Verslag Ronald van Dam, wat vinden we ervan [dat rijmt]

Gestart door Arthur, 15 maart 2013 - 00:21:29

« vorige - volgende »

Tijdens de langdurige regenpauze besluit Ronald van Dam ook maar een langdurige pauze te nemen. Is dit een arrogante houding ten opzichte van de kijkers of heeft hij gelijk?

Dit is absoluut ongehoord, hij is commentator en dan neem je niet zomaar even een pauze van 20 minuten
18 (64.3%)
Het is niet gepast maar er valt iets voor te zeggen omdat er toch geen aktie op de baan was
2 (7.1%)
Een pauze van pakweg 5 minuten zou geen probleem zijn
3 (10.7%)
Hij heeft groot gelijk, hij was al zeker 1,5 uur aan het verslaggeven en heeft dus ook recht op een fatsoenlijke pauze
5 (17.9%)

Totaal aantal stemmen: 26

Poll gesloten: 26 maart 2013 - 09:34:08

Gerard

@Barry Welkom!! Je zult geèn spijt krijgen van de uitzending op de BeeB! Al was het met Jake leuker, moet iktoegeven...

rafael25


Franky R.

Nu had ik Sport1 al opgezegd, vanwege het te schrale aanbod van interessante sporten. Nu hoeft Sport1 zeker niet te rekenen op een nieuwe aanmelding.


Dat wordt dus BBC kijken en voor de rest streamen. Ik ga alvast kijken voor een Sony Internet-TV box, waarmee je je televisie omtovert in een pseudo-pc.

Sabai

Citaat van: gloudiesaurus op 07 juni 2013 - 11:41:45
Damn zeg, wat een domper!

Ziet Veronica/ Sport1 niet in dat Van Dam heeft gewoon NIET heeft?

Betekent nu ook waarschijnlijk dat Sport1 geen voorbeschouwing meer heeft, leuk, versobering van het aanbod.

Ik heb Sport1 maar ik denk er nu toch sterk aan dit weekend op de BBC te gaan kijken....
Alleen al vanwege het commentaar!


Klopt er komen geen voor beschouwingen meer . Te weinig kijkers word er gezegd door sport 1 . Sta er niet vreemd van te kijken als binnenkort de stekker uit het f1 project word getrokken. Het is net als bij voetbal mensen willen en kunnen het vaak niet opbrengen om zoveel te betalen voor een zender. En ik al helemaal niet alleen al om het feit dat ik 10 races op de beeb kijk en de rest op RTL Duitsland.

Franky R.

Citaat van: Sabai op 07 juni 2013 - 16:56:28
Citaat van: gloudiesaurus op 07 juni 2013 - 11:41:45
Damn zeg, wat een domper!

Ziet Veronica/ Sport1 niet in dat Van Dam heeft gewoon NIET heeft?

Betekent nu ook waarschijnlijk dat Sport1 geen voorbeschouwing meer heeft, leuk, versobering van het aanbod.

Ik heb Sport1 maar ik denk er nu toch sterk aan dit weekend op de BBC te gaan kijken....
Alleen al vanwege het commentaar!


Klopt er komen geen voor beschouwingen meer . Te weinig kijkers word er gezegd door sport 1 . Sta er niet vreemd van te kijken als binnenkort de stekker uit het f1 project word getrokken. Het is net als bij voetbal mensen willen en kunnen het vaak niet opbrengen om zoveel te betalen voor een zender. En ik al helemaal niet alleen al om het feit dat ik 10 races op de beeb kijk en de rest op RTL Duitsland.




Ik beken dat ik aanvankelijk enthousiast was over Sport1. Ze zouden hebben geleerd van het Sport7-debacle enzovoort...


Maar ik word niet warm van Golf of Tennis, en het aanbod van voetbal is pure overkill, tenzij men bijvoorbeeld wedstrijden uit de Surinaamse of Thaise competitie zou aanbieden. Dat had ik nog grappig gevonden...


Maar kennelijk maakt Sport1 exact dezelfde fouten als de natte droom van John de Mol en de KNVB destijds.


Onnodig en daarom triest. Nu verliest men in Olav Mol jarenlange ervaring. IMHO.

0634

Citaat van: Jehoentelaar op 07 juni 2013 - 10:25:28
Ik leg hier de link met Sport1 eigenlijk niet zo.

En verder: als er geen budget is voor vliegtickets, wat cargo en een commentaarbox, dan moet je je conclusies trekken. Geld wat er niet is kun je niet uitgeven. Ik respecteer Olav zeer, maar een beetje water bij de wijn had ook wel mogelijk geweest.

Dank u. Dat vind ik dus ook. Er wordt alleen maar de zijde van Mol gekozen, maar kom op he: het voegt niet zo heel erg veel toe hoor, F1 becommentarieren vanaf locatie. In ieder geval niet zoveel dat het al de kosten rechtvaardigt. Als ik Mol was, zou ik ook wel lekker op locatie verslag doen, maar de gouden tijden zijn al een paar jaar voorbij he.

Hierboven staat iemand die zegt dat er niemand naar de voorbeschouwing kijkt, tja, nogal logisch dat ze er dan mee kappen. Ik kijk het ook nooit. Geen hol aan.

NielsD

Jeroen, er zijn genoeg mensen die de voorbeschouwing wel een hol aan vinden.

Daarbij vind ik wel dat de kwaliteit van het commentaar er op vooruit gaat als je op locatie bent (meer inside-info en dergelijke). Ze geven het bij Sport1 niet eens een kans Jeroen, ze beloven beterschap geven ons 15 minuten voorbeschouwing extra, vind ik te weinig. Mol zou het commentaar zondag doen, een enorme stap voor Sport1 en Veronica. Investeren levert geld op, dit gaat ze juist veel geld kosten. Het is een kwestie van lef en daar ontbreekt het bij Sport1 en Veronica echt aan.

Tuurlijk wordt er aan de zij van Mol getrokken. Hij heeft ons 22 jaar commentaar voorzien en ons door het Schumacher en Verstappen tijdperk heen geloodst. Ineens is dat weg en krijgen we man die weinig verstand heeft van datgene wat er gebeurt. Ik steunde van Dam eerst ook, ik wou hem een kans geven. Maar 7 kansen krijgt hij niet van mij, daarbij vind ik dat Sport1 heel erg slecht met hun klanten omgaat.

Ik heb daarom 5 minuten geleden Sport1 opgezegd.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

0634

Citaat van: NielsD op 07 juni 2013 - 18:16:49
Jeroen, er zijn genoeg mensen die de voorbeschouwing wel een hol aan vinden.


Dat zal vast, maar er wordt (als ik die post hier een endje boven moet geloven), niet naar gekeken. Dan houdt het toch op?

Ecclestone vraagt gruwelijk veel geld voor de rechten. Dan ook nog eens een team naar alle races sturen, box huren, vliegkosten, apparatuur, hotelkosten, eten, etc etc.. Dat kost allemaal nogal wat.

Dat Van Dam ongeveer evengoed Formule 1 races kan verslaan als dat ik kan paragliden is duidelijk. Daarom zou ik ook veel liever Mol zien. Maar hij weigert het vanuit NL te doen, en Veronica vind blijkbaar de kosten van verslag op locatie te gek. Nou prima, daar kan ik mij iets bij voorstellen.

Eigenlijk moet je jezelf de vraag stellen: zou ík er extra voor willen betalen als er verslag wordt gedaan vanaf locatie? Ik zie er geen voordeel van en heb er zeker geen euro extra voor over.

Arthur

Citaat van: Franky R. op 07 juni 2013 - 17:03:26
Citaat van: Sabai op 07 juni 2013 - 16:56:28
Citaat van: gloudiesaurus op 07 juni 2013 - 11:41:45
Damn zeg, wat een domper!

Ziet Veronica/ Sport1 niet in dat Van Dam heeft gewoon NIET heeft?

Betekent nu ook waarschijnlijk dat Sport1 geen voorbeschouwing meer heeft, leuk, versobering van het aanbod.

Ik heb Sport1 maar ik denk er nu toch sterk aan dit weekend op de BBC te gaan kijken....
Alleen al vanwege het commentaar!


Klopt er komen geen voor beschouwingen meer . Te weinig kijkers word er gezegd door sport 1 . Sta er niet vreemd van te kijken als binnenkort de stekker uit het f1 project word getrokken. Het is net als bij voetbal mensen willen en kunnen het vaak niet opbrengen om zoveel te betalen voor een zender. En ik al helemaal niet alleen al om het feit dat ik 10 races op de beeb kijk en de rest op RTL Duitsland.




Ik beken dat ik aanvankelijk enthousiast was over Sport1. Ze zouden hebben geleerd van het Sport7-debacle enzovoort...


Maar ik word niet warm van Golf of Tennis, en het aanbod van voetbal is pure overkill, tenzij men bijvoorbeeld wedstrijden uit de Surinaamse of Thaise competitie zou aanbieden. Dat had ik nog grappig gevonden...


Maar kennelijk maakt Sport1 exact dezelfde fouten als de natte droom van John de Mol en de KNVB destijds.


Onnodig en daarom triest. Nu verliest men in Olav Mol jarenlange ervaring. IMHO.

Eens Franky, maar ik doe er nog een schepje bovenop, Olav Mol is het boegbeeld van F1 in Nederland. Hij heeft gezorgd voor de grote scharen fans|kijkers. En vergeet niet zijn kennis en enthousiasme. Nieuwe kijkers wist hij op subtiele wijze en prettige wijze bij te spijkeren. Als je dat allemaal meeneemt is het gewoon DOM van Veronica en Sport1 om deze databank te lozen. Ik voorspel dat Sport1 dit nog zal bezuren. EN MIJN OPZEGGING BLIJFT GESTAND!!!!!!!!!!!!!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Dat is bezijden de waarheid. Veronica en Sport1 hebben Mol helemaal niet geloost. Ze wilden hem er graag bijhouden, maar onder andere voorwaarden als dat Mol wilde.

Arthur

Citaat van: Jeroen op 07 juni 2013 - 18:57:31
Dat is bezijden de waarheid. Veronica en Sport1 hebben Mol helemaal niet geloost. Ze wilden hem er graag bijhouden, maar onder andere voorwaarden als dat Mol wilde.

Helder, maar ze wisten op welke voorwaarden Mol door wilde. Dat men daar niet uit is gekomen leidt wel tot dezelfde uitkomst waardoor ik vrees voor een F1 debacle voor Sport1!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Jehoentelaar

Dit gaat een klein beetje off-topic, maar ik wil even m'n ei kwijt over Sport1 in het algemeen:

In alle eerlijkheid denk ik dat Sport1 zichzelf vanaf het begin al z'n ruiten zelf heeft ingegooid door de Formule 1 binnen te halen. Ik noem maar wat dingen:
- Nederland staat erom bekend geen decoderland te zijn; het aantal mensen met een dergelijk kastje neemt veel moeizamer toe dan in andere landen.
- De verschillen in kijkcijfers tussen races bij Sky en races bij BBC zijn schrikbarend, zelfs als we het aantal internationale kijkers van de BBC er vanaf halen. Sport1 kon dat makkelijk zelf achterhalen; Sky F1 was er een jaar eerder dan Sport1 mee ging doen met F1.
- Sport1 heeft met de MotoGP zelf al eerder een voorbeeld in huis gehaald, waarbij de kijkcijfers instortten zo gauw als de sport achter de decoder verdween.

Ik vermoed inmiddels dat Sport1 gokte op de Formule 1 om het verlies aan kijkers dit jaar te compenseren. Ze verliezen de Premier League en de Serie A aan FOX/Eredivisie Live, en zagen eerder de Bundesliga al neerstrijken bij Eurosport2. Ik licht beide gevallen nog even toe:

- PL en Serie A blijven natuurlijk achter de decoder, maar Eredivisie Live is na een stroeve start wél een succes gebleken voor de kijkers. Komt natuurlijk deels doordat er voor EL überhaupt geen zender(pakket) was die nationaal voetbal op deze schaal uitzond, maar het zet wel te denken. Het aantal kijkers voor Eredivisie + PL + Serie A is vele malen groter dan het aantal kijkers voor Liga BBVA (Spanje) + Belgische Eerste Klasse + Formule1/MotoGP + Tennis/golf/overige sporten.

- Eurosport 2 zit achter de decoder, maar er is niet meer nodig dan een basispakket digitale TV om de zender te ontvangen. Bovendien geniet Eurosport nog altijd een zodanige populariteit dat het een zekerheidje is bij kabelproviders (iets wat van MotorsTV niet gezegd kan worden).

Mijn conclusie is dat van alle mogelijke sportzenders/sportpakketten, Sport1 op dit moment het minst interessante pakket levert voor de doorsnee Nederlandse sportfan. Ze doen het nu met een fractie van het interessante Europese voetbal, enkele minder populaire 'randsporten' en de peperdure Formule 1. Formule 1 was een enorme gok voor Sport1 die geweldig verkeerd uitpakt. Je hoeft geen hogere wiskunde te snappen om te weten dat dat niet lang meer goed kan gaan, wat ook de nieuwe fusiegeruchten tussen Sport1 en Eredivisie Live/FOX zou verklaren.

Ik kan me dan ook niet voorstellen dat Sport1 het FOM-contract gaat uitdienen. Of de rechten worden op een of andere manier weer teruggezonden naar Bernie, of het zenderpakket bestaat überhaupt niet meer in zijn huidige vorm.

NielsD

Citaat van: Sabai op 07 juni 2013 - 16:56:28
Klopt er komen geen voor beschouwingen meer . Te weinig kijkers word er gezegd door sport 1

Mag ik vragen waar je deze informatie vandaan hebt?
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

0634

Stond in de persverklaring.

110.000 kijkers per samenvatting. Da's zeg maar een ietwat forse verjaardag. ;)

NielsD

Citaat van: Jeroen op 07 juni 2013 - 19:42:25
Stond in de persverklaring.

110.000 kijkers per samenvatting. Da's zeg maar een ietwat forse verjaardag. ;)
[/quote

Dit ging toch om de voorbeschouwing van Sport1 voor de race? Ik snap het even niet..
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna