Verslag Ronald van Dam, wat vinden we ervan [dat rijmt]

Gestart door Arthur, 15 maart 2013 - 00:21:29

« vorige - volgende »

Tijdens de langdurige regenpauze besluit Ronald van Dam ook maar een langdurige pauze te nemen. Is dit een arrogante houding ten opzichte van de kijkers of heeft hij gelijk?

Dit is absoluut ongehoord, hij is commentator en dan neem je niet zomaar even een pauze van 20 minuten
18 (64.3%)
Het is niet gepast maar er valt iets voor te zeggen omdat er toch geen aktie op de baan was
2 (7.1%)
Een pauze van pakweg 5 minuten zou geen probleem zijn
3 (10.7%)
Hij heeft groot gelijk, hij was al zeker 1,5 uur aan het verslaggeven en heeft dus ook recht op een fatsoenlijke pauze
5 (17.9%)

Totaal aantal stemmen: 26

Poll gesloten: 26 maart 2013 - 09:34:08

Fabian

Ik vond Albers prettig om naar te luisteren, maar dat kan ook zijn omdat het eerste keer Veronica was voor mij.

SDG

Citaat van: NielsD op 17 november 2013 - 22:22:18
Citaat van: Jeroen op 17 november 2013 - 22:16:44
Citaat van: Arthur op 17 november 2013 - 22:14:16
Maar over Ayrton was werkelijk verschrikkelijk....
Naja, weet je, je kan je best eens verspreken, maar het is zoooooveel bij hem. Echt constant zegt hij dingen die niet kloppen. Kleine versprekingen, onzin dingen. En een seizoen lang verteld hij mij niets wat ik nog niet weet. Nooit eens een feitje dat nieuw voor me is. Uit niets blijkt dat hij er daadwerkelijk meer verstand van heeft dat de slager op de hoek. Integendeel zelfs.

Ik sprak afgelopen week iemand van de eindredactie van het Formule1.nl blad en die zei dat Ronald een keer over V4-motoren was begonnen ipv. V6. Gelukkig waren ze bij de eindredactie scherp.

Dat vind ik eigenlijk nog het meest verbazingwekkende van alles; hoe is het mogelijk dat iemand die hoofdredacteur geweest is van een Formule 1-blad er keer op keer in slaagt om zulke kapitale fouten te maken? Want hij komt echt over als zo iemand die de klok horen luiden heeft maar niet weet waar de klepel hangt. Ik bedoel maar, als je ook maar een beetje de Formule 1 volgt wéét je toch gewoon dat je een drive through niet tijdens een safetycarfase mag uitzitten, om maar iets te noemen?

Jozef

Citaat van: Maikel0230 op 17 november 2013 - 22:10:26
Heb voor een keer naar RTL gekeken wegens afwezigheid van VIER en de Biep, NOOIT MEER, zeker 5 keer werbung en dan nog eens 2 keer werbung van 20 seconden, zo hebben ze de inhaalacties van WEB-HAM en ALO-HULK gemist.

Volgende keer kijk ik uitgesteld naar de BBC als deze situatie zich weer eens voordoet.

Je woont in België, kijk gewoon op de RTBf?

Jozef

Citaat van: NielsD op 18 november 2013 - 08:35:41
Citaat van: Jeroen op 18 november 2013 - 06:43:34
Citaat van: Perton op 18 november 2013 - 00:01:44
Citaat van: Arthur op 17 november 2013 - 23:59:36
Mol was niet best ten opzichte van MSC maar veel beter van wat RVD brengt. Ik zeg Mol terug!!

Mol was een druif eerste klas. Dat gezegd hebbende, die enkele keren dat er een coureur naast hem zat, hield ie wel op met al zijn domme theorietjes, waarschijnlijk omdat ie ook wel besefte dat een coureur het toch beter zou weten. Hoe slecht ik Mol in zijn eentje ook vind/vond, met iemand naast hem was hij behoorlijk te pruimen. Jammer dat zijn ego te groot is om dat te willen.

En vooral jammer dat hij zonnodig op locatie verslag moet doen. Wat een onzin is dat zeg.

Waarom worden Sky en de BBC zo de wereld ingeprezen? Juist, ze doen verslag op locatie. De interviews, gridwalk en dergelijke.. dingen die heel veel mensen juist enorm leuk vinden. Het verschil wordt echt gemaakt op locatie.

Dat is dan omdat ze daar ca. 10 man ter plaatse hebben (incl. technische mensen). Mol wil er gewoon heen om in een hokje boven de pits te gaan zitten ipv een hokje in Hilversum. De meerwaarde voor de kijker ontgaat me.

Sabai

Ik vond ze maar een hoop onzin vertellen gisteren. Niets wat voor mijn gevoel dat het iets toevoegde.

Maikel0230

Citaat van: Jozef op 18 november 2013 - 12:49:02
Citaat van: Maikel0230 op 17 november 2013 - 22:10:26
Heb voor een keer naar RTL gekeken wegens afwezigheid van VIER en de Biep, NOOIT MEER, zeker 5 keer werbung en dan nog eens 2 keer werbung van 20 seconden, zo hebben ze de inhaalacties van WEB-HAM en ALO-HULK gemist.

