De toekomst van Felipe Massa

Gestart door Fabian, 12 maart 2013 - 16:44:32

« vorige - volgende »

Maikel0230

#510
Citaat van: Enzo op 17 september 2013 - 18:26:14
Citaat van: Wings op 17 september 2013 - 17:41:23
Citaat van: Enzo op 17 september 2013 - 13:05:27
Massa maakte de volgende opmerking op autosport vandaag:
Citaat"Vanaf vrijdag in Singapore rijd ik voor mezelf, niet voor Alonso. Ik zal aanvallen waar en wanneer ik kan."

Ben erg benieuwd hoe dit zich gaat vertalen in resultaten, hij zal het goed moeten doen om aanspraak te maken op het Lotus zitje.

Denk je dat Ferrari hem in de gelegenheid zal stellen? Overigens niet zo slim van Massa om nu de 'de kont tegen de krib' aan te gooien. Nu kunnen ze ingrijpen bij Ferrari.

Nah, Luca heeft al gereageerd. Natuurlijk wil Ferrari niet dat Massa voor eigen glorie gaat.
Maar ja, wat willen ze doen dan? Badoer of GenĂ© de laatste paar races laten rijden?  ;D

Je lacht Enzo maar Ferrari gaat heus niet Massa laten blijven rijden dit jaar als hij... wel het is cru om het zo te stellen... gaat dwarsliggen of Alonso lastig vallen in de races. Ik denk dat je de la Rosa vergeet, die is al testrijder het beste geplaatst om het over te nemen als het moet. Hij heeft als enige andere met de F138 gerenden, todat die in de fik vloog natuurlijk :-[

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Enzo

De La Rosa... ;D
Sorry hoor, maar dan weet je nog steeds zeker dat je minder punten binnen haalt dan Massa.

Nee, ik denk echt dat Ferrari niet echt een stok heeft om mee te slaan. Niet zonder dat ze er zelf ook last van hebben iig.

Maikel0230

Citaat van: Enzo op 17 september 2013 - 18:34:10
De La Rosa... ;D
Sorry hoor, maar dan weet je nog steeds zeker dat je minder punten binnen haalt dan Massa.

Nee, ik denk echt dat Ferrari niet echt een stok heeft om mee te slaan. Niet zonder dat ze er zelf ook last van hebben iig.

Kobayashi staat ook nog in frigo bij de GT's. Lijkt me wel een geschikte keuze om het seizoen af te maken als het moet.

Zolang hij dit achterwege laat
http://www.gppits.net/forum/index.php/topic,12561.0.html

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Enzo

Citaat van: Maikel0230 op 17 september 2013 - 18:36:01
Citaat van: Enzo op 17 september 2013 - 18:34:10
De La Rosa... ;D
Sorry hoor, maar dan weet je nog steeds zeker dat je minder punten binnen haalt dan Massa.

Nee, ik denk echt dat Ferrari niet echt een stok heeft om mee te slaan. Niet zonder dat ze er zelf ook last van hebben iig.

Kobayashi staat ook nog in frigo bij de GT's. Lijkt me wel een geschikte keuze om het seizoen af te maken als het moet.

Zolang hij dit achterwege laat
http://www.gppits.net/forum/index.php/topic,12561.0.html

Hmmm, Kamui zou nog de beste keuze zijn. Maar ook van hem kan je niet veel verwachten, als ie koud in de Ferrari moet springen. dat werkt gewoon niet zo.

Bij een last minute vervanging van Massa, geef je als Ferrari de tweede plek constructeurs aan Mercedes. Zo simpel is het wel denk ik. Uiteindelijk gaat het allemaal om de benjamins en zal Ferrari eieren voor hun geld kiezen. Massa maakt dit seizoen af en niemand kan hem wat maken...

0634

Citaat van: Enzo op 17 september 2013 - 18:34:10
De La Rosa... ;D
Sorry hoor, maar dan weet je nog steeds zeker dat je minder punten binnen haalt dan Massa.

Nee, ik denk echt dat Ferrari niet echt een stok heeft om mee te slaan. Niet zonder dat ze er zelf ook last van hebben iig.
Als jij op zegt bij je baas, moet je toch ook gewoon tot einde contract je werk blijven doen volgens je contract? En als daar bij Massa in staat dat hij moet doen wat het team nodig acht, o.i.d., dan heeft hij dat gewoon te doen en anders kunnen daar inderdaad represailles tegenover staan. Tot einde contract dient Ferrari hem keurig te betalen en dient hij zijn werkgever het best mogelijk te dienen. Lijkt mij, na zo'n lange samenwerking, overigens ook volkomen normaal hoor.

