Verslag Ronald van Dam, wat vinden we ervan [dat rijmt]

Gestart door Arthur, 15 maart 2013 - 00:21:29

« vorige - volgende »

Tijdens de langdurige regenpauze besluit Ronald van Dam ook maar een langdurige pauze te nemen. Is dit een arrogante houding ten opzichte van de kijkers of heeft hij gelijk?

Dit is absoluut ongehoord, hij is commentator en dan neem je niet zomaar even een pauze van 20 minuten
18 (64.3%)
Het is niet gepast maar er valt iets voor te zeggen omdat er toch geen aktie op de baan was
2 (7.1%)
Een pauze van pakweg 5 minuten zou geen probleem zijn
3 (10.7%)
Hij heeft groot gelijk, hij was al zeker 1,5 uur aan het verslaggeven en heeft dus ook recht op een fatsoenlijke pauze
5 (17.9%)

Totaal aantal stemmen: 26

Poll gesloten: 26 maart 2013 - 09:34:08

Fabian


gloudiesaurus

Vroeger deed Olav namelijk wel een duo - commentaar, ik herinner me bijvoorbeeld met Jos Verstappen...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Terminator

Nee hoor. Mol wou nooit iemand naast zich hebben in de commentaar-cabine. Mol was enthousiast in zijn vorm maar is al 15 jaar de weg kwijt om een race goed in te schatten. Zo had hij nooit door hoe een pitstopstrategie in elkaar zat. Op zo'n manier is het makkelijk op te lossen: Zet er iemand naast die het wel begrijpt. Maar Mol wou dat niet. Hij was The Man en niemand anders. Hij deed mee aan die onzin dat hij de F1 groot had gemaakt in de jaren 90. Wat natuurlijk onzin. We gingen kijken omdat Verstappen met racen begon. We gingen kijken omdat het interessant was dat Senna overleed (dat laatste is geen grap, maar gewoon aangetoond). Natuurlijk was het commentaar-duo op RTL geweldig in de jaren 90. De voorbeschouwingen op RTL waren prachtig. Soms duurde de voorbeschouwing langer dan de race. Maar nadat Kalff weg ging, en Plooij er voor terug kwam ging ook de kwaliteit van Mol enorm achteruit.

Tuurlijk. Ik heb liever Mol dan Van Dam. Ik kan geen ergere en saaiere commentator bedenken dan Van Dam. Ik snap niet dat ze dat bij Sport1 niet door hebben. Maar misschien hebben ze wel een contract met Van Dam waar ze niet vanaf kunnen komen.

Uiteindelijk moet Sport1 wel meespelen met de kijkers. Sport1 raakt enkele voetbalcompetities kwijt aan EredivisieLive. Dan kun je het niet verkopen door een enorm saaie commentator neer te zetten. Dat trekt geen abonnees.

Sphinx

Nou wil ik de situatie niet goedpraten, maar verplaats je eens in Sport1 zelf. Het zijn centengraaiers. Best dat ze de F1 rechten hebben, maar de rest moet daardoor goedkoper. Ga je dan een zelfverklaarde "guru" op die plaats zetten die je klauwen vol geld gaat kosten omdat ie per se op locatie wil presenteren. Of je neemt iemand die al op je loonlijst staat (lekker goedkoop) en zet er een ex-coureur naast om de fouten recht te breien. Bij Walker en Hunt heeft dat vroeger toch ook gewerkt. Toch?

Verschil tussen Walker en Van Dam is echter al vaker genoemd: enthousiasme. Het klinkt allemaal alsof ie de nieuwsberichten a la Harmen Siezen zit op te lezen, als zou zelfs Siezen als niet-F1 kenner het nog interessanter laten klinken dan Van Dam. En wat betreft de sidekicks: Jos mag wegblijven, veel te introvert. Albers heeft zijn momenten, maar is soms teveel met zichzelf bezig (toen IK f1 reed). Doornbos is precies het type dat Sport1 voor ogen, rustig commentaar zonder saai te klinken, breit veel fouten recht, gevoel voor understatement en humor. Coronel was zelfs nog beter omdat ie Van Dam als sidekick laat klinken, hell laat hem maar iedere keer dat de WTCC niet hoeft te rijden langskomen
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Jehoentelaar

Best leuk dat Doornbos positief is opgevallen bij veel kijkers. In zijn tijd dat hij bij diverse zenders IndyCar deed als co-commentator, was het allemaal niet best en moest men vooral kijken als hij weer zou meedoen. Het kan dus wel, stappen maken. :)

Sphinx

Citaat van: Jehoentelaar op 17 juni 2013 - 15:10:08
Best leuk dat Doornbos positief is opgevallen bij veel kijkers. In zijn tijd dat hij bij diverse zenders IndyCar deed als co-commentator, was het allemaal niet best en moest men vooral kijken als hij weer zou meedoen. Het kan dus wel, stappen maken. :)

Hopelijk is dat iets waar Van Dam zich aan gaat optrekken, want ik vrees dat ie gewoon blijft tot de situatie echt onhoudbaar wordt
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Fabian

De situatie is al bijna onhoudbaar. Met de financiële zaken gaat het niet lekker. Dat lijkt me een teken dat de aantal abonnementen tegenvalt want ik denk toch dat ze een inschatting maken wat betreft abonnementsgelden....

