Banaan vd race! Maleisië 2013

Gestart door Kootje, 24 maart 2013 - 11:02:21

« vorige - volgende »

Vandaag weer wat bananwaardige momentjes gezien/gehoord. Aan wie de twijfelachtige eer?

ALONSO - rijdt zelf z'n vleugel kapot, blijft dan buiten en kon erop wachten dat dit mis zou gaan
9 (30%)
HAMILTON - stopt bijna bij het verkeerde team, gelukkig letten ze bij McLaren wel op
3 (10%)
MALDONADO - vliegt er tot tweemaal toe af, waarvan de laatste keer fataal en tsja .... een bananenpoll zonder Malle Nado kan ook eigenlijk niet
10 (33.3%)
LOLLIPOPMAN TORO ROSSO - stuurt Vergne weg terwijl Pic al naast hen rijdt, hoe blind kun je zijn
1 (3.3%)
DE FIA STEWARDS - die dit niet gelijk bestraffen maar wachten tot na de race terwijl er maar één conclusie mogelijk is
0 (0%)
IETS OF IEMAND ANDERS, NAMELIJK .......
7 (23.3%)

Totaal aantal stemmen: 26

Poll gesloten: 07 april 2013 - 12:02:21

Franky R.

Citaat van: Gerard op 24 maart 2013 - 22:45:32
Ik was ook heel verbaasd dat Alonso niet naar binnen ging! Die gasten weten toch onderhand wel welke krachten op die vleugels komen te staan? (kijk maar hoever een vleugel doorbuigt bij 300+km/h)
Dan had hij kunnen weten dat die vleugel helemaal afbrak tijdens het remmen of op 1 v/d de rechte stukken ???
Alonso wist dat er schade was, alleen niet in welke mate... ;)

0634

Citaat van: Franky R. op 24 maart 2013 - 22:46:38
Citaat van: Gerard op 24 maart 2013 - 22:45:32
Ik was ook heel verbaasd dat Alonso niet naar binnen ging! Die gasten weten toch onderhand wel welke krachten op die vleugels komen te staan? (kijk maar hoever een vleugel doorbuigt bij 300+km/h)
Dan had hij kunnen weten dat die vleugel helemaal afbrak tijdens het remmen of op 1 v/d de rechte stukken ???
Alonso wist dat er schade was, alleen niet in welke mate... ;)

Hij wist dat ie een loshangende voorvleugel had. Dan moet je per definitie naar binnen.

Arthur

Citaat van: Jeroen op 24 maart 2013 - 22:49:35
Citaat van: Franky R. op 24 maart 2013 - 22:46:38
Citaat van: Gerard op 24 maart 2013 - 22:45:32
Ik was ook heel verbaasd dat Alonso niet naar binnen ging! Die gasten weten toch onderhand wel welke krachten op die vleugels komen te staan? (kijk maar hoever een vleugel doorbuigt bij 300+km/h)
Dan had hij kunnen weten dat die vleugel helemaal afbrak tijdens het remmen of op 1 v/d de rechte stukken ???
Alonso wist dat er schade was, alleen niet in welke mate... ;)

Hij wist dat ie een loshangende voorvleugel had. Dan moet je per definitie naar binnen.

En had Ferrari hem binnen MOETEN roepen en had Alonso de intelligentie moeten hebben zelf naar binnen te komen!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 24 maart 2013 - 22:49:35
Citaat van: Franky R. op 24 maart 2013 - 22:46:38
Citaat van: Gerard op 24 maart 2013 - 22:45:32
Ik was ook heel verbaasd dat Alonso niet naar binnen ging! Die gasten weten toch onderhand wel welke krachten op die vleugels komen te staan? (kijk maar hoever een vleugel doorbuigt bij 300+km/h)
Dan had hij kunnen weten dat die vleugel helemaal afbrak tijdens het remmen of op 1 v/d de rechte stukken ???
Alonso wist dat er schade was, alleen niet in welke mate... ;)

Hij wist dat ie een loshangende voorvleugel had. Dan moet je per definitie naar binnen.
Maar in welke mate? Dat kon Alonso niet zien...De vonken hadden van een kapotte endplate kunnen komen. Ik vind dat de pitmuur Alonso had moeten overtuigen om binnen te komen.
Loshangend is niet afgebroken...Lewis Hamilton reed in Monaco 2011 ook met een loshangend achtervleugel. Was het ding afgebroken, ja dat is dan andere koek.


Ik maak er geen woordspelletje van, maar ik probeer door de ogen van Alonso naar de kwestie te kijken. En Fernando reed in die auto, wie anders dan hij zelf kon de downforce bepalen? En blijkbaar was die downforce op een acceptabel niveau...Vandaar dat hij niet zelf de pits in reed?


Maar aan de pitsmuur konden ze wel zien, hoe ernstig de schade was...

0634

Dat ding schaafde over de grond, getuige de vonken. Dus één onregelmatigheid (curb) raken en hij ligt er helemaal af.

Bovendien: als zo'n ding los is, moet je naar binnen. Je gaat toch niet zeggen: ah, misschien valt het best mee. Dat weet je niet, dus mag je dat risico niet nemen. Voor hetzelfde geld kleunt hij bovenop iemand.

Het is gewoon ontzettend onnozel dat ie niet naar binnen ging. Om eerlijk te zijn heb ik ook nooit iemand met zo'n schade vrolijk zien doorrijden of er niks aan de hand is. Gewoon ontzettend imbeciele actie, ik heb er geen andere woorden voor. Ik was ook echt stomverbaasd toen ie door reed. Echt ongekend.

Arthur

Citaat van: Jeroen op 24 maart 2013 - 23:10:00
Dat ding schaafde over de grond, getuige de vonken. Dus één onregelmatigheid (curb) raken en hij ligt er helemaal af.

Bovendien: als zo'n ding los is, moet je naar binnen. Je gaat toch niet zeggen: ah, misschien valt het best mee. Dat weet je niet, dus mag je dat risico niet nemen. Voor hetzelfde geld kleunt hij bovenop iemand.

Het is gewoon ontzettend onnozel dat ie niet naar binnen ging. Om eerlijk te zijn heb ik ook nooit iemand met zo'n schade vrolijk zien doorrijden of er niks aan de hand is. Gewoon ontzettend imbeciele actie, ik heb er geen andere woorden voor. Ik was ook echt stomverbaasd toen ie door reed. Echt ongekend.

Dus vraag je je af wat het idee is geweest van deze beslissing!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Figge

Het idee was ongetwijfeld dat ie hoopte dat ie niet afbrak en zn stint op intermediates kon afronden met minimaal tijdsverlies. Na de eerste ronde was echt nog veels te nat voor slicks en dat had hij anders 2 stops moeten maken.

Arthur

Net de samenvatting nog gezien. Het was een ware vuurregen met die vleugel. Als Ferrari de wens had dat hij het nog wel even kon volhouden dan was dat een gok tegen beter weten in...
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Breaktest

De banaan van de race was overduidelijk Veronica, omdat zij de samenvatting niet weet te gebruiken waarvoor deze bedoeld is. Kennelijk hing het in de lucht. Aangezien ik niet mee ben gegaan achter de decoder heb ik zondag, gebruikmakend van het boekenweekgeschenk, me gratis laten vervoeren door de NS voor een winterwonderlandwandeling op de Veluwe. Het viel me op dat velen met mij het boekje van Kees van Kooten als treinkaartje gebruikte, maar werkelijk niemand nam de moeite om het te daadwerkelijk te lezen. Dat gegeven, iets niet gebruiken waarvoor het bedoeld is, werd 's avonds door Veronica dunnetjes herhaald. Het programma (dat vijf over twaalf begon) heette een samenvatting te zijn van de race van Maleisië. Maar het eerste half uur werd gevuld met voorbeschouwingen, de race van vorig jaar en oeverloos gelul met de fitnesstrainer van Van der Garde. Tegen de tijd dat de race begon was ik in slaap gevallen.   

Charrel

Citaat van: Fabian op 24 maart 2013 - 11:38:19
Citaat van: Jehoentelaar op 24 maart 2013 - 11:36:52
Vond Maldonado met twee off-track momenten veel dommer.
Maar dat zijn we gewend van Pastor...

Toch is dit niet helemaal waar, hij had 1 off moment, die tweede keer had hij zijn auto direct langs de baan gezet vanwege een KERS probleem.

Jehoentelaar

Ja, maar wel op een wat idiote manier. Het grind stond op de banden, dus die is niet rustig aan naast de baan gaan staan.

Bart VD

Ik mis Vettel op het lijstje.  Zijn inhaalmaneuver en zijn doorzichtige poging om te doen alsof hij van niks wist hebben zijn imago een gigantische deuk bezorgd.  Hoewel Alonso hem deze race wellicht naar de kroon steekt qua dommigheid, vond ik Vettel's gedrag deze race van een gigantisch banaangehalte getuigen.
This space for rent

Gerard

Citaat van: Arthur op 24 maart 2013 - 23:17:20
Citaat van: Jeroen op 24 maart 2013 - 23:10:00
Dat ding schaafde over de grond, getuige de vonken. Dus één onregelmatigheid (curb) raken en hij ligt er helemaal af.

Bovendien: als zo'n ding los is, moet je naar binnen. Je gaat toch niet zeggen: ah, misschien valt het best mee. Dat weet je niet, dus mag je dat risico niet nemen. Voor hetzelfde geld kleunt hij bovenop iemand.

Het is gewoon ontzettend onnozel dat ie niet naar binnen ging. Om eerlijk te zijn heb ik ook nooit iemand met zo'n schade vrolijk zien doorrijden of er niks aan de hand is. Gewoon ontzettend imbeciele actie, ik heb er geen andere woorden voor. Ik was ook echt stomverbaasd toen ie door reed. Echt ongekend.

Dus vraag je je af wat het idee is geweest van deze beslissing!
Alonso wilde niet 2 x achter elkaar naar binnen (1 x voor de vleugel en 2 ronden later voor droogweer banden)
http://www.gppits.net/nieuws/alonso_staat_achter_beslissing/
;)

Edwin90

Citaat van: Gerard op 25 maart 2013 - 12:27:42
Citaat van: Arthur op 24 maart 2013 - 23:17:20
Citaat van: Jeroen op 24 maart 2013 - 23:10:00
Dat ding schaafde over de grond, getuige de vonken. Dus één onregelmatigheid (curb) raken en hij ligt er helemaal af.

Bovendien: als zo'n ding los is, moet je naar binnen. Je gaat toch niet zeggen: ah, misschien valt het best mee. Dat weet je niet, dus mag je dat risico niet nemen. Voor hetzelfde geld kleunt hij bovenop iemand.

Het is gewoon ontzettend onnozel dat ie niet naar binnen ging. Om eerlijk te zijn heb ik ook nooit iemand met zo'n schade vrolijk zien doorrijden of er niks aan de hand is. Gewoon ontzettend imbeciele actie, ik heb er geen andere woorden voor. Ik was ook echt stomverbaasd toen ie door reed. Echt ongekend.

Dus vraag je je af wat het idee is geweest van deze beslissing!
Alonso wilde niet 2 x achter elkaar naar binnen (1 x voor de vleugel en 2 ronden later voor droogweer banden)
http://www.gppits.net/nieuws/alonso_staat_achter_beslissing/
;)

Maar, Ferrari kon op de blote voeten nagaan dat dit niet ging werken. Een erge long shot.

Niels_


Bovenaan: voor de tik
Onderaan: na de tik

Hoe moet Alonso dan gezien hebben dat het zo erg was met die voorvleugel? Of is die tijdens de ronde plots 10 cm gezakt?