Verslag Ronald van Dam, wat vinden we ervan [dat rijmt]

Gestart door Arthur, 15 maart 2013 - 00:21:29

« vorige - volgende »

Tijdens de langdurige regenpauze besluit Ronald van Dam ook maar een langdurige pauze te nemen. Is dit een arrogante houding ten opzichte van de kijkers of heeft hij gelijk?

Dit is absoluut ongehoord, hij is commentator en dan neem je niet zomaar even een pauze van 20 minuten
18 (64.3%)
Het is niet gepast maar er valt iets voor te zeggen omdat er toch geen aktie op de baan was
2 (7.1%)
Een pauze van pakweg 5 minuten zou geen probleem zijn
3 (10.7%)
Hij heeft groot gelijk, hij was al zeker 1,5 uur aan het verslaggeven en heeft dus ook recht op een fatsoenlijke pauze
5 (17.9%)

Totaal aantal stemmen: 26

Poll gesloten: 26 maart 2013 - 09:34:08

0634

Ow, sorry, ik las je vraag verkeerd. De cijfers van de voorbeschouwing op Sport1 weet ik niet.

Op formule1.nl staat alleen dit:

Citaat"Tot op heden is de 43 minuten durende samenvatting niet in staat geweest een breder publiek aan te trekken – of vast te houden – wat wel ons doel is.

Maar goed, nu korten ze het nog verder in, dus dat dat hun doel is, lijkt mij puur gelul.

Het lijkt mij meer een kwestie van damage control: kijkcijfers zijn beroerd en dus gaan ze besparen om zo het verlies te beperken. Dit is geen lang leven meer beschoren, lijkt mij zo.

Sabai


Jehoentelaar

Daar kan ik niks expliciet over het wel of niet uitzenden van een voorbeschouwing vinden.

Fabian

Lijkt me toch wel dat ze een voorbeschouwing hebben. Anders kijkt er helemaal niemand meer. Voor dat geld wat je er voor moet betalen kun je niet alleen een race aanbieden.

Franky R.

Citaat van: Fabian op 07 juni 2013 - 20:37:14
Lijkt me toch wel dat ze een voorbeschouwing hebben. Anders kijkt er helemaal niemand meer. Voor dat geld wat je er voor moet betalen kun je niet alleen een race aanbieden.
Precies!
Er wordt nu flink gesneden in het aanbod, terwijl men op de launch nog zoveel had belooft? Dan moet men niet verbaast zijn, als ze helemaal geen abonnees meer overhouden.


Jehoentelaar zei het al, Nederland is geen decoderland.

0634

Er staat wel expliciet dat er Mol niet meer op locatie zal zijn. Dus dan wordt de voorbeschouwing hooguit beelden tonen van VT en Q en een analist die wat babbelt, meer zal het dan niet zijn.

Jehoentelaar

Misschien dat ze die studio van ze kunnen gebruiken om Froukje de Both weer uit de mottenballen te halen. :P

Fabian

Citaat van: Jehoentelaar op 07 juni 2013 - 21:18:07
Misschien dat ze die studio van ze kunnen gebruiken om Froukje de Both weer uit de mottenballen te halen. :P
Nou. Doe dan maar Lieke van Sexmond uhm Lexmond...

Sabai

Citaat van: Jeroen op 07 juni 2013 - 21:17:02
Er staat wel expliciet dat er Mol niet meer op locatie zal zijn. Dus dan wordt de voorbeschouwing hooguit beelden tonen van VT en Q en een analist die wat babbelt, meer zal het dan niet zijn.


Idd.

0634

Of misschien zetten ze er een leuke simulator neer. Zodat semi-bekend Nederland ons kan vermaken met snaarstrakke rondetijden... :P

Maar goed.... ik kan niet anders zeggen dat als de cijfers beroerd zijn, je geen commentator op locatie gaat sturen. Ik kan me dat iig prima voorstellen. Wel jammer dat Mol dan niet wil. Zijn goed recht hoor, maar om eerlijk te zijn hoor ik geen verschil tussen commentaar uit NL of van locatie.

Arthur

Citaat van: Jeroen op 07 juni 2013 - 21:34:59
Of misschien zetten ze er een leuke simulator neer. Zodat semi-bekend Nederland ons kan vermaken met snaarstrakke rondetijden... :P

Maar goed.... ik kan niet anders zeggen dat als de cijfers beroerd zijn, je geen commentator op locatie gaat sturen. Ik kan me dat iig prima voorstellen. Wel jammer dat Mol dan niet wil. Zijn goed recht hoor, maar om eerlijk te zijn hoor ik geen verschil tussen commentaar uit NL of van locatie.

Ik kan me wel voorstellen dat Olav beter commentaar levert als hij in de F1 [locatie] is en niet voor  de F1 [beeldscherm] commentaar levert. Maar goed, de hoop op enthousiast commentaar is de grond ingeboord en de royementen bij Sport1 regenen maar door...
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634


Jehoentelaar

Ik zou niet weten hoe dat nou echt uitmaakt. De ins en outs waar hij altijd op hamert haal je ook gewoon van Twitter en de gerenommeerde autosportwebsites. De FOM-feed en livetiming heb je  op je TV en laptop. Wat maakt dan precies het verschil?

0634

Citaat van: Jehoentelaar op 07 juni 2013 - 21:50:16
Ik zou niet weten hoe dat nou echt uitmaakt. De ins en outs waar hij altijd op hamert haal je ook gewoon van Twitter en de gerenommeerde autosportwebsites. De FOM-feed en livetiming heb je  op je TV en laptop. Wat maakt dan precies het verschil?

Ja, niks dus. Alleen voor Mol maakt het verschil, want hij mag volledig betaald een jaar lang naar F1-races.

Ook op locatie tuur je gewoon naar een monitor zoals ieder ander, op het rechte stuk na. Het is niet zoals met voetbal, dat je dan ineens het hele veld kunt overzien.

Tenzij je een pitreporter zoals vroeger met Kalff het veld in stuurt, dan krijg je wellicht wat extra's. Maar ja, zelfs dat is niet rendabel genoeg. Er worden ook wel eens vergelijkingen gemaakt met de BBC maar dat is volkomen ten onrechte.

Je mag NL en GBR niet vergelijken als autosportland, het is daar een huge sport. Ze hebben een stuk of tien wereldkampioenen gehad en ook nu hebben ze topcoureurs als Hamilton of Button en topteams als McLaren. Ze hebben een enorme autosporthistorie en daardoor een enorm publiek. Dán is het rendabel inderdaad.

Met voetbal pakken we wel groots uit. Dus ja, we kunnen het wel, maar F1 is gewoon maar een hele kleine sport in ons land, helaas. En dan is dit een gevolg daarvan. Ik vind het ook niet helemaal terecht dat deze beslissing zo heftig bekritiseerd wordt. Als er genoeg kijkers zouden zijn, zouden ze heus groter uitpakken en op locatie zijn.

Arthur

Citaat van: Jehoentelaar op 07 juni 2013 - 21:50:16
Ik zou niet weten hoe dat nou echt uitmaakt. De ins en outs waar hij altijd op hamert haal je ook gewoon van Twitter en de gerenommeerde autosportwebsites. De FOM-feed en livetiming heb je  op je TV en laptop. Wat maakt dan precies het verschil?

Ik denk het enthousiasme van Olav van het daar zijn IN de F1 en niet afstandelijk voor een beeldscherm. Het juist op locatie zijn geeft hem de drive en de kick. Hoe dan ook, Olav geeft aan het alleen op locatie te willen doen en niet voor een koelkast. Dus houdt het op!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel