Team orders moeten weg of blijven?

Gestart door jende, 24 maart 2013 - 11:19:38

« vorige - volgende »

Team Orders moeten weg of blijven?

Team orders moeten blijven.
8 (28.6%)
Team orders moeten verboden worden.
11 (39.3%)
Het maakt mij niet uit
9 (32.1%)

Totaal aantal stemmen: 24

Enzo

Citaat van: McLaren_über_alles op 24 maart 2013 - 14:21:55
Het team belang is cruciaal, dus team orders horen gewoon bij een team sport.

Los hiervan vind ik dat je team genoten wel tegen elkaar moet kunnen laten vechten (bv. zoals bij Red Bell & McLaren vaak het geval is), maar je moet als team baas het team belang voorop kunnen stellen, en op een gegeven moment zeggen dat het gedaan moet zijn, zodat ze de punten naar huis kunnen brengen.

Team orders waar je een bepaalde rijder keer op keer voor trekt (bij uitstek Ferrari), vind ik dan wel weer een grote ontgoocheling, en net correct tegenover de mede teamgenoot en de sport in het algemeen. In deze optiek volg ik de beslissing van RB om de wagens veilig naar huis te brengen (was ook fair, want hun beste rijder reed op de tweede positie), en volg ik totaal de beslissing van Mercedes niet. Hamilton was zwaar aan het worstelen met zijn brandstof, dan is het voor mij maar normaal dat de andere rijder er gewoon over gaat. Wat nu gebeurd is, is echt niet goed voor de moraal van Rosberg en z'n crew, en neigde mij zelfs naar Ferrari toestanden. Jammer, want dit heeft de sport echt niet nodig.

Tja, ik snap Brawn ook niet met deze teamorder. Rosberg moest echt genant van het gas af om achter Hamilton te blijven. Dat zag er niet goed uit en is ook niet echt goed uit te leggen aan de fans. Rosberg had hem gewoon a la Vettel moeten passeren en voor eigen glorie gaan. Misschien is dat nou net het verschil tussen een ware kampioen en een wannabee...

Sabai

Citaat van: Enzo op 24 maart 2013 - 14:34:46
Citaat van: McLaren_über_alles op 24 maart 2013 - 14:21:55
Het team belang is cruciaal, dus team orders horen gewoon bij een team sport.

Los hiervan vind ik dat je team genoten wel tegen elkaar moet kunnen laten vechten (bv. zoals bij Red Bell & McLaren vaak het geval is), maar je moet als team baas het team belang voorop kunnen stellen, en op een gegeven moment zeggen dat het gedaan moet zijn, zodat ze de punten naar huis kunnen brengen.

Team orders waar je een bepaalde rijder keer op keer voor trekt (bij uitstek Ferrari), vind ik dan wel weer een grote ontgoocheling, en net correct tegenover de mede teamgenoot en de sport in het algemeen. In deze optiek volg ik de beslissing van RB om de wagens veilig naar huis te brengen (was ook fair, want hun beste rijder reed op de tweede positie), en volg ik totaal de beslissing van Mercedes niet. Hamilton was zwaar aan het worstelen met zijn brandstof, dan is het voor mij maar normaal dat de andere rijder er gewoon over gaat. Wat nu gebeurd is, is echt niet goed voor de moraal van Rosberg en z'n crew, en neigde mij zelfs naar Ferrari toestanden. Jammer, want dit heeft de sport echt niet nodig.

Tja, ik snap Brawn ook niet met deze teamorder. Rosberg moest echt genant van het gas af om achter Hamilton te blijven. Dat zag er niet goed uit en is ook niet echt goed uit te leggen aan de fans. Rosberg had hem gewoon a la Vettel moeten passeren en voor eigen glorie gaan. Misschien is dat nou net het verschil tussen een ware kampioen en een wannabee...


Dat is het ook .

SanderD

Citaat van: Sabai op 24 maart 2013 - 14:38:57
Citaat van: Enzo op 24 maart 2013 - 14:34:46
Citaat van: McLaren_über_alles op 24 maart 2013 - 14:21:55
Het team belang is cruciaal, dus team orders horen gewoon bij een team sport.

Los hiervan vind ik dat je team genoten wel tegen elkaar moet kunnen laten vechten (bv. zoals bij Red Bell & McLaren vaak het geval is), maar je moet als team baas het team belang voorop kunnen stellen, en op een gegeven moment zeggen dat het gedaan moet zijn, zodat ze de punten naar huis kunnen brengen.

