De toekomst van Felipe Massa

Gestart door Fabian, 12 maart 2013 - 16:44:32

« vorige - volgende »

Wings

Vind ik wel kort door de bocht. Jij gaf laatst ook aan niet lekker in je vel te zitten bij je huidige werkgever. Moet ik dan ook maar roepen dat je niet moet zeuren en je dan maar niet had moeten tekenen? Zoals ik al zei zal de reactie en houding heus wel ergens op gebaseerd zijn. Wie weet wat ze Massa hebben toegezegd en wat besproken is.

0634

En dus? Ik had een baan nodig, en de baan viel tegen. Kan gebeuren volgens mij. Nu ben ik op zoek naar een andere baan, maar ga niet ineens weigeren te luisteren naar mijn baas of kwaadspreken. Ik zie de overeenkomst totaal niet.

Massa heeft altijd prima in zijn vel gezeten bij Ferrari. Hij heeft jarenlang daar gereden, steeds bijgetekend, terwijl hij wist wat zijn rol was. Dan moet je niet nu ineens, als Ferrari na vele jaren eens een ander kiest, ineens bitter zijn over alles wat je jarenlang met veel plezier hebt gedaan. Dat slaat nergens op.

Als je perse niet aan de kant wil gaan had je niet al die jaren steeds weer bij moeten tekenen terwijl je wist dat dat erbij hoorde.

Wings

Citaat van: Jeroen op 17 september 2013 - 20:03:42
En dus? Ik had een baan nodig, en de baan viel tegen. Kan gebeuren volgens mij. Nu ben ik op zoek naar een andere baan, maar ga niet ineens weigeren te luisteren naar mijn baas of kwaadspreken. Ik zie de overeenkomst totaal niet.

Dat dingen anders zijn dan ze lijken. Ik was met het vergelijk even kort door de bocht dan jij bent. Zonder het achterliggende te kennen en zonder daar rekening mee te houden.

CitaatMassa heeft altijd prima in zijn vel gezeten bij Ferrari. Hij heeft jarenlang daar gereden, steeds bijgetekend, terwijl hij wist wat zijn rol was. Dan moet je niet nu ineens, als Ferrari na vele jaren eens een ander kiest, ineens bitter zijn over alles wat je jarenlang met veel plezier hebt gedaan. Dat slaat nergens op.

Je houding slaat nergens op. Je weet namelijk niet wat afgesproken is en wat men Massa heeft beloofd. Ik kan me voorstellen dat ze Massa gevraagd hebben om mee te helpen om het bandenverhaal in kaart te brengen en Ferrari vooruit te helpen. In ruil voor betere tijden. Dit jaar weer. Uiteindelijk wordt je tegen de afspraken en beloftes in aan de kant geschoven. Dan staat het compleet los van acceptatie en kan kritiek best gegrond zijn. 

CitaatAls je perse niet aan de kant wil gaan had je niet al die jaren steeds weer bij moeten tekenen terwijl je wist dat dat erbij hoorde.

Massa klaagt daar ook niet over maar zegt nu niet meer te helpen [lees: zichzelf nu ook niet meer aan de afspraken te houden?]. Ik interpreteer het ander dan jij en vind je nogal kort door de bocht gaan. Alsof je allemaal weet wat zich daar afspeelt en jij dat wel eventjes beoordeelt.

Overigens zeg ik niet dat je ongelijk hebt alleen sluit ik het ander niet uit. Wat ik opmerk is onwetendheid en deze bestrijd ik.

0634

We weten allemaal wat er aan de hand is. Ferrari heeft jarenlang verlengd en nu eens een keertje niet. Geen reden om respectloos te doen. Je mag best mopperen en nukkig zijn, maar hou het uit de media.

Wings

Dat zei je al. Mijn reactie is dat je niet weet wat zich achter de coulisse afspeelt dus moeilijk kunt bepalen of zo'n reactie terecht is. En wat is er mis met vechtlust? Ik zie het probleem niet zo.

0634

Mis is met vechtlust? Geen idee.

Franky R.

Citaat van: Wings op 18 september 2013 - 05:25:56
Dat zei je al. Mijn reactie is dat je niet weet wat zich achter de coulisse afspeelt dus moeilijk kunt bepalen of zo'n reactie terecht is. En wat is er mis met vechtlust? Ik zie het probleem niet zo.
Naar mijn mening hebben de uitspraken van Massa nauwelijks tot niets met vechtlust te maken. Eerder verklaarde Felipe dat hij zou stoppen indien zijn contract niet werd verlengd. Dat was een interview voor Globo...


Wat hij nu doet is schijten op het bord, waar hij jarenlang zijn eten op schepte...IMHO, hoor!

robbert

ja, inderdaad, massa heeft altijd gezegd dat hij volledig stopt als het contract met ferrari niet verlengd word, en nu gaat hij toch op zoek naar een nieuw team. Dat snap ik niet

Wings

Citaat van: Franky R. op 18 september 2013 - 17:36:22
Naar mijn mening hebben de uitspraken van Massa nauwelijks tot niets met vechtlust te maken. Eerder verklaarde Felipe dat hij zou stoppen indien zijn contract niet werd verlengd. Dat was een interview voor Globo...

Dat kan. Ik roep ook wel eens wat waar ik later op terugkom. Coureurs zijn soms net mensen hé?!

Franky R.

Citaat van: Wings op 18 september 2013 - 21:22:34
Citaat van: Franky R. op 18 september 2013 - 17:36:22
Naar mijn mening hebben de uitspraken van Massa nauwelijks tot niets met vechtlust te maken. Eerder verklaarde Felipe dat hij zou stoppen indien zijn contract niet werd verlengd. Dat was een interview voor Globo...

Dat kan. Ik roep ook wel eens wat waar ik later op terugkom. Coureurs zijn soms net mensen hé?!


Natuurlijk, maar ik word dan ook niet geïnterviewd...En met al zijn ervaring had Massa kunnen weten dat de overige media en dus ook de fans en potentiële sponsors die oppikken.


Dat men Felipe nu op de oren slaat met zijn eigen woorden, kan alleen maar de Braziliaan worden aangerekend, niet?

Franky R.


Wings

Citaat van: Franky R. op 18 september 2013 - 23:22:16
Natuurlijk, maar ik word dan ook niet geïnterviewd...En met al zijn ervaring had Massa kunnen weten dat de overige media en dus ook de fans en potentiële sponsors die oppikken.


Dat men Felipe nu op de oren slaat met zijn eigen woorden, kan alleen maar de Braziliaan worden aangerekend, niet?

Dat mag. Maar teruggekomen en afsluitend op de woorden dat hij nu voor eigen successen zal gaan en Alonso niet zal helpen: ik denk niet dat Massa dat zomaar roept. Wat ze Massa hebben toegezegd weet ik natuurlijk niet maar als ze jou 2-3 jaren, in ruil voor contractverlenging en misschien wel betere tijden als Ferrari competitief genoeg is, vragen om te helpen aan ontwikkelen, te helpen aan het uitlezen van het bandenverhaal, en je daarna tegen de beloftes in wordt bedankt, kan ik mij voorstellen dat je geagiteerd bent en daar naar reageert. Rijders daarop afschieten vind ik dan wel héél makkelijk en ongegrond. En dat rijders terugkomen op eerder gedane uitspraken vind ik eveneens niet zo gek. Alonso wordt toch ook niet bekritiseert omdat hij nog rijdt? Kimi dat hij teruggaat naar Ferrari? Wat ik dan zo grappig vind is dat topics worden geopend die gaan over het ontbreken van karakters in de autosport. Rijders zijn een soort van mediarobotten luidt de klacht. En zie hier wat gebeurt als een rijder dit ontstijgt..... Wat mij betreft zouden de media en de fans best een stap terug mogen doen en de rijders weer mens mogen laten zijn. Dat getut zou ik ook hekelen als ik rijder was. Wat dat aangaat ben ik het helemaal eens met Kimi en kan ik zijn standpunt prima begrijpen.

0634

Dus omdat iemand een 'karaktervolle' uitspraak doet moeten we het maar met hem eens zijn? Ik vond Nelson Piquet snr ook een karakter, maar ook een enorme paardenlul. Dan kan gewoon samen gaan hoor.


Wings

Mee eens zijn? Waar heb je het over? Mijn punt is dat een uitspraak zonder voldoende informatie wordt geplaatst in een hokje. Dat vind ik kortzichtig. Meer dan dit is er niet. En wat je er mee doet zal mij mijn spreekwoordelijke aars corroderen.

0634

Waarom sleur je zoiets dan erbij? Los van het feit dat Massa geen karakter is, hadden we het er toch niet over? Hij mag van mij alle uitspraken doen die hij wil, graag zelfs, maar als ik het er niet mee eens ben, dan zeg ik dat ook.