De toekomst van Felipe Massa

Gestart door Fabian, 12 maart 2013 - 16:44:32

« vorige - volgende »

Wings

Als Massa slim is laat hij Alonso tactisch voorbij na 2 ronden en blijft hij op een seconde of 2-3 hangen indien hij kan bijbenen. Doet hij dit niet doet Ferrari het strategisch en kan het verlies groter zijn.

robbert

ja wie weet, zullen ze nog alonso eerder aan de kant schuiven dan massa. Want massa is over 1 rondje toch sneller dan de spanjaard

0634

Ja nu. Maar niet per definitie Robbert. Je gaat je beleid niet aanpassen naar aanleiding van een of twee kwalificaties. Bovendien lijkt het mij toch wel dat iedereen weet dat Alonso de betere en slimmere racer is, en in de race verdien je punten. Kwalificatie is leuk, maar niet superbelangrijk.

TheDoc

Hoi iedereen!
Mijn eerste post en al meteen over mijn favoriete rijder  ;)
Naar mijn mening laat Massa nu zien waarom hij een contractverlenging kreeg, en het verdiend een Ferrari rijder te zijn.
Dat gezegd zijnde denk ik niet (maar hoop het stiekem wel) dat hij in staat gaat zijn om voor de titel te strijden. Al denk ik wel dat hij, indien hij zijn huidige vorm kan aanhouden, een cruciale rol gaat spelen in het kampioenschap. In het voordeel van Alonso, en zeker in het voordeel van Ferrari! Ik kan er niets aan doen, maar ik vind het toch steeds zo fijn voor onze Braziliaanse vriend als hij zijn vertrouwen teruggevonden heeft  :)

Fabian

Welkom TheDoc.
Massa in deze vorm kan zeer belangrijk worden voor Ferrari en Alonso.

Super Seb

Citaat van: TheDoc op 23 maart 2013 - 15:12:30
Hoi iedereen!
Mijn eerste post en al meteen over mijn favoriete rijder  ;)
Naar mijn mening laat Massa nu zien waarom hij een contractverlenging kreeg, en het verdiend een Ferrari rijder te zijn.
Dat gezegd zijnde denk ik niet (maar hoop het stiekem wel) dat hij in staat gaat zijn om voor de titel te strijden. Al denk ik wel dat hij, indien hij zijn huidige vorm kan aanhouden, een cruciale rol gaat spelen in het kampioenschap. In het voordeel van Alonso, en zeker in het voordeel van Ferrari! Ik kan er niets aan doen, maar ik vind het toch steeds zo fijn voor onze Braziliaanse vriend als hij zijn vertrouwen teruggevonden heeft  :)

Welkom op het forum! Hopelijk blijft Massa zo bezig als de laatste tijd.
"Keep calm and ignore Multi-21....."

Kootje

Welkom TheDoc.

Leuk dat Massa het nu weer goed lijkt te doen, maar ik wacht toch nog ff af voordat ik hosanna ga roepen.  Vooralsnog zullen ze weinig te klagen hebben bij Ferrari, maar het recente verleden heeft aangetoond dat hij z'n vorm maar moeilijk vast kan houden. Dus of hij dat dit seizoen wel kan vind ik nog maar de vraag. Ik hoop het voor hem.

TheDoc

Citaat van: Kootje op 23 maart 2013 - 16:14:12
Welkom TheDoc.

Leuk dat Massa het nu weer goed lijkt te doen, maar ik wacht toch nog ff af voordat ik hosanna ga roepen.  Vooralsnog zullen ze weinig te klagen hebben bij Ferrari, maar het recente verleden heeft aangetoond dat hij z'n vorm maar moeilijk vast kan houden. Dus of hij dat dit seizoen wel kan vind ik nog maar de vraag. Ik hoop het voor hem.

Bedankt voor de leuke verwelkomingen  :)
In deze stelling kan ik je volledig volgen. Veel hangt ook af van de betrouwbaarheid van de wagen en het enthousiasme van Rob Smedley, die in mijn ogen even goed zijn mental coach is als zijn ingenieur. Massa zal sowieso mindere races kennen dit seizoen, maar verwacht ook enkele uitschieters van hem. Vooral op circuits die hem echt liggen zoals Monaco en Brazilië, waar hij dikwijls dat ietsje meer laat zien. Ik ga hem niet verafgoden, maar in vergelijking met voorgaande jaren kent hij een superstart van het seizoen. Dit zal hem ongetwijfeld een mentale boost geven!
Nu maar volhouden Felipe!

robbert

van harte welkom the doc.
Het is zeer goed voor Alonso dat Massa er terug staat, hij kan in maleisie ervoor zorgen dat Alonso een goeie resultaat neerzet, moest de racepace van ferrari niet zo goed zoals men verwacht.


Franky R.

Welkom Doc! What's up? ;D
;)


CitaatVeel hangt ook af van de betrouwbaarheid van de wagen en het enthousiasme van Rob Smedley, die in mijn ogen even goed zijn mental coach is als zijn ingenieur.


Ja, Dat is zeer goed opgemerkt. Massa werd eerder in Duitsland mentaal verbrijzeld, toen Smedley het 'infame' bericht doorgaf aan Massa. We hebben het al vaker gezien dat het Massa meer mee moet zitten, voordat hij optimaal presteert.


Tot nu toe gaat het goed voor Massa [en Ferrari]...

Iceman2012

Als Massa zo doorgaat kan ie volgend jaar overal 2e rijder worden en bij een aantal teams misschien wel 1e rijder ;)

Franky R.

Citaat van: Iceman2012 op 23 maart 2013 - 20:43:52
Als Massa zo doorgaat kan ie volgend jaar overal 2e rijder worden en bij een aantal teams misschien wel 1e rijder ;)
Hehe, we zijn het eindelijk over iets eens... :P
;)

Kootje

Citaat van: Iceman2012 op 23 maart 2013 - 20:43:52
Als Massa zo doorgaat kan ie volgend jaar overal 2e rijder worden en bij een aantal teams misschien wel 1e rijder ;)

Je bedoeld zal hij volgend jaar 2e rijder worden bij 'n ander team. :P

Edwin90

Citaat van: Iceman2012 op 23 maart 2013 - 20:43:52
Als Massa zo doorgaat kan ie volgend jaar overal 2e rijder worden en bij een aantal teams misschien wel 1e rijder ;)

Dat dacht Irvine ook. Lekker eerste rijder bij Jaguar. Hij verdween vervolgens ook door de achterdeur.

Als Felipe moet vertrekken bij Ferrari dan d hij verbannen tot het middenveld. Eerste rijder of niet.