Man van de race Albert Park Australië

Gestart door Sabai, 17 maart 2013 - 08:57:30

« vorige - volgende »

De man van de race

Kimi
Alonso
Vettel
Massa
Sutil
Lewis
Giedo
Iemand anders.....

Iceman2012

Citaat van: Wings op 18 maart 2013 - 18:01:14
Er is niks aantoonbaar. Cijfermatig ja. Maar dan negeer je dat Sutil de betere strategie had en betere banden. De uitgangspositie van Sutil was simpelweg beter. Dat hij dan 2 plekjes doorschuift vind ik niet heel spannend.
Sutil had absoluut geen betere strategie. Nou laat je jezelf misleiden door het feit dat Sutil een tijd aan de leiding heeft gereden, althans daar lijkt het op.

0634

#61
Citaat van: Iceman2012 op 18 maart 2013 - 18:20:03

Die supersofts hebben m juist veel gekost, 20 seconden afgemeten naar zn teamgenoot!!
Dat die 11e plek een potentieel voordeel heeft, da's dus idd al jaren bekend, maar gisteren was dat zeker geen voordeel omdat starten op de zachte band de beste optie bleek te zijn. Dat ie van 12 (11) naar 7 reed was toch echt zn eigen verdienste ondanks de mindere strategie.

He? Je draait het om. Die supersofts heeft iedereen veel gekost. Alleen, de rest had er in het begin last van, en hij aan het eind. Hij heeft helemaal niemand ingehaald op de baan, maar haalde iedereen in toen zij (te vroeg maar gedwongen door de banden) gingen pitten. Dan win je dus puur op strategie je plekken (en uiteraard ook door goed te rijden). Kan niet anders. Of je haalt in, of iedereen valt uit, of het is strategisch. Andere mogelijkheden om naar voren te komen zijn er echt niet hoor.

Wings

Citaat van: Kootje op 18 maart 2013 - 18:12:37
Betere banden .... ja, maar hoe kun je van 'n betere strategie spreken terwijl je de prestatie gelijkwaardig vindt? Als ik die visie moet volgen kom ik op het volgende: Of Sutil had de betere strategie maar heeft daar niet voldoende van geprofiteerd en dus 'n mindere prestatie geleverd, of Sutil heeft 'n betere prestatie geleverd dankzij de betere strategie. In beide gevallen kom ik iig niet op 'n gelijkwaardige prestatie, tenzij er geen significant verschil zat tussen beide strategieën.

We kunnen nog uren doorlullen, verschil tussen Sutil's pace en Di Resta's pace betreft een seconde of 3.5. Dan vind ik de prestatie behoorlijk vergelijkbaar in een vrij uitgerekt veld.

Kootje

Snap ik, maar hoe kun je de prestatie gelijkwaardig noemen terwijl hij de (jouw woorden) betere strategie had? Dan had hij toch ook 'n betere prestatie geleverd moeten hebben?

Dus .... of er zat geen noemenswaardig verschil in beide strategieën, of hij heeft er niet genoeg uitgehaald waardoor z'n uiteindelijke prestatie niets verschilt van die van z'n teamgenoot. Het een spreekt het ander iig tegen. In geval A was hij gelijkwaardig maar had hij géén betere strategie, in geval B had hij de betere strategie en heeft hij uiteindelijk 'n mindere prestatie geleverd. Een betere strategie én 'n gelijkwaardige prestatie gaat hier niet op imo. Dus .... wat is 't volgens jou? Was hij gelijkwaardig, of had hij 'n betere strategie?  :D

Wings

Je geeft zelf het antwoord: Achter iemand starten met een betere strategie kan meer resultaat zijn in een gelijkwaardige prestatie. Ik ga het verder niet doodkoken en sluit af met deze post.

Iceman2012

Citaat van: Jeroen op 18 maart 2013 - 18:26:17
Citaat van: Iceman2012 op 18 maart 2013 - 18:20:03

Die supersofts hebben m juist veel gekost, 20 seconden afgemeten naar zn teamgenoot!!
Dat die 11e plek een potentieel voordeel heeft, da's dus idd al jaren bekend, maar gisteren was dat zeker geen voordeel omdat starten op de zachte band de beste optie bleek te zijn. Dat ie van 12 (11) naar 7 reed was toch echt zn eigen verdienste ondanks de mindere strategie.

He? Je draait het om. Die supersofts heeft iedereen veel gekost. Alleen, de rest had er in het begin last van, en hij aan het eind. Hij heeft helemaal niemand ingehaald op de baan, maar haalde iedereen in toen zij (te vroeg maar gedwongen door de banden) gingen pitten. Dan win je dus puur op strategie je plekken (en uiteraard ook door goed te rijden). Kan niet anders. Of je haalt in, of iedereen valt uit, of het is strategisch. Andere mogelijkheden om naar voren te komen zijn er echt niet hoor.
Ik draai helemaal niks om. Di Resta heeft op zijn supersofts geen tijd verloren tov Sutil, terwijl andersom Di Resta wel meer dan 20 seconden terugpakt in de tijd dat Sutil op supersofts rondrijdt. Qua racepace was het duidelijk niet de beste strategie, dus om nu te zeggen dat het wel een goede strategie was omdat ie er 2 plekken mee heeft gewonnen vind ik nogal overdreven, die plekken had ie anders, met die betere racepace ook zeker gepakt. Hoe dan ook, meer dan P7 had er sowieso niet ingezeten, ik denk alleen wel dat het verschil met Di Resta groter had kunnen zijn.

Super Seb

#66
Citaat van: Kootje op 18 maart 2013 - 17:28:44
Welke 8 auto's? Hoe vaak moet ik je nog vertellen dat ik me vergist heb in zijn startpositie en waarom dat zo was?

Dat veranderd echter nog steeds niets aan het feit dat Sutil van verder komt (P12 vs P9= -3), hoger finished (P7 vs P8= +1)  en het dus aantoonbaar beter heeft gedaan dan DiResta. Niet gelijkwaardig, gewoon duidelijk beter. Zeker als je ook nog in ogenschouw neemt dat Sutil er 'n jaar uit is geweest en amper heeft getest. Dat je dit niet MotM waardig vindt .... prima, daarmee ben ik het zelfs eens. Echter je argument dat hij 'n gelijkwaardsige prestatie heeft geleverd als DiResta en daarom geen MotM kan zijn klopt gewoon niet. De feiten, waar je zo dol op bent, spreken hierin voor zich.

Had het niet mooier kunnen verwoorden behalve dat zei je dat hij geen man of the match was  ;)
"Keep calm and ignore Multi-21....."

Kootje

Blij dat iig iemand het met me eens is. :)

0634

Citaat van: Iceman2012 op 18 maart 2013 - 19:33:53
Ik draai helemaal niks om. Di Resta heeft op zijn supersofts geen tijd verloren tov Sutil, terwijl andersom Di Resta wel meer dan 20 seconden terugpakt in de tijd dat Sutil op supersofts rondrijdt. Qua racepace was het duidelijk niet de beste strategie, dus om nu te zeggen dat het wel een goede strategie was omdat ie er 2 plekken mee heeft gewonnen vind ik nogal overdreven, die plekken had ie anders, met die betere racepace ook zeker gepakt. Hoe dan ook, meer dan P7 had er sowieso niet ingezeten, ik denk alleen wel dat het verschil met Di Resta groter had kunnen zijn.
Natuurlijk draai je wel om. Di Resta moest na 7 rondjes naar binnen, daarmee wordt direct je race getekend, dat weet jij ook wel. Dan kom je tussen allerlei verkeer terecht en dat kost je ontegenzeggelijk tijd terwijl Sutil daardoor juist in zijn eentje kon rijden. Zo heeft Di Resta ook verklaard dat hij veel tijd verloor achter Jenson Button waar hij niet langs kwam. Dat krijg je als je vroeg naar binnen moet.

De prestatie van Sutil was uitstekend hoor, maar zijn strategie was 100% in zijn voordeel. Hij zei n.b. zelf dat de bandenkeuzes in zijn voordeel werkte, en dat hij wist dat hij later weer zou terugvallen als hij uitendelijk ook naar die supersofts moest.

Iceman2012

Citaat van: Jeroen op 18 maart 2013 - 20:32:56
Citaat van: Iceman2012 op 18 maart 2013 - 19:33:53
Ik draai helemaal niks om. Di Resta heeft op zijn supersofts geen tijd verloren tov Sutil, terwijl andersom Di Resta wel meer dan 20 seconden terugpakt in de tijd dat Sutil op supersofts rondrijdt. Qua racepace was het duidelijk niet de beste strategie, dus om nu te zeggen dat het wel een goede strategie was omdat ie er 2 plekken mee heeft gewonnen vind ik nogal overdreven, die plekken had ie anders, met die betere racepace ook zeker gepakt. Hoe dan ook, meer dan P7 had er sowieso niet ingezeten, ik denk alleen wel dat het verschil met Di Resta groter had kunnen zijn.
Natuurlijk draai je wel om. Di Resta moest na 7 rondjes naar binnen, daarmee wordt direct je race getekend, dat weet jij ook wel. Dan kom je tussen allerlei verkeer terecht en dat kost je ontegenzeggelijk tijd terwijl Sutil daardoor juist in zijn eentje kon rijden. Zo heeft Di Resta ook verklaard dat hij veel tijd verloor achter Jenson Button waar hij niet langs kwam. Dat krijg je als je vroeg naar binnen moet.

De prestatie van Sutil was uitstekend hoor, maar zijn strategie was 100% in zijn voordeel. Hij zei n.b. zelf dat de bandenkeuzes in zijn voordeel werkte, en dat hij wist dat hij later weer zou terugvallen als hij uitendelijk ook naar die supersofts moest.
Ok, verkeer is nog weer ander element idd, maar zoals ik al aangaf heeft Sutil in zn eerste ronden klem gezeten achter Di Resta, toen hij wegviel schoten zn rondetijden naar beneden. Feit is dat Sutil in de periode dat beiden op de mediums reden, maar Sutil op gemiddeld oudere banden, Sutil toch 20 seconden uitliep op Di Resta.
Om nog ff terug te komen op dat verkeer, Di Resta heeft idd 2 ronden achter Button gezeten, maar die was juist nog eerder dan hem gestopt. Verder stond iedereen uit de top 12 op een 3 stopper afgezien van Raikkonen en Sutil, dus dan zal Di Resta met zn 2 stopper toch niet snel klem komen te zitten aangezien 3 stoppers normaal gesproken snellere rondetijden noteren als 2 stoppers.
Idd, Sutil wist dat ie nog ging terugvallen met de supersofts, dat koste m 20 seconden tov Di Resta, die op zijn supersofts 0,0 verloor tov Sutil.

Wings

Door 'vast te zitten' achter Di Resta spaarde hij wel banden. Zou hij vrij hebben gereden was het rubber sneller gesleten, zou hij (nog) eerder naar de option's hebben moeten stappen en was hij meer verloren. Volgens mij las ik in dit topic een treffende uitspraak van onze Johan. En zo is het. Je rijdt namelijk niet alleen op de baan. En als Sutil zoveel sneller was had hij Di Resta moeten passeren. De options waren compleet afgeragd en inhalen was mogelijk. Dat onderstreept dat de race niet zo super was als men beweert.

ReDxVoDkA

Beide top gereden(Sutil en Raikkonen) Alonso werd denk ik nog even opgehouden door Pic of Gierdo? weet het even niet. :P


Uploaded with ImageShack.us

Wings

Die moest even ankeren! Alonso reed sowieso als een positieve maf.

ReDxVoDkA

Ligt denk ik wel aan de banden. Is misschien wel een beetje jammer als ik eerlijk ben.


Uploaded with ImageShack.us

0634

Citaat van: Iceman2012 op 18 maart 2013 - 20:49:54
Citaat van: Jeroen op 18 maart 2013 - 20:32:56
Citaat van: Iceman2012 op 18 maart 2013 - 19:33:53
Ik draai helemaal niks om. Di Resta heeft op zijn supersofts geen tijd verloren tov Sutil, terwijl andersom Di Resta wel meer dan 20 seconden terugpakt in de tijd dat Sutil op supersofts rondrijdt. Qua racepace was het duidelijk niet de beste strategie, dus om nu te zeggen dat het wel een goede strategie was omdat ie er 2 plekken mee heeft gewonnen vind ik nogal overdreven, die plekken had ie anders, met die betere racepace ook zeker gepakt. Hoe dan ook, meer dan P7 had er sowieso niet ingezeten, ik denk alleen wel dat het verschil met Di Resta groter had kunnen zijn.
Natuurlijk draai je wel om. Di Resta moest na 7 rondjes naar binnen, daarmee wordt direct je race getekend, dat weet jij ook wel. Dan kom je tussen allerlei verkeer terecht en dat kost je ontegenzeggelijk tijd terwijl Sutil daardoor juist in zijn eentje kon rijden. Zo heeft Di Resta ook verklaard dat hij veel tijd verloor achter Jenson Button waar hij niet langs kwam. Dat krijg je als je vroeg naar binnen moet.

De prestatie van Sutil was uitstekend hoor, maar zijn strategie was 100% in zijn voordeel. Hij zei n.b. zelf dat de bandenkeuzes in zijn voordeel werkte, en dat hij wist dat hij later weer zou terugvallen als hij uitendelijk ook naar die supersofts moest.
Ok, verkeer is nog weer ander element idd, maar zoals ik al aangaf heeft Sutil in zn eerste ronden klem gezeten achter Di Resta, toen hij wegviel schoten zn rondetijden naar beneden. Feit is dat Sutil in de periode dat beiden op de mediums reden, maar Sutil op gemiddeld oudere banden, Sutil toch 20 seconden uitliep op Di Resta.
Om nog ff terug te komen op dat verkeer, Di Resta heeft idd 2 ronden achter Button gezeten, maar die was juist nog eerder dan hem gestopt. Verder stond iedereen uit de top 12 op een 3 stopper afgezien van Raikkonen en Sutil, dus dan zal Di Resta met zn 2 stopper toch niet snel klem komen te zitten aangezien 3 stoppers normaal gesproken snellere rondetijden noteren als 2 stoppers.
Idd, Sutil wist dat ie nog ging terugvallen met de supersofts, dat koste m 20 seconden tov Di Resta, die op zijn supersofts 0,0 verloor tov Sutil.

Naja, jij zegt het allemaal. Di Resta en Sutil zeggen beiden weer wat anders. Sutil kwam vooraan te rijden door de banden, dat zei hij ook zelf, en daardoor heeft hij een marge op kunnen bouwen die hem uiteindelijk net voor Di Resta liet eindigen. Het lijdt voor mij geen twijfel dat Sutil de juiste strategie had, en eigenlijk heb ik dat ook niemand horen ontkennen tot jij er mee kwam. Maar soit, ieder zijn mening natuurlijk. Ik hou er verder over op.