De toekomst van Felipe Massa

Gestart door Fabian, 12 maart 2013 - 16:44:32

« vorige - volgende »

Franky R.

Citaat van: Kootje op 28 maart 2013 - 19:17:51
Ooooh .... Massa is zeker wel eens bloedsnel, maar Massa op de top van zijn kunnen is niets sneller als 'n normale Alonso. Daarom denk ik niet dat hij 'm op eigen kracht overtuigend de baas kan zijn. Want dat is er volgens mij voor nodig, overtuigend sneller zijn. Maar wie weet verrast hij me nog eens. Ik kan er aleen maar op hopen aangezien ik er maar moeilijk in kan geloven.
Mee eens. Ik was positief verrast door de performance van Massa in Australie. Maar ik Maleisië stond hij niet echt op, nadat Alonso wegviel.


Ik dacht dat hij beter zou presteren, nu alle aandacht van Ferrari op hem was gericht. Of Ferrari verhoogde haar aandacht naar Massa niet..Dat kan ook.

Wings

#241
Volgens mij had ik al uitgelegd dat zijn strategie ook geen was die dit mogelijk maakte. Met slicks op net-iets-te-nat rijden is gewoon ruk. Dan verlies je veel tijd, kun je geen verschil maken in verkeerd en de banden gingen zo hard er aan dat het nauwelijks mogelijk was je te onderscheiden. Niet raar dat Massa terugviel. Dit was geen race waarin wonderen konden worden verricht.

Kootje

Citaat van: Wings op 28 maart 2013 - 19:23:07
Volgens mij had ik al uitgelegd dat zijn strategie ook geen was die dit mogelijk maakte. Met slicks op net-iets-te-nat rijden is gewoon ruk. Dan verlies je veel tijd, kun je geen verschil maken in verkeerd en de banden gingen zo hard er aan dat het nauwelijks mogelijk was je te onderscheiden. Niet raar dat Massa terugviel. Dit was geen race waarin wonderen konden worden verricht.

Startte hij op slicks dan? Hij viel direct bij de start toch al terug van P2 naar P6?

Franky R.

Citaat van: Kootje op 28 maart 2013 - 19:28:44
Citaat van: Wings op 28 maart 2013 - 19:23:07
Volgens mij had ik al uitgelegd dat zijn strategie ook geen was die dit mogelijk maakte. Met slicks op net-iets-te-nat rijden is gewoon ruk. Dan verlies je veel tijd, kun je geen verschil maken in verkeerd en de banden gingen zo hard er aan dat het nauwelijks mogelijk was je te onderscheiden. Niet raar dat Massa terugviel. Dit was geen race waarin wonderen konden worden verricht.

Startte hij op slicks dan? Hij viel direct bij de start toch al terug van P2 naar P6?
Je ws mij al voor...Maar Massa koos bij de start de verkeerde kant om bocht 1 in te gaan...dacht ik. Mijn mening ging over het verloop na de start en de eerste stop.

Wings

De start was inderdaad tricky. Enige die goed startte was Webber. Vettel glibberde en gleed net als Alonso, die meer risico nam. Maar goed, dat is slechts de start. Ik heb het over een complete race waarin niemand schitterde. Als dan ook nog eens de strategie bagger is kun je als rijder geen potten breken.

Franky R.

Citaat van: Wings op 28 maart 2013 - 19:32:52
De start was inderdaad tricky. Enige die goed startte was Webber. Vettel glibberde en gleed net als Alonso, die meer risico nam. Maar goed, dat is slechts de start. Ik heb het over een complete race waarin niemand schitterde. Als dan ook nog eens de strategie bagger is kun je als rijder geen potten breken.
Ik heb het over Maleisië...Massa was in Australie gewoon goed bezig...I.t.t. Webber met zijn befaamde 'schildpadden-starts'... :P

Wings


Franky R.


Kootje

Citaat van: Wings op 28 maart 2013 - 19:32:52
De start was inderdaad tricky. Enige die goed startte was Webber. Vettel glibberde en gleed net als Alonso, die meer risico nam. Maar goed, dat is slechts de start. Ik heb het over een complete race waarin niemand schitterde. Als dan ook nog eens de strategie bagger is kun je als rijder geen potten breken.

Maar hoezo was die strategie bagger dan? Wat deed hij dan anders dan de rest?

In mijn herrinnering, kan het fout hebben, was het Vettel die als eerste op slicks ging en die wint de race. Massa, in de volgens Alonso podiumwaardige Ferrari, weet slechts één plaatsje goed te maken na zijn waardeloze start. Dan doe je het imo toch niet bijzonder goed. Ook niet zéér slecht ofzo hoor, gewoon degelijk. Maar dat zeg ik, das mijn herrinnering. Wellicht heb ik iets gemist. ::)

0634

Er zijn altijd wel redenen waarom iets niet lukt. Feit is, m.i., dat Massa als het even niet loopt, maar zelden toch komt bovendrijven. Dit was weer typisch zo'n race. Uitstekende auto, maar slechte start, komt in de drukte en je ziet hem niet meer terug. Typisch Massa.

Wings

Dan reed iedereen rond als typisch Massa. Lijkt me eerder situatie gerelateerd.

Wings

Citaat van: Kootje op 28 maart 2013 - 22:40:00
Maar hoezo was die strategie bagger dan? Wat deed hij dan anders dan de rest?

In mijn herrinnering, kan het fout hebben, was het Vettel die als eerste op slicks ging en die wint de race. Massa, in de volgens Alonso podiumwaardige Ferrari, weet slechts één plaatsje goed te maken na zijn waardeloze start. Dan doe je het imo toch niet bijzonder goed. Ook niet zéér slecht ofzo hoor, gewoon degelijk. Maar dat zeg ik, das mijn herrinnering. Wellicht heb ik iets gemist. ::)

Massa kwam na Vettel op de baan en in verkeer. Dat kan je race dan aardig bepalen. Vettel kon de race ook niet meer naar zijn hand zetten... ;)

0634

Citaat van: Wings op 29 maart 2013 - 19:07:48
Dan reed iedereen rond als typisch Massa. Lijkt me eerder situatie gerelateerd.
Reed iedereen rond in een Ferrari dan?

Wings

Nee, maar wel in de situatie waarin ze nauwelijks wat konden laten zien.

0634

Maar hij reed in een wagen waarin hij wél wat kon laten zien. Dat deed hij niet.

Dat kan een keer gebeuren natuurlijk, die races heb je erbij, maar bij Massa zit er wel een patroon in hoor. Snel. Kan winnen van voren. Maar zit hij niet van voren kan hij zich maar zelden onderscheiden.