Team orders moeten weg of blijven?

Gestart door jende, 24 maart 2013 - 11:19:38

« vorige - volgende »

Team Orders moeten weg of blijven?

Team orders moeten blijven.
8 (28.6%)
Team orders moeten verboden worden.
11 (39.3%)
Het maakt mij niet uit
9 (32.1%)

Totaal aantal stemmen: 24

Super Seb

Citaat van: Gerard op 26 maart 2013 - 14:47:56
Citaat van: Super Seb op 26 maart 2013 - 13:46:47
Vettel is te belangrijk voor RBR. Daarnaast had ik tijdens de race en laatste pitstop van Webber het gevoel dat RBR Vettel voor Webber wou laten uitkomen, alleen werd het een situatie waarbij ze met z'n 2e de bocht indoken. Aangezien Seb op dat moment warmere banden had en hij ernaast lag is het begrijpelijk dat hij de strijd aangaat. Een echte koploper was er op het moment van de bocht ingaan niet. Dan onstaat er gewoon een strijd en trekt Webber aan het kortste eind. Had Webber 1 of 2 seconden voorsprong gehad zou Vettel vermoedelijk niet meer de strijd aangegaan zijn en hebben geconsolideerd.

Horner komt daarna in een lastig pakket aangezien beide coureurs de teamorder kennen en het plan om Vettel vooraan te krijgen mislukt. Het gaat zelfs zo verkeerd dat de kans bestond om beide wagens te verliezen. Als de hele wereld dan de teamorder van RBR kent, de reacties na afloop ziet ga dan maar in de schoenen van Horner staan. Hij kan niet tegen Webber zeggen  dat hij Vettel voorop probeerde te krijgen. Ook niet heel kwaad zijn op Vettel omdat het oorspronkelijke plan mislukte maar Vettel toch die plek pakte. Hooguit om het gelopen risico dat hij nam (C'mon, this is silly Seb).

Dit klinkt heel erg pro-Vettel maar ik denk dat het zeker geen onmogelijk scenario is. Er lag een tactisch plan en het resultaat is bereikt maar de manier waarop is absoluut op de slechts mogelijke manier gebeurd. Dit is allemaal puur damage control. Het heeft wel (nogmaals) duidelijk gemaakt dat Vettel het oogappeltje is van Horner. Wat dat betreft blijft het dubbel. Heb zelf een broertje dood aan de manier waarop Massa soms moet wijken voor Alonso maar de manier waarop RBR hier mee omgaat verdient ook geen schoonheidsprijs......de situatie kent alleen maar verliezers.

Die situatie was er, op 3/4 van de race als ik me niet vergis.. Seb werd verteld banden te sparen,maar deed het niet en kwam dichter en dichter op Webber te rijden...
Daardoor kwam Seb gelijk met Webber te liggen toen eerstgenoemde zijn laatste pitstop had gemaakt.....

Bedoelde meer als Webber na z'n stop die bocht al door was, niet het rondje ervoor. Nu kwamen ze tegelijk aan.....
"Keep calm and ignore Multi-21....."

0634

Gelijk? Webber zat er gewoon voor. Nog maar net, maar hij zat er gewoon voor.

Gerard

Ja ik begrijp wat je bedoelt Super Seb
..Maar Vettel negeerde dus eerde al de teamorders ;)

Kootje

Citaat van: Gerard op 26 maart 2013 - 15:54:22
Ja ik begrijp wat je bedoelt Super Seb
..Maar Vettel negeerde dus eerde al de teamorders ;)

Seb negeert altijd teamorders. Of dit nu om het niet aanvallen van Webber gaat of om iets simpels als bandensparen, Seb doet gewoon z'n eigen ding.

KVDracer

Het zou goed zijn voor RedBull moest Helmut Marko morgen niet meer in staat zijn om zijn functie te beoefenen. Gaan vertellen dat Mercedes een 1e en 2e rijder heeft. Als er één team is die duidelijk een 1e en 2e rijder hebben is het wel RedBull, alleen zijn ze te achterbaks om het toe te geven. Ik hoop dat dit uitdraait zoals het voor Mclaren in 2007 is uitgedraaid. En anders hoop ik op een titel voor Webber.

Franky R.

Citaat van: KVDracer op 26 maart 2013 - 16:51:28
Het zou goed zijn voor RedBull moest Helmut Marko morgen niet meer in staat zijn om zijn functie te beoefenen. Gaan vertellen dat Mercedes een 1e en 2e rijder heeft. Als er één team is die duidelijk een 1e en 2e rijder hebben is het wel RedBull, alleen zijn ze te achterbaks om het toe te geven. Ik hoop dat dit uitdraait zoals het voor Mclaren in 2007 is uitgedraaid. En anders hoop ik op een titel voor Webber.


Ik hoop met je mee...Hebben wij wat om te schrijven...Ik type mijn vingers nu al stuk... :P
;)

Super Seb

Citaat van: Gerard op 26 maart 2013 - 15:54:22
Ja ik begrijp wat je bedoelt Super Seb
..Maar Vettel negeerde dus eerde al de teamorders ;)

Over banden besparen, ja, maar dat boeit hem nooit. Prima, geen moeite mee. We vinden het prachtig als Kimi roept "leave me alone, i know what I'm doing". Vettel doet dat ook. Maar in mijn hypothese spreek ik alleen over een mogelijkheid waarvan ik benieuwd ben hoe jullie daar tegenover staan? Heeft echt niemand het idee gehad dat RBR Vettel voor Webber trachte te krijgen met die pitstops? Je geeft Vettel een verse set rubber om een ronde later Webber naar binnen te halen. Die banden hoef je de eerste 2 rondjes niet te sparen en de mapping aanpassen was voor Vettel toen nog niet nodig. En dan komt dat moment. Denk echt dat mijn suggestie niet eens zo ver van de waarheid ligt.......
"Keep calm and ignore Multi-21....."

Sabai

Citaat van: Super Seb op 26 maart 2013 - 17:30:27
Citaat van: Gerard op 26 maart 2013 - 15:54:22
Ja ik begrijp wat je bedoelt Super Seb
..Maar Vettel negeerde dus eerde al de teamorders ;)

Over banden besparen, ja, maar dat boeit hem nooit. Prima, geen moeite mee. We vinden het prachtig als Kimi roept "leave me alone, i know what I'm doing". Vettel doet dat ook. Maar in mijn hypothese spreek ik alleen over een mogelijkheid waarvan ik benieuwd ben hoe jullie daar tegenover staan? Heeft echt niemand het idee gehad dat RBR Vettel voor Webber trachte te krijgen met die pitstops? Je geeft Vettel een verse set rubber om een ronde later Webber naar binnen te halen. Die banden hoef je de eerste 2 rondjes niet te sparen en de mapping aanpassen was voor Vettel toen nog niet nodig. En dan komt dat moment. Denk echt dat mijn suggestie niet eens zo ver van de waarheid ligt.......

Het zou zomaar kunnen want rond ronde 28 klaagde Vettel nog dat Webber hem ophield. Daarop kreeg hij het antwoord '' wees geduldig we zijn pas op de helft van de race'' Vervolgens zou hij dan 12 ronden later te horen gekregen rustig aan te doen met nog 16 ronden te gaan. Dat vind ik dus een beetje vreemd en dacht op dat moment ook dat ze Vettel ervoor probeerden te krijgen.


Kootje

Weet wel zeker dat ze Vettel ervoor probeerden te krijgen dmv die stop. ::)

Franky R.

Citaat van: Kootje op 26 maart 2013 - 17:47:34
Weet wel zeker dat ze Vettel ervoor probeerden te krijgen dmv die stop. ::)
Hmja, maar Vettel moest banden sparen...deed hij niet. Niet echt een 'call' om hem voor Webber te krijgen. En ik blijf het zeggen: Webber was hier gewoon sneller. Wellicht zag men dat ook aan de pitmuur [Horner dus]...

Enzo

Citaat van: Super Seb op 26 maart 2013 - 17:30:27
Citaat van: Gerard op 26 maart 2013 - 15:54:22
Ja ik begrijp wat je bedoelt Super Seb
..Maar Vettel negeerde dus eerde al de teamorders ;)

Over banden besparen, ja, maar dat boeit hem nooit. Prima, geen moeite mee. We vinden het prachtig als Kimi roept "leave me alone, i know what I'm doing". Vettel doet dat ook. Maar in mijn hypothese spreek ik alleen over een mogelijkheid waarvan ik benieuwd ben hoe jullie daar tegenover staan? Heeft echt niemand het idee gehad dat RBR Vettel voor Webber trachte te krijgen met die pitstops? Je geeft Vettel een verse set rubber om een ronde later Webber naar binnen te halen. Die banden hoef je de eerste 2 rondjes niet te sparen en de mapping aanpassen was voor Vettel toen nog niet nodig. En dan komt dat moment. Denk echt dat mijn suggestie niet eens zo ver van de waarheid ligt.......

Ik schreef het al eerder en denk hetzelfde. Het leek er sterk op dat Red Bull Vettel voor Webber probeerde te krijgen bij de laatste pitstop.

Iceman2012

Citaat van: Enzo op 26 maart 2013 - 18:19:44
Citaat van: Super Seb op 26 maart 2013 - 17:30:27
Citaat van: Gerard op 26 maart 2013 - 15:54:22
Ja ik begrijp wat je bedoelt Super Seb
..Maar Vettel negeerde dus eerde al de teamorders ;)

Over banden besparen, ja, maar dat boeit hem nooit. Prima, geen moeite mee. We vinden het prachtig als Kimi roept "leave me alone, i know what I'm doing". Vettel doet dat ook. Maar in mijn hypothese spreek ik alleen over een mogelijkheid waarvan ik benieuwd ben hoe jullie daar tegenover staan? Heeft echt niemand het idee gehad dat RBR Vettel voor Webber trachte te krijgen met die pitstops? Je geeft Vettel een verse set rubber om een ronde later Webber naar binnen te halen. Die banden hoef je de eerste 2 rondjes niet te sparen en de mapping aanpassen was voor Vettel toen nog niet nodig. En dan komt dat moment. Denk echt dat mijn suggestie niet eens zo ver van de waarheid ligt.......

Ik schreef het al eerder en denk hetzelfde. Het leek er sterk op dat Red Bull Vettel voor Webber probeerde te krijgen bij de laatste pitstop.
pitstop Vettel: 2,8 sec, pitstop Webber 2,5 sec
tja, als ze t echt hadden gewild had het makkelijk gekund.

Iceman2012

In verdediging van Vettel moet ik wel zeggen dat hij wel 2x min of meer in een gevecht terecht komt. De eerste keer direct na de pitstop komen ze vrijwel naast elkaar in bocht 1 aan, Webber aan de binnenkant, maar met koude harde banden, Vettel met opgewarmde mediums. Op zich logisch dat ie t daar dan probeert. Na een paar bochten haakt hij af. 2 ronden later komt ie echter met 2x DRS weer naast Webber terecht en ontstaat er weer een gevecht. Ik wil het niet goedpraten, maar ik kan me wel voorstellen dat ie zich 'in the heat of the moment' heeft laten verleiden om voor P1 te gaan.

Super Seb

Precies! Als RBR Webber echt op 1 had willen laten gaan hadden ze eerst Webber en dan Vettel naar binnen gehaald.
"Keep calm and ignore Multi-21....."