De toekomst van Felipe Massa

Gestart door Fabian, 12 maart 2013 - 16:44:32

« vorige - volgende »

Gerard

Ben ik ook bang voor robbert....

Arthur

Citaat van: robbert op 10 september 2013 - 21:51:49
Citaat van: Jeroen op 10 september 2013 - 21:34:04
Citaat van: robbert op 10 september 2013 - 21:30:32
Citaat van: Wings op 10 september 2013 - 21:10:45
Bovenstaande een half uur geleden gelezen. Mocht Kimi serieus Massa vervangen (die volgens Italiaanse sites naar Sauber verkast) ga ik sterk twijfel of ik dit team nog wil supporteren. Had toch gehoopt op een blik vooruit. Het tijdperk na Alonso. Kijkend naar de toekomst. Opnieuw laat men, in dat geval, jong potentieel lopen.

inderdaad, ferrari neemt hier een groot risico om raikkonen en alonso samen in 1 team te zetten. Gaan zo wel de titels verspelen

Welke titels? Ze hebben helemaal niets om te verspelen.

Alleen, zoals ik al eerder meldde, Felipe Massa was het probleem helemaal niet. De auto is niet goed genoeg. De rijders bezetting veranderen lost helemaal niets op voor hen. Daar win je niets mee, zolang die wagen niet beter wordt.
Stel dat ferrari volgend seizoen wel een wagen kan bouwen die kan strijden om de titels. Maar Raikkonen en Alonso strijden allebei om de titel. En ze rijden veel achter elkaar, dan zal alonso en/of raikkonen niet aan de kant willen gaan voor zijn teamgenoot waardoor er grote kans is op botsingen. Of Alonso kan niet verdragen dat Raikkonen sneller is, en zal hem mss af en toe tegenwerken, zoals het bij mclaren al eens gebeurd is tussen alonso en hamilton

Krijgen we weer gevechten met het mes tussen de tanden...  8)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

robbert

ja en dommigheden van de spanjaard zoals in 2007 bij mclaren. Snap nog altijd niet dat ferrari 2 piloten, die een eigen wereldtitel willen, in 1 team zetten

Wings

Citaat van: Arthur op 10 september 2013 - 21:56:12
Krijgen we weer gevechten met het mes tussen de tanden...  8)

Dat kan. Maar dat is niet het punt dat Robbert maakt. Overigens ben ik het wel met Robbert eens mocht Kimi A) Massa vervangen en B) hem kunnen bijbenen en zo nu en dan punten afsnoepen. 1 Punt kan er 1 teveel zijn. Massa reed wat dat aangaat permanent in dienst van Alonso en kwam niet in zijn vaarwater. Maar goed, los hiervan, laten we hopen dat 'der Hulk' instapt. Of zijn ze nu in Maranello écht de weg kwijt?

Arthur

Citaat van: robbert op 10 september 2013 - 21:58:16
ja en dommigheden van de spanjaard zoals in 2007 bij mclaren. Snap nog altijd niet dat ferrari 2 piloten, die een eigen wereldtitel willen, in 1 team zetten

McLaren heeft het al eerder gedaan....
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Citaat van: robbert op 10 september 2013 - 21:51:49

Stel dat ferrari volgend seizoen wel een wagen kan bouwen die kan strijden om de titels. Maar Raikkonen en Alonso strijden allebei om de titel. En ze rijden veel achter elkaar, dan zal alonso en/of raikkonen niet aan de kant willen gaan voor zijn teamgenoot waardoor er grote kans is op botsingen. Of Alonso kan niet verdragen dat Raikkonen sneller is, en zal hem mss af en toe tegenwerken, zoals het bij mclaren al eens gebeurd is tussen alonso en hamilton

Dat is mooi voor ons, als fans. Niks beter als rivaliteit binnen een team. Maar laten we eerst maar eens zien. Want Raikkonen, of welke rijder dan ook, is niet de oplossing voor het probleem dat Ferrari heeft.

Het probleem dat Ferrari heeft is dat ze op alle fronten - behalve op rijdersfront - minder zijn dan Red Bull. Maar uitgerekend op het rijdersfront proberen zij nu een grote slag te slaan. Tja.

Arthur

Citaat van: Jeroen op 10 september 2013 - 22:33:45
Citaat van: robbert op 10 september 2013 - 21:51:49

Stel dat ferrari volgend seizoen wel een wagen kan bouwen die kan strijden om de titels. Maar Raikkonen en Alonso strijden allebei om de titel. En ze rijden veel achter elkaar, dan zal alonso en/of raikkonen niet aan de kant willen gaan voor zijn teamgenoot waardoor er grote kans is op botsingen. Of Alonso kan niet verdragen dat Raikkonen sneller is, en zal hem mss af en toe tegenwerken, zoals het bij mclaren al eens gebeurd is tussen alonso en hamilton

Dat is mooi voor ons, als fans. Niks beter als rivaliteit binnen een team. Maar laten we eerst maar eens zien. Want Raikkonen, of welke rijder dan ook, is niet de oplossing voor het probleem dat Ferrari heeft.

Het probleem dat Ferrari heeft is dat ze op alle fronten - behalve op rijdersfront - minder zijn dan Red Bull. Maar uitgerekend op het rijdersfront proberen zij nu een grote slag te slaan. Tja.

Maar ja, in 2014 nieuwe auto's dus wie weet 8)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Maikel0230

#457
Citaat van: Arthur op 10 september 2013 - 22:01:24
Citaat van: robbert op 10 september 2013 - 21:58:16
ja en dommigheden van de spanjaard zoals in 2007 bij mclaren. Snap nog altijd niet dat ferrari 2 piloten, die een eigen wereldtitel willen, in 1 team zetten

McLaren heeft het al eerder gedaan....

