Verslag Ronald van Dam, wat vinden we ervan [dat rijmt]

Gestart door Arthur, 15 maart 2013 - 00:21:29

« vorige - volgende »

Tijdens de langdurige regenpauze besluit Ronald van Dam ook maar een langdurige pauze te nemen. Is dit een arrogante houding ten opzichte van de kijkers of heeft hij gelijk?

Dit is absoluut ongehoord, hij is commentator en dan neem je niet zomaar even een pauze van 20 minuten
18 (64.3%)
Het is niet gepast maar er valt iets voor te zeggen omdat er toch geen aktie op de baan was
2 (7.1%)
Een pauze van pakweg 5 minuten zou geen probleem zijn
3 (10.7%)
Hij heeft groot gelijk, hij was al zeker 1,5 uur aan het verslaggeven en heeft dus ook recht op een fatsoenlijke pauze
5 (17.9%)

Totaal aantal stemmen: 26

Poll gesloten: 26 maart 2013 - 09:34:08

gloudiesaurus

Ze hebben die muur volgens mij ook wat veranderd, en die chicane ook.
Dan is hij sowiezo anders dan eind jaren '90, toen wel Damon Hill, Jacques Villeneuve, en Michael Schumacher erin gingen  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

De muur an sich is niet zozeer veranderd; het is denk ik meer de andere kant waar de aanpassingen zitten. In de tijd dat daar nog een bak grind lag kon je minder krap door die chicane dan tegenwoordig. Je kwam volgens die redenatie dan ook veel vaker wat wijder uit dan nu.

Die nieuwe sausage curb vond ik wel een mooie vinding daar, waar de heren vooral in de trainingen aan moesten wennen. Of het echter een meerwaarde is ten opzichte van de klassieke drie verkeersdrempels betwijfel ik.

Arthur

Citaat van: Kootje op 10 juni 2013 - 21:48:49
volgens mijn beperkte geheugen is het sowieso al vrij lang geleden dat er daar eentje goed inkleunde

RvD is gek op HISTORISCHE feitjes...... [zucht] Nog een uurtje en dan is het schluss [voor jou ook bijna Kootje]
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Jehoentelaar


Fabian

Dankje Jehoentelaar. Ga ik met m'n vinger over die foto die je plaats verbrand ik verdomme me fikken!  ;)

Jehoentelaar

Hmm, die touchscreentechnologie gaat wel heel snel de laatste tijd. Vooruit, een ijszak. :)


Arthur

Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Fabian

Citaat van: Jehoentelaar op 10 juni 2013 - 23:23:56
Hmm, die touchscreentechnologie gaat wel heel snel de laatste tijd. Vooruit, een ijszak. :)


Dankjewel. Nu maar hopen dat m'n vingers niet bevriezen!  ;) ;)

Jehoentelaar


Fabian


Arthur

Nog steeds Sport1 zie ik nu? [respijttermijn...?] Nou, dan zal het vanavond om 0:00 uur wel verdwenen zijn [so be it] Nu is er voetbal op [hoe verrassend ;D]
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Arthur

Nu de mededeling op sport1 401: Voor een abonnement op deze zender, bel...... [vaarwel Ronald]

Vanaf nu: RTL of BBC  !!!!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

NielsD

Reactie van Sport1 op Facebook. Ja, het gaat tegenwoordig ook niet meer via een officieel persbericht. Ze zijn voor het jaar 2013 klaar met de Formule 1. Er gaan GEEN dingen veranderen. Als iemand Facebook heeft, check de reacties van alle mensen onder het bericht. Dit gaat Sport1 een hoop geld kosten. Ze liegen ook over het abonnement op Sky. Die kost 21 pond omgerekend 23 euro per maand, heb ik net gezien op de site.

http://www.sky.com/products/tv-packs/sports/

CitaatFormule 1

De uitzendingen van de afgelopen weken zijn op inhoudelijk en commercieel vlak geƫvalueerd door Sport1 en Veronica. De conclusie van Veronica is dat het in de huidige economische omstandigheden niet langer verantwoord is om reportages ter plekke te produceren. Voor Sport1 is het financieel niet haalbaar deze kosten alleen te dragen. Door het stopzetten van de reportages op locatie waren de zenders genoodzaakt te kijken naar een andere rol voor Olav Mol bij de uitzendingen van de Formule 1 op Sport1 en Veronica.

De afgelopen weken hebben we ook gekeken naar de mogelijkheden voor een samenwerking met Olav Mol op de langere termijn. Echter, na twee weken onderhandelen bleek dat nu niet te lukken. Olav heeft aangegeven dit seizoen geen commentaar te willen doen vanuit Nederland. Wij respecteren zijn standpunt maar vinden het jammer dat wij zijn ervaring en expertise nu niet kunnen inzetten

De kosten voor het commentaar vanaf locatie bedragen enkele tonnen op jaarbasis. Voor dit seizoen gaat het niet lukken om dit te realiseren maar voor seizoen twee en drie zijn we met Olav Mol aan het kijken naar de mogelijkheden. Een abonnement op Sport1 kost bij de meeste kabelaars rond de 15 euro per maand. Een abonnement op Sky Sports kost vier keer zoveel rond de 60 euro per maand. Sport1 heeft een paar honderdduizend abonnees terwijl Sky Sports ruim 6 miljoen abonnees heeft. Het is dan ook logisch dat zenders als Sky Sports een veel groter productiebudget te besteden hebben.

Sport1 zal de races de komende weken uitzenden met commentaar van Ronald van Dam aangevuld met een co commentator. Naast de races zijn alle trainingen en is de kwalificatie live en in HD op Sport1 te volgen. Uiteraard zullen de races niet door reclame worden onderbroken. Op de meeste racedagen worden er meerdere verschillende signalen beschikbaar gemaakt op de diverse zenders van Sport1.

De Formule 1 races zijn ook via Sport1 Go, het internet en mobiele abonnement, te bekijken. Men verkrijgt toegang tot maar liefst zes kanalen waarbij je als kijker zelf de keuze hebt naar welk signaal je wilt kijken. Het racekanaal waarop de race kan worden bekeken, meerijden met de on board camera feed, de hoogtepunten nogmaals terugkijken via het highlightkanaal, een kijkje nemen in de pitstraat op het Pit Lane kanaal, of op de hoogte blijven van de laatste stand van zaken via de driver tracker feed of het live timingkanaal.

Daarnaast maakt Sport1 ook een tweede interactief scherm beschikbaar genaamd Sport1 Pitlane. Dit tweede scherm geeft een schat aan live statistieken en achtergrondinformatie over coureurs, teams en circuits weer. Sport1 Pitlane is voor iedereen gratis beschikbaar via www.sport1.nl en is te gebruiken op desktops, laptops en tablets.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Jehoentelaar

Vergeet niet dat Sky UK in de UK zelf die prijs handhaaft, en dat het ongetwijfeld een stuk duurder is om dat pakket naar Nederland te halen.

Edwin90

Hoewel het best een logisch verhaal is wat financiƫn betreft. Snap ik niet dat ze dankzij het commentaar zoveel leden gewoon laten lopen. Als Mol niet wel zet dan Nelson Valkenburg ofzo daar neer. Probeer in elk geval wat, maar het mag toch duidelijk zijn dat het met Van Dam niet goed komt. Ik ben serieus nog maar 2 of 3 mensen tegengekomen die het prima zo vinden.