Enzo

Citaat van: Jeroen op 17 september 2013 - 18:49:27
Citaat van: Enzo op 17 september 2013 - 18:34:10
De La Rosa... ;D
Sorry hoor, maar dan weet je nog steeds zeker dat je minder punten binnen haalt dan Massa.

Nee, ik denk echt dat Ferrari niet echt een stok heeft om mee te slaan. Niet zonder dat ze er zelf ook last van hebben iig.
Als jij op zegt bij je baas, moet je toch ook gewoon tot einde contract je werk blijven doen volgens je contract? En als daar bij Massa in staat dat hij moet doen wat het team nodig acht, o.i.d., dan heeft hij dat gewoon te doen en anders kunnen daar inderdaad represailles tegenover staan. Tot einde contract dient Ferrari hem keurig te betalen en dient hij zijn werkgever het best mogelijk te dienen. Lijkt mij, na zo'n lange samenwerking, overigens ook volkomen normaal hoor.

Sure, afspraken zijn afspraken. Maar in dit geval is het afbreukrisico te hoog... Massa per direct de laan uit sturen gaat gewoon miljoenen kosten en dat lijkt me weer niet goed voor Ferrari. Dus jammer voor Alonso maar ik denk niet dat Ferrari Massa de laan uit zou sturen.

0634

Ik weet niet of dat geld kost. Ligt aan zijn contract natuurlijk. Als daar iets in staat over orders opvolgen, heeft hij dat te doen he. Werkweigering en zo.

Vind het overigens ontzettend flauw van hem. Maar goed.

Fabian

de la Rosa lijkt me op zich niet verkeerd. Liet bij McLaren zien ook wel een race in te kunnen vallen. Kobayashi ramt hem waarschijnlijk meteen de grindbak of muur in...  ;)

Maar ik denk niet dat het zover zal komen.

Wings

Citaat van: Jeroen op 17 september 2013 - 18:02:14
Massa zei ook nog dat Alonso en Kimi volgend jaar niet goed zal gaan. Hij klinkt door deze beiden opmerkingen nogal bitter moet ik zeggen.

Vind ik niet terecht. Hij heeft daar jarenlang mogen rijden, terwijl hij feitelijk een aantal jaar al niet meer presteert.

Lastig om te beoordelen vanuit de luie stoel. Zoals gezegd geloof ik niet dat Massa heeft mogen racen maar in dienst van heeft 'moeten' rijden. En wat vooraf is afgesproken en besproken weet je ook niet. Erg makkelijk om kritiek af te schieten. Wat ik persoonlijk belangrijker vind is de reden achter de kritiek. Daarin bevindt zich het moraal en het begrijpbare.

0634

Als dat al zo is, is Massa daar jarenlang mee akkoord gegaan en kreeg daar 8 mln per jaar voor.

Dan moet je een kerel zijn en zeggen dat je dat niet wilt doen, maar hij koos er jaar in jaar uit voor om te verlengen. Schei uit zeg, met die onzin. Massa mag Ferrari net zo dankbaar zijn als andersom.

Enzo

Citaat van: Jeroen op 17 september 2013 - 19:02:34
Ik weet niet of dat geld kost. Ligt aan zijn contract natuurlijk. Als daar iets in staat over orders opvolgen, heeft hij dat te doen he. Werkweigering en zo.

Heb het over de misgelopen commerciele centen voor de tweede plek in de constructeurs. Ik weet niet precies wat de staffel is, maar een derde plek zal wel veel minder opleveren dan een tweede.

Wings

Ferrari krijgt al jaren 80 miljoen. Ongeacht de positie in het kampioenschap.

Enzo

Citaat van: Wings op 17 september 2013 - 19:42:13
Ferrari krijgt al jaren 80 miljoen. Ongeacht de positie in het kampioenschap.

Maar das extra... ;D

Maikel0230

Massa reed in mijn ogen zelden snel genoeg in het Alonso tijdperk om veel assistentie te bieden, maar als het toch het geval was werd hij medogenloos aan de kant gezet.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

Citaat van: Maikel0230 op 17 september 2013 - 19:44:07
Massa reed in mijn ogen zelden snel genoeg in het Alonso tijdperk om veel assistentie te bieden, maar als het toch het geval was werd hij medogenloos aan de kant gezet.

Daar wist hij van. Daar moet ie nu niet over zeuren. Is hij jaren mee akkoord gegaan en heeft steeds lachend zijn contract verlengd. Dat kan je dan ook niet meedogenloos noemen.