Team orders waar je een bepaalde rijder keer op keer voor trekt (bij uitstek Ferrari), vind ik dan wel weer een grote ontgoocheling, en net correct tegenover de mede teamgenoot en de sport in het algemeen. In deze optiek volg ik de beslissing van RB om de wagens veilig naar huis te brengen (was ook fair, want hun beste rijder reed op de tweede positie), en volg ik totaal de beslissing van Mercedes niet. Hamilton was zwaar aan het worstelen met zijn brandstof, dan is het voor mij maar normaal dat de andere rijder er gewoon over gaat. Wat nu gebeurd is, is echt niet goed voor de moraal van Rosberg en z'n crew, en neigde mij zelfs naar Ferrari toestanden. Jammer, want dit heeft de sport echt niet nodig.

Tja, ik snap Brawn ook niet met deze teamorder. Rosberg moest echt genant van het gas af om achter Hamilton te blijven. Dat zag er niet goed uit en is ook niet echt goed uit te leggen aan de fans. Rosberg had hem gewoon a la Vettel moeten passeren en voor eigen glorie gaan. Misschien is dat nou net het verschil tussen een ware kampioen en een wannabee...


Dat is het ook .

Dus Rosberg is een wannabee? ::)

Enzo

#33
Ja, Rosberg is een wannabee, ik zie hem (nooit) niet een kampioenschap winnen

Wings

#34
Citaat van: Kootje op 24 maart 2013 - 14:09:48
Citaat van: Enzo op 24 maart 2013 - 14:04:07
Om eerlijk te zijn Kootje, zijn wij niet technisch genoeg om de exacte feiten te kennen.
Laat staan dat we beschikking hebben over de telemetrie. (tenzij Hamilton in een brainfart een tweet plaatst...)

Klopt, maar zeg dan niet dat hetgeen ik zeg onzin is,

Dat Webber fair & square is verslagen ja. Dat vind ik flauwekul. Op basis van wat Red Bull, Vettel en Webber hebben verteld.

Citaatom vervolgens met 'n theorietje die je ook maar uit je duim zuigt aan te komen om mijn eventuele gelijk onderuit te halen. (Wings, niet jij)

Opnieuw lees je niet wat ik schrijf. Ik zuig niks uit mijn duim ik stel vragen (of ik vraag me iets hardop af). Ik citeer: Bovendien weet ik niet of het uit technisch oogpunt verstandig is om snel te switchen van brandstofmengsel. Hier op volgend begin je te roepen dat ik iets uit mijn duim zuig en flauwekul praat. Ik vraag me alleen af hoe het systeem werkt en hij zomaar kan terugswitchen. Zo weet ik niet waar de knop zit, hoe deze werkt (doorgaans geven engineers door waar je de instelling op moet draaien), en wat de reactietijd is van het systeem.

[edit]

'Is verslagen' moest er nog tussen. Lompigheidje.

shelby

Als de FIA nog iedereen een aantal liters brandstof per race geeft waar ze allemaal veel te veel aan hebben dan hoeven ze de laatste 20 ronden ook niet meer voor de show rondjes te rijden en brandstof te sparen.

Edwin90

Citaat van: shelby op 24 maart 2013 - 14:52:12
Als de FIA nog iedereen een aantal liters brandstof per race geeft waar ze allemaal veel te veel aan hebben dan hoeven ze de laatste 20 ronden ook niet meer voor de show rondjes te rijden en brandstof te sparen.

Om vervolgens op de meest ongezonde manier maar zoveel mogelijk brandstof te verbranden. Past niet echt meer in de denkwijze van 2013  ;)

Wings

Citaat van: Kootje op 24 maart 2013 - 14:00:30
Waarom niet? Het is nu ook weer niet zo dat je daar rondenlanfg voor nodig hebt hoor. Gewoon 'n kwestie van aan 'n knopje draaien, meer niet. Heb je alle tijd voor op de rechte stukken.

Hoe werkt dat systeem dan?


CitaatJa, de eerste aanval wel ja. Maar al die andere aanvallen dan? Kwamen die ook onverwacht? Zou Mark echt zo naief zijn dat hij gelooft dat dit slechts éénmalig was en Seb, die net als hijzelf vaker teamorders negeert, zich bij bocht 4, 5, 6 etc braaf achter hem aan zou blijven kachelen?

Niet relevant. Vettel houdt zich niet aan de afspraken en negeert teamorders. Beetje apart om dan te bespreken wat Webber anders had moeten doen.

Citaat
Oh, nu moet ik met bronnen komen. Jij verwijt mij onzin te schrijven, komt met 'n theorie waarvan je zelf niet eens weet of er ook maar 'n minuscule kern van waarheid in zit, en dan moet ik jouw gaan bewijzen dat je het fout hebt. Sorry, kan ik niet. Ga er ook niet aan beginnen om hier info over in te winnen. Doe dat lekker zelf, en als je bewijzen hebt voor jouw theorietje laat jij ze maar zien. Tot die tijd blijf ik die theorie (dus niet alles wat je zegt) onzin vinden.

Ik heb geen thoerieën noch verstand er van. Jij pretendeert van wel vandaar dat ik gaarne een beroep doe op jouw expertise.

SanderD

Citaat van: Enzo op 24 maart 2013 - 14:47:40
Ja, Rosberg is een wannabee, ik zie hem (nooit) niet een kampioenschap winnen

Vind hem vooralsnog weinig tot niks voor Lewis Hamilton onderdoen hoor.

Enzo

Citaat van: shelby op 24 maart 2013 - 14:52:12
Als de FIA nog iedereen een aantal liters brandstof per race geeft waar ze allemaal veel te veel aan hebben dan hoeven ze de laatste 20 ronden ook niet meer voor de show rondjes te rijden en brandstof te sparen.

Ehh nee, het brandstofgebruik verschilt nogal per motor, dus dat kan niet. Ze kunnen enkel verplichten hoeveel er nog in de tank moet zitten na de finish.
Druist ook een beetje in tegen de essentie van de sport, jouw voorstel.

Merc heeft gegokt en verloren, zoals dit team wel vaker doet. Ze hoopte op meer regen en/of een safetycar om brandstof in te besparen, beide zijn uitgebleven...

Wings

@Sander: Inderdaad. En ook Schumacher was niet ver van hem vandaan. Stel nu Hamilton en Rosberg verschillen niet veel, wat zegt dat over een Schumacher, als hij écht een competitieve auto bezat?

Enzo

Citaat van: SanderAlonso op 24 maart 2013 - 14:55:52
Citaat van: Enzo op 24 maart 2013 - 14:47:40
Ja, Rosberg is een wannabee, ik zie hem (nooit) niet een kampioenschap winnen

Vind hem vooralsnog weinig tot niks voor Lewis Hamilton onderdoen hoor.

Nee dat klopt, Rosberg is best een snelle coureur. Als racer vind ik hem alleen wat minder, of in ieder geval gemiddeld.
Hij mist dat beetje extra geslepenheid wat jongens als Schumacher en in minder mate Hamilton wel hebben.

McLaren_über_alles

Citaat van: Enzo op 24 maart 2013 - 14:56:24
Ehh nee, het brandstofgebruik verschilt nogal per motor, dus dat kan niet. Ze kunnen enkel verplichten hoeveel er nog in de tank moet zitten na de finish.

Dit komt op hetzelfde neer hé. Dan gaan ze nog steeds evenveel benzine moeten sparen om nog net de verplichte hoeveelheid brandstof over te hebben...
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

Enzo

Citaat van: McLaren_über_alles op 24 maart 2013 - 15:27:11
Citaat van: Enzo op 24 maart 2013 - 14:56:24
Ehh nee, het brandstofgebruik verschilt nogal per motor, dus dat kan niet. Ze kunnen enkel verplichten hoeveel er nog in de tank moet zitten na de finish.

Dit komt op hetzelfde neer hé. Dan gaan ze nog steeds evenveel benzine moeten sparen om nog net de verplichte hoeveelheid brandstof over te hebben...

Nou ja, je probeert de hoeveelheid brandstof natuurlijk "spot on" te krijgen, precies genoeg voor de race. Als je een verkeerde inschatting hebt gemaakt moet je dan brandstof sparen, niks mis mee imo.

Arthur

Het liefst ziet iedere kijker dat er geen teamorders zijn en er voor elke meter gestreden wordt. Maar teamorders krijg je niet uitgebannen. Als je er een verbod op legt vinden ze op een sluikse manier plaats [tijdens een pitstop] dus verbieden heeft geen zin.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel