Sport1 artikel op GPPits.net

Gestart door NielsD, 22 maart 2013 - 16:51:04

« vorige - volgende »

NielsD

Citaat van: Kootje op 23 maart 2013 - 19:46:22
Citaat van: Iceman2012 op 23 maart 2013 - 19:43:53
Citaat van: Kootje op 23 maart 2013 - 19:33:16
Ach .... zal wel loslopen. Voorlopig hebben ze 3 jaar de tijd om aan hun format te werken en in die 3 jaar verdwijnen ook in Engeland, Duitsland etc. de races geheel achter de decoder. Ik vind het iig 'n goed teken dat men bij Sport1 de kritieken ter harte neemt en er hun voordeel mee wil doen. Je kunt echter geen wonderen verwachten dat alle kritieken in één week thuis opgelost zijn. Daarnaast is het onmogelijk iedereen tevreden te stellen, dus ....
BBC heeft een contract tot 2018, RTL tot 2015 dus nogal voorbarig om te beweren dat races geheel achter de decoder verdwijnen.

Oke, misschien niet binnen 3 jaar tijd, maar echt wel dat dit gaat gebeuren.

Als de economie over een aantal jaren weer in een stijgende lijn zit (wat zomaar kan), dan kan alles ineens weer omgedraaid zijn.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Jehoentelaar

Mwah, de decoder c.q. digitale tv heeft volgens velen de toekomst... en crisis of geen crisis, de digitale aanbieders hebben vrijwel altijd een groter budget dan de reguliere kanalen.

Iceman2012

Citaat van: Jehoentelaar op 23 maart 2013 - 19:50:04
Mwah, de decoder c.q. digitale tv heeft volgens velen de toekomst... en crisis of geen crisis, de digitale aanbieders hebben vrijwel altijd een groter budget dan de reguliere kanalen.
Bij mij zijn alle zenders digitaal, daar ligt het verschil niet. Met achter de decoder verdwijnen bedoeld Kootje volgens mij dat er voor betaald moet worden.

Citaat van: Kootje op 23 maart 2013 - 19:46:22

Oke, misschien niet binnen 3 jaar tijd, maar echt wel dat dit gaat gebeuren.
misschien, maar F1 heeft ook belang bij een zo groot mogelijk publiek. Als het geheel achter de decoder verdwijnt zullen ook sponsoren misschien gaan afhaken.

Jehoentelaar

Citaat van: Iceman2012 op 23 maart 2013 - 19:55:54
Citaat van: Jehoentelaar op 23 maart 2013 - 19:50:04
Mwah, de decoder c.q. digitale tv heeft volgens velen de toekomst... en crisis of geen crisis, de digitale aanbieders hebben vrijwel altijd een groter budget dan de reguliere kanalen.
Bij mij zijn alle zenders digitaal, daar ligt het verschil niet. Met achter de decoder verdwijnen bedoeld Kootje volgens mij dat er voor betaald moet worden.
Oh ja, ik spreek uit gemakzuchtigheid vaker van digitale tv als ik het spul achter de decoder bedoel.. noem RTL enzo ook vaak nog analoog. My bad. :P

Kootje

Citaat van: Iceman2012 op 23 maart 2013 - 19:55:54
maar F1 heeft ook belang bij een zo groot mogelijk publiek. Als het geheel achter de decoder verdwijnt zullen ook sponsoren misschien gaan afhaken.

Zou je wel denken, maar Bernie denkt alleen aan z'n portemonnee. Degene die het meeste betaald krijgt de rechten, en aangezien zenders als Sport1 over grotere budgetten beschikken als, al dan niet commerciele, publieke zenders. En dat geld niet alleen in Nederland, maar ook in de rest vd wereld. De Beeb is niet voor niets de helft van hun pakket kwijtgeraakt, en ook in Frankrijk en Italië zit/gaat F1 achter de decoder. Kwestie van tijd dus dat dit ook in Duitsland en Engeland (volledig) gaat gebeuren.


Franky R.

Citaat van: Kootje op 23 maart 2013 - 20:19:45
Citaat van: Iceman2012 op 23 maart 2013 - 19:55:54
maar F1 heeft ook belang bij een zo groot mogelijk publiek. Als het geheel achter de decoder verdwijnt zullen ook sponsoren misschien gaan afhaken.

Zou je wel denken, maar Bernie denkt alleen aan z'n portemonnee. Degene die het meeste betaald krijgt de rechten, en aangezien zenders als Sport1 over grotere budgetten beschikken als, al dan niet commerciele, publieke zenders. En dat geld niet alleen in Nederland, maar ook in de rest vd wereld. De Beeb is niet voor niets de helft van hun pakket kwijtgeraakt, en ook in Frankrijk en Italië zit/gaat F1 achter de decoder. Kwestie van tijd dus dat dit ook in Duitsland en Engeland (volledig) gaat gebeuren.
http://www.gppits.net/magazine/free-to-air/


*kuch*kuch*
;)

Iceman2012

Citaat van: Kootje op 23 maart 2013 - 20:19:45
Citaat van: Iceman2012 op 23 maart 2013 - 19:55:54
maar F1 heeft ook belang bij een zo groot mogelijk publiek. Als het geheel achter de decoder verdwijnt zullen ook sponsoren misschien gaan afhaken.

Zou je wel denken, maar Bernie denkt alleen aan z'n portemonnee. Degene die het meeste betaald krijgt de rechten, en aangezien zenders als Sport1 over grotere budgetten beschikken als, al dan niet commerciele, publieke zenders. En dat geld niet alleen in Nederland, maar ook in de rest vd wereld. De Beeb is niet voor niets de helft van hun pakket kwijtgeraakt, en ook in Frankrijk en Italië zit/gaat F1 achter de decoder. Kwestie van tijd dus dat dit ook in Duitsland en Engeland (volledig) gaat gebeuren.
Ik zeg niet dat het niet gebeurd, maar ik vind dat nogal een simpele redenering. t is maar de vraag of het op lange termijn wel zo gunstig is voor Bernie zn portemonnee. Het zal ook afhangen van de ontwikkeling van het medium TV en internet.
De beeb is idd niet voor niets de helft van zn pakket kwijtgeraakt, maar heeft ook niet voor niets nog wel de andere helft van het pakket. Verder is t ook nog maar afwachten hoe het publiek hier op lange termijn op gaat reageren.


Franky R.

Citaat van: Kootje op 23 maart 2013 - 20:51:05
Citaat van: Franky R. op 23 maart 2013 - 20:39:27
http://www.gppits.net/magazine/free-to-air/

*kuch*kuch*
;)

Dacht ik ook, maar moet toch betalen.  :'(
Ja, dat noemt men de "vooruitgang"...Of "in navolging van het grote voorbeeld; Amerika"....Pffff... ::)

Kootje

Citaat van: Iceman2012 op 23 maart 2013 - 20:40:51
Ik zeg niet dat het niet gebeurd, maar ik vind dat nogal een simpele redenering. t is maar de vraag of het op lange termijn wel zo gunstig is voor Bernie zn portemonnee. Het zal ook afhangen van de ontwikkeling van het medium TV en internet.

Tuurlijk is dat gunstig voor z'n portemonnee. Het gros vd F1 liefhebbers zal gewoon betalen om F1 te kunnen zien dus de gedecodeerde zenders zullen het hoogste budget houden en zo de F1 in handen houden. Nu deze stap eenmaal gezet is zie ik dat echt niet meer terugdraaien.


CitaatDe beeb is idd niet voor niets de helft van zn pakket kwijtgeraakt, maar heeft ook niet voor niets nog wel de andere helft van het pakket. Verder is t ook nog maar afwachten hoe het publiek hier op lange termijn op gaat reageren.

Een deel zal idd z'n toevlucht nemen tot livestreams of zolang het kan uitwijken naar de Beeb of RTL television, maar het gros zal gewoon braaf betalen omdat ze toch willen kijken. Althans .... dat is mijn verwachting. Gelukkig staat de toekomst alleszins vast, dus wie weet. ::)

Kootje

#25
Citaat van: Franky R. op 23 maart 2013 - 20:53:07
Ja, dat noemt men de "vooruitgang"...Of "in navolging van het grote voorbeeld; Amerika"....Pffff... ::)

Fijn he, die vooruitgang.  :-\

Jehoentelaar

In Amerika gaat heel veel nog via satelliet en lang niet alle counties hebben de mogelijkheid tot Cable TV. Dat maakt het voor dat land nog een stapje gekker dan het hier is.

Franky R.

Citaat van: Kootje op 23 maart 2013 - 20:57:17
Citaat van: Franky R. op 23 maart 2013 - 20:53:07
Citaat van: Kootje op 23 maart 2013 - 20:51:05
Ja, dat noemt men de "vooruitgang"...Of "in navolging van het grote voorbeeld; Amerika"....Pffff... ::)


Fijn he, die vooruitgang.  :-\ 

Nou zeg..."Schitterend". Zeker als je geen werk meer hebt. Het klinkt allemaal wel mooi, maar je ziet hoe afhankelijk je wordt van zulke optie's zoals UPC Horizon, digitale TV [wat ik nu ook heb]...


CitaatIn Amerika gaat heel veel nog via satelliet en lang niet alle counties hebben de mogelijkheid tot Cable TV. Dat maakt het voor dat land nog een stapje gekker dan het hier is.


Tja, Amerika is nogal groot...Dus dat snap ik wel. Je zult maar in een slaapstadje in Texas wonen en Formule 1-fan zijn... :P

Edwin90

Vergeten jullie niet dat voor de casual kijker een samenvatting veel boeiender is dan een hele race? De kijkcijfers van de BBC waren geloof ik vorig jaar beter dan ooit (met de nadruk op geloof ik, heb namelijk geen bron maar wel ergens gelezen).

Het zal sponsors een worst wezen of de race een samenvatting is of de hele race. Als ze maar in beeld komen en dat gebeurt op het open net nog veelvuldig.

Jehoentelaar

Citaat van: Franky R. op 23 maart 2013 - 21:03:56
Citaat van: Kootje op 23 maart 2013 - 20:57:17
Citaat van: Franky R. op 23 maart 2013 - 20:53:07
Citaat van: Kootje op 23 maart 2013 - 20:51:05
Ja, dat noemt men de "vooruitgang"...Of "in navolging van het grote voorbeeld; Amerika"....Pffff... ::)


Fijn he, die vooruitgang.  :-\ 

Nou zeg..."Schitterend". Zeker als je geen werk meer hebt. Het klinkt allemaal wel mooi, maar je ziet hoe afhankelijk je wordt van zulke optie's zoals UPC Horizon, digitale TV [wat ik nu ook heb]...


CitaatIn Amerika gaat heel veel nog via satelliet en lang niet alle counties hebben de mogelijkheid tot Cable TV. Dat maakt het voor dat land nog een stapje gekker dan het hier is.


Tja, Amerika is nogal groot...Dus dat snap ik wel. Je zult maar in een slaapstadje in Texas wonen en Formule 1-fan zijn... :P
Haha ja, ik ben vorig jaar in Arizona bijvoorbeeld in dorpen als Quartzite en Wickenburg geweest.. liggen meer dan een uur rijden van de bewoonde wereld, midden in de woestijn. Nou, nooit van mijn leven. :P