Volgende keer kijk ik uitgesteld naar de BBC als deze situatie zich weer eens voordoet.

Je woont in België, kijk gewoon op de RTBf?

Aah, de mythe bestaat nog steeds, niet iedere Vlaming spreekt Frans, dat wordt nogtans altijd aangenomen. Ik woon in een uiterste hoek ver van Wallonië af, nauwelijks iemand hier in de buurt spreekt Frans. Ik versta daarentegen wel Duits, dus is RTL wel gemakkelijk maar de reclame, daar word je gek van.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Jozef

Citaat van: Maikel0230 op 18 november 2013 - 13:54:56
Citaat van: Jozef op 18 november 2013 - 12:49:02
Citaat van: Maikel0230 op 17 november 2013 - 22:10:26
Heb voor een keer naar RTL gekeken wegens afwezigheid van VIER en de Biep, NOOIT MEER, zeker 5 keer werbung en dan nog eens 2 keer werbung van 20 seconden, zo hebben ze de inhaalacties van WEB-HAM en ALO-HULK gemist.

Volgende keer kijk ik uitgesteld naar de BBC als deze situatie zich weer eens voordoet.

Je woont in België, kijk gewoon op de RTBf?

Aah, de mythe bestaat nog steeds, niet iedere Vlaming spreekt Frans, dat wordt nogtans altijd aangenomen. Ik woon in een uiterste hoek ver van Wallonië af, nauwelijks iemand hier in de buurt spreekt Frans. Ik versta daarentegen wel Duits, dus is RTL wel gemakkelijk maar de reclame, daar word je gek van.

Het is niet alsof Gaetan Vigneron het moeilijkste Frans spreekt hoor, 't is zelfs een uitstekende manier om je Frans te oefenen. Hij heeft meestal Bas Leinders of D'Ambrosio als co-commentator en dat is gewoon heel goed, Vigneron is enthousiast en maakt weinig fouten (heeft natuurlijk veel ervaring met F1-verslaggeving, inclusief op locatie) en Leinders en D'Ambrosio weten wel waarover ze spreken.

gloudiesaurus

Citaat van: SDG op 18 november 2013 - 12:16:46
Citaat van: NielsD op 17 november 2013 - 22:22:18
Citaat van: Jeroen op 17 november 2013 - 22:16:44
Citaat van: Arthur op 17 november 2013 - 22:14:16
Maar over Ayrton was werkelijk verschrikkelijk....
Naja, weet je, je kan je best eens verspreken, maar het is zoooooveel bij hem. Echt constant zegt hij dingen die niet kloppen. Kleine versprekingen, onzin dingen. En een seizoen lang verteld hij mij niets wat ik nog niet weet. Nooit eens een feitje dat nieuw voor me is. Uit niets blijkt dat hij er daadwerkelijk meer verstand van heeft dat de slager op de hoek. Integendeel zelfs.

Ik sprak afgelopen week iemand van de eindredactie van het Formule1.nl blad en die zei dat Ronald een keer over V4-motoren was begonnen ipv. V6. Gelukkig waren ze bij de eindredactie scherp.

Dat vind ik eigenlijk nog het meest verbazingwekkende van alles; hoe is het mogelijk dat iemand die hoofdredacteur geweest is van een Formule 1-blad er keer op keer in slaagt om zulke kapitale fouten te maken? Want hij komt echt over als zo iemand die de klok horen luiden heeft maar niet weet waar de klepel hangt. Ik bedoel maar, als je ook maar een beetje de Formule 1 volgt wéét je toch gewoon dat je een drive through niet tijdens een safetycarfase mag uitzitten, om maar iets te noemen?

Precies en daar dan nog een half uur over doorzagen...
Vervolgens nog een verhaaltje Raikkonen - bonus erbij wat gewoon niet klopt en je vertelt de hele uitzending gewoon vol een hoop onzin.

Ik snap wel dat als de race niet zo boeiend is het commentaar geven wat lastiger is. Maar vertel dan wat over silly season, over de eerste meters van Kyviat in de Toro Rosso, Rossi die lekker ging bij Caterham op vrijdag... dat soort dingen.
Genii die eenmaling Dubai als sponsor hebben, gewoon kleine nieuwtjes ipv dit soort onzin.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

NielsD

Citaat van: Jozef op 18 november 2013 - 12:58:15
Citaat van: NielsD op 18 november 2013 - 08:35:41
Citaat van: Jeroen op 18 november 2013 - 06:43:34
Citaat van: Perton op 18 november 2013 - 00:01:44
Citaat van: Arthur op 17 november 2013 - 23:59:36
Mol was niet best ten opzichte van MSC maar veel beter van wat RVD brengt. Ik zeg Mol terug!!

Mol was een druif eerste klas. Dat gezegd hebbende, die enkele keren dat er een coureur naast hem zat, hield ie wel op met al zijn domme theorietjes, waarschijnlijk omdat ie ook wel besefte dat een coureur het toch beter zou weten. Hoe slecht ik Mol in zijn eentje ook vind/vond, met iemand naast hem was hij behoorlijk te pruimen. Jammer dat zijn ego te groot is om dat te willen.

En vooral jammer dat hij zonnodig op locatie verslag moet doen. Wat een onzin is dat zeg.

Waarom worden Sky en de BBC zo de wereld ingeprezen? Juist, ze doen verslag op locatie. De interviews, gridwalk en dergelijke.. dingen die heel veel mensen juist enorm leuk vinden. Het verschil wordt echt gemaakt op locatie.

Dat is dan omdat ze daar ca. 10 man ter plaatse hebben (incl. technische mensen). Mol wil er gewoon heen om in een hokje boven de pits te gaan zitten ipv een hokje in Hilversum. De meerwaarde voor de kijker ontgaat me.

Maar Mol kan daar wel toffe items gaan maken en helemaal als ze een pitreporter erbij nemen (lees: Kalff of Plooij), geef toe.. dat waren supermooie Formule 1-jaren in Nederland.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Fabian

Mol was voor velen een held in Nederland door simpelweg ontzettend enthousiast te praten over de Formule 1. Met Allard Kalff en Plooij erbij maakte ze er elke keer iets moois van. Zelfs in een bezemkast kon Mol zijn enthousiasme overbrengen. Bij Mol is er amper een tussenweg, je vindt hem geweldig of je hebt een hekel aan hem. Ik vind Mol nog altijd geweldig. Hij is voor mij de stem van de F1 in Nederland.

Sabai

Hoewel ik Mol wel ok vond gaf ik ook toen al de voorkeur aan de bbc. Bij de bbc gaan ze overal veel dieper in en hebben ook altijd iets interessants te melden.


Perton

Citaat van: Fabian op 18 november 2013 - 15:07:04
Mol was voor velen een held in Nederland door simpelweg ontzettend enthousiast te praten over de Formule 1. Met Allard Kalff en Plooij erbij maakte ze er elke keer iets moois van. Zelfs in een bezemkast kon Mol zijn enthousiasme overbrengen. Bij Mol is er amper een tussenweg, je vindt hem geweldig of je hebt een hekel aan hem. Ik vind Mol nog altijd geweldig. Hij is voor mij de stem van de F1 in Nederland.
Enthousiasme is natuurlijk wat anders dan goed commentaar. Johan Vlemmix zal ongetwijfeld ook enthousiast commentaar kunnen geven bij een race, maar vast blijven houden aan je eigen theorieën ook al is gewoon duidelijk dat je fout zit, is schandalig. Niet doorhebben dat een coureur nog een derde keer moet binnenkomen, omdat hij in de eerste helft van de race 2 pitstops van 7 seconden (dat klinkt met de pitstops van nu natuurlijk erg lang, maar destijds was het uiteraard een erg snelle stop) en de rest van de race de hele tijd roepen: ik denk dat ie de race nu wel gaat uitrijden.

Enthousiasme van Mol: 10
Technische kennis (voor zover ik als leek kan inschatten): minstens zeer goed
objectief zijn: 3
enige kennis van het raceverloop: 2

Ik denk dat dat ook precies de reden is van wat jij zegt, dat er bij hem geen middenweg is. Of je geniet enorm van zijn enthousiasme, of je ergert je kapot aan zijn onkunde. Maar die twee kunnen denk ik niet samen :P En wat ik eerder in dit topic ook al schreef: die paar keren dat er een coureur naast Mol zat, was hij, en dit zeg ik als een van de grootste Mol-critici, een van de beste commentatoren die ik ooit bij welke sport ooit heb gehoord. Jammer dat hij dat zelf weigert in te zien.

-edit- wat ik Mol overigens nooit kwalijk heb genomen, is dat hij niet binnen een tiende van een seconde kon zien wie er was gespind, iets wat heel veel mensen wel een verschrikking vonden. Dat heb ik nooit gesnapt, want soms is het gewoon heel moeilijk te zien. En je verspreken in de coureur overkomt iedereen wel een keer.

NielsD

Misschien weigert-ie het niet, maar vind-ie het juist prettig om alleen te zitten.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Perton

Meen me te herinneren dat ie ooit, en da's al misschien wel meer dan tien jaar geleden, heeft geroepen dat hij het niet wil. Wellicht wel om de reden die jij noemt, dat zou kunnen natuurlijk. Het niet willen komt dan natuurlijk voort uit het feit dat hij het niet prettig vindt. Maar goed, als hij het niet prettig vindt en het daarom niet wil, dan moet ie ook niet teleurgesteld gaan doen dat Sport 1 hem niet wil als commentator.

NielsD

Citaat van: Perton op 18 november 2013 - 16:30:10
Meen me te herinneren dat ie ooit, en da's al misschien wel meer dan tien jaar geleden, heeft geroepen dat hij het niet wil. Wellicht wel om de reden die jij noemt, dat zou kunnen natuurlijk. Het niet willen komt dan natuurlijk voort uit het feit dat hij het niet prettig vindt. Maar goed, als hij het niet prettig vindt en het daarom niet wil, dan moet ie ook niet teleurgesteld gaan doen dat Sport 1 hem niet wil als commentator.

Dat laatste heeft er toch niks mee te maken?
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna