De toekomst van Felipe Massa

Gestart door Fabian, 12 maart 2013 - 16:44:32

« vorige - volgende »

Wings

Verschilt van race tot race. Maar het kan ook niet altijd kerst zijn.

0634

Bij hem verschilt het niet van race tot race, bij hem zit er een jarenlang patroon in. Anyway, ik hou erover op.

rafael25


0634

Right. Jouw Hamilton ook trouwens.

robbert

Citaat van: rafael25 op 12 april 2013 - 22:31:08
Alonso tweede piloot! ;D ;D ;D

ja zoals ik al eens gedacht heb. Wat zal de reacties dan zijn?? Alonso aan de deur?? ;D

Wings

Gezien wat zich nu voordoet? Alonso mag, als kopman annex raceleider, eerder pitten. Massa blijft dus buiten met banden die aan gort zijn. Verliest gigantisch veel tijd daardoor en komt maar liefst 5 posities achter Alonso weer de baan op. Terwijl hij eerder prima aan kon haken en onder de achtervleugel reed. Dit is het verschil tussen de kopman en secondant. Strategie trekt het gat wat er is groter. Zo krijg je vaker een vertekend beeld van prestaties. Hetgeen wat afgelopen seizoen vaker het geval was en Massa het nog niet zo slecht deed als men riep.

0634

Citaat van: rafael25 op 12 april 2013 - 22:31:08
Alonso tweede piloot! ;D ;D ;D

Nog steeds ;)?

Toch wéér typerend voor beiden: bijna gelijk in bocht één, maar een halve ronde verschil op het end.

0634

Citaat van: Wings op 14 april 2013 - 09:22:34
Gezien wat zich nu voordoet? Alonso mag, als kopman annex raceleider, eerder pitten. Massa blijft dus buiten met banden die aan gort zijn. Verliest gigantisch veel tijd daardoor en komt maar liefst 5 posities achter Alonso weer de baan op. Terwijl hij eerder prima aan kon haken en onder de achtervleugel reed. Dit is het verschil tussen de kopman en secondant. Strategie trekt het gat wat er is groter. Zo krijg je vaker een vertekend beeld van prestaties. Hetgeen wat afgelopen seizoen vaker het geval was en Massa het nog niet zo slecht deed als men riep.

Naja, Alonso reed gewoon voor Massa, dus tja, dan mag Alonso als eerste pitten. Lijkt mij vrij normaal hoor. Bovendien zakt Massa gewoon weer weg, als hij nou eens het voordeel wil krijgen, moet hij in races gewoon aantonen sneller te kunnen zijn, maar dat lukt hem alleen regelmatig op zaterdag, zelden op zondag.

Wings

Massa was sneller of op z'n minst even snel. Alonso is simpelweg de kopman.

0634

Massa was niet sneller hoor, absoluut niet. En natuurlijk is Alonso kopman, maar niet voor niets. Iedere race weer rechtvaardigt zowel hij als Massa waarom dat zo is (oké vorige race dan even niet ;))

Wings

Daar twijfel ik ook niet aan en is ook niet de boodschap welke ik verkondig.

Iceman2012

Alonso is gewoon beter als Massa, daar begint het mee.

0634

Precies. En dan kom je dus in de situatie dat hij afdwingt dat hij de beste strategie krijgt, enz enz. Het is niet zo dat Massa aantoont dat het dan maar anders moet, integendeel, hij kan zich ook vandaag weer niet onderscheiden. Het is niet slecht hoor, zeker niet, maar bleekjes, heel bleekjes.

Wings

Kijk, dat laatste is wat ik dus zo kort door de bocht vind. Massa moet een ronde langer buiten blijven. De mensen die om hem heen rijden staan op dat moment op de verseren mediums. Massa, op dat moment kort op Alonso, verliest 5 plaatsen en aansluiting. Komt terecht in gelijkwaardig verkeer. Nogal wiedes dat hij zich dan niet kan onderscheiden. Het is een gevolg van. Afgelopen seizoen heb ik dit vaker gezien.

0634

Hij komt helemaal niet terecht in gelijkwaardig verkeer: hij komt op hagelnieuwe banden terecht tussen mannen die helemaal geen racewinnend materiaal hebben, en dat heeft hij wel. Dan mag je best eens iemand inhalen.