Team orders moeten weg of blijven?

Gestart door jende, 24 maart 2013 - 11:19:38

« vorige - volgende »

Team Orders moeten weg of blijven?

Team orders moeten blijven.
8 (28.6%)
Team orders moeten verboden worden.
11 (39.3%)
Het maakt mij niet uit
9 (32.1%)

Totaal aantal stemmen: 24

Franky R.

Citaat van: Iceman2012 op 26 maart 2013 - 19:28:01
In verdediging van Vettel moet ik wel zeggen dat hij wel 2x min of meer in een gevecht terecht komt. De eerste keer direct na de pitstop komen ze vrijwel naast elkaar in bocht 1 aan, Webber aan de binnenkant, maar met koude harde banden, Vettel met opgewarmde mediums. Op zich logisch dat ie t daar dan probeert. Na een paar bochten haakt hij af. 2 ronden later komt ie echter met 2x DRS weer naast Webber terecht en ontstaat er weer een gevecht. Ik wil het niet goedpraten, maar ik kan me wel voorstellen dat ie zich 'in the heat of the moment' heeft laten verleiden om voor P1 te gaan.
Geen probleem...maar Vettel moet dan niet roepen dat hij 'per ongeluk' voor P1 is gaan vechten...Niet met dat radioverkeer van Horner in zijn oor.


Het had hem gesierd als hij zei dat hij toch voor de overwinning wilde gaan.

Arthur

Citaat van: Iceman2012 op 26 maart 2013 - 19:28:01
In verdediging van Vettel moet ik wel zeggen dat hij wel 2x min of meer in een gevecht terecht komt. De eerste keer direct na de pitstop komen ze vrijwel naast elkaar in bocht 1 aan, Webber aan de binnenkant, maar met koude harde banden, Vettel met opgewarmde mediums. Op zich logisch dat ie t daar dan probeert. Na een paar bochten haakt hij af. 2 ronden later komt ie echter met 2x DRS weer naast Webber terecht en ontstaat er weer een gevecht. Ik wil het niet goedpraten, maar ik kan me wel voorstellen dat ie zich 'in the heat of the moment' heeft laten verleiden om voor P1 te gaan.

Eens. Vettel kreeg een waas voor zijn ogen toen hij net achter Webber kwam na diens pitstop en ging het gevecht vol aan [en ging automatisch voorbij aan de teamorders] om die P1 te pakken.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Gerard

Dus...... Webber exit na 2013? Of toch Vettel?

Massa/Webber swap?

Arthur

Citaat van: Gerard op 26 maart 2013 - 22:41:33
Dus...... Webber exit na 2013? Of toch Vettel?

Massa/Webber swap?

Webber zijn contract loopt in ieder geval af dit seizoen. Of RBR tankt hem of hij gaat uit frustratie zelf. Vettel vertrekt als er een knetterend conflict ontstaat met Horner en/of hij teveel gekapitteld gaat worden. Maar met Vettel hebben ze een winnaar in huis [uiteraard met Newey die een competetieve auto neerzet]. Maar het huidige rijdersduo zien we imo niet meer terug in 2014. 
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Franky R.

Citaat van: Arthur op 26 maart 2013 - 22:48:51
Citaat van: Gerard op 26 maart 2013 - 22:41:33
Dus...... Webber exit na 2013? Of toch Vettel?

Massa/Webber swap?

Webber zijn contract loopt in ieder geval af dit seizoen. Of RBR tankt hem of hij gaat uit frustratie zelf. Vettel vertrekt als er een knetterend conflict ontstaat met Horner en/of hij teveel gekapitteld gaat worden. Maar met Vettel hebben ze een winnaar in huis [uiteraard met Newey die een competetieve auto neerzet]. Maar het huidige rijdersduo zien we imo niet meer terug in 2014.


Net wat Briatore ook zegt. Die had voor dit jaar al Webber vervangen: http://www.gppits.net/nieuws/webber_en_vettel_uit_elkaar_na_2013/

Wings

Waarom denkt men direct in uitersten? Webber kent zijn positie wel in het team, uiteindelijk, en zal zwichten voor het gezag van Red Bull. Vettel kan het zich permiteren om zo nu en dan een scheve schaats te rijden. De show wat daarna wordt neergezet is acteerwerk van het hoogste niveau. Systeemscheiding is niet per definitie noodzakelijk. Die twee hebben elkander eraf gerost en als idioot uitgemaakt en ook daarna ging het nog door een deur. Dit slijt wel gedurende het seizoen.

0634

Webber zei op het podium dat het team Vettel toch altijd steunt. Uit die woorden blijkt, zover wij dat nog niet wisten, dat er een hoop onvrede zit bij Webber in de samenwerking met Vettel. Uiteindelijk kan zoiets bij hem tot een mentale breuk leiden.

Speculatie: kopman bij Williams zou mooi voor hem zijn, zijn oude team, en Hulk naar Red Bull.

T.Nuvolari

Ik denk dat het nu toch heel diep zit bij Webber. Hij heeft al eens iets laten vallen als "Not bad for a second driver" of iets in dien aard, maar dit is toch nog een stationnetje verder rijden.
Hij zal het ook gewoon kotsbeu zijn, Barrichello had net hetzelfde op het eind bij Ferrari.

Bij Williams? Zou hij niet beter bij Force India of Sauber instappen dan?

Fabian

Volgend jaar nieuwe regels dus misschien is die Williams dan wel erg goed, maar zoals Jeroen zegt is het speculeren. Misschien gaat ie wel in een andere klasse race en heeft ie geen zin meer in de F1

0634

Williams zal wellicht het geld niet eens hebben voor Webber (of Massa). Force India overigens ook niet lijkt me.

Overigens komt er misschien wel een plekje vrij bij Lotus, als Grosjean zich dit jaar niet positief kan onderscheiden. Is wel een interessante plek natuurlijk. Of misschien wel twee, als Kimi naar Red Bull gaat ( ;))

Iceman2012

Citaat van: Wings op 27 maart 2013 - 07:27:41
Waarom denkt men direct in uitersten? Webber kent zijn positie wel in het team, uiteindelijk, en zal zwichten voor het gezag van Red Bull. Vettel kan het zich permiteren om zo nu en dan een scheve schaats te rijden. De show wat daarna wordt neergezet is acteerwerk van het hoogste niveau. Systeemscheiding is niet per definitie noodzakelijk. Die twee hebben elkander eraf gerost en als idioot uitgemaakt en ook daarna ging het nog door een deur. Dit slijt wel gedurende het seizoen.
helemaal mee eens!

Citaat van: Jeroen op 27 maart 2013 - 09:06:04
Webber zei op het podium dat het team Vettel toch altijd steunt. Uit die woorden blijkt, zover wij dat nog niet wisten, dat er een hoop onvrede zit bij Webber in de samenwerking met Vettel. Uiteindelijk kan zoiets bij hem tot een mentale breuk leiden.
t is ook niet gezond voor een coureur van t kaliber Webber om 4 jaar achtereen verslagen te worden door je teamgenoot, die daarmee ook nog eens 3x een WK-titel pakt. Hij had er misschien beter aan gedaan om niet meer bij te tekenen, echter kan ie bij RBR nog wel af en toe een race-overwinning meepakken. Ik denk dat Webber over het team zelf weining te klagen heeft, hij mag altijd zn eigen plan trekken en voor iemand die zelf schijt heeft aan teamorders heeft ie wel erg veel praatjes vind ik.

Sabai

Citaat van: M@rc op 27 maart 2013 - 09:09:43
Ik denk dat het nu toch heel diep zit bij Webber. Hij heeft al eens iets laten vallen als "Not bad for a second driver" of iets in dien aard, maar dit is toch nog een stationnetje verder rijden.
Hij zal het ook gewoon kotsbeu zijn, Barrichello had net hetzelfde op het eind bij Ferrari.


Bij Williams? Zou hij niet beter bij Force India of Sauber instappen dan


Daar vind ik het ook een beetje op lijken. Het is ook te begrijpen hoe lang kan je zoiets volhouden.

Wings

Citaat van: Jeroen op 27 maart 2013 - 09:06:04
Webber zei op het podium dat het team Vettel toch altijd steunt. Uit die woorden blijkt, zover wij dat nog niet wisten, dat er een hoop onvrede zit bij Webber in de samenwerking met Vettel. Uiteindelijk kan zoiets bij hem tot een mentale breuk leiden.

Speculatie: kopman bij Williams zou mooi voor hem zijn, zijn oude team, en Hulk naar Red Bull.

Webber was op het podium emotioneel. Dan beleef en zeg je dingen net wat met meer peper.

Franky R.

Citaat van: Wings op 27 maart 2013 - 20:32:56
Citaat van: Jeroen op 27 maart 2013 - 09:06:04
Webber zei op het podium dat het team Vettel toch altijd steunt. Uit die woorden blijkt, zover wij dat nog niet wisten, dat er een hoop onvrede zit bij Webber in de samenwerking met Vettel. Uiteindelijk kan zoiets bij hem tot een mentale breuk leiden.

Speculatie: kopman bij Williams zou mooi voor hem zijn, zijn oude team, en Hulk naar Red Bull.

Webber was op het podium emotioneel. Dan beleef en zeg je dingen net wat met meer peper.
Uitspraken vanuit de emotie bevatten meer waarheden dan anders...

Wings

Niet altijd. Je kunt ook dingen doen en zeggen die achteraf te zwaar van inzet blijken.