Verslag Ronald van Dam, wat vinden we ervan [dat rijmt]

Gestart door Arthur, 15 maart 2013 - 00:21:29

« vorige - volgende »

Tijdens de langdurige regenpauze besluit Ronald van Dam ook maar een langdurige pauze te nemen. Is dit een arrogante houding ten opzichte van de kijkers of heeft hij gelijk?

Dit is absoluut ongehoord, hij is commentator en dan neem je niet zomaar even een pauze van 20 minuten
18 (64.3%)
Het is niet gepast maar er valt iets voor te zeggen omdat er toch geen aktie op de baan was
2 (7.1%)
Een pauze van pakweg 5 minuten zou geen probleem zijn
3 (10.7%)
Hij heeft groot gelijk, hij was al zeker 1,5 uur aan het verslaggeven en heeft dus ook recht op een fatsoenlijke pauze
5 (17.9%)

Totaal aantal stemmen: 26

Poll gesloten: 26 maart 2013 - 09:34:08

Fabian

Citaat van: gloudiesaurus op 19 maart 2013 - 22:32:06
Toch moet Sport1 wel budget hebben, ik verwacht dat er toch wel veel mensen zijn die 15 euro per maand gaan betalen voor de F1.

Ik in ieder geval niet. Heeft niks met van Dam te maken, maar ik ga niet betalen voor F1. De uitzending van RTL Duitsland is me goed bevallen. Zo lang ik naar RTL kan kijken ga ik niet betalen. Geef overigens wel de voorkeur aan BBC.

Iceman2012

Citaat van: Arthur op 19 maart 2013 - 22:16:27
Citaat van: Jehoentelaar op 19 maart 2013 - 22:09:29
Citaat van: Iceman2012 op 19 maart 2013 - 16:59:40
Citaat van: Jehoentelaar op 19 maart 2013 - 16:45:58
Citaat van: Iceman2012 op 18 maart 2013 - 22:57:06
Citaat van: Jehoentelaar op 18 maart 2013 - 22:47:47
Maar even reëel, wie hadden ze er anders kúnnen zetten? Valkenburg en Winkelman hebben een contract, Mol doet het alleen op locatie, Kalff heeft al een hele rits aan dingen bij RTL te doen, wie houden we dan nog over? Die knakker die wel eens wat hoogtepuntjes aan elkaar babbelde bij de NOS vroeger?
Mol is nu toch ook op locatie?? heeft ie het daar zo druk dat ie geen tijd meer over heeft voor commentaar?? of is het probleem dat er dan geen co-commentaar meer mogelijk is. Ik ben verder niet echt thuis in de commentatoren wereld, maar ik kan me toch niet voorstellen dat dit het beste is dat voorhanden was. En als het niet in één persoon te vinden is, dan maar 2.
Wat denk jij dat een commentatorbox op locatie kost? Er is een reden dat RTL het niet meer op locatie wilde doen.
geen idee?? jij weet het blijkbaar wel?? ik dacht bij RTL meer aan het besparen op reis-en verblijfkosten. Ik zelf dacht dat het bij de uitzendrechten inbegrepen was en anders zal het maar een heel klein deel daarvan bedragen.
Nee, het kost echt een hoop. Ga niet vragen om een bron of iets dergelijks, want die heb ik niet, maar het is uit mijn hoofd een keer voorbij gekomen in een BBC-item. Uiteraard zal het de reis- en verblijfskosten niet snel overstijgen, maar zo'n boxje huur je niet eventjes.

Volgens Kris Wauters kost zo'n box € 6.000,00 per race [dus reken maar uit] daar zal men bij Sport 1 weinig voelen [en Mol voelt er ook niets voor dat eigen zak te betalen ;D]
op zich staat dat in geen verhouding tot de uitzendrechten. Maar t is maar net hoeveel waarde je hecht aan commentaar op locatie. Als het je 1000 extra abonnee's oplevert kan het al makkelijk uit.