Kootje

Citaat van: gloudiesaurus op 16 juni 2013 - 11:47:52
Vroeger deed Olav namelijk wel een duo - commentaar, ik herinner me bijvoorbeeld met Jos Verstappen...
Citaat van: Terminator op 16 juni 2013 - 23:56:46
Nee hoor. Mol wou nooit iemand naast zich hebben in de commentaar-cabine.

Gelul!
Mol heeft wel degelijk gastcommentatoren gehad. Niet dat hij deze elke GP erbij had zitten, maar zowel Verstappen als Doornbos hebben weleens naast hem plaatsgenomen. Of dit op last van RTL/SBS was, of dat hij ze zelf heeft uitgenodigt weet ik niet. Maar dat ze er zaten is 'n feit.


CitaatMol was enthousiast in zijn vorm maar is al 15 jaar de weg kwijt om een race goed in te schatten. Zo had hij nooit door hoe een pitstopstrategie in elkaar zat.

Valt ook best mee hoor. Toegegeven, hij maakte steeds meer fouten. Maar om nu te roepen dat hij al 15 jaar de weg kwijt was is wel zwaar overtrokken imo.


CitaatOp zo'n manier is het makkelijk op te lossen: Zet er iemand naast die het wel begrijpt. Maar Mol wou dat niet. Hij was The Man en niemand anders. Hij deed mee aan die onzin dat hij de F1 groot had gemaakt in de jaren 90. Wat natuurlijk onzin. We gingen kijken omdat Verstappen met racen begon. We gingen kijken omdat het interessant was dat Senna overleed (dat laatste is geen grap, maar gewoon aangetoond).

Is geen onzin, hij is er wel degelijk mede-verantwoordelijk voor. Tuurlijk namen de kijkcijfers toe nadat Verstappen debuteerde en ook Senna's dood zal ongetwijfeld veel mensen nieuwsgierig hebben gemaakt. Ikzelf heb daardoor de sport herontdekt, hoe cru dat ook mag klinken. Maar ..... het is Mol z'n verdienste dat de mensen massaal naar RTL keken, en niet de BBC of Eurosport. Dus ja .... hij heeft er wel degelijk aan bij gedragen dat de sport populair werd in Nederland.


CitaatNatuurlijk was het commentaar-duo op RTL geweldig in de jaren 90. De voorbeschouwingen op RTL waren prachtig. Soms duurde de voorbeschouwing langer dan de race. Maar nadat Kalff weg ging, en Plooij er voor terug kwam ging ook de kwaliteit van Mol enorm achteruit.

Enorm is wederom overdreven, maar idd .... dat was wel het punt dat het complete plaatje minder werd.


CitaatTuurlijk. Ik heb liever Mol dan Van Dam. Ik kan geen ergere en saaiere commentator bedenken dan Van Dam. Ik snap niet dat ze dat bij Sport1 niet door hebben. Maar misschien hebben ze wel een contract met Van Dam waar ze niet vanaf kunnen komen.

Uiteindelijk moet Sport1 wel meespelen met de kijkers. Sport1 raakt enkele voetbalcompetities kwijt aan EredivisieLive. Dan kun je het niet verkopen door een enorm saaie commentator neer te zetten. Dat trekt geen abonnees.

Hèhè .... zijn we 't toch nog ergens over eens. ;)

Edwin90

Een naam die al veel voorbij is gekomen hier is Murray Walker. Ik lees net het trieste nieuws op Twitter (Maurice Hamilton) dat hij lijdt aan kanker. Het schijnt nog wel te behandelen te zijn, maar natuurlijk niet minder vreselijk.

Gerard

Citaat van: Edwin90 op 17 juni 2013 - 21:18:39
Een naam die al veel voorbij is gekomen hier is Murray Walker. Ik lees net het trieste nieuws op Twitter (Maurice Hamilton) dat hij lijdt aan kanker. Het schijnt nog wel te behandelen te zijn, maar natuurlijk niet minder vreselijk.
Ik las het inderdaad ook... triest, maar hopelijk is de techniek inmidels zover dat het goed komt!?

NielsD

Las het ook. Erg triest. Dit wou ik ook even met jullie delen:

Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

gloudiesaurus

Wat een triest nieuws... Walker, dat is toch wel de autoriteit op Formule 1 - commentaar gebied  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Geweldige vent inderdaad. Genoten van die man al die jaren.

SDG

Tja, wat wil je? De man wordt er dit jaar negentig en de jaren beginnen wellicht hun tol te eisen. Het is misschien cru gezegd, maar hij gaat niet eeuwig meegaan. Geniet er maar van nu het nog kan.

NielsD

Citaat van: SDG op 20 juni 2013 - 12:12:22
Tja, wat wil je? De man wordt er dit jaar negentig en de jaren beginnen wellicht hun tol te eisen. Het is misschien cru gezegd, maar hij gaat niet eeuwig meegaan. Geniet er maar van nu het nog kan.

Maar het is altijd een schok wanneer er iets gebeurd.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna