Verslag Ronald van Dam, wat vinden we ervan [dat rijmt]

Gestart door Arthur, 15 maart 2013 - 00:21:29

« vorige - volgende »

Tijdens de langdurige regenpauze besluit Ronald van Dam ook maar een langdurige pauze te nemen. Is dit een arrogante houding ten opzichte van de kijkers of heeft hij gelijk?

Dit is absoluut ongehoord, hij is commentator en dan neem je niet zomaar even een pauze van 20 minuten
18 (64.3%)
Het is niet gepast maar er valt iets voor te zeggen omdat er toch geen aktie op de baan was
2 (7.1%)
Een pauze van pakweg 5 minuten zou geen probleem zijn
3 (10.7%)
Hij heeft groot gelijk, hij was al zeker 1,5 uur aan het verslaggeven en heeft dus ook recht op een fatsoenlijke pauze
5 (17.9%)

Totaal aantal stemmen: 26

Poll gesloten: 26 maart 2013 - 09:34:08

Perton

Weet ik niet, eerlijk gezegd. Ik weet niet hoe die onderhandelingen destijds gegaan zijn. Kan zijn dat ze meteen voor Van Dam hebben gekozen, maar kan ook zijn dat ze eerst met Mol hebben onderhandeld en hij het niet wilde met duo-commentaar. Indien ze inderdaad direct voor Van Dam hebben gekozen, en Mol sowieso hebben gepasseerd, heeft het er inderdaad niets mee te maken en heb ik niks gezegd ;)

Fabian

Olav kwam wel altijd met nieuwtjes uit de paddock. Interessant.

0634

Citaat van: NielsD op 18 november 2013 - 08:35:41
Citaat van: Jeroen op 18 november 2013 - 06:43:34
Citaat van: Perton op 18 november 2013 - 00:01:44
Citaat van: Arthur op 17 november 2013 - 23:59:36
Mol was niet best ten opzichte van MSC maar veel beter van wat RVD brengt. Ik zeg Mol terug!!

Mol was een druif eerste klas. Dat gezegd hebbende, die enkele keren dat er een coureur naast hem zat, hield ie wel op met al zijn domme theorietjes, waarschijnlijk omdat ie ook wel besefte dat een coureur het toch beter zou weten. Hoe slecht ik Mol in zijn eentje ook vind/vond, met iemand naast hem was hij behoorlijk te pruimen. Jammer dat zijn ego te groot is om dat te willen.

En vooral jam
mer dat hij zonnodig op locatie verslag moet doen. Wat een onzin is dat zeg.

Waarom worden Sky en de BBC zo de wereld ingeprezen? Juist, ze doen verslag op locatie. De interviews, gridwalk en dergelijke.. dingen die heel veel mensen juist enorm leuk vinden. Het verschil wordt echt gemaakt op locatie.

En hoe realistisch is dat dan? In Engeland is  er een enorme markt voor F1 en in NL is er een paarhonderduizend racefanaten. That's it. Wij kunnen qua racerij niet met Engeland mee, dus ook niet qua verslaggeving/journalistiek. Een onmogelijk vergelijk.

Sport1 betaald een bak geld voor de rechten, hoeveel denk je dat ze overhouden als ze 20 races lang een ploeg van een paar man de wereld over laten vliegen? Die kosten kunnen nooit meer terug worden verdiend. Zo simpel is het.

Bovendien: zelfs het meeste voetbal op Sport1 komt ook vanuit een studio. Iets anders is nauwelijks rendabel voor Nederland. Dat moet Mol ook snappen.

Maar ja, hij wil leuke snoepreisjes, denk ik. Mol zegt dan dat hij het voor de fans doet... ja, dag, de meeste fans hebben gewoon liever Mol vanuit een studio dan Van Dam vanuit een studio. Als hij het voor de fans zou doen, zat hij gewoon wekelijks in de studio. Hij wil het zelf gewoon niet.

Franky R.

@Jeroen,


Weet je wat ik nou echt stom vind? Waarom er niemand in Nederland zo slim is om gewoon de uitzendingen van Sky of BBC te kopen. Waarom telkens het wiel opnieuw uitvinden?


Ik denk gewoon hardop hoor!

Jehoentelaar

Daar zal ook wel een prijskaartje aan hangen. En ik weet ook niet in hoeverre die mogelijkheden contractueel zijn dichtgetimmerd.

0634

Dat denk ik ja. Plus krijgen wij dan een vertraagde uitzending omdat iemand moet ondertitelen, want anders krijg je daar weer gezeik over.

Jehoentelaar

Mwah, gewoon teletekst 888 mee laten tikken. Kan prima met live-uitzendingen.

0634

O, okee. Dat doe ik nooit, dus ik heb geen idee.

Maar jij bent hardhorend ofzo? ;D

Jehoentelaar

Haha nee, maar ik heb het vroeger op de BBC vaak gebruikt om aan m'n Engelse taalvaardigheid te werken. Helaas is daar inmiddels geen teletekst (Ceefax) meer.

Arthur

Citaat van: Jeroen op 18 november 2013 - 17:27:30
Citaat van: NielsD op 18 november 2013 - 08:35:41
Citaat van: Jeroen op 18 november 2013 - 06:43:34
Citaat van: Perton op 18 november 2013 - 00:01:44
Citaat van: Arthur op 17 november 2013 - 23:59:36
Mol was niet best ten opzichte van MSC maar veel beter van wat RVD brengt. Ik zeg Mol terug!!

Mol was een druif eerste klas. Dat gezegd hebbende, die enkele keren dat er een coureur naast hem zat, hield ie wel op met al zijn domme theorietjes, waarschijnlijk omdat ie ook wel besefte dat een coureur het toch beter zou weten. Hoe slecht ik Mol in zijn eentje ook vind/vond, met iemand naast hem was hij behoorlijk te pruimen. Jammer dat zijn ego te groot is om dat te willen.

En vooral jam
mer dat hij zonnodig op locatie verslag moet doen. Wat een onzin is dat zeg.

Waarom worden Sky en de BBC zo de wereld ingeprezen? Juist, ze doen verslag op locatie. De interviews, gridwalk en dergelijke.. dingen die heel veel mensen juist enorm leuk vinden. Het verschil wordt echt gemaakt op locatie.

En hoe realistisch is dat dan? In Engeland is  er een enorme markt voor F1 en in NL is er een paarhonderduizend racefanaten. That's it. Wij kunnen qua racerij niet met Engeland mee, dus ook niet qua verslaggeving/journalistiek. Een onmogelijk vergelijk.

Sport1 betaald een bak geld voor de rechten, hoeveel denk je dat ze overhouden als ze 20 races lang een ploeg van een paar man de wereld over laten vliegen? Die kosten kunnen nooit meer terug worden verdiend. Zo simpel is het.

Bovendien: zelfs het meeste voetbal op Sport1 komt ook vanuit een studio. Iets anders is nauwelijks rendabel voor Nederland. Dat moet Mol ook snappen.

Maar ja, hij wil leuke snoepreisjes, denk ik. Mol zegt dan dat hij het voor de fans doet... ja, dag, de meeste fans hebben gewoon liever Mol vanuit een studio dan Van Dam vanuit een studio. Als hij het voor de fans zou doen, zat hij gewoon wekelijks in de studio. Hij wil het zelf gewoon niet.

Eens Jeroen! En Mol alleen op locatie lijkt mij hetzelfde als vanuit de bezemkast hier. En zo'n box op locatie [stelt ook niets voor qua faciliteiten] kost per raceweekend zo'n € 6.000,00 en dan de reis- en overige verblijfskosten.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Arthur

Citaat van: Franky R. op 18 november 2013 - 18:28:14
@Jeroen,


Weet je wat ik nou echt stom vind? Waarom er niemand in Nederland zo slim is om gewoon de uitzendingen van Sky of BBC te kopen. Waarom telkens het wiel opnieuw uitvinden?