Jehoentelaar

Misschien, maar hoe groot is nou het uiteindelijke verschil tussen op locatie in een hokje praten en in Hilversum in een hokje praten? Op sommige circuits is het zicht vanuit de box op locatie behoorlijk slecht, dus enige meerwaarde heeft het dan niet. Tel daarbij op dat er sowieso wel mannetjes op locatie zijn voor de achtergronden (die overigens ook als pitreporter zou kunnen worden ingezet, maar dat terzijde), en dan is het verschil volgens mij niet al te groot.

Arthur

Citaat van: Fabian op 19 maart 2013 - 22:34:56
Citaat van: gloudiesaurus op 19 maart 2013 - 22:32:06
Toch moet Sport1 wel budget hebben, ik verwacht dat er toch wel veel mensen zijn die 15 euro per maand gaan betalen voor de F1.

Ik in ieder geval niet. Heeft niks met van Dam te maken, maar ik ga niet betalen voor F1. De uitzending van RTL Duitsland is me goed bevallen. Zo lang ik naar RTL kan kijken ga ik niet betalen. Geef overigens wel de voorkeur aan BBC.

Geen idee hoeveel Die Hard F1 fans een [proef]abonnement hebben genomen en hoeveel er uiteindelijk blijven. Ik denk dat het nog een helse klus wordt alleen de uitzendrechten er al uit te krijgen puur alleen op die € 15,00 per nieuw lid. En denk nu niet dat iedere RTL kijker automatisch naar Sport 1 gegaan is. Ik denk dat er heel veel gekozen hebben voor een nog gratis optie buiten de landgrenzen dan wel een stream [niet zijnde Sport 1]. Hoe Sport 1 dat gaat aanpakken?
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Fabian

Dat kan Sport 1 niet aanpakken Arthur. Als ik niet wil betalen en kan uitwijken naar RTL en BBC dan kan Sport 1 mij niet dwingen naar hun te kijken en te betalen.

0634

Citaat van: Wings op 19 maart 2013 - 22:07:08
Citaat van: Enzo op 19 maart 2013 - 00:05:32
https://twitter.com/rvd1966
;D

Het is nog echt zo ook, wel grappig dat hij het ook tweet vervolgens...

Whahahahahahahahahaha! Ik-kom-niet-meer-bij!! Super. ;D ;D ;D

Maarreh: fanmail? Heb jij (Jeroen) dit gemailt of heeft iemand je uitspraak gejat? Of jokt RvD?

Ik heb niks gemaild. Dus óf hij heeft het van het forum afgetrokken óf iemand heeft het aan hem opgestuurd.

Jehoentelaar

RTL Duitsland moet op een of andere manier wel kunnen achterhalen of ze straks aanmerkelijk meer kijkers hebben dan voorheen. Dat kan voor Sport1 een reden zijn om via wat procedures te proberen om de Duitser op zwart te zetten in NL tijdens F1-uitzendingen. Zeg niet dat het mogelijk is, maar in Italië heeft een dergelijke situatie zich zover ik weet al voorgedaan.

Iceman2012

Citaat van: Jehoentelaar op 19 maart 2013 - 22:46:14
Misschien, maar hoe groot is nou het uiteindelijke verschil tussen op locatie in een hokje praten en in Hilversum in een hokje praten? Op sommige circuits is het zicht vanuit de box op locatie behoorlijk slecht, dus enige meerwaarde heeft het dan niet. Tel daarbij op dat er sowieso wel mannetjes op locatie zijn voor de achtergronden (die overigens ook als pitreporter zou kunnen worden ingezet, maar dat terzijde), en dan is het verschil volgens mij niet al te groot.
nou, in dit geval het verschil tussen van Dam en Mol ;)

0634

Citaat van: gloudiesaurus op 19 maart 2013 - 22:32:06
Toch moet Sport1 wel budget hebben, ik verwacht dat er toch wel veel mensen zijn die 15 euro per maand gaan betalen voor de F1.
Ja, maar ze moeten ook flink lappen voor de rechten en bijkomende kosten he. Bernie moet ook de huur betalen.

