nu al.

Het valt niet uit te bannen en hoeft wat mij betreft ook niet.

Kootje

Wat mij betreft worden ze weer verboden, maar dan moet je gelijktijdig het radioverkeer verbieden. Zoals we 'n paar jaar terug in Duitsland konden horen toen het verbod er nog wel was en Massa aan de kant moest voor Alonso, is het vrij simpel in verkapte bewoordingen 'n teamorder uit te spreken. Sterker nog ..... dit kan al via 'n boodschap op het pitbord. Spreek van te voren af dat bv -P betekend dat je je posditie af moet staan en voila. Teamorders zijn helaas niet uit te bannen, ook al haal je alle communicatie tussen team en coureur weg. Ook voor de race kjun je al 'n eventueel op te volgen teamorder opleggen in de trend van: Mark, moet je horen. Als Vettel direct achter je zit, dan ga je aan de kant oké.

0634


Terminator

Teamorders is geen probleem. Ik snap best dat je om wereldkampioenschapachtige reden teamorders gaat uitvoeren. Ik snapte de teamorder van Ferrari in Hockenheim 2010 volkomen. Daar waar iedereen een groot probleem maakte.

Maar dit soort teamorders als vandaag snap ik helemaal niet. Nou ja, ik snap het wel. Bij Mercedes weten ze dat Hamilton meer kans heeft om kampioen te worden als Rosberg. Maar om teamorders uit te voeren op 15 ronden van het eind is eigenlijk belachelijk. Je verpest als team een race voor het publiek en voor je rijders. En het is ook nergens voor nodig. De coureurs hebben daarvoor 40 ronden op het scherpst van de snede gereden, en al meerdere duels uitgevochten. Coureurs weten echt wel dat ze elkaar niet van de baan hoeven te rijden. Daarom was er ook totaal geen risico bij Rosberg en Hamilton meer, omdat Hamilton toch van het gas moest. Rosberg had er makkelijk voorbij gekund. Dat soort dingen is heel slecht voor de sport. Dat Vettel Webber inhaalt vind ik niet zo erg. Dat is gewoon racen.

Teamorders toestaan voor een reden als het wereldkampioenschap óf om het maximale resultaat te halen > Ok. Teamorders op 15 ronden op het eind, omdat men bang is dat er wellicht een aanrijding kan komen > Niet ok.

Wings

Weg! Kampioen wordt je als je op eigen kracht de meeste punten kunt halen. Hoe ik het zou neerzetten? Zolang rijders een mathematische kans hebben, niet.

Kootje

Ik ben het met je eens hoor, maar wanneer is iets nog 'n mathematische kans? Als je 2 ronden voor het eind op 48 punten staat is er mathematisch gezien nog 'n kans dat je wint, maar realistisch is dat niet natuurlijk. Dus waar trek je die grens dan?

Super Seb

Teamorders zijn vreselijk maar realistisch gezien is er geen ontkomen aan. Heerlijk dat er dan zo nu en dan coureurs zijn die daar maling aan hebben. De actie van Seb vandaag op Mark was heerlijk om naar te kijken, beter dan Massa die Alonso destijds opzichtig voorbij laat gaan. Hoe fout ook voor het team, het waren mooie beelden.
"Keep calm and ignore Multi-21....."

Wings

Meen je dat nu serieus? Walgelijk vond ik het.

Fabian

Citaat van: Wings op 24 maart 2013 - 12:34:15
Meen je dat nu serieus? Walgelijk vond ik het.
Jij niet alleen. Webber ook!
http://www.gppits.net/nieuws/webber_vettel_negeerde_teamorders/
http://www.gppits.net/nieuws/vettel_biedt_excuses_aan/

De eerste Red Bull Rel is weer een feit. Vind het wel slap van Vettel....

robbert

moeten blijven!!!! Anders zijn er teams die het toch zullen doen, en komen er weer eindeloze discussies van. En het is eigenlijk een teamsport. In het wielrennen heb je dat ook, een coureur die de sprint aantrekt voor zijn ploegmaat en hem dan laat winnen

Enzo

Citaat van: Wings op 24 maart 2013 - 12:34:15
Meen je dat nu serieus? Walgelijk vond ik het.

Tja het is maar net hoe je het bekijkt. Het was wel racen vanaf het moment dat Vettel de Pits uit kwam, denk maar niet dat Webber het daar gewoon ff liet gebeuren.
Dat er een afspraak is om elkaar niet uit te dagen staat daar wat mij betreft los van.

Kootje

Vond de actie op zich ook wel briljant. FUCK TEAMORDERS !!! Oke .... naar het team toe is het niet netjes en zo'n slap excuus helpt ook niet echt mee, maar hij toonde wel ballen door er gewoon voor te gaan. Ik hou daar wel van. Ennuh .... laten we niet vergeten dat de rollen ook weleens omgedraaid waren hé? Dat Webber de aanval, tegen de stalorders in, gewoon inzette.

janke

Ik vind teamorders maar niks. Moeten verboden worden. Maar de belangen zijn zo groot dat je er niet onderuit kunt.
Some things are too important to be left in the past.