Verslag Ronald van Dam, wat vinden we ervan [dat rijmt]

Gestart door Arthur, 15 maart 2013 - 00:21:29

« vorige - volgende »

Tijdens de langdurige regenpauze besluit Ronald van Dam ook maar een langdurige pauze te nemen. Is dit een arrogante houding ten opzichte van de kijkers of heeft hij gelijk?

Dit is absoluut ongehoord, hij is commentator en dan neem je niet zomaar even een pauze van 20 minuten
18 (64.3%)
Het is niet gepast maar er valt iets voor te zeggen omdat er toch geen aktie op de baan was
2 (7.1%)
Een pauze van pakweg 5 minuten zou geen probleem zijn
3 (10.7%)
Hij heeft groot gelijk, hij was al zeker 1,5 uur aan het verslaggeven en heeft dus ook recht op een fatsoenlijke pauze
5 (17.9%)

Totaal aantal stemmen: 26

Poll gesloten: 26 maart 2013 - 09:34:08

Edwin90

Ik kan zo vijf man opratelen die het beter kunnen dan Ronald van Dam. Ronald is prima journalist maar geen commentator. Hij heeft het gewoon niet. Gebrek aan kennis en het lijkt net alsof hij de helft van de tijd niet zit op te letten. Iemand hier heeft het al eerder gezegd, als je naar hem luistert heb je het idee dat je het zelf beter kan en dat mag natuurlijk nooit bij een commentator.

Daarnaast vind ik overigens dat je wel degelijk kunt horen of de verslaggever op locatie zit of niet. Misschien niet zo zeer tijdens het verslag, maar je kunt rondom het verslag zo veel oppikken wat je in het verslag kan meenemen. Een een pit reporter die de boel in de pits in de gaten houdt voegt natuurlijk ook veel toe. Bij bijvoorbeeld Sky of de BBC hoor je zo veel meer informatie, puur omdat ze daar zijn.

Van Dam kan alleen vertellen wat hij ziet. Luister bijvoorbeeld het verslag van Mol maar eens terug uit pakweg 2007 toen hij nog op locatie zat en een pit reporter had. Kijk dan maar eens een race terug uit 2012. Een wereld van verschil, ook wat enthousiasme betreft. Ik kan me namelijk prima voorstellen dat Mol liever op locatie zit dan in de bezemkast, zou ik zelf ook willen. ;)

Jozef

Citaat van: Jeroen op 27 oktober 2013 - 13:38:45
Naja, los van de Vettel opmerking hierboven, hadden de heren pas na zes ronden en vijf herhalingen door dat Button en Alonso elkaar raakten. Om vervolgens later in de race te zeggen dat Alonso natuurlijk wel in aanraking kwam met Raikkonen en Webber...

Het was wel in het contact met Webber dat hij zijn voorvleugel beschadigde. Contact met Button kan ik me eerlijk gezegd niet herinneren.

Jehoentelaar

Lichte touché aan het einde van het hele lange rechte stuk, geloof ik.

0634

Citaat van: Fabian op 27 oktober 2013 - 13:48:05
Citaat van: Jeroen op 27 oktober 2013 - 13:38:45
Naja, los van de Vettel opmerking hierboven, hadden de heren pas na zes ronden en vijf herhalingen door dat Button en Alonso elkaar raakten. Om vervolgens later in de race te zeggen dat Alonso natuurlijk wel in aanraking kwam met Raikkonen en Webber...
Ah okee. De heren zullen vast een mindere dag hebben gehad of gisteren op stap zijn geweest!  ;)
Of een minder jaar. Met heel veel stapwerk tussendoor ;).

Fabian

Citaat van: Jeroen op 27 oktober 2013 - 17:35:21
Citaat van: Fabian op 27 oktober 2013 - 13:48:05
Citaat van: Jeroen op 27 oktober 2013 - 13:38:45
Naja, los van de Vettel opmerking hierboven, hadden de heren pas na zes ronden en vijf herhalingen door dat Button en Alonso elkaar raakten. Om vervolgens later in de race te zeggen dat Alonso natuurlijk wel in aanraking kwam met Raikkonen en Webber...
Ah okee. De heren zullen vast een mindere dag hebben gehad of gisteren op stap zijn geweest!  ;)
Of een minder jaar. Met heel veel stapwerk tussendoor ;).
:) :) :)

gloudiesaurus

Ik vond het commentaar weer dramatisch vandaag. Dingen missen cq. verkeerd zien.
We werden weer totaal niet bijgepraat over het uitvallen over Van der Garde.

Zo zei Doornbos (die normaal sterker is) na 7 ronden dat Van de Garde was uitgevallen in de pitsstraat. Van Dam begon eerst nog over het veranderen van bandenstrategie van Pic en Van der Garde. Ja natuurlijk ze gaan allebei in ronde 1 de pitstraat in???  :o :o :o

Een beetje oplettende commentator had allang gezien dat Giedo was uitgevallen en in bocht 2 stil stond.

Dit is dan maar weer een voorbeeldje. Ik begin steeds harder te twijfelen aan mijn abonnement. Ik irriteer me steeds meer aan de onkunde van Van Dam.

Wel leuk dit weekend El Classico op Sport1 te zien was maar als ze dit volgend jaar ook nog kwijt raken en de Bundesliga dan zijn mij kwijt.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Edwin90

Even een kleine reminder overigens, mocht je alleen Sport1 hebben voor de Formule1. Dan is het goed voor je bankrekening om nu op te zeggen, de opzegtermijn is een maand. Dus dan gaat Sport1 een aantal dagen na Brazilië op zwart.  :)


gloudiesaurus

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

shelby


Jehoentelaar

Citaat van: gloudiesaurus op 27 oktober 2013 - 22:59:37
Ik vond het commentaar weer dramatisch vandaag. Dingen missen cq. verkeerd zien.
We werden weer totaal niet bijgepraat over het uitvallen over Van der Garde.

Zo zei Doornbos (die normaal sterker is) na 7 ronden dat Van de Garde was uitgevallen in de pitsstraat. Van Dam begon eerst nog over het veranderen van bandenstrategie van Pic en Van der Garde. Ja natuurlijk ze gaan allebei in ronde 1 de pitstraat in???  :o :o :o

Een beetje oplettende commentator had allang gezien dat Giedo was uitgevallen en in bocht 2 stil stond.

Dit is dan maar weer een voorbeeldje. Ik begin steeds harder te twijfelen aan mijn abonnement. Ik irriteer me steeds meer aan de onkunde van Van Dam.

Wel leuk dit weekend El Classico op Sport1 te zien was maar als ze dit volgend jaar ook nog kwijt raken en de Bundesliga dan zijn mij kwijt.
De Bundesliga verdwijnt naar FOX vanaf volgend seizoen. Is echter ook op Eurosport2 te zien, ben benieuwd of het daar wel blijft.

Matthijs

Citaat van: Edwin90 op 27 oktober 2013 - 23:03:10
Even een kleine reminder overigens, mocht je alleen Sport1 hebben voor de Formule1. Dan is het goed voor je bankrekening om nu op te zeggen, de opzegtermijn is een maand. Dus dan gaat Sport1 een aantal dagen na Brazilië op zwart.  :)
Goeie tip, ga me gelijk uitschrijven.

Kootje

Ik zeg hem 22 November weer op. Op 24 December loopt namelijk m'n hernieuwde proefabbootje, dit keer  Film1 + Sport1 á €7,50 pm, af en ik ben niet van plan daar de hoofdprijs voor te gaan betalen. Sport1 kijk ik alleen F1 (Als ik überhaupt nog kijk, want om eerlijk te zijn heb ik gisteren ook amper gekeken. Ik ben 'n beetje Vettel moe denk ik ???) en MotoGP en het filmaanbod van Film1 is ook niet echt super te noemen, maar .... voor die luttele €7,50 wel acceptabel genoeg.

NielsD

Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Edwin90

Net zo'n laag niveau als het hele seizoen al.

Olav Mol gaf trouwens via Twitter aan dat hij in gesprek is voor volgend jaar. Volgens mij al door iemand hier eerder gezegd, maar het lijkt er dus toch op dat Sport1 zich achter de oren begint te krabben, en terecht want dit slaat echt helemaal nergens op. Het hele weekend lang complete non-info.