Verslag Ronald van Dam, wat vinden we ervan [dat rijmt]

Gestart door Arthur, 15 maart 2013 - 00:21:29

« vorige - volgende »

Tijdens de langdurige regenpauze besluit Ronald van Dam ook maar een langdurige pauze te nemen. Is dit een arrogante houding ten opzichte van de kijkers of heeft hij gelijk?

Dit is absoluut ongehoord, hij is commentator en dan neem je niet zomaar even een pauze van 20 minuten
18 (64.3%)
Het is niet gepast maar er valt iets voor te zeggen omdat er toch geen aktie op de baan was
2 (7.1%)
Een pauze van pakweg 5 minuten zou geen probleem zijn
3 (10.7%)
Hij heeft groot gelijk, hij was al zeker 1,5 uur aan het verslaggeven en heeft dus ook recht op een fatsoenlijke pauze
5 (17.9%)

Totaal aantal stemmen: 26

Poll gesloten: 26 maart 2013 - 09:34:08

Jehoentelaar

Citaat van: Wallie op 22 november 2013 - 16:17:08
Kijk dat zijn de berichten! Hopelijk komt er ook IndyCar bij!
IndyCar is vermoedelijk niet haalbaar.

Ik hoop niet dat de GP3-coverage bij Eurosport nu verdwijnt.

0634

Citaat van: Arthur op 22 november 2013 - 18:41:18
Zekers, uiteindelijk bepaalt de werkgever welke kosten hij redelijk acht voor de te verrichten werkzaamheden! Het is dan aan de werknemer of hij daar genoegen mee neemt of zijn conclusies trekt. En zo is het ook met de relatie tussen Sport 1 en Mol. En als Mol Freelancer is dan kan Sport 1 uiteraard besluiten dat ze niet in gaan op de voorwaarden die Mol [voor]stelt.

En die kosten zijn huge hoor. Neem een week als deze. Eerste even midweeks met een man of 3 plus apparatuur naar Austin vliegen. Daar een hotel nemen voor een aantal dagen, met eten, drinken en alles. Dan daar de race doen, dan doorvliegen naar Brazilie. Weer een hotel met zijn allen. Weer eten drinken en alles. Dan weer terug vliegen.

Al met al kosten voor een kleine twee weken met lange vrliegreizen en dure hotels (Zijn altijd duur rond GP's). Plus nog eens de salarissen van die drie man, voor al die dagen. Je wil de rekening echt niet zien.

En hoe krijg je ooit die kosten er weer uit? Er kijken sowieso maar een paarhonderdduizend man. Ik zou niet weten hoe je dan nog winst moet maken. Met onze kleine afzetmarkt mogen we al blij zijn dat er uberhaupt F1 in NL wordt uitgezonden.


Arthur

Citaat van: Jeroen op 22 november 2013 - 19:33:39
Citaat van: Arthur op 22 november 2013 - 18:41:18
Zekers, uiteindelijk bepaalt de werkgever welke kosten hij redelijk acht voor de te verrichten werkzaamheden! Het is dan aan de werknemer of hij daar genoegen mee neemt of zijn conclusies trekt. En zo is het ook met de relatie tussen Sport 1 en Mol. En als Mol Freelancer is dan kan Sport 1 uiteraard besluiten dat ze niet in gaan op de voorwaarden die Mol [voor]stelt.

En die kosten zijn huge hoor. Neem een week als deze. Eerste even midweeks met een man of 3 plus apparatuur naar Austin vliegen. Daar een hotel nemen voor een aantal dagen, met eten, drinken en alles. Dan daar de race doen, dan doorvliegen naar Brazilie. Weer een hotel met zijn allen. Weer eten drinken en alles. Dan weer terug vliegen.

Al met al kosten voor een kleine twee weken met lange vrliegreizen en dure hotels (Zijn altijd duur rond GP's). Plus nog eens de salarissen van die drie man, voor al die dagen. Je wil de rekening echt niet zien.

En hoe krijg je ooit die kosten er weer uit? Er kijken sowieso maar een paarhonderdduizend man. Ik zou niet weten hoe je dan nog winst moet maken. Met onze kleine afzetmarkt mogen we al blij zijn dat er uberhaupt F1 in NL wordt uitgezonden.

Eens Jeroen. I rest my case!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Kootje

En dat is dus ook het hele probleem, de kosten.

RTL deed al 'n tijdje alles vanuit H'sum en kon, het zelfs met reclames tussendoor, al amper bolwerken. Sport1 zend, net als SBS toendertijd, uit met 'n Nederlandse licentie en die lopen daardoor die reclame-inkomsten ook nog eens mis. SBS heeft daardoor gigantische verliezen geleden en bij Spoort1 zijn het aantal abonnees dermate laag dat de kosten simpelweg niet opwegen tegen de baten. Zou Sport1 wel op locatie gaan met 2 á 3 man, dan nog zullen er niet ineens honderdduizend abonnees bij komen. Daarvoor zal toch eerst de Beeb en RTL+ moeten verdwijnen uit het Nederlandse zenderaanbod. Voor de fans van deze zenders hoop ik dat dat nooit gebeurt.

0634

#1294
Citaat van: Arthur op 23 november 2013 - 00:20:19
Citaat van: Jeroen op 22 november 2013 - 19:33:39
Citaat van: Arthur op 22 november 2013 - 18:41:18
Zekers, uiteindelijk bepaalt de werkgever welke kosten hij redelijk acht voor de te verrichten werkzaamheden! Het is dan aan de werknemer of hij daar genoegen mee neemt of zijn conclusies trekt. En zo is het ook met de relatie tussen Sport 1 en Mol. En als Mol Freelancer is dan kan Sport 1 uiteraard besluiten dat ze niet in gaan op de voorwaarden die Mol [voor]stelt.

En die kosten zijn huge hoor. Neem een week als deze. Eerste even midweeks met een man of 3 plus apparatuur naar Austin vliegen. Daar een hotel nemen voor een aantal dagen, met eten, drinken en alles. Dan daar de race doen, dan doorvliegen naar Brazilie. Weer een hotel met zijn allen. Weer eten drinken en alles. Dan weer terug vliegen.

Al met al kosten voor een kleine twee weken met lange vrliegreizen en dure hotels (Zijn altijd duur rond GP's). Plus nog eens de salarissen van die drie man, voor al die dagen. Je wil de rekening echt niet zien.

En hoe krijg je ooit die kosten er weer uit? Er kijken sowieso maar een paarhonderdduizend man. Ik zou niet weten hoe je dan nog winst moet maken. Met onze kleine afzetmarkt mogen we al blij zijn dat er uberhaupt F1 in NL wordt uitgezonden.

Eens Jeroen. I rest my case!

En dan noemde ik nog niet eens de kosten voor licenties, voor verzekeringen en voor een commentatorbox (van naar verluidt 6000 euro per race, dus in dit geval al weer 12000).

0634

Citaat van: Kootje op 23 november 2013 - 10:56:48
En dat is dus ook het hele probleem, de kosten.

RTL deed al 'n tijdje alles vanuit H'sum en kon, het zelfs met reclames tussendoor, al amper bolwerken. Sport1 zend, net als SBS toendertijd, uit met 'n Nederlandse licentie en die lopen daardoor die reclame-inkomsten ook nog eens mis. SBS heeft daardoor gigantische verliezen geleden en bij Spoort1 zijn het aantal abonnees dermate laag dat de kosten simpelweg niet opwegen tegen de baten. Zou Sport1 wel op locatie gaan met 2 á 3 man, dan nog zullen er niet ineens honderdduizend abonnees bij komen. Daarvoor zal toch eerst de Beeb en RTL+ moeten verdwijnen uit het Nederlandse zenderaanbod. Voor de fans van deze zenders hoop ik dat dat nooit gebeurt.

Klopt allemaal Kootje. Met wel als kleine aantekening dat het voor Sport1 iets anders is dan voor SBS. Sport1 zet zich in de markt als allround-sportzender en dan kan je niet alleen met voetbal aankomen. Dan moet je je kunnen profileren met andere toonaangevende sporten als Tennis, Golf, MotoGP en F1. Het is voor Sport1 pure noodzaak om een pallet aan sporten te kunnen presenteren en niet alleen voetbal. Voor SBS geldt natuurlijk dat het een gewone tv-zender is.

