De toekomst van Felipe Massa

Gestart door Fabian, 12 maart 2013 - 16:44:32

« vorige - volgende »

Wings

Dit was gewoon een race, ongeacht van de status, waarin de strategie bagger was en de banden zich niet leende om wat bijzonders te laten zien. Er wordt wel erg makkelijk (en snel) geschoten op rijders (niet alleen Massa. Nu.).

0634

Ik schiet op niemand, ik constateer dat Massa weer moeite heeft om zich te laten zien als het niet van een leien dakje loopt. Dat is een makke wat als rode draad door zijn loopbaan loopt.

Wings

Maar daarom nog niet altijd toepasbaar is. Matig presteren of zichzelf niet kunnen profileren kan ook wel eens met de situatie te maken hebben en is niet altijd persoonsgebonden.

0634

Niet altijd nee, zoals ik ook zei: soms heb je van die races. Maar als het structureel is, zoals bij Massa, is het wel persoonsgebonden.

Wings

Ik snap je gedachtengang en hebt ook geen ongelijk maar vond dit een typische race zonder écht mogelijkheden om je te onderscheiden. Dan vind ik het wel erg makkelijk.

Franky R.

Citaat van: Wings op 29 maart 2013 - 22:51:22
Ik snap je gedachtengang en hebt ook geen ongelijk maar vond dit een typische race zonder écht mogelijkheden om je te onderscheiden. Dan vind ik het wel erg makkelijk.
Sorry, maar ik vind het weer makkelijk om te ontkennen dat Massa wel vaker van dit soort races heeft.

Wings

Niemand ontkent het (ik bevestig zelfs). Dus begrijp ik je post niet helemaal.

Kootje

Citaat van: Wings op 29 maart 2013 - 22:51:22
Ik snap je gedachtengang en hebt ook geen ongelijk maar vond dit een typische race zonder écht mogelijkheden om je te onderscheiden. Dan vind ik het wel erg makkelijk.

Die mogelijkheden zijn er altijd, maar zul je wel eerst moeten creeeren. Dat liet oa Massa na.

Franky R.

Citaat van: Wings op 30 maart 2013 - 01:02:49
Niemand ontkent het (ik bevestig zelfs). Dus begrijp ik je post niet helemaal.
Massa heeft wel vaker van dat soort typische races, dus Jeroen zegt dan tdoch niets raars? Waarin is Jeroen dan te makkelijk?

Sphinx

Klopt, op RTL D omschreef Christian Danner het als een "regenallergie". Elke keer als het regent, of het is wisselvallig of de baan is nog nat, worstelt Massa met zijn tempo. Als Rob Smedley hem dan ook nog te vroeg binnenhaalt voor slicks, dan weet je wat het recept is op die natte baan. Twee rondjes later en hij had al een plek hoger kunnen eindigen. Hadden we dat hele gedoe met Hamilton en Rosberg ook niet gehad ;)
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Wings

Citaat van: Franky R. op 30 maart 2013 - 14:01:37
Citaat van: Wings op 30 maart 2013 - 01:02:49
Niemand ontkent het (ik bevestig zelfs). Dus begrijp ik je post niet helemaal.
Massa heeft wel vaker van dat soort typische races, dus Jeroen zegt dan tdoch niets raars? Waarin is Jeroen dan te makkelijk?

Rijders afbranden op resultaat zonder te kijken naar de situatie vind ik te makkelijk. Dat staat trouwens los van de persoon Jeroen. 

Wings

Citaat van: Kootje op 30 maart 2013 - 13:31:55
Citaat van: Wings op 29 maart 2013 - 22:51:22
Ik snap je gedachtengang en hebt ook geen ongelijk maar vond dit een typische race zonder écht mogelijkheden om je te onderscheiden. Dan vind ik het wel erg makkelijk.

Die mogelijkheden zijn er altijd, maar zul je wel eerst moeten creeeren. Dat liet oa Massa na.

De strategie en situatie moeten het dan wel mogelijk maken. En dat was niet zo. Of Massa dat doorgaans wel of niet kan is niet relevant.

Wings

Citaat van: Sphinx op 30 maart 2013 - 15:45:16
Klopt, op RTL D omschreef Christian Danner het als een "regenallergie". Elke keer als het regent, of het is wisselvallig of de baan is nog nat, worstelt Massa met zijn tempo. Als Rob Smedley hem dan ook nog te vroeg binnenhaalt voor slicks, dan weet je wat het recept is op die natte baan. Twee rondjes later en hij had al een plek hoger kunnen eindigen. Hadden we dat hele gedoe met Hamilton en Rosberg ook niet gehad ;)

Gelukkig ben ik niet de enige die oplet! ;) Met Danner ben ik het oneens. De stempel heeft Massa ooit gedrukt gekregen (in de tijd dat Ferrari zo stijf was dat deze onhandelbaar was in de regen) en daar kom je moeilijk vanaf, blijkt. Nu is Massa niet wat Senna was in de regen maar heeft hij voldoende laten zien ook te kunnen sturen indien het wegdek nat is. Dat schijnen mensen weer te vergeten.

Franky R.

Citaat van: Wings op 30 maart 2013 - 19:47:44
Citaat van: Franky R. op 30 maart 2013 - 14:01:37
Citaat van: Wings op 30 maart 2013 - 01:02:49
Niemand ontkent het (ik bevestig zelfs). Dus begrijp ik je post niet helemaal.
Massa heeft wel vaker van dat soort typische races, dus Jeroen zegt dan tdoch niets raars? Waarin is Jeroen dan te makkelijk?

Rijders afbranden op resultaat zonder te kijken naar de situatie vind ik te makkelijk. Dat staat trouwens los van de persoon Jeroen.
Afbranden? De situatie is vaak gelijk, aan wat Jeroen en ik hebben gezegd; Massa raakt in de verdrukking en geraakt er niet meer uit. Als jij dat "afbranden" noemt...

0634

Citaat van: Wings op 30 maart 2013 - 19:54:01
Citaat van: Sphinx op 30 maart 2013 - 15:45:16
Klopt, op RTL D omschreef Christian Danner het als een "regenallergie". Elke keer als het regent, of het is wisselvallig of de baan is nog nat, worstelt Massa met zijn tempo. Als Rob Smedley hem dan ook nog te vroeg binnenhaalt voor slicks, dan weet je wat het recept is op die natte baan. Twee rondjes later en hij had al een plek hoger kunnen eindigen. Hadden we dat hele gedoe met Hamilton en Rosberg ook niet gehad ;)

Gelukkig ben ik niet de enige die oplet! ;) Met Danner ben ik het oneens. De stempel heeft Massa ooit gedrukt gekregen (in de tijd dat Ferrari zo stijf was dat deze onhandelbaar was in de regen) en daar kom je moeilijk vanaf, blijkt. Nu is Massa niet wat Senna was in de regen maar heeft hij voldoende laten zien ook te kunnen sturen indien het wegdek nat is. Dat schijnen mensen weer te vergeten.

Ik heb het ook niet specifiek over een nat of droog wegdek. Ik heb het over Massa die zich zelden kan onderscheiden als alles niet van een leien dakje loopt en hij klem komt te zitten in verkeer.