Verslag Ronald van Dam, wat vinden we ervan [dat rijmt]

Gestart door Arthur, 15 maart 2013 - 00:21:29

« vorige - volgende »

Tijdens de langdurige regenpauze besluit Ronald van Dam ook maar een langdurige pauze te nemen. Is dit een arrogante houding ten opzichte van de kijkers of heeft hij gelijk?

Dit is absoluut ongehoord, hij is commentator en dan neem je niet zomaar even een pauze van 20 minuten
18 (64.3%)
Het is niet gepast maar er valt iets voor te zeggen omdat er toch geen aktie op de baan was
2 (7.1%)
Een pauze van pakweg 5 minuten zou geen probleem zijn
3 (10.7%)
Hij heeft groot gelijk, hij was al zeker 1,5 uur aan het verslaggeven en heeft dus ook recht op een fatsoenlijke pauze
5 (17.9%)

Totaal aantal stemmen: 26

Poll gesloten: 26 maart 2013 - 09:34:08

Sphinx

Of laat Frank Weenink eens een training doen. Legt iig enthousiasme aan de dag.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Jehoentelaar

Citaat van: Edwin90 op 12 juni 2013 - 11:09:25
Hoewel het best een logisch verhaal is wat financiƫn betreft. Snap ik niet dat ze dankzij het commentaar zoveel leden gewoon laten lopen. Als Mol niet wel zet dan Nelson Valkenburg ofzo daar neer. Probeer in elk geval wat, maar het mag toch duidelijk zijn dat het met Van Dam niet goed komt. Ik ben serieus nog maar 2 of 3 mensen tegengekomen die het prima zo vinden.
Nelson en Olav zou mijns inziens de ideale combinatie zijn. Olav met zijn passie en enthousiasme, en Nelson die heel kundig is en vrijwel nooit op ook maar het kleinste foutje te betrappen is. Die man leest zich perfect in op alle soorten autosport waar 'ie z'n stem laat horen. NASCAR Nationwide Series, races op Zandvoort, andere vage kampioenschappen, noem het maar op.

Niet dat die mogelijkheid bestaat, maar het zou Sport1 geweldig op weg helpen.

Edwin90

Ik lees net op Twitter (is overigens een conversatie met 'De Rots' media en ene NielsD, onze NielsD? :)) dat het helemaal niet nodig is dat de FOM een tweede audio spoor commentaar mee stuurt maar dat de zender hier gewoon voor kan kiezen, dus inkopen van bijvoorbeeld de BBC als ik het goed begrijp.

Als dat waar is vind ik het ongelofelijk hoe Sport1 zichzelf de das om doet. Willen ze kijkers behouden moeten ze toch echt gaan investeren en ik geloof dat er niet zo heel veel voor nodig is om best veel abonnementen te trekken. Geen voorbeschouwing stoort mij namelijk niet echt, maar fatsoenlijk commentaar alleen zal al een heel stuk schelen. Dat alleen zou mij al blijvend abonnee maken.

NielsD

Ja dat ben ik inderdaad Edwin! ;) Op het circuit wordt altijd BBC Radio 5 Live gebruikt voor het commentaar, dat was toen ik in Spa was wel het geval. In Engeland worden ook alle races via deze radiozender becommentarieert. Op het moment dat de race begint gaat de zender op slot voor alles buiten de UK. Ik denk dat het hier over gaat en dat is best fijn commentaar. Sport1 moet hier echt naar gaan kijken.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Vieze baas

Citaat van: Kootje op 10 juni 2013 - 17:03:16
Citaat van: Vieze baas op 10 juni 2013 - 10:54:21
Ik weet niet of jullie het weten maar met 1 sport 1 abonnement kan je met 5 verschillende IP adressen tegelijk inloggen. Zo kan je online met 5 man op 1 abonnement kijken. Dan is het nog maar 3 euro per maand per persoon ;)

Moet je wel 4 medestanders vinden. In mijn vriendenkring zitten alvast geen F1/MotoGp liefhebbers, en ook voor het voetbal dat Sport1 uitzend lopen ze niet warm. Ikzelf ook niet trouwens, maar dat terzijde. Daarnaast zit je dan nog steeds met Van Dam opgescheept.

Kan ook prima met mannen van dit forum toch? Is iig een stuk goedkoper dan de volle 15 per maand betalen :)

Jehoentelaar

Maar nogmaals, waarom zou je betalen voor iets wat je ook gewoon gratis kan vinden?

Kootje

Omdat legaal kijken geen vervelende bijkomstigheden heeft als bijvoorbeeld:

Virussen
Commentaar in 'n onverstaanbare taal
Slechte beeld/geluidskwaliteit
Uitvallen vd stream

etc.


Nu zul jij daar ongetwijfeld nooit last van gehad hebben, dat zegt namelijk zo'n beetje iedereen, maar ik wel. Ik ging vorig jaar via 'n stream van Franky R. (doorgaans betrouwbaar ondanks z'n naam ;)) naar Feyenoord-Ajax kijken, en na 5 minuten had ik ineens 'n zogenaamd ransom-virus op m'n pc. Eerdere streams die ik geprobeerd heb voor voetbal brachten mij de overige klachten. Streamen is dus niet iets wat ik graag doe.

Jehoentelaar

Ja, je neemt inderdaad wel een risico met een stream wat virussen betreft. Goede firewall en vooral heel goed opletten bij wat je doet helpt in ieder geval (al ga ik er van uit dat iedereen dat sowieso doet). Ik heb een vaste website waar ik m'n streams vandaan pluk en waarvan ik weet dat 'ie relatief goed is (maar die ik hier uiteraard niet bij naam kan noemen). Wat die andere zaken betreft:

* Commentaar in een onverstaanbare taal: heb ik met autosport alleen last van gehad met WSR in het Russisch. Verder altijd Sky UK voor F1 en NBCSN/ABC voor IndyCar. Wat voetbal betreft is dat al een stuk lastiger, omdat je dan al gauw met allemaal obscure pay-TV zenders te maken krijgt waar streams van online staan. Het helpt ook niet echt dat voetbal zo populair is, dat het voor kwaadwillenden een schot voor open doel is om daar iets naars op los te laten.
* Slecht beeld/geluid: geluid zal nooit top zijn met een stream, beeld vind ik altijd wel behapbaar. Goede internetverbinding helpt natuurlijk sowieso, maar dat staat parallel aan het hebben van een 'goede' TV om HD te kunnen ontvangen.
* Uitvallen van de stream: enkele keer, maar ik zorg altijd wel dat er alternatieven zijn. Voor F1-races zijn er zo een stuk of zes beschikbaar. Wat wel lastig kan zijn is het vrij grote verschil tussen live en stream, maar dat went vanzelf.


gloudiesaurus

Citaat van: Jehoentelaar op 12 juni 2013 - 17:04:19
Maar nogmaals, waarom zou je betalen voor iets wat je ook gewoon gratis kan vinden?

Omdat ik de Formule 1 echt goed wil zien, met goed geluid  ;)
En ik wil geen stream die soms blijft hangen, net als er een mooie inhaalactie komt  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Yup. Geld ook voor mij. Geen zin om te pielen en te zoeken. Gewoon tv aanzetten en hup: kijken.

gloudiesaurus

Precies daarom hou ik mijn abbonementje op Sport1 ook nog even, ik irriteer me namelijk ook aan de reclame op RTL Duitsland...
Al is daar de voorbeschouwing wel leuk.

Maar ik had wel wat meer van Sport1 verwacht.... nu ik ervoor betaal.
Enkele jaren terug bij RTL hadden we een leuke voorbeschouwing, goed commentaar, en zelfs een pitreporter.
En dat allemaal voor niks  ;)

Dat een voorbeschouwing geld kost oke, maar doe dan wat aan het commentaar  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Fabian

Ik irriteer me af en toe ook aan de reclames bij RTL, maar betalen voor F1 gaat er bij mij niet in en al helemaal niet als het zo karig en matig is. Dan maar reclame op RTL.

Jehoentelaar

Citaat van: gloudiesaurus op 12 juni 2013 - 22:01:52
Citaat van: Jehoentelaar op 12 juni 2013 - 17:04:19
Maar nogmaals, waarom zou je betalen voor iets wat je ook gewoon gratis kan vinden?

Omdat ik de Formule 1 echt goed wil zien, met goed geluid  ;)
En ik wil geen stream die soms blijft hangen, net als er een mooie inhaalactie komt  ;)
Fair enough. Ik ben snel tevreden wat dat betreft. Kijk al enkele jaren IndyCar, NASCAR en American football via streams, weet bijna niet beter. 8)

Terminator

Mol kan best enthousiast zijn. Maar het probleem is dat hij al jaren bepaalde situaties in races niet kan inschatten.
Daarvoor is een hulpmiddel : Een co-commentator.
Maar Mol vindt zichzelf al jaren geweldig, en duldt geen co-commentator naast zich.

Tja, dan lopen de onderhandelingen stuk.

Kootje

Citaat van: Terminator op 14 juni 2013 - 22:41:53
Maar Mol vindt zichzelf al jaren geweldig, en duldt geen co-commentator naast zich.

Tja, dan lopen de onderhandelingen stuk.

Waar haal je die info vandaan? Volgens mij, en de officiƫle persberichten, liep het juist stuk omdatr hij niet op locatie mocht. ::)