Round 2: Grand Prix Maleisië, Sepang

Gestart door Enzo, 18 maart 2013 - 01:45:05

« vorige - volgende »

Wie word de volgende winnaar ?

Kimi
Grosjean
Alonso
Massa
Vettel
Webber
Hamilton
Rosberg
Button
Perez
Sutil
Di Resta
Hulkenberg
Iemand anders namelijk .......

robbert

ja dus het was een gezamelijke beslissing van ferrari en alonso. Dus een zeer domme beslissing van beide. Men moet toch weten dat dat kon gebeuren

Gerard

LoL de aftiteling bij de BeeB.. youre my best friend van Queen ;D

rafael25


Gerard

Ik lees her en der dat Rosberg een "mietje" is, maar warom ??? Als mijn werkgever mij iets vraagt en ik doe het tegenovergestelde, kan ik opzoek naaar een anderee baan...

Sabai

Citaat van: Gerard op 24 maart 2013 - 19:17:28
Ik lees her en der dat Rosberg een "mietje" is, maar warom ??? Als mijn werkgever mij iets vraagt en ik doe het tegenovergestelde, kan ik opzoek naaar een anderee baan...


Volgens mij waren ze in eerste instantie vrij om te racen en kon Rosberg er niet op eigen kracht voorbij. Daarna gaat hij mouwen op de radio. Wat ik alleen niet begrijp dat Lewis nu zegt dat eigenlijk Rosberg die plek verdiende . Waarom verdedigde hij zijn positie t.o.v Rosberg dan.

SanderD

Citaat van: Sabai op 24 maart 2013 - 19:27:44
Citaat van: Gerard op 24 maart 2013 - 19:17:28
Ik lees her en der dat Rosberg een "mietje" is, maar warom ??? Als mijn werkgever mij iets vraagt en ik doe het tegenovergestelde, kan ik opzoek naaar een anderee baan...


Volgens mij waren ze in eerste instantie vrij om te racen en kon Rosberg er niet op eigen kracht voorbij. Daarna gaat hij mouwen op de radio. Wat ik alleen niet begrijp dat Lewis nu zegt dat eigenlijk Rosberg die plek verdiende . Waarom verdedigde hij zijn positie t.o.v Rosberg dan.

Was dat bij Vettel niet ook het geval? Iets waar Fernando altijd door werd bekritiseerd en diezelfde mensen die nu hun hoofd wegdraaien? (Doel niet op jou ;))

Kootje

Citaat van: Sabai op 24 maart 2013 - 19:27:44
Wat ik alleen niet begrijp dat Lewis nu zegt dat eigenlijk Rosberg die plek verdiende . Waarom verdedigde hij zijn positie t.o.v Rosberg dan.

Omdat hij op dat moment nog bij machte was dit te doen. Zo'n 5 rondjes voor het einde was het duidelijk, ook voor Hammi, dat Rosberg hem met gemak had kunnen passeren maar dit niet mocht.



Gerard

#367
Begrijp me goed, de racefan in mij zegt, wat een BS, ze moeten gewoon racen!! het is F1!!!
Ik heb een broertje dood aan teamorders. Maar er zijn nu eenmaal afspraken gemaakt en het is toegestaan, dus we moeten het ermee doen.. eigenlijk heel tegenstrijdig dus ;D
In de situatie tussen Seb en Webber is Webber vaak genoeg van het gas gegaan om Seb te laten winnen, als de situatie dan 1x andersom is snap ik dat Webber pissed is dat Seb zich niet aan de afspraken houd..
Al was het wel een hoog staaltje racen wat ze lieten zien!!  ;)

Iceman2012

Als Webber zn supersnelle pitstop 2 of 3 tienden langer had geduurd, was Vettel er na de stop al voorbij geweest. Ze waren bij RBR dus wel wat voorbarig door tegen Webber te zeggen dat de race gelopen was. Vreemd.

Franky R.

Citaat van: Iceman2012 op 24 maart 2013 - 21:46:14
Als Webber zn supersnelle pitstop 2 of 3 tienden langer had geduurd, was Vettel er na de stop al voorbij geweest. Ze waren bij RBR dus wel wat voorbarig door tegen Webber te zeggen dat de race gelopen was. Vreemd.
Ja, dat is zo typisch voor de behandeling van Webber door RBR...Webber die heel vaak 'benzine moet sparen' of weet ik wat...dat soms [niet altijd] zelf nadelig uitpakt voor Webber...

Iceman2012

Citaat van: Franky R. op 24 maart 2013 - 21:51:31
Citaat van: Iceman2012 op 24 maart 2013 - 21:46:14
Als Webber zn supersnelle pitstop 2 of 3 tienden langer had geduurd, was Vettel er na de stop al voorbij geweest. Ze waren bij RBR dus wel wat voorbarig door tegen Webber te zeggen dat de race gelopen was. Vreemd.
Ja, dat is zo typisch voor de behandeling van Webber door RBR...Webber die heel vaak 'benzine moet sparen' of weet ik wat...dat soms [niet altijd] zelf nadelig uitpakt voor Webber...
nou, dit maakt wel duidelijk dat ze altijd voor het teambelang kiezen en niet altijd voor Vettel. Mensen die nog steeds klagen over het feit dat Webber Vettel niet mocht aanvallen op Silverstone 2011, die hoeven dat ook nooit meer aan te dragen. Vandaag was t andersom (alleen Vettel negeerde het) en ook Mercedes deed het zeer opzichtig.

Fabian

Citaat van: Iceman2012 op 24 maart 2013 - 21:46:14
Als Webber zn supersnelle pitstop 2 of 3 tienden langer had geduurd, was Vettel er na de stop al voorbij geweest. Ze waren bij RBR dus wel wat voorbarig door tegen Webber te zeggen dat de race gelopen was. Vreemd.
Dat was dus de afspraak denk ik. Wie er na de laatste stop op kop rijdt pakt de overwinning. Dat was Webber dus, dus die ging ervan uit dat na de stop de race in volgorde zou worden uitgereden....

Iceman2012

#372
Citaat van: Fabian op 24 maart 2013 - 21:54:18
Citaat van: Iceman2012 op 24 maart 2013 - 21:46:14
Als Webber zn supersnelle pitstop 2 of 3 tienden langer had geduurd, was Vettel er na de stop al voorbij geweest. Ze waren bij RBR dus wel wat voorbarig door tegen Webber te zeggen dat de race gelopen was. Vreemd.
Dat was dus de afspraak denk ik. Wie er na de laatste stop op kop rijdt pakt de overwinning. Dat was Webber dus, dus die ging ervan uit dat na de stop de race in volgorde zou worden uitgereden....
tja, maar ze kwamen wel min of meer gelijk aan bij bocht 1. Vettel vond misschien dat hij op dat moment recht had op de 1e positie, maar Webber liet m daar (terecht) staan. Misschien was dat de aanzet voor het gevecht?
Hoe dan ook, slecht van Vettel dat ie zn eigen belang boven teambelang verkiest. Laat ze dit maar goed uitspreken zodat het geen gevolgen voor de toekomst heeft. Misschien wel een eerste scheurtje in de relatie RB - Vettel.
Ik geloof trouwens wel dat het een gelijke strijd was, dus echt gestolen was de overwinning misschien niet. Netjes is anders.

Arthur

Citaat van: Iceman2012 op 24 maart 2013 - 22:12:05
Citaat van: Fabian op 24 maart 2013 - 21:54:18
Citaat van: Iceman2012 op 24 maart 2013 - 21:46:14
Als Webber zn supersnelle pitstop 2 of 3 tienden langer had geduurd, was Vettel er na de stop al voorbij geweest. Ze waren bij RBR dus wel wat voorbarig door tegen Webber te zeggen dat de race gelopen was. Vreemd.
Dat was dus de afspraak denk ik. Wie er na de laatste stop op kop rijdt pakt de overwinning. Dat was Webber dus, dus die ging ervan uit dat na de stop de race in volgorde zou worden uitgereden....
tja, maar ze kwamen wel min of meer gelijk aan bij bocht 1. Vettel vond misschien dat hij op dat moment recht had op de 1e positie, maar Webber liet m daar (terecht) staan. Misschien was dat de aanzet voor het gevecht?
Hoe dan ook, slecht van Vettel dat ie zn eigen belang boven teambelang verkiest. Laat ze dit maar goed uitspreken zodat het geen gevolgen voor de toekomst heeft. Misschien wel een eerste scheurtje in de relatie RB - Vettel.
Ik geloof trouwens wel dat het een gelijke strijd was, dus echt gestolen was de overwinning misschien niet. Netjes is anders.

Nou, dit is niet het eerste scheurtje hoor. Inmiddels is de hele muur al gestuct! Ik denk eerder dat deze scheur tot een breuk gaat leiden aan het eind van het jaar. Misschien Webber dan wel naar Williams  ;D
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Fabian

Nou ik zie geen scheurtje ontstaan hier tussen RBR en Vettel. Zoals Webber al zei zullen ze bij RBR toch wel partij kiezen voor Vettel(dat zeg ik niet). Daarnaast zullen ze t bij Red Bull niet erg vinden dat Vettel won. Wat daar ook nog bij komt is dat Vettel veel meer toekomst heeft bij RBR. Webber is misschien wel bezig aan t laatste seizoen bij RB. De Oostenrijkers zullen Vettel graag willen behouden dus die zullen er geen groot probleem van maken.