Inderdaad


;D ;D ;D ;D

Neen, even serieus Button en Hamilton konden het ook goed vinden maar ik vrees dat Alonso geen Button is noch een hamilton (beide zijn dan ook nog Britten) Toch hadden ook zij hun momenten



Alonso is een passionele latijnse-spanjaard terwijl Kimi een kalme rustieke-Scandinavische Fin is ;) (Dat clasht gewoon)

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

Citaat van: Maikel0230 op 10 september 2013 - 22:35:50


Neen, even serieus Button en Hamilton konden het ook goed vinden maar ik vrees dat Alonso geen Button is noch een hamilton (beide zijn dan ook nog Britten)

Button en Hamilton reden in die jaren om peanuts. Nooit serieus om de titel gestreden, zeker niet alletwee te gelijk. Het is anders als het om titels gaat. Daar heeft Robbert gewoon gelijk in.

Voorbeelden te over wat dat betreft. Piquet en Mansell is ook een heel goed voorbeeld. Tussen Prost en Mansell ging het ook niet lekker. Senna en Prost. Heel vaak gaat het niet goed.

Als fan vind ik het heerlijk, niets mooiers dan een strijd in hetzelfde team. Controverses. Pittige duels. Heerlijk. Maar als teambaas wordt je gek. Ik zou het nooit doen.

Arthur

Citaat van: Maikel0230 op 10 september 2013 - 22:35:50
Citaat van: Arthur op 10 september 2013 - 22:01:24
Citaat van: robbert op 10 september 2013 - 21:58:16
ja en dommigheden van de spanjaard zoals in 2007 bij mclaren. Snap nog altijd niet dat ferrari 2 piloten, die een eigen wereldtitel willen, in 1 team zetten

McLaren heeft het al eerder gedaan....

Inderdaad


;D ;D ;D ;D

Neen, even serieus Button en Hamilton konden het ook goed vinden maar ik vrees dat Alonso geen Button is noch een hamilton (beide zijn dan ook nog Britten) Toch hadden ook zij hun momenten



Alonso is een passionele latijnse-spanjaard terwijl Kimi een kalme rustieke-Scandinavische Fin is ;) (Dat clasht gewoon)

En tel er bij op dat Alonso bijzonder nare trekjes krijgt als hij geduchte concurrentie krijgt... Dat wordt een tijdbom daar ;)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

robbert

voila, ik denk dat er daar veel een slag van de molen gehad hebben bij ferrari. Alonso en raikkonen gaan zo punten verspelen, zowel voor zij als voor ferrari. Komt nooit goed. Daarom ben ik al vrij zeker van dat er volgend seizoen geen titel binnenkomt bij ferrari

Arthur

Citaat van: robbert op 10 september 2013 - 23:26:13
voila, ik denk dat er daar veel een slag van de molen gehad hebben bij ferrari. Alonso en raikkonen gaan zo punten verspelen, zowel voor zij als voor ferrari. Komt nooit goed. Daarom ben ik al vrij zeker van dat er volgend seizoen geen titel binnenkomt bij ferrari

En dus zou je [moeten] verwachten dat ze geen Raikkonen bevestigen maar Hulkenberg... ;)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

robbert

Citaat van: Arthur op 10 september 2013 - 23:31:30
Citaat van: robbert op 10 september 2013 - 23:26:13
voila, ik denk dat er daar veel een slag van de molen gehad hebben bij ferrari. Alonso en raikkonen gaan zo punten verspelen, zowel voor zij als voor ferrari. Komt nooit goed. Daarom ben ik al vrij zeker van dat er volgend seizoen geen titel binnenkomt bij ferrari

En dus zou je [moeten] verwachten dat ze geen Raikkonen bevestigen maar Hulkenberg... ;)

ja hulkenberg zou een zeer goeie keuze zijn. Maar ja, ferrari heeft al meerdere keren rare beslissingen genomen (als taktische keuzes dan)

Arthur

Citaat van: robbert op 10 september 2013 - 23:34:31
Citaat van: Arthur op 10 september 2013 - 23:31:30
Citaat van: robbert op 10 september 2013 - 23:26:13
voila, ik denk dat er daar veel een slag van de molen gehad hebben bij ferrari. Alonso en raikkonen gaan zo punten verspelen, zowel voor zij als voor ferrari. Komt nooit goed. Daarom ben ik al vrij zeker van dat er volgend seizoen geen titel binnenkomt bij ferrari

En dus zou je [moeten] verwachten dat ze geen Raikkonen bevestigen maar Hulkenberg... ;)

ja hulkenberg zou een zeer goeie keuze zijn. Maar ja, ferrari heeft al meerdere keren rare beslissingen genomen (als taktische keuzes dan)

Toch zegt mijn gevoel dat het Raikkonen wordt  ;)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

robbert

Citaat van: Arthur op 10 september 2013 - 23:36:21
Citaat van: robbert op 10 september 2013 - 23:34:31
Citaat van: Arthur op 10 september 2013 - 23:31:30
Citaat van: robbert op 10 september 2013 - 23:26:13
voila, ik denk dat er daar veel een slag van de molen gehad hebben bij ferrari. Alonso en raikkonen gaan zo punten verspelen, zowel voor zij als voor ferrari. Komt nooit goed. Daarom ben ik al vrij zeker van dat er volgend seizoen geen titel binnenkomt bij ferrari

En dus zou je [moeten] verwachten dat ze geen Raikkonen bevestigen maar Hulkenberg... ;)

ja hulkenberg zou een zeer goeie keuze zijn. Maar ja, ferrari heeft al meerdere keren rare beslissingen genomen (als taktische keuzes dan)

Toch zegt mijn gevoel dat het Raikkonen wordt  ;)

ik denk het ook