Arthur

Citaat van: Jeroen op 23 november 2013 - 12:39:28
Citaat van: Arthur op 23 november 2013 - 00:20:19
Citaat van: Jeroen op 22 november 2013 - 19:33:39
Citaat van: Arthur op 22 november 2013 - 18:41:18
Zekers, uiteindelijk bepaalt de werkgever welke kosten hij redelijk acht voor de te verrichten werkzaamheden! Het is dan aan de werknemer of hij daar genoegen mee neemt of zijn conclusies trekt. En zo is het ook met de relatie tussen Sport 1 en Mol. En als Mol Freelancer is dan kan Sport 1 uiteraard besluiten dat ze niet in gaan op de voorwaarden die Mol [voor]stelt.

En die kosten zijn huge hoor. Neem een week als deze. Eerste even midweeks met een man of 3 plus apparatuur naar Austin vliegen. Daar een hotel nemen voor een aantal dagen, met eten, drinken en alles. Dan daar de race doen, dan doorvliegen naar Brazilie. Weer een hotel met zijn allen. Weer eten drinken en alles. Dan weer terug vliegen.

Al met al kosten voor een kleine twee weken met lange vrliegreizen en dure hotels (Zijn altijd duur rond GP's). Plus nog eens de salarissen van die drie man, voor al die dagen. Je wil de rekening echt niet zien.

En hoe krijg je ooit die kosten er weer uit? Er kijken sowieso maar een paarhonderdduizend man. Ik zou niet weten hoe je dan nog winst moet maken. Met onze kleine afzetmarkt mogen we al blij zijn dat er uberhaupt F1 in NL wordt uitgezonden.

Eens Jeroen. I rest my case!

En dan noemde ik nog niet eens de kosten voor licenties, voor verzekeringen en voor een commentatorbox (van naar verluidt 6000 euro).

En dan nog praat je over een minimale bezetting en moet je je afvragen in hoeverre het een echte meerwaarde betreft. Ik bedoel, zien we Mol dan ook tussen de auto's op de grid interviews doen met coureurs, teambazen etc.? Denk van niet!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

#1297
Moet je ook voor betalen. Denk maar niet dat je van Bernie zomaar gratis en voor niks de grid op mag wandelen met een microfoon en een camera op je nek.

De grote vraag voor mij nog steeds, hoe de voorstanders denken dat soort exorbitante bedragen ooit terug te kunnen verdienen. Ik ben geen groot ondernemrn, maar het lijkt mij schier onmogelijk gezien de markt en de concurrentie van RTL D en BBC.

Arthur

Citaat van: Jeroen op 23 november 2013 - 12:44:34
Moet je ook voor betalen. Denk maar niet dat je van Bernie zomaar gratis en voor niks de grid op mag wandelen met een microfoon en een camera op je nek.

En dus kom je gewoon niet tot een resultaat dat opweegt tegen de kosten. En voor de die hard fans [zoals wij] bereik je je doel toch niet. Mag van mij het dus uit de bezemkast met Mol als commentator.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Perton

Citaat van: Jeroen op 23 november 2013 - 12:44:34
Moet je ook voor betalen. Denk maar niet dat je van Bernie zomaar gratis en voor niks de grid op mag wandelen met een microfoon en een camera op je nek.

De grote vraag voor mij nog steeds, hoe de voorstanders denken dat soort exorbitante bedragen ooit terug te kunnen verdienen. Ik ben geen groot ondernemrn, maar het lijkt mij schier onmogelijk gezien de markt en de concurrentie van RTL D en BBC.
Het is het aanbod. Ik weet niet hoe dat tegenwoordig zit, maar ik heb een tijdje Sky Deutschland moeten kijken, en die lieten op racedag altijd een mooie race uit het verleden zien (als bijv. later op de dag Monaco was, kon je 's ochtends zomaar Monaco '96 zien). Volgens mij deed Sky UK ook zoiets, maar dat weet ik eigenlijk niet zeker.

Als Sport 1 in dit soort zaken investeert, zorgt voor een goede voorbeschouwing (voor mijn part een beetje een Voetbal International-achtig iets, of hoe dat programma op RTL7 ook heet) en een degelijke nabeschouwing (die gewoon vanuit Hilversum kan plaatsvinden, ik vermoed dat Anthony Davidson ook niet de hele wereld over reist, maar misschien heb ik het mis), dan zullen er genoeg mensen zijn die overstag gaan.

Tuurlijk, veel mensen zullen alsnog voor BBC kiezen, maar dat is over een jaar of 3 naar mijn weten ook voorbij (ik kan me daarin vergissen, maar ik meen dat de huidige deal tot 2016 of 2017 loopt, hoe het daarna verder zal gaan, valt nog te bezien).

Ik zeg niet dat dit gaat werken, wellicht zit ik er compleet naast en gaan mensen zelfs bij een goed kwaliteitsprogramma niet afstemmen op sport 1, maar ik denk dat er wel degelijk mogelijkheden zijn voor de zender. Het zal alleen wel een investering zijn, want het vertrouwen zal moeten worden gewonnen, zeker na het belachelijke 2013.

Maar ik blijf erbij, heel veel autosport/Formule 1-fans vinden Sport 1 te duur, omdat er voor het gehele pakket betaald moet worden. Ik denk dat dat nog veel belangrijker is dan welk aanbod dan ook.

Sport 1 zou er goed aan doen eens een serieuze focusgroep o.i.d. aan te stellen om een idee te krijgen of een verbetering van het aanbod (en dan ook welke verbeteringen) tot daadwerkelijk meer klanten zou leiden. Maar dat kost moeite, en dat is iets waar Sport 1 volgens mij allergisch voor is.

Arthur

Citaat van: Perton op 23 november 2013 - 13:00:13
Citaat van: Jeroen op 23 november 2013 - 12:44:34
Moet je ook voor betalen. Denk maar niet dat je van Bernie zomaar gratis en voor niks de grid op mag wandelen met een microfoon en een camera op je nek.

De grote vraag voor mij nog steeds, hoe de voorstanders denken dat soort exorbitante bedragen ooit terug te kunnen verdienen. Ik ben geen groot ondernemrn, maar het lijkt mij schier onmogelijk gezien de markt en de concurrentie van RTL D en BBC.
Het is het aanbod. Ik weet niet hoe dat tegenwoordig zit, maar ik heb een tijdje Sky Deutschland moeten kijken, en die lieten op racedag altijd een mooie race uit het verleden zien (als bijv. later op de dag Monaco was, kon je 's ochtends zomaar Monaco '96 zien). Volgens mij deed Sky UK ook zoiets, maar dat weet ik eigenlijk niet zeker.

Als Sport 1 in dit soort zaken investeert, zorgt voor een goede voorbeschouwing (voor mijn part een beetje een Voetbal International-achtig iets, of hoe dat programma op RTL7 ook heet) en een degelijke nabeschouwing (die gewoon vanuit Hilversum kan plaatsvinden, ik vermoed dat Anthony Davidson ook niet de hele wereld over reist, maar misschien heb ik het mis), dan zullen er genoeg mensen zijn die overstag gaan.

Tuurlijk, veel mensen zullen alsnog voor BBC kiezen, maar dat is over een jaar of 3 naar mijn weten ook voorbij (ik kan me daarin vergissen, maar ik meen dat de huidige deal tot 2016 of 2017 loopt, hoe het daarna verder zal gaan, valt nog te bezien).

Ik zeg niet dat dit gaat werken, wellicht zit ik er compleet naast en gaan mensen zelfs bij een goed kwaliteitsprogramma niet afstemmen op sport 1, maar ik denk dat er wel degelijk mogelijkheden zijn voor de zender. Het zal alleen wel een investering zijn, want het vertrouwen zal moeten worden gewonnen, zeker na het belachelijke 2013.

Maar ik blijf erbij, heel veel autosport/Formule 1-fans vinden Sport 1 te duur, omdat er voor het gehele pakket betaald moet worden. Ik denk dat dat nog veel belangrijker is dan welk aanbod dan ook.

Sport 1 zou er goed aan doen eens een serieuze focusgroep o.i.d. aan te stellen om een idee te krijgen of een verbetering van het aanbod (en dan ook welke verbeteringen) tot daadwerkelijk meer klanten zou leiden. Maar dat kost moeite, en dat is iets waar Sport 1 volgens mij allergisch voor is.