Iceman2012

Citaat van: Jehoentelaar op 19 maart 2013 - 22:49:44
RTL Duitsland moet op een of andere manier wel kunnen achterhalen of ze straks aanmerkelijk meer kijkers hebben dan voorheen. Dat kan voor Sport1 een reden zijn om via wat procedures te proberen om de Duitser op zwart te zetten in NL tijdens F1-uitzendingen. Zeg niet dat het mogelijk is, maar in Italië heeft een dergelijke situatie zich zover ik weet al voorgedaan.
dan gaat RTL duitsland dat dus niet zelf achterhalen ;)

Arthur

Citaat van: Jehoentelaar op 19 maart 2013 - 22:49:44
RTL Duitsland moet op een of andere manier wel kunnen achterhalen of ze straks aanmerkelijk meer kijkers hebben dan voorheen. Dat kan voor Sport1 een reden zijn om via wat procedures te proberen om de Duitser op zwart te zetten in NL tijdens F1-uitzendingen. Zeg niet dat het mogelijk is, maar in Italië heeft een dergelijke situatie zich zover ik weet al voorgedaan.

Tja, in Italie hebben ze Silvio Berlusconi en die zegt gewoon; BASTA [of] FINITO of ontwerpt een onaantastbaar wetje [als ie weer aan de macht is]
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Citaat van: Jehoentelaar op 19 maart 2013 - 22:46:14
Misschien, maar hoe groot is nou het uiteindelijke verschil tussen op locatie in een hokje praten en in Hilversum in een hokje praten? Op sommige circuits is het zicht vanuit de box op locatie behoorlijk slecht, dus enige meerwaarde heeft het dan niet. Tel daarbij op dat er sowieso wel mannetjes op locatie zijn voor de achtergronden (die overigens ook als pitreporter zou kunnen worden ingezet, maar dat terzijde), en dan is het verschil volgens mij niet al te groot.
Mja, het lijkt mij ook niet. Als het idd 6000 per box is, plus reis- en verblijfskosten, nou... flink dokken.

Jehoentelaar

Citaat van: Iceman2012 op 19 maart 2013 - 22:49:56
Citaat van: Jehoentelaar op 19 maart 2013 - 22:46:14
Misschien, maar hoe groot is nou het uiteindelijke verschil tussen op locatie in een hokje praten en in Hilversum in een hokje praten? Op sommige circuits is het zicht vanuit de box op locatie behoorlijk slecht, dus enige meerwaarde heeft het dan niet. Tel daarbij op dat er sowieso wel mannetjes op locatie zijn voor de achtergronden (die overigens ook als pitreporter zou kunnen worden ingezet, maar dat terzijde), en dan is het verschil volgens mij niet al te groot.
nou, in dit geval het verschil tussen van Dam en Mol ;)
Dus blijft Van Dam over. 8)

Iceman2012

Citaat van: Jeroen op 19 maart 2013 - 22:51:13
Citaat van: gloudiesaurus op 19 maart 2013 - 22:32:06
Toch moet Sport1 wel budget hebben, ik verwacht dat er toch wel veel mensen zijn die 15 euro per maand gaan betalen voor de F1.
Ja, maar ze moeten ook flink lappen voor de rechten en bijkomende kosten he. Bernie moet ook de huur betalen.
Iemand een idee hoeveel die rechten kosten?? 3-4 miljoen? of meer??
50.000 abonnee's extra die 180 euro per jaar betalen levert 9 miljoen op.

NielsD

Ben blij dat Sport1 gereageerd heeft op alle berichten. Ik denk dat vanaf dit weekend de Engelse audio feed beschikbaar is en dat ze iets gaan doen met Mol in de voor- en nabeschouwing.

Voor de rest vond ik de uitzending wel oké. Over het commentaar, tja dat veranderd niet zo in 1 week. Dat geeft ook niks, hij moet nog wennen. Toch weet ik 1000000% zeker dat hij niet meer door boardradio's heen gaat kletsen.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna