Round 2: Grand Prix Maleisië, Sepang

Gestart door Enzo, 18 maart 2013 - 01:45:05

« vorige - volgende »

Wie word de volgende winnaar ?

Kimi
Grosjean
Alonso
Massa
Vettel
Webber
Hamilton
Rosberg
Button
Perez
Sutil
Di Resta
Hulkenberg
Iemand anders namelijk .......

SDG

#435
Citaat van: rafael25 op 25 maart 2013 - 19:47:30
Ik wou dat zondag zo was:



Is dat echt een foto van nog maar drie jaar geleden? Wat een broekventjes nog zeg, die Rosberg en Vettel...


Fabian

Ach ja. Die soap rondom het multivitaminesapje mag wel afgelopen zijn. T is gebeurd...

Franky R.

Citaat van: Fabian op 08 april 2013 - 17:57:47
Ach ja. Die soap rondom het multivitaminesapje mag wel afgelopen zijn. T is gebeurd...
Tja, we moeten het frontpage ook maar opvullen he... :P ...Best lang, hoor...drie weken geen F1... ;)

Arthur

Citaat van: Franky R. op 08 april 2013 - 22:43:42
Citaat van: Fabian op 08 april 2013 - 17:57:47
Ach ja. Die soap rondom het multivitaminesapje mag wel afgelopen zijn. T is gebeurd...
Tja, we moeten het frontpage ook maar opvullen he... :P ...Best lang, hoor...drie weken geen F1... ;)

3 weken geen F1 leidt [ij] tot ontwenningsverschijnselen... Niet fijn dus  ;D
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Fabian

Citaat van: Franky R. op 08 april 2013 - 22:43:42
Citaat van: Fabian op 08 april 2013 - 17:57:47
Ach ja. Die soap rondom het multivitaminesapje mag wel afgelopen zijn. T is gebeurd...
Tja, we moeten het frontpage ook maar opvullen he... :P ...Best lang, hoor...drie weken geen F1... ;)
Klopt helemaal Franky. Heb ook niks tegen het bericht, maar die soap duurt wel erg lang. Nu komen ze weer met brandstof. Volgende week is het weer zo dat Webber moet niezen en daardoor Vettel even uit het oog verloor...

T.Nuvolari

Webber vangt teveel wind volgens de laatste berichten en is daarom aerodynamisch in het nadeel ten opzichte van de veel kleinere Vettel.  ::)

Maikel0230

Citaat van: M@rc op 09 april 2013 - 19:15:30
Webber vangt teveel wind volgens de laatste berichten en is daarom aerodynamisch in het nadeel ten opzichte van de veel kleinere Vettel.  ::)

Je gaat me uitlachen maar door het lengte en gewichtverschil is webber zijn cockpit ietjse breeder gemaakt. Of dat ook een nadeel of voordeel heeft weet ik niet maar het bevestigt wel dat binnen een team auto's nooit identiek zijn. Doordat hij ook zwaarder is dan fingergboy, moet Red Bull veranderingen aanbrengen aan de wagen zodat hij niet onder het minimumgewicht zakt. Wat die veranderingen zijn hangen ze natuurlijk niet aan de neus van de concurrentie. Want geef toe Webber is eigenlijk ongewoon groot voor een F1 coureur van deze tijd.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Iceman2012

Citaat van: Maikel0230 op 09 april 2013 - 19:36:29
Citaat van: M@rc op 09 april 2013 - 19:15:30
Webber vangt teveel wind volgens de laatste berichten en is daarom aerodynamisch in het nadeel ten opzichte van de veel kleinere Vettel.  ::)

Je gaat me uitlachen maar door het lengte en gewichtverschil is webber zijn cockpit ietjse breeder gemaakt. Of dat ook een nadeel of voordeel heeft weet ik niet maar het bevestigt wel dat binnen een team auto's nooit identiek zijn. Doordat hij ook zwaarder is dan fingergboy, moet Red Bull veranderingen aanbrengen aan de wagen zodat hij niet onder het minimumgewicht zakt. Wat die veranderingen zijn hangen ze natuurlijk niet aan de neus van de concurrentie. Want geef toe Webber is eigenlijk ongewoon groot voor een F1 coureur van deze tijd.
Dus eigenlijk is de auto van Fingerboy zwaarder?

Maikel0230

Citaat van: Iceman2012 op 09 april 2013 - 21:53:24
Citaat van: Maikel0230 op 09 april 2013 - 19:36:29
Citaat van: M@rc op 09 april 2013 - 19:15:30
Webber vangt teveel wind volgens de laatste berichten en is daarom aerodynamisch in het nadeel ten opzichte van de veel kleinere Vettel.  ::)

Je gaat me uitlachen maar door het lengte en gewichtverschil is webber zijn cockpit ietjse breeder gemaakt. Of dat ook een nadeel of voordeel heeft weet ik niet maar het bevestigt wel dat binnen een team auto's nooit identiek zijn. Doordat hij ook zwaarder is dan fingergboy, moet Red Bull veranderingen aanbrengen aan de wagen zodat hij niet onder het minimumgewicht zakt. Wat die veranderingen zijn hangen ze natuurlijk niet aan de neus van de concurrentie. Want geef toe Webber is eigenlijk ongewoon groot voor een F1 coureur van deze tijd.
Dus eigenlijk is de auto van Fingerboy zwaarder?

Ze hangen altijd rond (en hopelijk boven) het minimumgewicht, er is dus weinig verschil. Als de wagens leeg zijn wegen ze (+/-) hetzelfde gewicht. Vanaf het moment dat ze instappen moet dat gewicht net boven de 642kg hangen. Webber is natuurlijk groter en zwaarder dus wordt er met zijn auto wat gegoocheld om ervoor te zorgen dat die omgeveer evenveel weegt als die van Vettel. Wat dat is gaan ze ons niet aan onze neus hangen natuurlijk. Stond ergens in 2011 op Red Bulls eigen website in een preview van een GP maar ik weet niet meer welke.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Iceman2012

Citaat van: Maikel0230 op 09 april 2013 - 22:05:18
Citaat van: Iceman2012 op 09 april 2013 - 21:53:24
Citaat van: Maikel0230 op 09 april 2013 - 19:36:29
Citaat van: M@rc op 09 april 2013 - 19:15:30
Webber vangt teveel wind volgens de laatste berichten en is daarom aerodynamisch in het nadeel ten opzichte van de veel kleinere Vettel.  ::)

Je gaat me uitlachen maar door het lengte en gewichtverschil is webber zijn cockpit ietjse breeder gemaakt. Of dat ook een nadeel of voordeel heeft weet ik niet maar het bevestigt wel dat binnen een team auto's nooit identiek zijn. Doordat hij ook zwaarder is dan fingergboy, moet Red Bull veranderingen aanbrengen aan de wagen zodat hij niet onder het minimumgewicht zakt. Wat die veranderingen zijn hangen ze natuurlijk niet aan de neus van de concurrentie. Want geef toe Webber is eigenlijk ongewoon groot voor een F1 coureur van deze tijd.
Dus eigenlijk is de auto van Fingerboy zwaarder?

Ze hangen altijd rond (en hopelijk boven) het minimumgewicht, er is dus weinig verschil. Als de wagens leeg zijn wegen ze (+/-) hetzelfde gewicht. Vanaf het moment dat ze instappen moet dat gewicht net boven de 642kg hangen. Webber is natuurlijk groter en zwaarder dus wordt er met zijn auto wat gegoocheld om ervoor te zorgen dat die omgeveer evenveel weegt als die van Vettel. Wat dat is gaan ze ons niet aan onze neus hangen natuurlijk. Stond ergens in 2011 op Red Bulls eigen website in een preview van een GP maar ik weet niet meer welke.
nou, er schijnt dat f1 auto's normaal gesproken qua gewicht ver onder het vereiste minimum gewicht zitten en dat die ruimte die daar tussen zit wordt opgevuld met ballast, wat ze wel weer de ruimte geeft voor een zo goed mogelijke gewichtsverdeling. Dus t lijkt me dat in t geval van Webber de auto zonder coureur iets lichter zal zijn en dat zowel de auto van Vettel als Webber met coureur 642 kilo weegt.

Franky R.

Het klopt wel dat de auto van Webber lichter is dan die van Vettel. Maar het is ook juist dat Vettel een betere gewichts [eigenlijk massa, maar het is hier geen natuurkunde-website... :P ] verdeling heeft dan Webber.


Overigens is Webber niet eens de langste coureur in de F1. Dat is volgens mij Justin Wilson met zijn 1.97 meter. Jos Verstappen vond het een voordeel, want zo had hij meer ruimte in de Minardi... ;D


En zeg het nou eerlijk...Hoe groot was het verschil tussen Wilson en Verstappen destijds? In mijn herinnering niet echt groot.

Kootje

Geen idee hoe lang Jos is ??
Ik kan me nog wel herinneren dat Alex Würz de punt van z'n schoenen eraf had geknipt en zo maar net in de Benetton paste, maar hoelang die precies was.  :-\

Iceman2012

Citaat van: Kootje op 11 april 2013 - 15:58:55
Geen idee hoe lang Jos is ??
Ik kan me nog wel herinneren dat Alex Würz de punt van z'n schoenen eraf had geknipt en zo maar net in de Benetton paste, maar hoelang die precies was.  :-\
1,75, volgens http://www.jostheboss.nl/verstappen/index.php

Maar goed, ik denk dat Franky doelde op het verschil op de baan ;)

Franky R.

Citaat van: Iceman2012 op 11 april 2013 - 16:00:33
Citaat van: Kootje op 11 april 2013 - 15:58:55
Geen idee hoe lang Jos is ??
Ik kan me nog wel herinneren dat Alex Würz de punt van z'n schoenen eraf had geknipt en zo maar net in de Benetton paste, maar hoelang die precies was.  :-\
1,75, volgens http://www.jostheboss.nl/verstappen/index.php

Maar goed, ik denk dat Franky doelde op het verschil op de baan ;)
;) ;) ;)