Verslag Ronald van Dam, wat vinden we ervan [dat rijmt]

Gestart door Arthur, 15 maart 2013 - 00:21:29

« vorige - volgende »

Tijdens de langdurige regenpauze besluit Ronald van Dam ook maar een langdurige pauze te nemen. Is dit een arrogante houding ten opzichte van de kijkers of heeft hij gelijk?

Dit is absoluut ongehoord, hij is commentator en dan neem je niet zomaar even een pauze van 20 minuten
18 (64.3%)
Het is niet gepast maar er valt iets voor te zeggen omdat er toch geen aktie op de baan was
2 (7.1%)
Een pauze van pakweg 5 minuten zou geen probleem zijn
3 (10.7%)
Hij heeft groot gelijk, hij was al zeker 1,5 uur aan het verslaggeven en heeft dus ook recht op een fatsoenlijke pauze
5 (17.9%)

Totaal aantal stemmen: 26

Poll gesloten: 26 maart 2013 - 09:34:08

0634

Het stoppen van Schumacher zal denk ik niet zoveel uitmaken hoor.

Iceman2012

Citaat van: Jeroen op 20 maart 2013 - 16:08:41
Het stoppen van Schumacher zal denk ik niet zoveel uitmaken hoor.
Nou, als je weet dat de kijkcijfers in duitsland verdubbelden bij zn rentree (van 5,3 naar 10,5 miljoen) in 2010, dan mag je toch wel verwachten dat zn afscheid ook wel enige invloed zal hebben, al hebben we t dan natuurlijk wel over hele andere cijfers.

http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/230332/schumacher-verdubbelt-kijkcijfers-in-duitsland/

0634

Ja hehe, natuurlijk heeft zoiets een shockeffect bij de eerste race. Maar al die mensen keken drie jaar later echt niet nog steeds vol opwinding naar Schumacher die in het middenveld rondploeterde hoor.

Bovendien, toen Schumacher kwam was Vettel nog geen grootheid he. Nu wel. Dus die Duitsers die dachten Schumacher we te zien domineren kregen een jonge versie daarvan te zien. En die rijdt voorlopig nog even door. Dus blijven de meeste Duitse racefans nog wel ff hangen.

Jehoentelaar

Citaat van: Iceman2012 op 20 maart 2013 - 15:25:50
nou, da's niet zo moeilijk. Als je weet dat er in Duitsland zo'n 6 miljoen mensen kijken naar de F1, dan weet je dat bv 100.000 NL'ers niet op gaan vallen daar. Het stoppen van Schumacher zal waarschijnlijk al veel meer kijkers kosten dan er uit NL bijkomen.
Op basis van één race is het niet te zeggen, maar als de tendens is dat er in Nederland minder kijkers zijn en er in Duitsland een x aantal is bijgekomen, valt het wel te achterhalen. Mits er überhaupt onderzoek wordt gedaan naar dat soort dingen in Duitsland.

Vrees dat dit een welles-nietes verhaal wordt, overigens.

Iceman2012

Citaat van: Jehoentelaar op 20 maart 2013 - 17:03:27
Citaat van: Iceman2012 op 20 maart 2013 - 15:25:50
nou, da's niet zo moeilijk. Als je weet dat er in Duitsland zo'n 6 miljoen mensen kijken naar de F1, dan weet je dat bv 100.000 NL'ers niet op gaan vallen daar. Het stoppen van Schumacher zal waarschijnlijk al veel meer kijkers kosten dan er uit NL bijkomen.
Op basis van één race is het niet te zeggen, maar als de tendens is dat er in Nederland minder kijkers zijn en er in Duitsland een x aantal is bijgekomen, valt het wel te achterhalen. Mits er überhaupt onderzoek wordt gedaan naar dat soort dingen in Duitsland.

Vrees dat dit een welles-nietes verhaal wordt, overigens.
In Nederland valt het wel te achterhalen, via de providers en kijkcijfers, in duitsland niet. In Duitsland heb je sowieso schommelingen van honderdduizenden kijkers, da's haast onmogelijk om daar een tendens van meer NL'ers die RTL kijken terug te vinden.
Citaat van: Jeroen op 20 maart 2013 - 16:52:01
Ja hehe, natuurlijk heeft zoiets een shockeffect bij de eerste race. Maar al die mensen keken drie jaar later echt niet nog steeds vol opwinding naar Schumacher die in het middenveld rondploeterde hoor.

Bovendien, toen Schumacher kwam was Vettel nog geen grootheid he. Nu wel. Dus die Duitsers die dachten Schumacher we te zien domineren kregen een jonge versie daarvan te zien. En die rijdt voorlopig nog even door. Dus blijven de meeste Duitse racefans nog wel ff hangen.
ik zeg toch, het gaat om hele andere cijfers. Als er door de rentree van Schumi 5 miljoen meer mensen keken, dan zal zijn afscheid ook wel enige invloed hebben toch. Al zijn het er maar 100.000, dan heft dat alweer het effect van de extra NL'ers op die nu naar RTL kijken.

Jehoentelaar

Citaat van: Iceman2012 op 20 maart 2013 - 17:17:23
Citaat van: Jehoentelaar op 20 maart 2013 - 17:03:27
Citaat van: Iceman2012 op 20 maart 2013 - 15:25:50
nou, da's niet zo moeilijk. Als je weet dat er in Duitsland zo'n 6 miljoen mensen kijken naar de F1, dan weet je dat bv 100.000 NL'ers niet op gaan vallen daar. Het stoppen van Schumacher zal waarschijnlijk al veel meer kijkers kosten dan er uit NL bijkomen.
Op basis van één race is het niet te zeggen, maar als de tendens is dat er in Nederland minder kijkers zijn en er in Duitsland een x aantal is bijgekomen, valt het wel te achterhalen. Mits er überhaupt onderzoek wordt gedaan naar dat soort dingen in Duitsland.

Vrees dat dit een welles-nietes verhaal wordt, overigens.
In Nederland valt het wel te achterhalen, via de providers en kijkcijfers, in duitsland niet. In Duitsland heb je sowieso schommelingen van honderdduizenden kijkers, da's haast onmogelijk om daar een tendens van meer NL'ers die RTL kijken terug te vinden.
Dus kun je, zoals ik al zei, kijken naar de langere termijn. Is er trouwens echt geen kijkcijferonderzoek bij onze oosterburen? Daar ging ik nl. wel vanuit, gezien de harde strijd tussen tv-zenders daar. Maar soit.

Kootje

Kijkcijfers worden toch berekend aan de hand van "kastjes" die bij 'n select aantal mensen, die de totale bevolkking vertegenwoordigen, thuisstaan? Het lijkt me sterk dat er in Nederland ook "kastjes" uit Duitsland te vinden zijn. :-\

Iceman2012

Citaat van: Jehoentelaar op 20 maart 2013 - 17:19:18
Citaat van: Iceman2012 op 20 maart 2013 - 17:17:23
Citaat van: Jehoentelaar op 20 maart 2013 - 17:03:27
Citaat van: Iceman2012 op 20 maart 2013 - 15:25:50
nou, da's niet zo moeilijk. Als je weet dat er in Duitsland zo'n 6 miljoen mensen kijken naar de F1, dan weet je dat bv 100.000 NL'ers niet op gaan vallen daar. Het stoppen van Schumacher zal waarschijnlijk al veel meer kijkers kosten dan er uit NL bijkomen.
Op basis van één race is het niet te zeggen, maar als de tendens is dat er in Nederland minder kijkers zijn en er in Duitsland een x aantal is bijgekomen, valt het wel te achterhalen. Mits er überhaupt onderzoek wordt gedaan naar dat soort dingen in Duitsland.

Vrees dat dit een welles-nietes verhaal wordt, overigens.
In Nederland valt het wel te achterhalen, via de providers en kijkcijfers, in duitsland niet. In Duitsland heb je sowieso schommelingen van honderdduizenden kijkers, da's haast onmogelijk om daar een tendens van meer NL'ers die RTL kijken terug te vinden.
Dus kun je, zoals ik al zei, kijken naar de langere termijn. Is er trouwens echt geen kijkcijferonderzoek bij onze oosterburen? Daar ging ik nl. wel vanuit, gezien de harde strijd tussen tv-zenders daar. Maar soit.
ik zeg niet dat er geen kijkcijferonderzoek is in duitsland, maar t is wel de vraag of NL daar in wordt betrokken.
Op lange termijn kun je met die duitse cijfers sowieso niks, het schommelt van week tot week en van jaar tot jaar, ook al kijken er dit jaar gemiddeld 100.000 mensen meer naar RTL duitsland, dan kunnen ze nooit op basis van alleen cijfers zeggen dat die uit NL komen.

Jehoentelaar

Ik ga niet voor de derde keer herhalen. Zoek het begrip 'trend' maar eens op.
Citaat van: Kootje op 20 maart 2013 - 17:24:37
Kijkcijfers worden toch berekend aan de hand van "kastjes" die bij 'n select aantal mensen, die de totale bevolkking vertegenwoordigen, thuisstaan? Het lijkt me sterk dat er in Nederland ook "kastjes" uit Duitsland te vinden zijn. :-\
Geen idee, ik maakte voor het gemak de aanname dat het wel mogelijk was. Is dat niet het geval, vergeet dan mijn standpunt. 8)

Iceman2012

Citaat van: Jehoentelaar op 20 maart 2013 - 19:14:23
Ik ga niet voor de derde keer herhalen. Zoek het begrip 'trend' maar eens op.
ik weet prima wat een trend is, maar het gaat hier om een heel klein percentage in en dr zijn tal van andere factoren die spelen, dus dan is het haast onmogelijk om dat soort trends te herkennen.

Arthur

Nou, VT's [deels] gezien en Ronald doet het best aardig  ;)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Super Seb

Citaat van: Arthur op 23 maart 2013 - 00:07:16
Nou, VT's [deels] gezien en Ronald doet het best aardig  ;)

Ook nu tijdens VT3, hij begint een beetje in z'n rol te groeien voor m'n gevoel. Klinkt geregeld ook wat enthousiaster. Mocht je meelezen, vooral zo doorgaan Ronald!
"Keep calm and ignore Multi-21....."

0634

Inderdaad. Voor een kantoorklerk met huwelijksproblemen gaat het steeds beter ;).

Arthur

Nou niets te klagen deze quali, en enthousiast commentaar, prima!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Edwin90

Jep, ook ik moet het toegeven. Duidelijke info met een vleugje enthousiasme. Verschil van dag en nacht vergeleken met vorige week. Hij gaat goed om met de kritiek.