De toekomst van Felipe Massa

Gestart door Fabian, 12 maart 2013 - 16:44:32

« vorige - volgende »

Fabian

http://www.gppits.net/nieuws/massa_gelooft_in_titelkansen/

Zou t kunnen? Is de Ferrari daar goed en constant genoeg voor? En kan Massa een constant seizoen rijden?

0634

No way. Alonso valt nu uit, daarom staat Massa er iets voor, maar Alonso is natuurlijk twee klassen beter.

Kootje

Lijkt me idd ook niet dat hij Alonso gaat verslaan. Outqualifyen is één, maar in de race rijdt hij er doorgaans achter. Ook in Maleisië was dit alweer het geval en had hij de mazzel dat Alonso en/of z'n crew 'n zeldzame blunder maakten. Nee .... laat Massa nou eerst maar eens 'n seizoen lang presteren ipv slechts de helft, pas dan mag hij weer gaan dromen van 'n titel.

Niels_

Denk dat Massa vooral eens een overwinning nodig heeft voor hij écht weer vertrokken is.

Kootje

Tsja ..... zou kunnen, maar dan zit hij bij Ferrari niet echt op de goede plek. Als hij überhaupt al eens kan vechten voor de winst is het nog altijd de vraag of hij dat op dat moment ook mag.

Iceman2012

Citaat van: Kootje op 28 maart 2013 - 17:29:30
Tsja ..... zou kunnen, maar dan zit hij bij Ferrari niet echt op de goede plek. Als hij überhaupt al eens kan vechten voor de winst is het nog altijd de vraag of hij dat op dat moment ook mag.
zou prima kunnen, zolang Alonso maar niet direct achter m ligt. In alle andere gevallen haalt ie iig 7 punten bij de nr 2 weg.

Kootje

En hoe groot is die kans?

Zelfs als Alonso op 'm achter ligt zullen ze hem de opdracht te geven de concurentie af te remmen en zo Alonso naar voren te brengen. Let's face it .... Alonso is de man die Ferrari aan de titel moet helpen, niet Massa. Pas als hij de komende races z'n voorsprong op Alonso flink uit weet te bouwen zal hij wellicht de kans krijgen, niet eerder. (mijn gevoel, geen feit)

Iceman2012

Citaat van: Kootje op 28 maart 2013 - 17:35:08
En hoe groot is die kans?

Zelfs als Alonso op 'm achter ligt zullen ze hem de opdracht te geven de concurentie af te remmen en zo Alonso naar voren te brengen. Let's face it .... Alonso is de man die Ferrari aan de titel moet helpen, niet Massa. Pas als hij de komende races z'n voorsprong op Alonso flink uit weet te bouwen zal hij wellicht de kans krijgen, niet eerder. (mijn gevoel, geen feit)
Ferrari zal echt niet zo maar Massa vragen om de concurrentie af te remmen indien hij op P1 ligt. Op zo'n moment kiest Ferrari normaal gesproken gewoon voor de overwinning en weet Massa iig die eerste 7 punten bij de concurrentie weg te kapen.
Hoe groot die kans is??? geen idee, ik wilde alleen maar zeggen dat Massa echt wel voor de winst mag gaan, ook als Alonso nog in de race zit. Ik zie het nog wel en keer gebeuren dit jaar.

Kootje

Ik hoop 't voor 'm, maar heb er 'n hard hoofd in. :-\

Jehoentelaar

Als ze vlak achter elkaar zitten geeft Ferrari altijd Alonso de mogelijkheid om Massa in te halen. Maar ze zijn daar ook niet gek; als het verschil enorm is (en er meerdere auto's tussen zitten) mag Massa gewoon naar de zege c.q. hogere klassering rijden.

Wings

Citaat van: Iceman2012 op 28 maart 2013 - 17:47:56
Ferrari zal echt niet zo maar Massa vragen om de concurrentie af te remmen indien hij op P1 ligt. Op zo'n moment kiest Ferrari normaal gesproken gewoon voor de overwinning en weet Massa iig die eerste 7 punten bij de concurrentie weg te kapen.
Hoe groot die kans is??? geen idee, ik wilde alleen maar zeggen dat Massa echt wel voor de winst mag gaan, ook als Alonso nog in de race zit. Ik zie het nog wel en keer gebeuren dit jaar.

Ligt aan de fase van het kampioenschap en de situatie. Als deze daarom vraagt zal Ferrari het zeker niet nalaten.

Kootje

Als het verschil enorm is wel ja, maar als Massa op P1 rijdt met bv op 'n halve seconde de nr 2 die op 7 tiende de nr 3 heeft met Fernando daar weer 4 tiende achter, zullen ze Alonso binnenhalen en Massa opdracht geven de boel wat op te houden om zo 1, Alonso vóór de nr 3 en hopelijk nr 2 te krijgen. Zodra dit gelukt is mag Felipe plaatsmaken en de overwinning aan Fernando geven. Tuurlijk valt of staat dit met de grootte vd gaten, dat snap ik ook nog wel. Felipe gaat imo echter nergens zoveel sneller zijn dan Alonso dat hij voor eigen succes mag gaan. Nee .... voordat Massa voor de winst mag gaan moet Alonso eerst door pech of 'n straf achteraan starten of uitgevallen zijn. Op eigen kracht gaat hij dat imo gewoon niet redden.

Wings

Aaah, natuurlijk wel, Kootje. Al zullen deze momenten eerder uitzondering zijn dan regel. Massa heeft soms van die dagen dat die bloedsnel is. In de Schumacher-periode al. Alleen is hij niet constant....

Kootje

Ooooh .... Massa is zeker wel eens bloedsnel, maar Massa op de top van zijn kunnen is niets sneller als 'n normale Alonso. Daarom denk ik niet dat hij 'm op eigen kracht overtuigend de baas kan zijn. Want dat is er volgens mij voor nodig, overtuigend sneller zijn. Maar wie weet verrast hij me nog eens. Ik kan er aleen maar op hopen aangezien ik er maar moeilijk in kan geloven.

Wings

Hij hoeft niet overtuigend sneller te zijn om Alonso te verslaan. Er hoeft maar 1 rijder tussen te zitten. En nee, vaak zal dat zeker niet gebeuren...[/Alonsodefencemodus].