Team orders moeten weg of blijven?

Gestart door jende, 24 maart 2013 - 11:19:38

« vorige - volgende »

Team Orders moeten weg of blijven?

Team orders moeten blijven.
8 (28.6%)
Team orders moeten verboden worden.
11 (39.3%)
Het maakt mij niet uit
9 (32.1%)

Totaal aantal stemmen: 24

Iceman2012

Citaat van: Jeroen op 25 maart 2013 - 20:22:56
Citaat van: Iceman2012 op 25 maart 2013 - 18:01:26
Citaat van: Jeroen op 25 maart 2013 - 12:47:31
Interessant stuk: http://joesaward.wordpress.com/2013/03/25/what-sebastian-vettel-might-learn-from-shakespeare/

Komt erop neer: is Vettel nu de baas bij Red Bull? Waarom greep Horner niet in tijdens de race? Is Vettel inmiddels groter dan het team?
Horner gaf zelf als antwoord op die vraag; 'denk je dat Vettel daar wel naar geluisterd zou hebben'?

Heel zwak antwoord. Daarmee geeft hij dus meteen aan dat hij weet dat hij hem niet onder controle heeft. Vettel is dus groter dan Red Bull en plaatst zich buiten de teamstrategie en Horner weet dat dus.
vind het ook een zwak antwoord. Stiekem kwam het ze wel goed uit denk ik. Maar goed, wat voor Vettel geld, geldt ook voor Webber die ook zelf zegt team-orders te hebben genegeerd. Alleen in zijn geval kan ik het me nog beter voorstellen, uit een soort frustratie. Als ie een keer sneller is als Vettel, dan wil ie dat natuurlijk ook laten zien. Vettel daarentegen heeft veel te danken aan Red Bull en had gewoon moeten luisteren.

Kootje

Daar vindt ik geen verschil tussen zitten, je negeert iets of niet. De reden waarom je dat doet doet niet terzake.


Citaat van: Iceman2012 op 25 maart 2013 - 18:58:07
Ok, dus je gaat een actie waarbij er mogelijk punten op het spel gezet zijn bestraffen met gegarandeerd punten weggooien??

Dat staat er los van. Het gaat erom dat er niet geluisterd wordt. In de normale wereld staan daar ook sancties tegenover en bij herhaaldelijk misdragen zet je daar ook je baan mee op het spel. Waarom zou dat hier anders zijn. Omdat er miljoenen mee gemoeid zijn? Nu liep het toevallig goed af, maar het scheelde weinig of beide auto's waren gecrashed.


CitaatOp zich ben ik het nog wel met je eens hoor, maar dit is toch totaal onrealistisch??

Ik zeg toch ook niet dat 't gebeurd of wel? Ik zeg alleen dat ik, indien ik teambaas was en teamorders uitvaardigde, dit gedrag niet zou pikken en nu, na herhaaldelijke misdragingen, 'n sanctie op zou leggen. Echter, zoals Webber al aangaf, is de kans nihil dat Vettel aangepakt gaat worden en zou het mij dus niets verbazen dat er wél wordt ingegrepen zodra hij 'n teamorder negeert met mogelijk ontslag tot gevolg. Vergeet niet dat Webber's uitlatingen over dit soort incidenten net zo schadelijk zijn voor het imago van Red Bull als de actie van Vettel hé. Hij maakt openlijk z'n team zwart, en dat is niet de eerste keer. Dat het terecht is veranderd daar verder niets aan.

Iceman2012

Citaat van: Kootje op 25 maart 2013 - 20:46:54
Daar vindt ik geen verschil tussen zitten, je negeert iets of niet. De reden waarom je dat doet doet niet terzake.


Citaat van: Iceman2012 op 25 maart 2013 - 18:58:07
Ok, dus je gaat een actie waarbij er mogelijk punten op het spel gezet zijn bestraffen met gegarandeerd punten weggooien??

Dat staat er los van. Het gaat erom dat er niet geluisterd wordt. In de normale wereld staan daar ook sancties tegenover en bij herhaaldelijk misdragen zet je daar ook je baan mee op het spel. Waarom zou dat hier anders zijn. Omdat er miljoenen mee gemoeid zijn? Nu liep het toevallig goed af, maar het scheelde weinig of beide auto's waren gecrashed.

Een straf vind ik ook prima, maar hiermee straft het team zichzelf ook. Bovendien is er geen sprake van herhaaldelijk misdragen. Een race schorsing is echt belachelijk, als je als teambaas op die manier je autoriteit moet laten gelden ben je wel heel slecht bezig. Dat orders genegeerd gebeurt niet zomaar uit niets, daar is de teambaas zelf uiteindelijk ook verantwoordelijk voor.

Citaat van: Kootje op 25 maart 2013 - 20:46:54
CitaatOp zich ben ik het nog wel met je eens hoor, maar dit is toch totaal onrealistisch??

Ik zeg toch ook niet dat 't gebeurd of wel? Ik zeg alleen dat ik, indien ik teambaas was en teamorders uitvaardigde, dit gedrag niet zou pikken en nu, na herhaaldelijke misdragingen, 'n sanctie op zou leggen. Echter, zoals Webber al aangaf, is de kans nihil dat Vettel aangepakt gaat worden en zou het mij dus niets verbazen dat er wél wordt ingegrepen zodra hij 'n teamorder negeert met mogelijk ontslag tot gevolg. Vergeet niet dat Webber's uitlatingen over dit soort incidenten net zo schadelijk zijn voor het imago van Red Bull als de actie van Vettel hé. Hij maakt openlijk z'n team zwart, en dat is niet de eerste keer. Dat het terecht is veranderd daar verder niets aan.
kun je makkelijk zeggen. Ze moeten het gewoon als team oplossen, hier speelt in ogen wel wat meer als alleen het negeren van een teamorder. Als teambaas moet je je ook verantwoorden naar andere mensen, dus je kunt niet zomaar ff een 3-voudig WK als een klein kind een race ernaast zetten. Volgens mij heeft Vettel inmiddels ook al vrij goed in de gaten dat hij te ver is gegaan en dat het zn imago absoluut geen goed doet.
Ik vind trouwens dat Webber weinig recht van spreken heeft, nadat ik vanmiddag las dat Webber destijds ook een teamorder negeerde, ik vind niet dat ie zn team zwartmaakt en het team begon er zelf ook al over op de boardradio.

Fabian

Horner is dus eigenlijk een slappe zak????!

Wings

Ja. Wat wil je doen? Vettel een race schorsen en de titel mislopen? Toegegeven, mocht Horner Vettel aanpakken heeft hij ballen. Al het anderen is een indirecte stimulance. Dat Vettel niet luistert naar hetgeen wat hem wordt opgedragen is een logisch -afgedwongen- gevolg. Dan doet Ferrari het verstandiger door Felipe te laten moven voor Alonso. Staat de media op haar achterste poten maar dat overleef je ook wel weer. Blijkt. ;)

Iceman2012

Citaat van: Fabian op 25 maart 2013 - 21:48:18
Horner is dus eigenlijk een slappe zak????!
hoeft niet, hij is teambaas, maar hij kan niet zo maar ff een coureur een race ernaast zetten, hij is niet de teameigenaar!

Jehoentelaar

Wellicht dat ze Vettel zijn prijzengeld inhouden, of iets in die hoek. In ieder geval niet dat het hem punten kost, want dat kan het team nog duur komen te staan aan het einde van de rit.

Wings

Zelfs dat niet. Kan zorgen voor een negatieve stimulance. En waarom? Voor Webber die boos is? Ik denk dat we het moeten laten bij je eerdere uitspraak en dat is dat Horner uiteindelijk zwicht voor het talent van Vettel. Hoe zuur het ook is.

0634

Citaat van: Iceman2012 op 25 maart 2013 - 21:58:57
Citaat van: Fabian op 25 maart 2013 - 21:48:18
Horner is dus eigenlijk een slappe zak????!
hoeft niet, hij is teambaas, maar hij kan niet zo maar ff een coureur een race ernaast zetten, hij is niet de teameigenaar!
Dat moet ie ook helemaal niet doen. Maar hij is wél een slappe zak. Op het moment dat je roept 'als ik had gezegd dat hij de plek moest teruggeven had ie het toch niet gedaan',  ben je een slappe zak en weet je dat. Hij had de confrontatie moeten zoeken en moeten eisen dat Seb die plek terug gaf, maar koos de makkelijke weg en besloot niets te doen. Hij was er misschien nog mee weggekomen als Webber Massa was geweest. Maar Webber, en dat mag ik dan wel weer, speaks his mind. Die knalt alles op het podium bij Brundle er meteen uit en zet Horner daarmee met zijn kloten voor het blok.

Zoals Joe Saward zegt in zijn blog: het is interessant om te zien wie er de komende dagen nou echt de baas blijkt bij Red Bull: Vettel of Horner. Al zal dit allemaal met de mantel der liefde bedekt worden. Vettel heeft sorry gezegd, eerdaags zullen ze naar buiten brengen dat er represailles intern worden besproken en dat Seb weet dat hij te ver is gegaan, bla, bla, bla. Meer zullen we er niet meer over horen. Zo gaan die dingen vaak.

0634

Ik vond het wel heel mooi trouwens: dat podium. Die blik van Webber, maar ook die van Vettel. Hij had eigenlijk nog maar net begrepen wat hij verkeerd had gedaan, zo leek het. Heel schuldbewust, bijna beschaamd stond hij daar. Mooie tv.

Iceman2012

Citaat van: Jeroen op 25 maart 2013 - 22:37:14
Ik vond het wel heel mooi trouwens: dat podium. Die blik van Webber, maar ook die van Vettel. Hij had eigenlijk nog maar net begrepen wat hij verkeerd had gedaan, zo leek het. Heel schuldbewust, bijna beschaamd stond hij daar. Mooie tv.
die indruk had ik ook, maar in het interview had ie het over een mooi gevecht waar ze beiden van genoten hadden etc...
maar goed, als ze beiden geen beperkingen hadden in motorvermogen etc, dan kan ik er nog wel mee leven en is het misschien nog meer een kwajongensactie oid, maar mocht Webber echt in een andere motormodus (of hoe je dat ook noemt) staan, dan was het geen eerlijke strijd natuurlijk en vind ik het hoogst onsportief om op die manier de winst te pakken.

KVDracer

Als ze Vettel willen straffen zetten ze volgend jaar een Raikonen in de tweede wagen. Hij zal dan wel anders piepen.

Franky R.

Citaat van: KVDracer op 26 maart 2013 - 10:15:23
Als ze Vettel willen straffen zetten ze volgend jaar een Raikonen in de tweede wagen. Hij zal dan wel anders piepen.
Horner heeft Vettel niet meer in de hand, dus dat zou IMHO een goede move zijn, ja.

Super Seb

Vettel is te belangrijk voor RBR. Daarnaast had ik tijdens de race en laatste pitstop van Webber het gevoel dat RBR Vettel voor Webber wou laten uitkomen, alleen werd het een situatie waarbij ze met z'n 2e de bocht indoken. Aangezien Seb op dat moment warmere banden had en hij ernaast lag is het begrijpelijk dat hij de strijd aangaat. Een echte koploper was er op het moment van de bocht ingaan niet. Dan onstaat er gewoon een strijd en trekt Webber aan het kortste eind. Had Webber 1 of 2 seconden voorsprong gehad zou Vettel vermoedelijk niet meer de strijd aangegaan zijn en hebben geconsolideerd.

Horner komt daarna in een lastig pakket aangezien beide coureurs de teamorder kennen en het plan om Vettel vooraan te krijgen mislukt. Het gaat zelfs zo verkeerd dat de kans bestond om beide wagens te verliezen. Als de hele wereld dan de teamorder van RBR kent, de reacties na afloop ziet ga dan maar in de schoenen van Horner staan. Hij kan niet tegen Webber zeggen  dat hij Vettel voorop probeerde te krijgen. Ook niet heel kwaad zijn op Vettel omdat het oorspronkelijke plan mislukte maar Vettel toch die plek pakte. Hooguit om het gelopen risico dat hij nam (C'mon, this is silly Seb).

Dit klinkt heel erg pro-Vettel maar ik denk dat het zeker geen onmogelijk scenario is. Er lag een tactisch plan en het resultaat is bereikt maar de manier waarop is absoluut op de slechts mogelijke manier gebeurd. Dit is allemaal puur damage control. Het heeft wel (nogmaals) duidelijk gemaakt dat Vettel het oogappeltje is van Horner. Wat dat betreft blijft het dubbel. Heb zelf een broertje dood aan de manier waarop Massa soms moet wijken voor Alonso maar de manier waarop RBR hier mee omgaat verdient ook geen schoonheidsprijs......de situatie kent alleen maar verliezers.
"Keep calm and ignore Multi-21....."

Gerard

Citaat van: Super Seb op 26 maart 2013 - 13:46:47
Vettel is te belangrijk voor RBR. Daarnaast had ik tijdens de race en laatste pitstop van Webber het gevoel dat RBR Vettel voor Webber wou laten uitkomen, alleen werd het een situatie waarbij ze met z'n 2e de bocht indoken. Aangezien Seb op dat moment warmere banden had en hij ernaast lag is het begrijpelijk dat hij de strijd aangaat. Een echte koploper was er op het moment van de bocht ingaan niet. Dan onstaat er gewoon een strijd en trekt Webber aan het kortste eind. Had Webber 1 of 2 seconden voorsprong gehad zou Vettel vermoedelijk niet meer de strijd aangegaan zijn en hebben geconsolideerd.

Horner komt daarna in een lastig pakket aangezien beide coureurs de teamorder kennen en het plan om Vettel vooraan te krijgen mislukt. Het gaat zelfs zo verkeerd dat de kans bestond om beide wagens te verliezen. Als de hele wereld dan de teamorder van RBR kent, de reacties na afloop ziet ga dan maar in de schoenen van Horner staan. Hij kan niet tegen Webber zeggen  dat hij Vettel voorop probeerde te krijgen. Ook niet heel kwaad zijn op Vettel omdat het oorspronkelijke plan mislukte maar Vettel toch die plek pakte. Hooguit om het gelopen risico dat hij nam (C'mon, this is silly Seb).

Dit klinkt heel erg pro-Vettel maar ik denk dat het zeker geen onmogelijk scenario is. Er lag een tactisch plan en het resultaat is bereikt maar de manier waarop is absoluut op de slechts mogelijke manier gebeurd. Dit is allemaal puur damage control. Het heeft wel (nogmaals) duidelijk gemaakt dat Vettel het oogappeltje is van Horner. Wat dat betreft blijft het dubbel. Heb zelf een broertje dood aan de manier waarop Massa soms moet wijken voor Alonso maar de manier waarop RBR hier mee omgaat verdient ook geen schoonheidsprijs......de situatie kent alleen maar verliezers.

Die situatie was er, op 3/4 van de race als ik me niet vergis.. Seb werd verteld banden te sparen,maar deed het niet en kwam dichter en dichter op Webber te rijden...
Daardoor kwam Seb gelijk met Webber te liggen toen eerstgenoemde zijn laatste pitstop had gemaakt.....