Als Sport 1 hierin investeert, zorgt voor een goede voorbeschouwing (voor mijn part een beetje het Voetbal International-achtig iets, of hoe dat programma op RTL7 ook heet) en een degelijke nabeschouwing (die gewoon vanuit Hilversum kan plaatsvinden, ik vermoed dat Anthony Davidson ook niet de hele wereld over reist, maar misschien heb ik het mis), dan zullen er genoeg mensen zijn die overstag gaan.


Dat zou idd een optie zijn. Zolang het maar niet zo'n circus wordt als RTL destijds met Ruud ter Weijden en het klapvee op de tribunes! Of later een pitsstopspel en stomme prijsvragen tussendoor met stompzinnige vragen!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Arthur

Nou, zouden de laatste twee races live te zien zijn bij Veronica, lees ik zojuist dat het 1e gedeelte wordt samengevat en vanaf 18.00 uur de rest live uitgezonden wordt....

Wordt dus weer of BBC [als die uitzenden] of RTL!

Daaaag Veronica [en RVD]!!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

NielsD

Citaat van: Arthur op 23 november 2013 - 13:14:23
Nou, zouden de laatste twee races live te zien zijn bij Veronica, lees ik zojuist dat het 1e gedeelte wordt samengevat en vanaf 18.00 uur de rest live uitgezonden wordt....

Wordt dus weer of BBC [als die uitzenden] of RTL!

Daaaag Veronica [en RVD]!!

Ik ging sowieso al via BBC kijken.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Arthur

#1303
Citaat van: NielsD op 23 november 2013 - 13:29:32
Citaat van: Arthur op 23 november 2013 - 13:14:23
Nou, zouden de laatste twee races live te zien zijn bij Veronica, lees ik zojuist dat het 1e gedeelte wordt samengevat en vanaf 18.00 uur de rest live uitgezonden wordt....

Wordt dus weer of BBC [als die uitzenden] of RTL!

Daaaag Veronica [en RVD]!!

Ik ging sowieso al via BBC kijken.

Tja, uiteraard BBC [wist alleen nog niet zeker of ze zouden uitzenden]. Maar met RTL D heb je zoveel reclames dat ik dan wel naar Veronica [HD Beeld] zou kijken en dan tussentijds zou switchen met die reclames. Maar dat probleem speelt nu dus niet ;)

Nou iedereen zegt wel dat het HD beeld is bij Veronica, maar dat had afgelopen zondag niet. Terwijl ik wel Veronica HD had aangeklikt. RTL D bevalt me nooit zo goed, mijn Duits is niet echt denderend. ;D
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Kootje

Citaat van: Jeroen op 23 november 2013 - 12:41:56
Klopt allemaal Kootje. Met wel als kleine aantekening dat het voor Sport1 iets anders is dan voor SBS. Sport1 zet zich in de markt als allround-sportzender en dan kan je niet alleen met voetbal aankomen. Dan moet je je kunnen profileren met andere toonaangevende sporten als Tennis, Golf, MotoGP en F1. Het is voor Sport1 pure noodzaak om een pallet aan sporten te kunnen presenteren en niet alleen voetbal. Voor SBS geldt natuurlijk dat het een gewone tv-zender is.

Klopt, qua zendersoort zijn die twee idd niet vergelijkbaar. Maar wat betreft het kostenplaatje natuurlijk wel. Beide partijen willen 'n leuk/goed programma afleveren, maar willen ook nog wel wat verdienen. Zonder die reclame-inkomsten kon SBS het niet bolwerken, Sport1 dankzij hun abbootjes wel. Maar niet wanneer men ook nog eens vanaf lokatie verslag moet gaan doen, iets wat imo niet eens nodig is.  Ook zo'n peperdure commentaarbox is niets meer dan 'n bezemkast waar 'n paar miniscule monitors staan. Enige toegevoegde waarde die het op lokatie zijn met zich meebrengt is dat men iets korter op het nieuws zit. Tenzij men het idd zoals de BBC aan gaat pakken met verslag vanaf de grid, pits en paddock. Maar ja .... over kosten gesproken. ::)