Team orders moeten weg of blijven?

Gestart door jende, 24 maart 2013 - 11:19:38

« vorige - volgende »

Team Orders moeten weg of blijven?

Team orders moeten blijven.
8 (28.6%)
Team orders moeten verboden worden.
11 (39.3%)
Het maakt mij niet uit
9 (32.1%)

Totaal aantal stemmen: 24

0634

Citaat van: Wings op 13 april 2013 - 17:11:03
Citaat van: Jeroen op 12 april 2013 - 19:52:26
Het tegenbewijs? Lees anders even de bio van Schumacher van James Allen.

Heb ik. Waar doel je op?
Dat het onzin is. Schumacher vertraagde met onzin. Dat is bewezen.

Maar goed, dit zijn wel hele oude koeien.

0634

Citaat van: Wings op 13 april 2013 - 17:20:48
Citaat van: Jeroen op 13 april 2013 - 12:20:23
Als je de historie van de sport, en zeker ook van deze sport een beetje gevolgd hebt, dan heb je met Vetteltje juist een op en top sporter gezien. Winnend, onsportief, opstandig, vastberaden, winnend. De topsporter door de jaren heen. De meesten zijn geen brave mannetjes, maar klootzakken die tot de rand, en soms daarover gaan, om te winnen.

Ik zie dit argument in verschillende vormen de revue passeren tot mijn verbazing. Niemand zegt dat Vettel geen winnaar is met een winnaarsmentaliteit. Hetgeen wat bekritiseerd wordt is juist 'het over de rand gaan'. Dat anderen hem voorgingen die ook kampioen werden is juist bevestigend en dus zeker geen tegenargument. Het zegt enkel en alleen dat hij niet de enige is. En dat ben ik met jou eens. En jij met mij dat deze actie behoort tot de actie van klootzakken die tot de rand, en soms daarover gaan, om te winnen.

Ik bedoel het ook niet als tegenargument, immers, ik heb elders al aangegeven dat het gewoon een kutstreek was, niet sjiek, niet sportief, hoort niet.

Maar ik kan me er ook wel weer iets bij voorstellen dat zo'n jongen dat doet. Bovendien: zo vreselijk is het allemaal niet hoor. Hij negeerde een teamorder nou poeh. Het wordt wel wat opgeblazen hier en daar, alsof het een verschrikkelijk mens is. Nou, ik ken hem niet, maar op basis van dat ene incident kan ik verder geen waardeoordeel over hem vellen in ieder geval.

Wings

Citaat van: Jeroen op 13 april 2013 - 22:36:37
Citaat van: Wings op 13 april 2013 - 17:11:03
Citaat van: Jeroen op 12 april 2013 - 19:52:26
Het tegenbewijs? Lees anders even de bio van Schumacher van James Allen.

Heb ik. Waar doel je op?
Dat het onzin is. Schumacher vertraagde met onzin. Dat is bewezen.

Ferrari heeft altijd beweerd dat het op TV anders uitzag dan in de praktijk gebeurde. En dat de wedstrijdleiding, wegens tijdgebrek, de telemetrie van tafel veegde. Dat men op basis van de beelden hebben geoordeeld, niet op feiten is een bewezen gevolg. Volgens mij zelfs letterlijk uitgesproken. Althans, dat beelden niet liegen. Als kers op de slagroom was de steward ook nog eens Frans en, zo werd later beweerd, Renault-fanaat (korreltje zout. Toegegeven). Kortom, zo zwart-wit als het vaker (ik bedoel nu niet direct op jou) wordt neergezet, is het niet. Ik ben dus benieuwd naar wat ik gemist heb in het boek van James Allen. Zo gek lang geleden was het niet toen ik het las. Maar goed, om af te ronden, misschien wel een goed argument om weer eens wat vaker de boeken open te slaan en de biografie nog eens te lezen. Geen straf voor mij. 

CitaatMaar goed, dit zijn wel hele oude koeien.

Dat is waar.

Wings

Citaat van: Jeroen op 13 april 2013 - 22:40:03
Ik bedoel het ook niet als tegenargument, immers, ik heb elders al aangegeven dat het gewoon een kutstreek was, niet sjiek, niet sportief, hoort niet.

