Team orders moeten weg of blijven?

Gestart door jende, 24 maart 2013 - 11:19:38

« vorige - volgende »

Team Orders moeten weg of blijven?

Team orders moeten blijven.
8 (28.6%)
Team orders moeten verboden worden.
11 (39.3%)
Het maakt mij niet uit
9 (32.1%)

Totaal aantal stemmen: 24

Kootje

Oke .... dan heeft Vettel dus idd de macht binnen het team in handen. In dat geval zou er voor mij, wanneer ik teambaas was niets anders opzitten dan hem voor China te schorsen. Uiteindelijk ben je als teambaas de baas, het woord zegt het al, en heb je je als coureur daar naar te schikken.

En ja ..... ik weet dat ik gezegd heb dat ik Vettel's actie enorm kan waarderen, maar dat is de Formule 1 fan in mij, niet de teambaas die ik helaas niet ben.

Iceman2012

Citaat van: Kootje op 25 maart 2013 - 18:10:17
Oke .... dan heeft Vettel dus idd de macht binnen het team in handen. In dat geval zou er voor mij, wanneer ik teambaas was niets anders opzitten dan hem voor China te schorsen. Uiteindelijk ben je als teambaas de baas, het woord zegt het al, en heb je je als coureur daar naar te schikken.

En ja ..... ik weet dat ik gezegd heb dat ik Vettel's actie enorm kan waarderen, maar dat is de Formule 1 fan in mij, niet de teambaas die ik helaas niet ben.
dat gaan ze echt niet doen. Als je als teambaas op die manier moet laten zien dat je baas bent, is er sowieso al iets mis.

Sabai

Citaat van: Jeroen op 25 maart 2013 - 12:47:31
Interessant stuk: http://joesaward.wordpress.com/2013/03/25/what-sebastian-vettel-might-learn-from-shakespeare/

Komt erop neer: is Vettel nu de baas bij Red Bull? Waarom greep Horner niet in tijdens de race? Is Vettel inmiddels groter dan het team?

Het enigste wat ik Horner op de teamradio hoorde zeggen was '' Sebas dit is flauw'' weet niet wat daar aan  vooraf ging. Ik vond die quote van Berger wel recht voor z'n raap.

Citaat"Om drie of vier keer wereldkampioen te kunnen worden, moet je wel egoïstisch zijn", zei de tienvoudig Grand Prix-winnaar en voormalig teambaas van Toro Rosso tegen de BBC. "Deze jongens beschikken over een gigantisch race-instinct. Die denken op zo'n moment niet rationeel na, die gaan puur op hun instinct af. Dat is ook wat Vettel zo succesvol maakt. Geen teamgenoot of teambaas die daar wat aan verandert."

Kootje

Je moet ergens 'n voorbeeld stellen natuurlijk. Was het is nu de eerste keer dat teamorders genegeert werden ..... soit, maar dat is het niet. Vettel heeft het al meermaals gedaan en ook Webber maakte zich er al vaker schuldig aan. Als je dan als teambaas ook nog eens roept dat het toch geen zin heeft om je coureurs terug te roepen, dan is er dus duidelijk al iets goed mis en zijn  zware sancties gepast.


Maar nogmaals ..... nu spreek ik als teambaas die teamorders geoorloofd vindt, niet als fan van de sport.

Franky R.

I.i.g. klopt er het eea niet bij RBR...Webber is geen tweede man, wat Helmut Marko ook mag uitbraken. En Vettel staat kennelijk boven het team[belang]...Zolang Vettel blijft winnen, zullen ze niets ondernemen tegen deze jongeman.


Voor wat betreft Mercedes...Brawn was hier TE voorzichtig. Ik had al zo'n 15 á 20 rondes van te voren al gezien dat Rosberg wel voor het podium kon gaan [check het topic maar]. Maar Brawn werkt op een zeer vastomlijnde manier, wat van tijd tot tijd tegen hem werkt...IMHO.

Iceman2012

Citaat van: Kootje op 25 maart 2013 - 18:26:11
Je moet ergens 'n voorbeeld stellen natuurlijk. Was het is nu de eerste keer dat teamorders genegeert werden ..... soit, maar dat is het niet. Vettel heeft het al meermaals gedaan en ook Webber maakte zich er al vaker schuldig aan. Als je dan als teambaas ook nog eens roept dat het toch geen zin heeft om je coureurs terug te roepen, dan is er dus duidelijk al iets goed mis en zijn  zware sancties gepast.


Maar nogmaals ..... nu spreek ik als teambaas die teamorders geoorloofd vindt, niet als fan van de sport.
Dan moet je beide coureurs aanpakken, niet één, dan komen de verhoudingen alleen maar schever te staan.

Franky R.

#81
Citaat van: Iceman2012 op 25 maart 2013 - 18:29:31
Citaat van: Kootje op 25 maart 2013 - 18:26:11
Je moet ergens 'n voorbeeld stellen natuurlijk. Was het is nu de eerste keer dat teamorders genegeert werden ..... soit, maar dat is het niet. Vettel heeft het al meermaals gedaan en ook Webber maakte zich er al vaker schuldig aan. Als je dan als teambaas ook nog eens roept dat het toch geen zin heeft om je coureurs terug te roepen, dan is er dus duidelijk al iets goed mis en zijn  zware sancties gepast.


Maar nogmaals ..... nu spreek ik als teambaas die teamorders geoorloofd vindt, niet als fan van de sport.
Dan moet je beide coureurs aanpakken, niet één, dan komen de verhoudingen alleen maar schever te staan.
Het is eerder Webber die nadeel ondervindt van de teamorders, dus om die Aussie twee keer aan te pakken...En ik zei het eerder al...Vettel negeert veel vaker teamorders. Hoe vaak is het hem gevraagd om kalm aan te doen, zo tegen het einde van een race? Hoe vaak pakte Vettel vervolgens de snelste ronde?


Daar is het begonnen. Die dingen werden niet aangepakt, want Vettel won toch wel...Eigenlijk had Vettel een keertje zijn auto in de soep moeten draaien na zo'n teamorder om rustig aan te doen. Dan had Horner Vettel wel kunnen toespreken.


IMHO

Kootje

Citaat van: Iceman2012 op 25 maart 2013 - 18:29:31
Citaat van: Kootje op 25 maart 2013 - 18:26:11
Je moet ergens 'n voorbeeld stellen natuurlijk. Was het is nu de eerste keer dat teamorders genegeert werden ..... soit, maar dat is het niet. Vettel heeft het al meermaals gedaan en ook Webber maakte zich er al vaker schuldig aan. Als je dan als teambaas ook nog eens roept dat het toch geen zin heeft om je coureurs terug te roepen, dan is er dus duidelijk al iets goed mis en zijn  zware sancties gepast.


Maar nogmaals ..... nu spreek ik als teambaas die teamorders geoorloofd vindt, niet als fan van de sport.
Dan moet je beide coureurs aanpakken, niet één, dan komen de verhoudingen alleen maar schever te staan.


Nee natuurlijk niet. Op een gegeven moment moet je met je vuist op tafel slaan en roepen: TOT HIER EN NIET VERDER !!! In dat geval kun je moeilijk de coureur die op dat moment niets fout doet bestraffen. Dan pak je juist degene die dán over de schreef gaat, in dit geval was dat Vettel. Maar goed .... dat moment zal ook best wel komen denk ik. alleen niet zolang het Vettel is die doet waar hij zin in heeft. Maar de eerstvolgende keer dat Webber lak heeft aan het team ... ??? .... kijk ik er niet eens gek van op dat ze 'm dan zelfs de laan uit sturen. ::)

Franky R.

Citaat van: Kootje op 25 maart 2013 - 18:36:57


Nee natuurlijk niet. Op een gegeven moment moet je met je vuist op tafel slaan en roepen: TOT HIER EN NIET VERDER !!! In dat geval kun je moeilijk de coureur die op dat moment niets fout doet bestraffen. Dan pak je juist degene die dán over de schreef gaat, in dit geval was dat Vettel. Maar goed .... dat moment zal ook best wel komen denk ik. alleen niet zolang het Vettel is die doet waar hij zin in heeft. Maar de eerstvolgende keer dat Webber lak heeft aan het team ... ??? .... kijk ik er niet eens gek van op dat ze 'm dan zelfs de laan uit sturen. ::)


