De toekomst van Felipe Massa

Gestart door Fabian, 12 maart 2013 - 16:44:32

« vorige - volgende »

Edwin90

Ik hoop het, en ik hoop dat het een verdomd mooi gevecht wordt! Op de baan dan welteverstaan.

Jehoentelaar

Even voor de goede orde: er lopen nu twee 'clashdiscussies' naast elkaar.

On-topic: als Massa zijn voorkeur voor een winnende auto los kan laten, zou ook Force India een mogelijkheid kunnen zijn. Daar willen ze geen paydrivers, maar Massa kan een hoop sponsorgeld meenemen en heeft de snelheid en de ervaring om dat team naar voren te helpen. Wie van de huidige coureurs daar dat de kop kost? Di Resta kan prima sturen, Sutil is redelijk kapitaalkrachtig en stuurt ook lekker mee. Ik zou het niet weten.

Arthur

Citaat van: Jehoentelaar op 10 september 2013 - 23:40:06
Even voor de goede orde: er lopen nu twee 'clashdiscussies' naast elkaar.

On-topic: als Massa zijn voorkeur voor een winnende auto los kan laten, zou ook Force India een mogelijkheid kunnen zijn. Daar willen ze geen paydrivers, maar Massa kan een hoop sponsorgeld meenemen en heeft de snelheid en de ervaring om dat team naar voren te helpen. Wie van de huidige coureurs daar dat de kop kost? Di Resta kan prima sturen, Sutil is redelijk kapitaalkrachtig en stuurt ook lekker mee. Ik zou het niet weten.

In dat geval is Force India zeker een optie. Maar misschien ook Lotus of Sauber. Die laatste twee kunnen sponsorgeld goed gebruiken. Force India wil geen paydriver maar geld is wel handig in deze geldverslindende business...
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Jehoentelaar

Precies. Ik sluit Sauber ook niet uit, aangezien het maar de vraag is of de FIA wel een superlicentie verleent aan Sirotkin. Die krijgt een wagonlading testdagen de komende maanden, maar zijn resultaten in het verleden tellen ook zwaar mee, en die zijn niet bijzonder indrukwekkend. Wel goed, geweldig talent voor zijn leeftijd, maar dat is resultaattechnisch ook zijn tekort.

rafael25

Zat er aan te komen, vandaar dat Alonso zo gevoelig reageerde. (http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/300100/alonso-vertrouwt-ferrari-bij-rijderskeuze/)   Toch jammer, Massa is toch echt Ferrari. Netzoals Barrichello was.

Arthur

#470
Citaat van: Jehoentelaar op 10 september 2013 - 23:46:42
Precies. Ik sluit Sauber ook niet uit, aangezien het maar de vraag is of de FIA wel een superlicentie verleent aan Sirotkin. Die krijgt een wagonlading testdagen de komende maanden, maar zijn resultaten in het verleden tellen ook zwaar mee, en die zijn niet bijzonder indrukwekkend. Wel goed, geweldig talent voor zijn leeftijd, maar dat is resultaattechnisch ook zijn tekort.

Plus het feit dat Sauber graag een coureur met ervaring ernaast wil hebben. Dan past Massa uitstekend. Probleem dan weer is dat Gutierrez via suikeroom Carlos Slim ook bakken geld meebrengt naast Sirotkin. Dan vrees ik dat Massa het onderspit delft [of ze maken Sirotkin reservecoureur]
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Jehoentelaar

Naja, hoe meer geld hoe beter, ook voor Sauber. Wat geld van Telmex, wat Russische roebels en je kan Massa prima huisvesten. Er kan altijd wat extra's gebruikt worden om de auto te ontwikkelen.

rafael25

Jullie moet echt zien


heb gehuilen op einde  :'(

Sphinx

Citaat van: ArthurPlus het feit dat Sauber graag een coureur met ervaring ernaast wil hebben. Dan past Massa uitstekend. Probleem dan weer is dat Gutierrez via suikeroom Carlos Slim ook bakken geld meebrengt naast Sirotkin. Dan vrees ik dat Massa het onderspit delft [of ze maken Sirotkin reservecoureur]

Ik dacht eerst ook dat Gutierrez via Slim bij Sauber is geland, maar dat klopt niet. Gutierrez wás al door Sauber gecontracteerd voordat de Slim-clan met Perez kwam aanzetten. Nu ie er toch zat kwam dat wel goed (2 Mexicanen voor de prijs van één). De reden dat Gutierrez is blijven zitten bij Sauber is dat Sauber geen geld dat voor Perez vooruit was betaald wilde terugbetalen. Na dit jaar gaat alle sponsoring van Slim naar Mclaren. Juist daarom is Sauber met de Russen in zee gegaan
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Franky R.

Citaat van: Sphinx op 11 september 2013 - 09:06:27
Citaat van: ArthurPlus het feit dat Sauber graag een coureur met ervaring ernaast wil hebben. Dan past Massa uitstekend. Probleem dan weer is dat Gutierrez via suikeroom Carlos Slim ook bakken geld meebrengt naast Sirotkin. Dan vrees ik dat Massa het onderspit delft [of ze maken Sirotkin reservecoureur]

Ik dacht eerst ook dat Gutierrez via Slim bij Sauber is geland, maar dat klopt niet. Gutierrez wás al door Sauber gecontracteerd voordat de Slim-clan met Perez kwam aanzetten. Nu ie er toch zat kwam dat wel goed (2 Mexicanen voor de prijs van één). De reden dat Gutierrez is blijven zitten bij Sauber is dat Sauber geen geld dat voor Perez vooruit was betaald wilde terugbetalen. Na dit jaar gaat alle sponsoring van Slim naar Mclaren. Juist daarom is Sauber met de Russen in zee gegaan


Klopt 100%... :)

SDG

Sauber lijkt me ergens wel een realistische optie. Is bovendien ook nog eens het enige team buiten Ferrari waar Massa ooit voor gereden heeft.

Franky R.

Citaat van: SDG op 11 september 2013 - 15:53:05
Sauber lijkt me ergens wel een realistische optie. Is bovendien ook nog eens het enige team buiten Ferrari waar Massa ooit voor gereden heeft.


Misschien heb je gelijk...Maar Sauber moet dat wel van ver komen, ondanks de zeer mooie P5 van Hulk op Monza. In 2012 waren dat soort resultaten normaal, nu vinden we dat knap... :-X :-X :-X

Arthur

Maar Force India of Lotus behoren ook nog tot de mogelijkheden? En wat te denken van Williams?
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Jehoentelaar

Williams misschien bij een vertrek van Maldonado, ik denk dat ze Bottas wel zullen aanhouden. Force India is best reëel maar die zijn wellicht ook met Calado bezig.

Maikel0230


#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25