Verslag Ronald van Dam, wat vinden we ervan [dat rijmt]

Gestart door Arthur, 15 maart 2013 - 00:21:29

« vorige - volgende »

Tijdens de langdurige regenpauze besluit Ronald van Dam ook maar een langdurige pauze te nemen. Is dit een arrogante houding ten opzichte van de kijkers of heeft hij gelijk?

Dit is absoluut ongehoord, hij is commentator en dan neem je niet zomaar even een pauze van 20 minuten
18 (64.3%)
Het is niet gepast maar er valt iets voor te zeggen omdat er toch geen aktie op de baan was
2 (7.1%)
Een pauze van pakweg 5 minuten zou geen probleem zijn
3 (10.7%)
Hij heeft groot gelijk, hij was al zeker 1,5 uur aan het verslaggeven en heeft dus ook recht op een fatsoenlijke pauze
5 (17.9%)

Totaal aantal stemmen: 26

Poll gesloten: 26 maart 2013 - 09:34:08

0634

Volgens Van Dam werkte de DRS van Grosjean op een gegeven moment ook niet. Dat klopte ook wel, bevestigde Albers, want Grosjean zat inmiddels meer dan een seconde achter op Vettel...

Iedereen vergist zich wel eens he, ik zit ook wel eens fout, maar als je alles in zo'n weekend eens bij elkaar optelt, is het toch wel een A4-tje vol hoor.

gloudiesaurus

Citaat van: Jeroen op 08 juli 2013 - 21:46:56
Volgens Van Dam werkte de DRS van Grosjean op een gegeven moment ook niet. Dat klopte ook wel, bevestigde Albers, want Grosjean zat inmiddels meer dan een seconde achter op Vettel...

Iedereen vergist zich wel eens he, ik zit ook wel eens fout, maar als je alles in zo'n weekend eens bij elkaar optelt, is het toch wel een A4-tje vol hoor.

Alleen al van de race heb je meer dan een A4'tje vol  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar


NielsD

Citaat van: Jehoentelaar op 09 juli 2013 - 00:58:39
Citaat van: NielsD op 08 juli 2013 - 20:08:55
Heb twee filmpjes op YouTube gezet:




Wat enorm ver van het circuit zeg!

Ik zat thuis al filmpjes te kijken vanaf die plek en dacht precies hetzelfde. Eenmaal aangekomen was dat helemaal niet zo, dat de afstand ver lijkt komt door de lens.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Silverblaze

Wisten jullie dat Kimi Raikkonen de 1e race van het jaar gewonnen had.
Dat zegt ie elke race weer. Het wordt tijd dat Kimi nog een race gaat winnen ;D

NielsD

Was het een beetje te pruimen verder? Ik heb namelijk geen Sport1 meer ;-)
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Matthijs

#906
Ik vond het wel te pruimen, ben er ook aan gewend inmiddels.

Waar ik me nog wel aan ergerde is dat zowel Van Dam als Doornbos weinig aandacht schonk aan het feit dat Hamilton na zijn pitsstops steeds vlak achter Button of Webber kwam. Tenminste, ze besteedden wel aandacht aan dit feit, maar niet aan de consequenties. Hamilton moest immers snel aan Button (2x) en Webber voorbij om kans te maken op de overwinning. Ik vind dat je als presentator de kijkers aan de hand moet nemen in het tactische spelletje. Dan kun je namelijk in één adem uitleggen waarom Vettel zo gefrustreerd achter Button bleef hangen. Vervolgens kan je dan verwijzen naar de verschillen in topsnelheid tussen de Mercedes en de Red Bull (en dat dit inherent is aan de ontwerpfilosofie cq afstelling van de Red Bull). Als je dat allemaal niet uitlegt, beperk je je slechts tot de feitelijke verslaglegging van wat we op tv zien.

Kortom, voor de feitelijke verslaglegging geef ik Sport1 nog wel een voldoende, maar ik mis gewoon de diepgang. Het lijkt alsof Van Dam gewoon te weinig snapt van Formule 1. Jammer dat BBC niet elke race uitzendt.

Kootje

Ach ja ... zo is het overal wel wat. Bij RTL+ bleven ze maar doorhameren dat Vettel 'n andere vleugelafstelling wou, terwijl duidelijk te hoeren was dat hij slechts vroeg z'n vleugel te checken op schade die er ook was. Van Dam begreep dit iig wel goed. Daarnaast werd ik 'n beetje ziek van dat chauvinistische gebral. Gewlukkig versta ik de helft maar, maar ik zit er hard aan te denken om na de zomerstop toch Sport1 maar weeer 'n kans te geven. Spa kijk ik uiteraard op de Beeb, maar de eerstvolgende wedstrijd die niet door de Beeb wordt uitgezonden ga ik eerst 'n livestream de kans geven. Bevalt dit ook niet, dan toch maar weer naar Sport1, want die Duitsers kunnen er ook niks van imo.

NielsD

Citaat van: Kootje op 30 juli 2013 - 13:37:51
Ach ja ... zo is het overal wel wat. Bij RTL+ bleven ze maar doorhameren dat Vettel 'n andere vleugelafstelling wou, terwijl duidelijk te hoeren was dat hij slechts vroeg z'n vleugel te checken op schade die er ook was. Van Dam begreep dit iig wel goed. Daarnaast werd ik 'n beetje ziek van dat chauvinistische gebral. Gewlukkig versta ik de helft maar, maar ik zit er hard aan te denken om na de zomerstop toch Sport1 maar weeer 'n kans te geven. Spa kijk ik uiteraard op de Beeb, maar de eerstvolgende wedstrijd die niet door de Beeb wordt uitgezonden ga ik eerst 'n livestream de kans geven. Bevalt dit ook niet, dan toch maar weer naar Sport1, want die Duitsers kunnen er ook niks van imo.

Zowel Spa als Monza worden gelukkig uitgezonden door de BBC. Amerika en Brazilie worden uitgezonden door Veronica, Brazil ook door de BBC. Duitsland is mij ook niet heel erg goed bevallen omdat ik 90% niet versta.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Kootje

CitaatZowel Spa als Monza worden gelukkig uitgezonden door de BBC. Amerika en Brazilie worden uitgezonden door Veronica, Brazil ook door de BBC.

Gelukkig :)


CitaatDuitsland is mij ook niet heel erg goed bevallen omdat ik 90% niet versta.

Precies, en wat ik versta is of BS of chauvinisme ten top. Mol was erg, maar hun kunnen er helemaal wat van.

Fabian

Monza wordt voor mij een commentaarloze race. Alleen het heerlijke geluid van die motoren!

De Duitsers gaan ook wel eens in de fout inderdaad. Ik stoor me er niet aan. Ik negeer ze het grootste gedeelte van de race gewoon...

Kootje

Wou dat ik dat kon. Daarnaast stoor ik me ook nog eens aan die WERBUNG-blokken. Deze zijn doorgaans zéér slecht getimed (ik gok dat daar vaste tijdstippen voor staan in tegenstelling tot RTL7 waar Mol dat bepaalde), en waar RTL7 dan nog dat mini venstertje had, is deze bij RTL+ maar zelden (en daarom dus ook veel te weinig) aanwezig.

NielsD

Fouten maken is ook geen probleem. Als van Dam een fout maakt dan vind ik dat niet direct irritant, maar hij blijft zo oppervlakkig over de sport en blijft lang in dingen hangen.

Zoals al eerder gezegd is in dit topic is zijn standaard zin; "we begonnen het seizoen down under met die mooie overwinning van Kimi Raikkonen." Dan raak ik al geïrriteerd.

Off-topic:

Sport1 is sinds vandaag ook de wimbledonrechten kwijtgeraakt aan Fox, dit biedt wellicht kansen voor een mooiere Formule 1 show in de toekomst. Omdat er eventueel meer geld beschikbaar komt, als het zo werkt. Ik weet natuurlijk niet wat de balans is tussen wimbledon rechten en mensen die een abbo nemen voor wimbledon.

Wat mij betreft mag Fox ook F1 overnemen, heb het gevoel dat daar veel meer geld zit.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Fabian

Citaat van: Kootje op 30 juli 2013 - 13:48:19
Wou dat ik dat kon. Daarnaast stoor ik me ook nog eens aan die WERBUNG-blokken. Deze zijn doorgaans zéér slecht getimed (ik gok dat daar vaste tijdstippen voor staan in tegenstelling tot RTL7 waar Mol dat bepaalde), en waar RTL7 dan nog dat mini venstertje had, is deze bij RTL+ maar zelden (en daarom dus ook veel te weinig) aanwezig.
Klopt helemaal Kootje!

Echter weiger ik nog steeds te betalen voor de F1 op TV dus is RTL een alternatief en de BeeB. Heb ook een keer gekeken of de Spanjaarden het uitzonden. Stond wel op de programmering, maar werd niet uitgezonden. Kreeg een of andere goedkope soap voor mn neus...

Jozef

Als de BBC een race niet uitzendt, kijk ik een livestream van Sky. Ja, af en toe wordt je beeld zwart voor een paar seconden, wat extreem frustrerend is, maar het commentaar is wel gewoon zeer goed (Brundle en Croft), je hebt de gridwalk van Martin Brundle, de SkyPad met Anthony Davidson, pitcommentaar van Ted Kravitz, interviews tijdens de race met rijders die uitgevallen zijn, ...

Dit alles maakt het wegvallen van het beeld ruimschoots goed.