Helemaal met je eens...Alleen met dat laatste. Webber de laan uitsturen? Alleen als ze dan bereid zijn om het kampioenschap voor constructeurs op te geven. Want met een Buemi gaat het niet lukken, ben ik bang... :P

Kootje

Toch zal ik daar niet raar van opkijken. Webber is ook geen heilige hé, en zit daar alleen nog maar omdat hij maatjes met Mateschitz is. Tuurlijk .... zijn prestaties zijn ook niet slecht, maar zonder die vriendschap hadden Marko en Horner hem allang vervangen, dus zou zo'n moment de uitgelezen kans kunnen zijn zich alsnog van hem te ontdoen.

Franky R.

Citaat van: Kootje op 25 maart 2013 - 18:46:54
Toch zal ik daar niet raar van opkijken. Webber is ook geen heilige hé, en zit daar alleen nog maar omdat hij maatjes met Mateschitz is. Tuurlijk .... zijn prestaties zijn ook niet slecht, maar zonder die vriendschap hadden Marko en Horner hem allang vervangen, dus zou zo'n moment de uitgelezen kans kunnen zijn zich alsnog van hem te ontdoen.
Webber maatjes met Mateschitz? Ik weet wel dat Mateschitz Webber aanhield toen hij JaguarF1 overnam. Maar naar mijn mening staat Marko dichter bij Mateschitz dan Webber, getuige het orale diarree wat Helmut uitstort over Mark Webber...

Iceman2012

Citaat van: Kootje op 25 maart 2013 - 18:36:57
Citaat van: Iceman2012 op 25 maart 2013 - 18:29:31
Citaat van: Kootje op 25 maart 2013 - 18:26:11
Je moet ergens 'n voorbeeld stellen natuurlijk. Was het is nu de eerste keer dat teamorders genegeert werden ..... soit, maar dat is het niet. Vettel heeft het al meermaals gedaan en ook Webber maakte zich er al vaker schuldig aan. Als je dan als teambaas ook nog eens roept dat het toch geen zin heeft om je coureurs terug te roepen, dan is er dus duidelijk al iets goed mis en zijn  zware sancties gepast.


Maar nogmaals ..... nu spreek ik als teambaas die teamorders geoorloofd vindt, niet als fan van de sport.
Dan moet je beide coureurs aanpakken, niet één, dan komen de verhoudingen alleen maar schever te staan.


Nee natuurlijk niet. Op een gegeven moment moet je met je vuist op tafel slaan en roepen: TOT HIER EN NIET VERDER !!! In dat geval kun je moeilijk de coureur die op dat moment niets fout doet bestraffen. Dan pak je juist degene die dán over de schreef gaat, in dit geval was dat Vettel. Maar goed .... dat moment zal ook best wel komen denk ik. alleen niet zolang het Vettel is die doet waar hij zin in heeft. Maar de eerstvolgende keer dat Webber lak heeft aan het team ... ??? .... kijk ik er niet eens gek van op dat ze 'm dan zelfs de laan uit sturen. ::)
Ok, dus je gaat een actie waarbij er mogelijk punten op het spel gezet zijn bestraffen met gegarandeerd punten weggooien?? Op zich ben ik het nog wel met je eens hoor, maar dit is toch totaal onrealistisch??

Arthur

Zoals eerder aangegeven, het laatste seizoen bij RBR voor Webber. Die gaan echt niet nog een jaar door.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Wings


0634

Citaat van: Iceman2012 op 25 maart 2013 - 18:01:26
Citaat van: Jeroen op 25 maart 2013 - 12:47:31
Interessant stuk: http://joesaward.wordpress.com/2013/03/25/what-sebastian-vettel-might-learn-from-shakespeare/

Komt erop neer: is Vettel nu de baas bij Red Bull? Waarom greep Horner niet in tijdens de race? Is Vettel inmiddels groter dan het team?
Horner gaf zelf als antwoord op die vraag; 'denk je dat Vettel daar wel naar geluisterd zou hebben'?

Heel zwak antwoord. Daarmee geeft hij dus meteen aan dat hij weet dat hij hem niet onder controle heeft. Vettel is dus groter dan Red Bull en plaatst zich buiten de teamstrategie en Horner weet dat dus.