Round 2: Grand Prix Maleisië, Sepang

Gestart door Enzo, 18 maart 2013 - 01:45:05

« vorige - volgende »

Wie word de volgende winnaar ?

Kimi
Grosjean
Alonso
Massa
Vettel
Webber
Hamilton
Rosberg
Button
Perez
Sutil
Di Resta
Hulkenberg
Iemand anders namelijk .......

Franky R.

Citaat van: Gerard op 21 maart 2013 - 10:32:06
Als ik de weerberichten zo zie (thunderstorms) hoop ik dat we een enigszins normale race krijgen, maar ik vrees voor een SC periode van 30 ronden...

Winnaar.. Kimi...
Ze moeten eens echt naar de inzet van de SC kijken in geval van regen... >:( ...15 rondjes of meer achter de SC rijden is gewoon pure overkill.

Jehoentelaar

Twee rondjes de boel laten aanvoelen en dan gewoon gaan, met de waarschuwing dat de heren het in eerste instantie een beetje rustig aan moeten doen (dus geen malle inhaalacties meteen, anders breekt de pleuris alsnog los).

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 21 maart 2013 - 11:31:46
Mja, ik vind huidige F1 wagens sowieso om en nabij de lelijkste der afgelopen generaties. Oogt allemaal zo ielig, breekbaar en klein. Met rare puntige neuzen (nog los van de bochels) op hoge pootjes. Bluh.

Dit is een racewagen:



Stoer, stevig, bruut. Een monster. En dan heb ik het niet eens over het geluid.

Maar goed, conclusie: ik word oud.


OT: Wij worden oud, want ook ik mis dat soort auto's tegenwoordig...Maarre, de huidige F1-auto zijn groter [langer] dan ooit te voren. Dus hoezo ielig en klein?! ???  Juist die MP4/4 die je toont was een behoorlijk kleinere auto dan de huidige MP4/28. Wel minder 'liflafjes' en flapjes ronde de body...Gewoon clean. Dat mist ik idd. ook bij de huidige auto's.

Franky R.

Citaat van: Jehoentelaar op 21 maart 2013 - 16:21:45
Twee rondjes de boel laten aanvoelen en dan gewoon gaan, met de waarschuwing dat de heren het in eerste instantie een beetje rustig aan moeten doen (dus geen malle inhaalacties meteen, anders breekt de pleuris alsnog los).
Niet per se twee rondjes...Maar i.i.g. geen drama zoals Canada 2011 toen de SC zo lang rondreed dat er een droog spoor ontstond en nog liet Whiting de SC buiten staan... ::)

Edwin90

Heb die tijd niet bewust meegemaakt. Maar prachtige wagens inderdaad. Kunnen de gedrochten van tegenwoordig niet aan tippen.

De wagens uit jaargang 1995/1996/1997 zijn ook mooie wagens.

Wat de race betreft, het mag best regenen maar geen stortbui waarbij we een uur voor jan met de korte achternaam zitten te kijken.

0634

Citaat van: Franky R. op 21 maart 2013 - 16:23:21

OT: Wij worden oud, want ook ik mis dat soort auto's tegenwoordig...Maarre, de huidige F1-auto zijn groter [langer] dan ooit te voren. Dus hoezo ielig en klein?! ???  Juist die MP4/4 die je toont was een behoorlijk kleinere auto dan de huidige MP4/28. Wel minder 'liflafjes' en flapjes ronde de body...Gewoon clean. Dat mist ik idd. ook bij de huidige auto's.
Ik heb het ook niet over de lengte he. Meer over hoe die oogt. Kleine vleugeltjes. Flapjes hier. Dingetjes daar. Neus op poten. Ielig. Tenger.

0634

Toen hebben ze het geweldig gedaan, want ik heb toen een race gezien, zo goed, dat zag ik maar zelden eerder.

robbert

Citaat van: Edwin90 op 21 maart 2013 - 16:50:10
Heb die tijd niet bewust meegemaakt. Maar prachtige wagens inderdaad. Kunnen de gedrochten van tegenwoordig niet aan tippen.

De wagens uit jaargang 1995/1996/1997 zijn ook mooie wagens.

Wat de race betreft, het mag best regenen maar geen stortbui waarbij we een uur voor jan met de korte achternaam zitten te kijken.

dat is juist het probleem. Als het in maleisie regent, dan is het meestal zodanig veel dat de race moet stilgelegd worden

rafael25

Ik verwacht gemiddeld drie pit-stops in de race, die banden slijten echt hard in Sepang!

Enzo

Citaat van: SDG op 21 maart 2013 - 15:55:06
Van der Garde mocht vandaag trouwens aanschuiven bij de officiële pre-race persconferentie...


rafael25

#115
Weten jullie nog deze lelijk actie van Vettel?



SanderD

Citaat van: rafael25 op 21 maart 2013 - 20:26:42
Weten jullie nog deze lelijk actie van Vettel?


Het is niet netjes, maar ik heb er meer dit soort dingen zien doen. Ik weet echter niet welk nut het heeft om dit geval nu terug te halen.

Iceman2012

meer dan terecht, een achterblijver die je 12 punten door de neus boort

SanderD

#118
Citaat van: Iceman2012 op 21 maart 2013 - 20:37:14
meer dan terecht, een achterblijver die je 12 punten door de neus boort

Sorry, maar Vettel reed toch echt tegen Narain aan inplaats van andersom.

Jehoentelaar

Een achterblijver die je twaalf punten door de neus boort door aan de race mee te doen. Als een coureur daar niet mee om kan gaan moet hij een circuit voor zichzelf afhuren en dan lekker gaan knallen.

Maar die discussie is vorig jaar al flink uitgeknepen.