Maar ik kan me er ook wel weer iets bij voorstellen dat zo'n jongen dat doet. Bovendien: zo vreselijk is het allemaal niet hoor. Hij negeerde een teamorder nou poeh. Het wordt wel wat opgeblazen hier en daar, alsof het een verschrikkelijk mens is. Nou, ik ken hem niet, maar op basis van dat ene incident kan ik verder geen waardeoordeel over hem vellen in ieder geval.

Dat ben ik met je eens. Zoals ik zei, het was winnen op z'n Schumacheriaans. Dus, toepasselijk dat het Monaco incident erbij wordt gehaald. Indirect ontopic. Haha.

0634

Citaat van: Wings op 13 april 2013 - 22:46:03
Ferrari heeft altijd beweerd dat het op TV anders uitzag dan in de praktijk gebeurde. En dat de wedstrijdleiding, wegens tijdgebrek, de telemetrie van tafel veegde. Dat men op basis van de beelden hebben geoordeeld, niet op feiten is een bewezen gevolg. Volgens mij zelfs letterlijk uitgesproken. Althans, dat beelden niet liegen. Als kers op de slagroom was de steward ook nog eens Frans en, zo werd later beweerd, Renault-fanaat (korreltje zout. Toegegeven). Kortom, zo zwart-wit als het vaker (ik bedoel nu niet direct op jou) wordt neergezet, is het niet. Ik ben dus benieuwd naar wat ik gemist heb in het boek van James Allen. Zo gek lang geleden was het niet toen ik het las. Maar goed, om af te ronden, misschien wel een goed argument om weer eens wat vaker de boeken open te slaan en de biografie nog eens te lezen. Geen straf voor mij. 
Ik wil het wel even voor je opzoeken, maar nu even niet op mijn zaterdagavond. ;)

Als ik het vergeet, herinner me er gerust aan. Verder overigens een aanrader hoor, dat boek, en dat zeg ik als niet-fan van MS.

rafael25


Fabian

Rosberg moet volgens mij helemaal niks. T is nog vroeg in het seizoen. T enige dat Nicolien moet doen is racen!

Edwin90

Citaat van: Fabian op 22 april 2013 - 14:01:30
Rosberg moet volgens mij helemaal niks. T is nog vroeg in het seizoen. T enige dat Nicolien moet doen is racen!


...of snowboarden natuurlijk...


:D

Fabian

Citaat van: Edwin90 op 22 april 2013 - 14:50:23
Citaat van: Fabian op 22 april 2013 - 14:01:30
Rosberg moet volgens mij helemaal niks. T is nog vroeg in het seizoen. T enige dat Nicolien moet doen is racen!


...of snowboarden natuurlijk...


:D
Of z'n haar goed in model houden  ;)

Kootje


Franky R.

Citaat van: Fabian op 22 april 2013 - 14:01:30
Rosberg moet volgens mij helemaal niks. T is nog vroeg in het seizoen. T enige dat Nicolien moet doen is racen!
Tja, Lewis hoeft maar een keer fikse pech te krijgen, of Rosberg wint Spanje...Dan is het meteen weer een ander verhaal. Maar ik ben redelijk verrast om Lewis op P3 in het klassement te zien staan.

0634

T vertekend ook een beetje, Rosberg heeft al twee DNF's achter de naam ;).

Arthur

Ik gooi hem naar maar even omhoog, RBR hoe zo hypocriet als het teamorders gaat... De illusie van wij laten de coureurs het zelf uitvechten is ook weer de wereld uit!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Perton

Nuja dat was het al toen ze Webber in Engeland een keer de opdracht gaven niet aan te vallen. Wat je daar ook van vindt (ik heb er weinig moeite mee) het strookt tegen het beleid in van coureurs tegen elkaar laten racen. Dus dat is verder niet nieuw. Of het hypocriet is? In zekere zin wel, maar zo zou elk team opereren als puntje bij paaltje komt, dus ik kan me er verder weinig druk over maken wat Red Bull doet.

Ik heb een hekel aan teamorders, maar los daarvan snap ik de massale kritiek op Red Bull van vandaag niet zo.

Kootje

Die massale kritiek komt voort uit het feit dat Red Bull altijd stellig tegen teamorders beweerd te zijn, maar ze vervolgens zelf steeds maar weer doodleuk gebruikt. Dat het logisch is dat ze zo'n teamorder geven is geen verzachtende omstandigheid als je je zo stellig opstelt als dat RBR altijd maar doet.