De toekomst van Felipe Massa

Gestart door Fabian, 12 maart 2013 - 16:44:32

« vorige - volgende »

robbert

Citaat van: Arthur op 30 augustus 2013 - 12:16:25
Citaat van: robbert op 30 augustus 2013 - 11:43:16
ja dan kunnen ze tegenkomen zoals ze bij mclaren met hamilton en alonso hebben tegengekomen, of zoals bij redbull met webber en vettel, maar daar heeft webber zich dan nog ingehouden. Raikkonen en Alonso willen winnen, en daar kunnen vodden van komen en dus puntenverlies voor constructeurskampioenschap

En dus is de vraag of Ferrari dat risico gaat nemen. Gezien de historie zal het antwoord een driewerf NEEN zijn... ;)

Ferrari heeft al dikwijls dwaze beslissingen genomen, dus ik zie dit wel eens gebeuren

Gerard

Kimi is in 2008 al eens asn de kant gegaan voor Massa, toen kon Kimi al geen kampioen meer worden... Ik zou het ok niet zomaar uitsluiten...

Franky R.

Citaat van: NielsD op 30 augustus 2013 - 16:31:42
Citaat van: Franky R. op 30 augustus 2013 - 14:24:27
Citaat van: Arthur op 30 augustus 2013 - 12:16:25
Citaat van: robbert op 30 augustus 2013 - 11:43:16
ja dan kunnen ze tegenkomen zoals ze bij mclaren met hamilton en alonso hebben tegengekomen, of zoals bij redbull met webber en vettel, maar daar heeft webber zich dan nog ingehouden. Raikkonen en Alonso willen winnen, en daar kunnen vodden van komen en dus puntenverlies voor constructeurskampioenschap

En dus is de vraag of Ferrari dat risico gaat nemen. Gezien de historie zal het antwoord een driewerf NEEN zijn... ;)

Waar denk je dat Alonso dan heengaat?

Ergo, als Räikkönen komt..dan zal Alonso niet blijven...Als Fernando blijft, dan komt Kimi niet... ;D


Alonso zou best wel eens kunnen stoppen....een sabbatical bijvoorbeeld? Kweenie... :D

Wings

Citaat van: Arthur op 30 augustus 2013 - 10:09:11
Maar Raikkonen zal zich nooit onderwerpen aan de rol van 2e rijder!!

Deed hij eerder ook al. Als kersverse kampioen zelfs.

Wings

Citaat van: Arthur op 30 augustus 2013 - 10:20:18
Citaat van: NielsD op 30 augustus 2013 - 10:10:30
Citaat van: Arthur op 30 augustus 2013 - 10:09:11
Maar Raikkonen zal zich nooit onderwerpen aan de rol van 2e rijder!!

Maar wel aan een betere auto.

Maar niet als hij continu verzocht wordt om Alonso voorbij te laten. Zo'n verzoek kunnen ze een keer proberen bij Raikkonen ;)

En dan schuift Kimi gewoon. Zo'n beslissingen komen tenslotte niet zomaar uit de lucht vallen.

0634

Dat denk ik ook. Zoiets deed hij toch ook wel eens bij Massa, of niet?

Enzo

Ik meen me te herinneren dat Luca heeft gezegd, dat er pas een gelijkwaardige rijder naast Alonso gezet zou worden na het behalen van de wereldtitel.
Dit om te voorkomen dat ze elkaars ruiten gingen ingooien...

Om nu een tweede coureur met gelijkwaardige potentie aan te nemen strookt niet met de filosofie van Ferrari.
Of er is echt iets geknapt tussen Alonso en Ferrari een paar weken terug... ::)

Maikel0230

#367
Inderdaad Enzo en als je voor Ferrari rijd weet je dat als het er niet goed voor je uitziet in het WK, dat het volledige team zich zal scharen achter je teamgenoot en dat het ook in jouw beste interesses zou liggen om hetzelfde te doen.

In 2007 was het Massa die aan de kant ging voor Kimi en het jaar erop in 2008 was het omgekeerd. Helaas voor Felipe trok hij in tegenstelling tot Kimi niet aan het kortste eind

Zoiets heet Ferrari-fair, als dat al bestaat...

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Enzo

Citaat van: Maikel0230 op 30 augustus 2013 - 20:04:21
Inderdaad Enzo en als je voor Ferrari rijd weet je dat als het er niet goed voor je uitziet in het WK, dat het volledige team zich zal scharen achter je teamgenoot en dat het ook in jouw beste interesses zou liggen om hetzelfde te doen.

In 2007 was het Massa die aan de kant ging voor Kimi en het jaar erop in 2008 was het omgekeerd. Helaas voor Felipe trok hij in tegenstelling tot Kimi niet aan het kortste eind

Zoiets heet Ferrari-fair, als dat al bestaat...

Ik vind het wel slim om eerlijk te zijn en verreweg de beste strategie om een seizoen te lijf te gaan.
Getuige de Schumacher en nu Vettel periodes, of als contra Lewis en Fernando en Jenson en Lewis.

Ferrari moet daarentegen wel iets gaan doen, ze staan al te lang droog en het begint nu echt te rommelen in Maranello.
Wellicht is de "double barrel" strategie wel de oplossing om het heilige Italiaanse vuur weer aan te steken.

0634

Als fan zie ik ook het liefst twee toppers in gelijk materiaal, maar als ik teambaas was zou ik duidelijk gaan voor een nummer 1 en een nummer 2. Dat voorkomt problemen, is heel duidelijk en helder voor iedereen en je haalt geen punten bij elkaar vandaan.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 30 augustus 2013 - 21:28:00
Als fan zie ik ook het liefst twee toppers in gelijk materiaal, maar als ik teambaas was zou ik duidelijk gaan voor een nummer 1 en een nummer 2. Dat voorkomt problemen, is heel duidelijk en helder voor iedereen en je haalt geen punten bij elkaar vandaan.


Je zegt het goed; Er zijn idd. twee zienswijzen. Die van de F1-fan en teambaas...Alleen wordt de laatste wel betaalt om goede resultaten te produceren.


En het rommelt in Maranello? Ik kan het mij nog heugen dat Ferrari ooit twintig jaar droog stond qua rijders-WK... ;)

0634

Klopt, maar ja, met de recente uitspraken van Alonso en de reactie van Luca en zo... tja, het rommelt inderdaad wel wat, denk ik. Niet zozeer dat er koppen gaan rollen, maar meer dat ze goede hoop hadden deze winter - de auto zou oh, zo goed zijn - en dan valt dat toch tegen. Worden gewoon op een (bescheiden) hoopje gereden door Red Bull en Merc is toch wel op gelijke hoogte gekomen. Dat zal ze niet lekker zitten.

Franky R.

#372
Citaat van: Jeroen op 30 augustus 2013 - 22:29:49
Klopt, maar ja, met de recente uitspraken van Alonso en de reactie van Luca en zo... tja, het rommelt inderdaad wel wat, denk ik. Niet zozeer dat er koppen gaan rollen, maar meer dat ze goede hoop hadden deze winter - de auto zou oh, zo goed zijn - en dan valt dat toch tegen. Worden gewoon op een (bescheiden) hoopje gereden door Red Bull en Merc is toch wel op gelijke hoogte gekomen. Dat zal ze niet lekker zitten.


Mss. iets imago-technisch? In de jaren 80 en 90 bleef Ferrari het maar proberen, al zaten ze soms wel vooraan. Tegenwoordig rijden ze net achter de top aan, en het rommelt al. Vast nog aan het nagenieten van de Schumi-tijdperk... :D :D :D
;D


Maar on-topic...Er staat wel vast dat er iets moet gebeuren. Helaas voor de Italianen gaat er enige tijd over heen, voordat Allison zijn stempel kan drukken. ALS Allison ook die ruimte krijgt...


En met de tweede man mogen ze wel wat dapperder zijn...Kimi lijkt mij teveel van het goede naast Alonso, maar een Hulkenberg, Di Resta of zelfs Bianchi moet toch kunnen?

0634

Niet vergeten; in 2014 kan alles zomaar anders zijn, he. Iedereen begint dan toch redelijk op nul. Ook een heel groot voordeel voor Allison trouwens. Hoeft ie niet de wagen van een ander door te ontwikkelen, maar kan zelf vanaf nul beginnen. Lijkt me fijner voor een ontwerper.

Wings

Citaat van: Enzo op 30 augustus 2013 - 19:59:58
Om nu een tweede coureur met gelijkwaardige potentie aan te nemen strookt niet met de filosofie van Ferrari.

Daarom zie ik Vettel ook niet naar Ferrari komen. Want daar heb je het over, neem ik aan, als je praat over gelijkwaardige potentie.