Verslag Ronald van Dam, wat vinden we ervan [dat rijmt]

Gestart door Arthur, 15 maart 2013 - 00:21:29

« vorige - volgende »

Tijdens de langdurige regenpauze besluit Ronald van Dam ook maar een langdurige pauze te nemen. Is dit een arrogante houding ten opzichte van de kijkers of heeft hij gelijk?

Dit is absoluut ongehoord, hij is commentator en dan neem je niet zomaar even een pauze van 20 minuten
18 (64.3%)
Het is niet gepast maar er valt iets voor te zeggen omdat er toch geen aktie op de baan was
2 (7.1%)
Een pauze van pakweg 5 minuten zou geen probleem zijn
3 (10.7%)
Hij heeft groot gelijk, hij was al zeker 1,5 uur aan het verslaggeven en heeft dus ook recht op een fatsoenlijke pauze
5 (17.9%)

Totaal aantal stemmen: 26

Poll gesloten: 26 maart 2013 - 09:34:08

Edwin90

Wat trouwens wel grappig was aan het commentaar van Doornbos. Was dat hij riep dat de wolken weg waren en dat de kans op regen nihil was. Nog geen minuut later zat de camera van Vettel vol met druppels.  ;D

Maar dat is hem vergeven, het valt ook niet mee om het weer in Melbourne te bekijken vanuit Hilversum.

Maar ik ben bang dat ik ook BBC pak wanneer die uitzenden. Als die dan ook nog eens op het HD kanaal uitzenden ben ik helemaal blij.

Neo Veloci

Ik hoop heel erg dat het Engelse commentaar snel beschikbaar is op Sport1 (hopelijk via Sky F1).

Heb me veel geïrriteerd aan Van Dam. Te vaak vielen actiemomenten hem niet op of benoemde hij ze verkeerd, hij heeft een slechte timing met (oninteressante) anekdotes, hij vindt alles "tricky" en lult steeds door de pitradio's heen!

Doornbos deed dat ook een keer, maar ik vond zijn commentaar stukken aangenamer. Ook niet niveau BBC, zelfs niet niveau Mol, maar zeker beter dan Van Dam. Ik vergeef hem dan ook zijn tikkeltje arrogante 'expert uitleg' van hoe geweldig het is om F1 te hebben gereden, want over het algemeen is hij best sympathiek en let (wél) goed op.

Maar zodra Engels commentaar beschikbaar wordt, switch ik meteen!

Edwin90

Heb net even een mailtje gestuurd naar Sport 1 met daarin de beleefde vraag of die audio feed alsnog beschikbaar gemaakt wordt of gemaakt kan worden.

Geen idee of ze er wat op uit doen. Maar nee heb je, ja kun je krijgen. :)

Iceman2012

Dit commentaar is idd niet best. Hopelijk gaan ze dat bij sport 1 ook snel doorhebben. Dit kan echt niet voor een betaalzender.

ReDxVoDkA

Ik heb tijdens de race honderd keer gehoort waar Doornbos had gereden en hoe geweldig het was. Verder heeft Dam nog een keer michelin banden gezegd.


Uploaded with ImageShack.us

Arthur

Wat ze ook nog moeten verbeteren is de persco [in eigen taal]. Nu werd dat uitgezonden zonder enige vertaling. Gelukkig spreken we allemaal Fins, Spaans en Duits. Geen bal van te verstaan dus [uitgezonderd Vettel]. Dat wordt nog wat als Maldonado weer eens een podium behaalt... Gelukkig is Kobayashi dan weer niet van de partij ;D
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

NielsD

Citaat van: Arthur op 17 maart 2013 - 11:59:35
Wat ze ook nog moeten verbeteren is de persco [in eigen taal]. Nu werd dat uitgezonden zonder enige vertaling. Gelukkig spreken we allemaal Fins, Spaans en Duits. Geen bal van te verstaan dus [uitgezonderd Vettel]. Dat wordt nog wat als Maldonado weer eens een podium behaalt... Gelukkig is Kobayashi dan weer niet van de partij ;D

Daar valt weinig aan te doen lijkt me.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Kootje

Die persco is live en valt dus niet te ondertitelen, tenzij ze hem met enig delay uit gaan zenden. Echter is mijn ervaring dat men in hun eigen taal exact hetzelfde zeggen als eerder in het Emgels, dus .....

Arthur

Citaat van: NielsD op 17 maart 2013 - 12:00:45
Citaat van: Arthur op 17 maart 2013 - 11:59:35
Wat ze ook nog moeten verbeteren is de persco [in eigen taal]. Nu werd dat uitgezonden zonder enige vertaling. Gelukkig spreken we allemaal Fins, Spaans en Duits. Geen bal van te verstaan dus [uitgezonderd Vettel]. Dat wordt nog wat als Maldonado weer eens een podium behaalt... Gelukkig is Kobayashi dan weer niet van de partij ;D

Daar valt weinig aan te doen lijkt me.

Dan heeft het ook weinig zin om het uit te zenden... Overigens vind ik die persco op het podium helemaal niets [behalve als je op locatie bent] en vond het oude format veel beter. Nu komt [en is] het als een rommeltje over. Dat heeft natuurlijk niets met Sport 1 te maken ;)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Arthur

Citaat van: Kootje op 17 maart 2013 - 12:04:43
Die persco is live en valt dus niet te ondertitelen, tenzij ze hem met enig delay uit gaan zenden. Echter is mijn ervaring dat men in hun eigen taal exact hetzelfde zeggen als eerder in het Emgels, dus .....

Helder [en logisch] dus hoeft het verder geen verbetering :)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Kootje

Citaat van: Arthur op 17 maart 2013 - 12:05:03
Dan heeft het ook weinig zin om het uit te zenden...

Ach .... er zullen genoeg mensen zijn die beter Fins, Spaans en/of Duits verstaan dan Engels. Voor hen is het dus 'n welkome aanvulling op het Engelstalige deel. ::)


CitaatOverigens vind ik die persco op het podium helemaal niets [behalve als je op locatie bent] en vond het oude format veel beter. Nu komt [en is] het als een rommeltje over. Dat heeft natuurlijk niets met Sport 1 te maken ;)

Mwah .... vind het zelf wel 'n leuke toevoeging. Zal 't niet missen als ze ermee stoppen, maar vind 't ook niet vervelend dat ze 't doen.

0634

De heren zijn ook niet bepaald op elkaar in gespeeld. Steeds praatten ze door elkaar heen. Lijkt mij dat daar afspraken over te maken zijn.

Charrel


SDG

Zo meteen nog eens naar de samenvatting van de race op de BBC kijken.  8)