Round 2: Grand Prix Maleisië, Sepang

Gestart door Enzo, 18 maart 2013 - 01:45:05

« vorige - volgende »

Wie word de volgende winnaar ?

Kimi
Grosjean
Alonso
Massa
Vettel
Webber
Hamilton
Rosberg
Button
Perez
Sutil
Di Resta
Hulkenberg
Iemand anders namelijk .......

Franky R.

Citaat van: supersteven op 24 maart 2013 - 12:04:02
wat Mercedes deed was eerder meer zijn posities consolideren dan geven van teamorders
ze waren al een hele tijd aan het dueleren en op een gegeven moment kan je kiezen tussen hopen dat het goed gaat en dat ze er niet afvliegen.
of dat ze zeggen en nu is het genoeg
en er zijn genoeg voorbeelden van beide gevallen
als ik een teambaas ben met een wagen dat niet zoveel podiums en goede resultaten heeft als je zou willen zou ik het tweede pakken vooral als de concurrentie te veraf van voor of van achter is
Een beetje net als Sauber vorig jaar in Maleisië, ja...Ik zag al dat Rosberg sneller was, maar met dit resultaat kan ik wel leven, hoor!

Enzo

#331
Citaat van: Jeroen op 24 maart 2013 - 12:06:31
Citaat van: Enzo op 24 maart 2013 - 12:03:41


Nou, het was toch één lang gevecht vanaf de pit-exit? Of herinner ik me dit verkeerd?
Nou, het lijkt mij, dat ze eerst de pitstops doen, en als iedereen zijn plek weer heeft ingonmen, dán de posities handhaven.

Eens, maar snap ook wel ergens hoe het in het hoofd van Vettel gegaan is. Meer begrijpelijk dan het Merc voorbeeld. Dat was gewoon slecht voor de sport...

Edwin90

Citaat van: Jeroen op 24 maart 2013 - 11:58:03
Citaat van: Edwin90 op 24 maart 2013 - 11:55:10

Er is een verschil tussen iemand opzettelijk benadelen (Alonso/Hamilton in 2007) of je niet aan een afspraak houden en er dankzij een helden gevecht met de buit vandoor gaan...

Wat Alonso toen flikte was ronduit vals.
Dit ook. Dit is namelijk ook iemand opzettelijk benadelen. Als het team Webber zijn mapping laat terugdraaien omdat ze terug moeten cruisen naar de finish, en je gaat gewoon lekker inhalen, dan is dat heel vals. Zeg dan over de radio dat je gewoon gaat vechten dan geef je Webber een eerlijke kans.

Ehm, klopt. Hoewel ik het wel gaaf vindt om Vettel zo tot het gaatje te zien gaan.

Maar met vals bedoelde ik eigenlijk op een andere manier vals. Ik bedoel Alonso naaide Hamilton daar echt gewoon. Webber had terug kunnen vechten als hij bij machte was daarvoor. Hamilton kon dat toen niet meer. Dat bedoelde ik ermee  ;)

T.Nuvolari

Vettel is nu eenmaal een winnaar en dan moet gewoon af en toe het smeerlapje uithangen. Je ziet het bij elke veelvraat in de sport. Het was al lang duidelijk dat Vettel voor de winst ging, Webber had zich daar dus al op kunnen instellen. Het is misschien niet correct, maar that's life.

Voor de rest vond ik het aangename gp. Niet super, niet saai, gewoon leuk.

Enzo

Citaat van: M@rc op 24 maart 2013 - 12:26:11
Vettel is nu eenmaal een winnaar en dan moet gewoon af en toe het smeerlapje uithangen. Je ziet het bij elke veelvraat in de sport. Het was al lang duidelijk dat Vettel voor de winst ging, Webber had zich daar dus al op kunnen instellen. Het is misschien niet correct, maar that's life.

Voor de rest vond ik het aangename gp. Niet super, niet saai, gewoon leuk.

Juist, eensch!

Franky R.

Citaat van: Enzo op 24 maart 2013 - 12:27:19
Citaat van: M@rc op 24 maart 2013 - 12:26:11
Vettel is nu eenmaal een winnaar en dan moet gewoon af en toe het smeerlapje uithangen. Je ziet het bij elke veelvraat in de sport. Het was al lang duidelijk dat Vettel voor de winst ging, Webber had zich daar dus al op kunnen instellen. Het is misschien niet correct, maar that's life.

Voor de rest vond ik het aangename gp. Niet super, niet saai, gewoon leuk.

Juist, eensch!
Nou, ik hoop dat Webber zijn vechtlust flink ontwikkeld. Haar op zijn tanden had hij al... :P ...Nu het alleen nog op de baan tonen.

Iceman2012

Citaat van: Jeroen op 24 maart 2013 - 11:59:51
Citaat van: Enzo op 24 maart 2013 - 11:57:09
Klopt, maar wat is er sportief aan de afspraak om niet voor een positie te zullen vechten? Formule 1 coureurs zijn pure racers en echte winnaars. Ze doen niks liever en de drang maakt soms blind blijkbaar. Sterker nog, hoe beter de coureur hoe meer het opvalt... (Senna, Schumacher, Alonso, Hamilton, Vettel)

Wat daar sportief aan is? Ik zou niet weten wat er niet sportief aan is.

Het is iig sportiever dan iemand die zich veilig waant, zijn mapping terugdraait, ineens zomaar aan te vallen.
laat ze dat dan ff ruim na de pitstops doen. Dit was gewoon 1 tegen 1 racen zo te zien.

Enzo

Citaat van: Iceman2012 op 24 maart 2013 - 12:32:04
Citaat van: Jeroen op 24 maart 2013 - 11:59:51
Citaat van: Enzo op 24 maart 2013 - 11:57:09
Klopt, maar wat is er sportief aan de afspraak om niet voor een positie te zullen vechten? Formule 1 coureurs zijn pure racers en echte winnaars. Ze doen niks liever en de drang maakt soms blind blijkbaar. Sterker nog, hoe beter de coureur hoe meer het opvalt... (Senna, Schumacher, Alonso, Hamilton, Vettel)

Wat daar sportief aan is? Ik zou niet weten wat er niet sportief aan is.

Het is iig sportiever dan iemand die zich veilig waant, zijn mapping terugdraait, ineens zomaar aan te vallen.
laat ze dat dan ff ruim na de pitstops doen. Dit was gewoon 1 tegen 1 racen zo te zien.

Yep, vanaf de pitstop van Vettel tot de inhaalactie. Ik geloof echt niet dat Webber zijn mapping terug draait als Vettel hem zo in de nek zit te hijgen.

robbert

een goede race zien, met veel actie natuurlijk.
Wel vind ik Alonso dom gekozen heeft om door te rijden. Zijn eigen schuld. Zo zal hij geen wereldkampioen worden dit jaar. Wie rijdt er nu nog door met een vleugel die helemaal los hangt??
En Vettel steekt het goed in zijn hoofd, amai. Die denkt dat hij alles is zeker met zijn radioboodschap. Wel vond ik de strijd tussen vettel en webber super. Op naar China

NielsD

Voor mensen die het niet gehoord hebben.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Super Seb

Citaat van: NielsD op 24 maart 2013 - 12:45:20
Voor mensen die het niet gehoord hebben.

Hulde! Geniaal die Newey. Boos moeten worden en het van binnen prachtig vinden. Snap wel dat Webber er zuur van is.
"Keep calm and ignore Multi-21....."

Enzo


Edwin90

Iemand trouwens de welgemeende middelvinger van Webber gezien? Ik meende te zien dat hij hem opstak. Kan nog geen foto's en filmpjes terug vinden. Maar ik zou toch zweren dat ik het zag.

Zal dan ook wel weer controverse over komen, dat mag natuurlijk niet in de Formule 1.

*Deze post stond net in een ander topic, foutje, bedankt.

NielsD

Ik heb de foto gezien. Maar het is erg onduidelijk te zien.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Wallie

Nobody wins, unless everybody wins - bruce springsteen