De toekomst van Felipe Massa

Gestart door Fabian, 12 maart 2013 - 16:44:32

« vorige - volgende »

Arthur

Ondanks het resultaat van Massa vandaag heeft hij mij nog niet kunnen overtuigen voor zijn zitje volgend jaar... Als hij sneuvelt wordt het of Raikkonen of Hulkenberg. Die laatste zal de voorkeur van Alonso hebben....
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Wings

Punt is dat Ferrari overtuigd moet zijn. Niet jij en ik. En ik denk dat het verwachtingspatroon van jou en mij anders ligt dan die van Ferrari. Ook vandaag was de rol van Massa goed te zien. Alonso rijdt in de buurt dus van het gas en aansluiten. Ik had het idee dat Massa vandaag de snellere was. Niet met overtuiging maar misschien net snel genoeg om die P2 vast te houden.

Arthur

Uiteraard beslist Ferrari. En slecht was Massa zeker niet vandaag en moest hij ongetwijfeld in dienst van Alonso rijden. Maar had hij mij overtuigd dan had had hij Webber nog gepakt [zat er 0,7 achter]. We zullen zien wat Ferrari besluit ;)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Wings

Misschien dat het je ontgaan is maar die Red Bull liep ontzettend hard. En inhalen met zo'n minimale verschillen is haast onmogelijk. Inherent aan Monza. Bovendien was diezelfde Webber periodes sneller dan Alonso. Onmogelijk om in die rol meer te kunnen.

Arthur

Hamilton en Raikkonen zag ik het wel doen. Ik kan me niet voorstellen dat Massa het niet mocht bij Webber zonder er Alonso mee te benadelen...
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Wings

Citaat van: Arthur op 08 september 2013 - 23:22:04
Hamilton en Raikkonen zag ik het wel doen.

Hebben die een Red Bull ingehaald? Kom, nu geen appels met peren vergelijken. De Red Bull was hier bloedsnel en de verschillen te marginaal op de momenten dat Massa sneller was.

CitaatIk kan me niet voorstellen dat Massa het niet mocht bij Webber zonder er Alonso mee te benadelen...

Webber iwas sneller dan Alonso op momenten dat Massa sneller leek dan Webber. Webber zat er met 7-tienden achter. Wat verwacht je dan? Andersom kwam Webber ook niet langs Alonso en Massa. Inhalen is daar gewoon een onmogelijke opgave. Dat Hamilton en Kimi het wel konden had meer te maken doordat ze vroeger naar binnen moesten en met verser rubber achter minder snelle auto's reden. Lijkt mij geen hogere Wiskunde.

Arthur

Als je er niet achter zit kun je ze ook niet inhalen ;D Maar als je er wel achter zit [Massa] op 0,7 sec kun je dat wel [tenzij je niet durft] Niets te maken met vers rubber [en vergeet ook niet dat Webber schade had aan zijn frontwing] of de aard van het circuit! Hogere wiskunde is inderdaad niet nodig ;D
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Wings

Je verwijt Massa Webber niet te hebben ingehaald en maakt een vergelijk naar Hamilton die volgens jou wel in kon halen. Om dus aan te tonen dat wel ingehaald kon worden. Dat is het zelfde als Giedo verwijten geen 1.27'ers te hebben gereden. Want het kon wel. Vettel, Alonso, Massa, Webber, Hamilton en Räikkönen reden het ook.... Arthur, sorry maar ik vind je niet redelijk in deze. Lijkt er meer op dat je de Braziliaan niet zo mag dus nog even al dan niet krampachtig een kanttekening plaatst bij een prima prestatie.

Arthur

Citaat van: Wings op 09 september 2013 - 06:49:50
Je verwijt Massa Webber niet te hebben ingehaald en maakt een vergelijk naar Hamilton die volgens jou wel in kon halen. Om dus aan te tonen dat wel ingehaald kon worden. Dat is het zelfde als Giedo verwijten geen 1.27'ers te hebben gereden. Want het kon wel. Vettel, Alonso, Massa, Webber, Hamilton en Räikkönen reden het ook.... Arthur, sorry maar ik vind je niet redelijk in deze. Lijkt er meer op dat je de Braziliaan niet zo mag dus nog even al dan niet krampachtig een kanttekening plaatst bij een prima prestatie.

Het is mijn mening en zo onredelijk is het niet hoor. Webber moest ook nog shortshiften en Massa kwam er vrij eenvoudig bij. Natuurlijk wat het een prima resultaat maar dat wil niet zeggen dat ik overtuigd ben dat Massa ook voor 2014 zijn zitje mag prolongeren. Of ik Massa wel of niet mag doet niet terzake en ik plaats ook niet krampachtig een kanttekening. Ik geef gewoon weer wat mijn gedachten waren [en zijn].
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Wings

Dat mag. Mijn mening is dat het onredelijk is. En behoorlijk.

Arthur

Citaat van: Wings op 09 september 2013 - 20:05:14
Dat mag. Mijn mening is dat het onredelijk is. En behoorlijk.

Dan zijn we het eens dat we het hier oneens zijn.... ;D
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

gloudiesaurus

Als Raikkonen naar Ferrari komt dan ben ik bang dat de rol van Massa in de Formule 1 misschien wel is uitgespeeld...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Arthur

Citaat van: gloudiesaurus op 10 september 2013 - 07:21:38
Als Raikkonen naar Ferrari komt dan ben ik bang dat de rol van Massa in de Formule 1 misschien wel is uitgespeeld...

Wellicht is Lotus een optie?
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Maikel0230

Kan zijn maar ik vrees dat dat plekje ook door de hulk wordt geviseerd, Bianchi zou dan kunnen doorschuiven naar Sauber naast Sirotkin (als die zijn licentie krijgt tenminste).

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

SDG

Citaat van: Arthur op 10 september 2013 - 08:10:13
Citaat van: gloudiesaurus op 10 september 2013 - 07:21:38
Als Raikkonen naar Ferrari komt dan ben ik bang dat de rol van Massa in de Formule 1 misschien wel is uitgespeeld...

Wellicht is Lotus een optie?

Vraag is of Lotus zelf een uitgerangeerde (ex-)topper als Massa nog ziet zitten.