Ik denk gewoon hardop hoor!

Nou Franky, dat had Bernie al eerder bedacht denk ik en hij zal het waarschijnlijk juridisch helemaal dichtgetimmerd hebben of in no time dichttimmeren mocht het anders zijn... ;)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Citaat van: Arthur op 18 november 2013 - 20:21:44

Eens Jeroen! En Mol alleen op locatie lijkt mij hetzelfde als vanuit de bezemkast hier. En zo'n box op locatie [stelt ook niets voor qua faciliteiten] kost per raceweekend zo'n € 6.000,00 en dan de reis- en overige verblijfskosten.

Precies ja, die 6000 euro heb ik ook wel eens gehoord. En dan inderdaad, eten, drinken, hotels, vervoer, verzekeringen, apparatuur verschepen, en dat allemaal keer 20 races en voor een man of vijf en dan nog naar de meest tropische (en dus verre) oorden ook nog.

Dat is toch compleet  onrealistisch voor de NLse markt met een paar honderdduizend kijkers gemiddeld? Kan je en mag je niet vergelijken met Engeland. Het is om eerlijk te zijn ronduit asociaal van Mol om dat gewoon maar even te eisen van een omroep. Dat kan gewoon helemaal niet.

Sierd de Vos verslaat El Classico ook gewoon vanuit een bezemkast. En het verschil hoor ik ook al niet, hij kan er sowieso geen pest van.

Sabai

Het is ook niet nodig om op locatie te zijn.Met alle social media kan hij zich prima voorbereiden feitjes vertellen en verslag doen . De vrije trainingen verslaan lijkt me wel een beetje lastig als je niet op locatie ben.

Arthur

Citaat van: Jeroen op 18 november 2013 - 20:34:40
Citaat van: Arthur op 18 november 2013 - 20:21:44

Eens Jeroen! En Mol alleen op locatie lijkt mij hetzelfde als vanuit de bezemkast hier. En zo'n box op locatie [stelt ook niets voor qua faciliteiten] kost per raceweekend zo'n € 6.000,00 en dan de reis- en overige verblijfskosten.

Precies ja, die 6000 euro heb ik ook wel eens gehoord. En dan inderdaad, eten, drinken, hotels, vervoer, verzekeringen, apparatuur verschepen, en dat allemaal keer 20 races en voor een man of vijf en dan nog naar de meest tropische (en dus verre) oorden ook nog.

Dat is toch compleet  onrealistisch voor de NLse markt met een paar honderdduizend kijkers gemiddeld? Kan je en mag je niet vergelijken met Engeland. Het is om eerlijk te zijn ronduit asociaal van Mol om dat gewoon maar even te eisen van een omroep. Dat kan gewoon helemaal niet.

Sierd de Vos verslaat El Classico ook gewoon vanuit een bezemkast. En het verschil hoor ik ook al niet, hij kan er sowieso geen pest van.

In vergelijking tot RVD heb ik Mol graag terug. Maar Mol moet wel realistisch blijven qua kosten. In de jaren 90 kon dit blijkbaar nog maar als je inderdaad kijkt naar de huidige F1-markt in NL en het huidige economische klimaat heb je heel veel boter op je hoofd als je denkt dat Sport 1 dit gaat doen als ze al konden bekostigen!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Arthur

Citaat van: Sabai op 18 november 2013 - 20:45:59
Het is ook niet nodig om op locatie te zijn.Met alle social media kan hij zich prima voorbereiden feitjes vertellen en verslag doen . De vrije trainingen verslaan lijkt me wel een beetje lastig als je niet op locatie ben.

Maar die vrije trainingen [VT] zijn ook helemaal niet interessant om te verslaan. Laat die achterwege of zend ze uit zonder commentaar of zet RVD daar voor in. Maar verder kan via social media genoeg info vergaard worden vanuit elke plek waar internet is. Bij wijze van spreken doe ie commentaar vanaf de WC... ;D
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel