De toekomst van Felipe Massa

Gestart door Fabian, 12 maart 2013 - 16:44:32

« vorige - volgende »

Franky R.

Citaat van: Wings op 14 april 2013 - 11:38:14
Kijk, dat laatste is wat ik dus zo kort door de bocht vind. Massa moet een ronde langer buiten blijven. De mensen die om hem heen rijden staan op dat moment op de verseren mediums. Massa, op dat moment kort op Alonso, verliest 5 plaatsen en aansluiting. Komt terecht in gelijkwaardig verkeer. Nogal wiedes dat hij zich dan niet kan onderscheiden. Het is een gevolg van. Afgelopen seizoen heb ik dit vaker gezien.


De vorige GP viel Alonso uit, en had Massa het team op zich gericht. Ook toen zakte Massa weg, dus ik snap niet dat je die race niet meeneemt [in je beoordeling].


En waarom is Alonso kopman bij Ferrari? Ik wil jouw mening daarover eens aanhoren.

Wings

Citaat van: Jeroen op 14 april 2013 - 11:43:37
Hij komt helemaal niet terecht in gelijkwaardig verkeer: hij komt op hagelnieuwe banden terecht tussen mannen die helemaal geen racewinnend materiaal hebben, en dat heeft hij wel. Dan mag je best eens iemand inhalen.

Dan heb je slecht opgelet. Massa kwam achter Hamilton, Kimi en Webber, op vers rubber. Alonso zat achter de mannen die nog niet binnen waren.

0634

Citaat van: Wings op 14 april 2013 - 11:51:22
Citaat van: Jeroen op 14 april 2013 - 11:43:37
Hij komt helemaal niet terecht in gelijkwaardig verkeer: hij komt op hagelnieuwe banden terecht tussen mannen die helemaal geen racewinnend materiaal hebben, en dat heeft hij wel. Dan mag je best eens iemand inhalen.

Dan heb je slecht opgelet. Massa kwam achter Hamilton, Kimi en Webber, op vers rubber. Alonso zat achter de mannen die nog niet binnen waren.

Ja precies wat ik zeg, nogmaals, in de beste wagen van de dag, waar Alonso van Kimi en Lewis bijvoorbeeld eenvoudig weg rijdt. Dus waarom blijft hij daar niet  op zijn minst bij dan?

Wings

Citaat van: Franky R. op 14 april 2013 - 11:46:48
De vorige GP viel Alonso uit, en had Massa het team op zich gericht. Ook toen zakte Massa weg, dus ik snap niet dat je die race niet meeneemt [in je beoordeling].

Hoe kan ik deze race nu meewegen als Alonso niet meer rijdt? Ik heb het erover dat strategieën het gat groter laten lijken dan het is. Wel opletten!


CitaatEn waarom is Alonso kopman bij Ferrari? Ik wil jouw mening daarover eens aanhoren.

Niet relevant. 

0634

Citaat van: Wings op 14 april 2013 - 11:54:17

Niet relevant.

Het is juist cruciaal!

In iedere post van jou, komt het over alsof jij vindt dat Massa gepiepeld wordt, maar zo is het helemaal niet.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 14 april 2013 - 11:55:13
In iedere post van jou, komt het over alsof jij vindt dat Massa gepiepeld wordt, maar zo is het helemaal niet.

Zo is het wel Jeroen. Wings vindt idd dat Massa gepiepeld wordt.  :P

Wings

Citaat van: Jeroen op 14 april 2013 - 11:53:16
Ja precies wat ik zeg, nogmaals, in de beste wagen van de dag, waar Alonso van Kimi en Lewis bijvoorbeeld eenvoudig weg rijdt. Dus waarom blijft hij daar niet  op zijn minst bij dan?

Alonso zat niet vast in een gelijkwaardige situatie. De keren dat hij wel inhaalde waren de keren dat hij absoluut sneller was. Op Hamilton na tijdens de beginfase. Maar dat geldt ook voor Massa. Terug naar de strategie; Alonso wordt naar binnen getrokken op het moment dat anderen al op mediums rondrijden. Massa moet met compleet afgeragde banden nog een ronde door en verliest veel tijd daardoor. Dat kost hem maar liefst 5 plaatsen! En 5 plaatsen beter presteren dan Alonso, die maximaliseert, lukt Massa nu eenmaal niet. Niemand niet. Anyway, ik schets louter een voorbeeld van een verkeerd beeld dat vaker afgegeven wordt over prestaties. Zonder deze te beoordelen op de situatie. Dat de prestaties als bleekjes worden geschilderd bewijst dat. Niet dat het fenomenaal was maar hij reed gewoon goed. Was hij nu voor dat groepje de baan op gekomen had het wellicht anders eruit gezien en had hij er voor kunnen blijven.

Wings

Citaat van: Jeroen op 14 april 2013 - 11:55:13
Citaat van: Wings op 14 april 2013 - 11:54:17

Niet relevant.

Het is juist cruciaal!

In iedere post van jou, komt het over alsof jij vindt dat Massa gepiepeld wordt, maar zo is het helemaal niet.

Nee. Niet relevant. Mijn boodschap is dat het gat vaker groter lijkt dan het is ten gevolgen van strategie. Niet dat Massa het tweede plan is. Dat is terecht en staat helemaal niet ter discussie.

Iceman2012

1.   Fernando Alonso   Ferrari   1:36:26.945

6.   Felipe Massa   Ferrari   +40.827

0634

Citaat van: Wings op 14 april 2013 - 12:01:28
Citaat van: Jeroen op 14 april 2013 - 11:53:16
Ja precies wat ik zeg, nogmaals, in de beste wagen van de dag, waar Alonso van Kimi en Lewis bijvoorbeeld eenvoudig weg rijdt. Dus waarom blijft hij daar niet  op zijn minst bij dan?

Alonso zat niet vast in een gelijkwaardige situatie. De keren dat hij wel inhaalde waren de keren dat hij absoluut sneller was. Op Hamilton na tijdens de beginfase. Maar dat geldt ook voor Massa. Terug naar de strategie; Alonso wordt naar binnen getrokken op het moment dat anderen al op mediums rondrijden. Massa moet met compleet afgeragde banden nog een ronde door en verliest veel tijd daardoor. Dat kost hem maar liefst 5 plaatsen! En 5 plaatsen beter presteren dan Alonso, die maximaliseert, lukt Massa nu eenmaal niet. Niemand niet. Anyway, ik schets louter een voorbeeld van een verkeerd beeld dat vaker afgegeven wordt over prestaties. Zonder deze te beoordelen op de situatie. Dat de prestaties als bleekjes worden geschilderd bewijst dat. Niet dat het fenomenaal was maar hij reed gewoon goed. Was hij nu voor dat groepje de baan op gekomen had het wellicht anders eruit gezien en had hij er voor kunnen blijven.

Altijd maar dat excuses zoeken. Ik zeg niet dat hij vóór Alonso moet blijven. Ik zeg dat als hij achter Lewis, Kimi en Webber terecht komt, op zijn minst bij moet kunnen blijven en moet kunnen aanvallen. De Ferrari was vandaag immers aanmerkelijk sneller.


Wings

Citaat van: Kootje op 14 april 2013 - 11:57:11
Wings vindt idd dat Massa gepiepeld wordt.  :P

Foute aanname wat je had kunnen voorkomen door te lezen. Ik bespreek nergens de positie van Massa. Wel wat de gevolgen daarvan kunnen doen aan het beeld dat wordt afgegeven. Iets compleet anders. Cijfermatig denken versus situaties op waarde schatten. Prestaties kun je makkelijk wegzetten als slecht of matig. Punt is dat wel 5 plaatsen worden verloren door teamstrategie. Dat vertekend het beeld enigszins. Dat het gebeurt betwist ik nergens. Dat is inherent aan het beleid van Ferrari en een logisch gevolg als teamgenoot van Alonso. Geen haar op het hoofd van welke teambaas dan ook die ook maar een milliseconde overweegt Massa te bevoordelen in deze situaties. Ik zou mijn Ferrariverzameling bij het oud vuil zetten mits dat wel zou voorkomen. 

0634

Citaat van: Wings op 14 april 2013 - 12:04:02
Citaat van: Jeroen op 14 april 2013 - 11:55:13
Citaat van: Wings op 14 april 2013 - 11:54:17

Niet relevant.

Het is juist cruciaal!

In iedere post van jou, komt het over alsof jij vindt dat Massa gepiepeld wordt, maar zo is het helemaal niet.

Nee. Niet relevant. Mijn boodschap is dat het gat vaker groter lijkt dan het is ten gevolgen van strategie. Niet dat Massa het tweede plan is. Dat is terecht en staat helemaal niet ter discussie.

Het is niet relevant, het is zelfs cruciaal! Want hij komt júist in die situatie ómdat hij zichzelf in de situatie manoevreert. Niet andersom. Iedere race weer heeft hij exact dezelfde auto en of hij nu voor of achter Alonso begint, hij legt het (in races) structureel tegen Alonso af. Tja, dan moet je ook eens een rondje langer doorrijden. Maar dat is geen enkel excuus dat als je dan nieuwe banden hebt, en je hebt de snelste wagen van de dag, dan moet je, wie er dan ook voor je rijdt, altijd kunnen aanvallen en bijblijven. Maar dat lukt al niet!

Wings

Citaat van: Jeroen op 14 april 2013 - 12:08:47
Altijd maar dat excuses zoeken. Ik zeg niet dat hij vóór Alonso moet blijven. Ik zeg dat als hij achter Lewis, Kimi en Webber terecht komt, op zijn minst bij moet kunnen blijven en moet kunnen aanvallen. De Ferrari was vandaag immers aanmerkelijk sneller.

Je snapt echt niet wat ik bedoel he? Dit staat er toch los van? Nog steeds dat vertekend beeld al was Massa laatste geworden in deze situatie. Dat doet er niet toe.

Fabian


0634

Citaat van: Fabian op 14 april 2013 - 12:12:09
Felipe had vandaag ook wel een klein beetje pech!
http://www.gppits.net/nieuws/china_geluk_en_pech/

Maar dat is dus m.i. geen pech. Barrichello had ook geen pech dat hij tweede man achter Schumacher was. Je kan hooguit zeggen dat ze de pech hebben niet net even een betere rijder te zijn.