Round 2: Grand Prix Maleisië, Sepang

Gestart door Enzo, 18 maart 2013 - 01:45:05

« vorige - volgende »

Wie word de volgende winnaar ?

Kimi
Grosjean
Alonso
Massa
Vettel
Webber
Hamilton
Rosberg
Button
Perez
Sutil
Di Resta
Hulkenberg
Iemand anders namelijk .......

jende

ik vond het raar dat perez zijn laatste ronde staakte hij had als 1 na laatste nog een tijd kunnen zetten..
weet iemand waarom? te weinig brandstof ofzo?

SanderD

#196
Citaat van: robbert op 23 maart 2013 - 12:34:33
ja je kunt alleen maar zeggen dat redbull toch zand in de ogen heeft gestrooid. Ferrari staat er ook goed bij, maar er word toch zorgen gemaakt om de racesnelheid. Zou die ferrari nu toch niet zo goed zoals men dacht tijdens de tests?? :D

Voor de race heb ik geen flauw idee van wie er zou kunnen winnen. Het zou eigenlijk moeten regenen, wil ferrari het podium halen, anders wordt dit een moeilijke klus. Als het droog is, denk ik dat raikkonen terug zal winnen, want die lotus kan het best om met de banden, en snel was lotus toch ook tijdens de trainingen

Ik denk echt dat Ferrari momenteel een betere wagen heeft dan de Red Bull. Sterker nog, ik denk dat als het niet geregent had Vettel niet op de eerste startrij had gestaan. Bovendien zou ik ook niet weten wie er zich zorgen maakt over de race pace van Ferrari.

Edwin90

Timing was natuurlijk super belangrijk. Massa kon als een van de laatsten over de streep en had dus een drogere baan. Zal ongetwijfeld meegespeeld hebben.

Fabian

Webber vloekte ook vanwege de timing van zijn team. Hij dacht dat hij een van de laatste was die een ronde mocht zetten, maar dat was niet geval. Althans zoiets zag ik voorbij komen.

0634

Toch wel weer knap van Vettel hoor, weer een pole. Ook in de vochtige omstandigheden perst hij er weer een superrondje uit, zie het tijdverschil met de Ferraris.

robbert

Citaat van: SanderAlonso op 23 maart 2013 - 12:56:40
Citaat van: robbert op 23 maart 2013 - 12:34:33
ja je kunt alleen maar zeggen dat redbull toch zand in de ogen heeft gestrooid. Ferrari staat er ook goed bij, maar er word toch zorgen gemaakt om de racesnelheid. Zou die ferrari nu toch niet zo goed zoals men dacht tijdens de tests?? :D

Voor de race heb ik geen flauw idee van wie er zou kunnen winnen. Het zou eigenlijk moeten regenen, wil ferrari het podium halen, anders wordt dit een moeilijke klus. Als het droog is, denk ik dat raikkonen terug zal winnen, want die lotus kan het best om met de banden, en snel was lotus toch ook tijdens de trainingen

Ik denk echt dat Ferrari momenteel een betere wagen heeft dan de Red Bull. Sterker nog, ik denk dat als het niet geregent had Vettel niet op de eerste startrij had gestaan. Bovendien zou ik ook niet weten wie er zich zorgen maakt over de race pace van Ferrari.

als je de reactie leest van alonso op verschillende sites, dan staat er dat de spanjaard zich toch wat zorgen maakt over de racepace van ferrari. Maar we zullen morgen zien

Jehoentelaar

Die psychologische oorlogsvoering neem ik nooit zo serieus. Uiteindelijk gaat het erom wie daadwerkelijk de snelste auto heeft, en dat was vanmorgen lastig inschatten door het weer.

Gerard

Ai Giedo....WEER LAATSTE :(  Weer issues met de banden zag ik op FB...
Verder... As usual, de gevestigde orde.. knap van Massa...

TheDoc

#203
Opmerkelijk was inderdaad de supertijd van Bianchi! In een Marussia op 0.4 van Q2, slechts 0.2 moeten toegeven op Bottas, en maar 1.6 seconden op de besttijd waar het vorig jaar nog gemakkelijk 3 seconden waren. Mooie progressie, maar ik vrees voor hun pace eens de grote updates eraan komen in Barcelona.

Gerard

#204
oke... Kimi is 3 plekken terug gezet voor het hinderen van Rosberg zie ik net...

..wordt lastig om weer te winnen denk ik... :-\

Sabai

Citaat van: Gerard op 23 maart 2013 - 18:09:18
oke... Kimi is 3 plekken terug gezet voor het hinderen van Rosberg zie ik net...

..wordt lastig om weer te winnen denk ik... :-\

Zal helemaal van het weer afhangen. Ik heb zo'n vermoeden dat RBR en Ferrari op regen staan en Lotus en Mercedes op een droog weer afstelling. Dit baseer ik puur op de tijden die in Q3 gereden zijn dus ik zou er zomaar naast kunnen zitten. Ik las op een weerbericht dat er morgen trouwens 60% kans op regen is tijdens de wedstrijd. Ik hoop dat het droog blijft  :D

Iceman2012

Citaat van: Kootje op 23 maart 2013 - 09:32:43
Citaat van: Iceman2012 op 22 maart 2013 - 19:12:36
B. De stewards ook Karthikeyan als schuldige hebben aangewezen. Dan vind ik het altijd flauw om die uitspraak totaal te negeren en je eigen standpunt als feit te presenteren.

Want? De stewards hebben het altijd bij het rechte eind? Dat zijn geen mensen maar machines en maken dus geen fouten?

Zonder me verder in de discussie te willen storten wie er toen goed of fout zat, als je m'n mening daarovere wilt weten moet je maar terug gaan naar de Maleisië topics van 2012, vind ik dat nu echt het grootste kul argument dat ik ooit gehoord heb. Sorry dat ik 't zo zeg, maar moest 't toch ff kwijt. ;)
Ik gebruik dit alleen als argument waarom ik in discussie (aanval) ging, zie de 2e zin. Tuurlijk is een steward beslissing niet heilig, maar over t algemeen nemen ze wel de goede beslissingen (op basis van uitgebreide tv-beelden analyse), t is vaak de strafmaat waar discussie's over ontstaan. Zelden wijzen ze de verkeerde als schuldige aan.
Maar goed, bedankt voor de complimenten ;)

Kootje

Citaat van: Iceman2012 op 23 maart 2013 - 18:37:50
Ik gebruik dit alleen als argument waarom ik in discussie (aanval) ging, zie de 2e zin. Tuurlijk is een steward beslissing niet heilig, maar over t algemeen nemen ze wel de goede beslissingen (op basis van uitgebreide tv-beelden analyse), t is vaak de strafmaat waar discussie's over ontstaan. Zelden wijzen ze de verkeerde als schuldige aan.[/quote]


Mwah .... ook daar heb ik zo m'n twijfels over. Ik kan me toch echt wel wat incidenten voor de geest halen waarbij imo de stewards echt volledig mis zaten in hun beoordeling. Maar goed .... laten we die kant vooral niet opgaan, want dan moet ik A: Het topic weer gaan splitsen, en B: die discussies wéér gaan voeren. In beide heb ik niet zo'n zin. ::)


CitaatMaar goed, bedankt voor de complimenten ;)

Graag gedaan.  :)

Jehoentelaar

Citaat van: Sabai op 23 maart 2013 - 18:29:39
Citaat van: Gerard op 23 maart 2013 - 18:09:18
oke... Kimi is 3 plekken terug gezet voor het hinderen van Rosberg zie ik net...

..wordt lastig om weer te winnen denk ik... :-\

Zal helemaal van het weer afhangen. Ik heb zo'n vermoeden dat RBR en Ferrari op regen staan en Lotus en Mercedes op een droog weer afstelling. Dit baseer ik puur op de tijden die in Q3 gereden zijn dus ik zou er zomaar naast kunnen zitten. Ik las op een weerbericht dat er morgen trouwens 60% kans op regen is tijdens de wedstrijd. Ik hoop dat het droog blijft  :D
Het heeft de afgelopen week elke dag steevast rond racetijd geregend, dus ik zou wel rekenen op een bui... :)

0634

Citaat van: Gerard op 23 maart 2013 - 18:09:18
oke... Kimi is 3 plekken terug gezet voor het hinderen van Rosberg zie ik net...

..wordt lastig om weer te winnen denk ik... :-\

Och, als het gaat regenen is een startpositie niet meer zo belangrijk hoor.