De toekomst van Felipe Massa

Gestart door Fabian, 12 maart 2013 - 16:44:32

« vorige - volgende »

Arthur

Citaat van: Kootje op 18 maart 2013 - 17:09:26
Citaat van: Jeroen op 18 maart 2013 - 09:45:43
Citaat van: Kootje op 18 maart 2013 - 06:40:38
Citaat van: Arthur op 17 maart 2013 - 20:53:32
Williams zou ook een hele goede optie zijn [vervanging van Maldonado]. Dat gezegd hebbende... kan Williams die $ 30.000.000,00 missen...  :D

Het contract met Pastor was voor 3 jaar en loopt dus af. Het contract met PDVSA is voor 5 jaar afgesloten, dus Williams heeft hoe dan ook nog 2 jaar recht op die $30 miljoen.
Staan daar geen ontbindende factoren in?

Dat zou kunnen natuurlijk, ik ken ook niet alle ins & outs van het contract.
Ik weet echter wel dat beide contracten in de basis los staan van elkaar en het dus geen must is dat Pastor rijdt.


CitaatDie Chavez is nu ook dood, en die was volgens mij ook de grote initiator.

Die had idd 'n beste vinger in de pap. Desondanks zijn er nog geen berichten/geruchten dat met zijn dood er ook een einde aan de samenwerking tussen PDVSA en Williams komt. Gelukkig. :)

Lijkt mij dat het contract er wel in voorziet dat als Williams voortijdig besluit Maldonado te vervangen de centjes [lees sponsor] direct mee verhuizen naar een nieuwe werkgever van Maldonado. No way dat ze voor 5 jaar lappen ongeacht of Maldonado tussentijds vervangen wordt.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Kootje

Lijkt me niet.
Waarom 'n 5-jarig contract afsluiten als je weet dat jouw protege maar 'n 3-jarige verbintenis heeft? Als 't van Pastor's verblijf af zou hangen, dan had PDVSA toch gewoon voor 'n 3-jarig contract kunnen gaan?

0634

Tja, ik heb geen idee hoe dat zit, maar ik heb wel het idee dat Maldonado alle zeilen bij moet gaan zetten dit seizoen. Hij begint alweer met een (zoveelste) rijdersfout. En dit seizoen heeft hij natuurlijk Bottas naast zich, ipv Senna, die hij op snelheid altijd wel de baas kon (niet op consistentie), en bij Bottas vraag ik me dat serieus af. Bovendien begint de grote Maldonado meteen maar met kritiek op Williams en op diens auto, en Chavez is dood. Frank Williams is niet echt een man die het bijzonder op prijs stelt als rijders zijn team bekritiseren. Ik zou als ik Maldonado was maar ff mn klep houden en presteren. En dat betekend: snel zijn en vooral geen domme fouten maken.

Overigens: ik twijfel bij Maldonado altijd een beetje, en dit is puur giswerk, aan zijn denkvermogen. Volgens mij is hij niet echt de allerslimste.

Kootje

;D

Dat is zeker waar. Over Montoya werd weleens gezegd dat die 'n knikker in z'n bol had, maar Pastor is nog net 'n stappie erger.



Overigens zou het idd wel zo kunnen zijn dat PDVSA opstapt wanneer Pastor voor het einde van z'n 3-jarig contract de laan gewezen wordt. Als jullie daarop doelden zouden jullie best gelijk kunnen krijgen. Mocht zo'n clausule bestaan denk ik echter niet dat Sir Frank hem gedurende zijn contract aan de kant zal zetten. Daarvoor zijn die $30 miljoen van PDVSA toch echt te belangrijk. Dat kan hij zich gewoonweg niet veroorloven.

Na afloop van Pastor's 3-jarige contract zie ik echter geen probleem om dit niet te verlengen. PDVSA is met hun volle verstand de deal voor 5 jaar aangegaan, wetende dat Pastor slecht voor 3 jaar had getekend. Hoewel het naar buiten brengen in de volgorde PDVSA en dan Pastor ging, werd dit door Claire Williams op het helaas ter ziele gegane Williams forum andersom bekend gemaakt. Eerst Pastor, toen pas PDVSA.

Arthur

Citaat van: Kootje op 19 maart 2013 - 06:32:50
Lijkt me niet.
Waarom 'n 5-jarig contract afsluiten als je weet dat jouw protege maar 'n 3-jarige verbintenis heeft? Als 't van Pastor's verblijf af zou hangen, dan had PDVSA toch gewoon voor 'n 3-jarig contract kunnen gaan?

Het zal in de basis een 5 jarig contract zijn met dien verstande dat Maldonado ook 5 jaar rijdt. Verkast hij binnen 5 jaar [omdat Williams andere plannen heeft, bv na 3 jaar] dan zal er wel clausule zijn dat die sponsorgelden ook ophouden richting Williams. Dat sponsorcontract zal gebonden zijn aan Maldonado [persoonsgebonden budget PGB]. Zoiets?
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Kootje

Dat zeg ik dus, Maldonado heeft maar 'n 3-jarig contract. Dat wisten ze bij PDVSA toen zij hun 5-0jarige deal maakten. Hoe kunnen ze dan ervan uitgaan dat Pastor 5 jaar zou rijden. Dat rijmt niet bij mij.

Maar goed, we zullen 't zien. Als Pastor op dezelfde voet doorgaat als voreig jaar, en daar lijkt 't wel op, kan ik me iig niet voorstellen dat z'n contract verlengd wiordt. Zeker niet wanneer hij ook nog eens kritiek op het team blijft houden. ::)

Arthur

Citaat van: Kootje op 19 maart 2013 - 19:12:09
Dat zeg ik dus, Maldonado heeft maar 'n 3-jarig contract. Dat wisten ze bij PDVSA toen zij hun 5-0jarige deal maakten. Hoe kunnen ze dan ervan uitgaan dat Pastor 5 jaar zou rijden. Dat rijmt niet bij mij.

Maar goed, we zullen 't zien. Als Pastor op dezelfde voet doorgaat als voreig jaar, en daar lijkt 't wel op, kan ik me iig niet voorstellen dat z'n contract verlengd wiordt. Zeker niet wanneer hij ook nog eens kritiek op het team blijft houden. ::)

Een contract van 3 + optie van maximaal 2 wellicht?
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Kootje

Das idd 'n mogelijkheid. Over die optie heb ik toendertijd niets vernomen, en ook nu nog steeds niet,  maar zou het verschil tussen de twee deals kunnen verklaren. Feit blijft dat Pastor z'n zitje aan PDVSA dankt, niet aan z'n GP2 titel.

Arthur

Citaat van: Kootje op 19 maart 2013 - 19:46:11
Das idd 'n mogelijkheid. Over die optie heb ik toendertijd niets vernomen, en ook nu nog steeds niet,  maar zou het verschil tussen de twee deals kunnen verklaren. Feit blijft dat Pastor z'n zitje aan PDVSA dankt, niet aan z'n GP2 titel.

Dat spreekt voor zich [het verkrijgen van dat zitje] Overigens denk ik niet dat Pastor bij de top hoort. Zonder die centjes was het al lang exit geweest denk ik.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Kootje

Dat denk ik ook.

Maar goed, we dwalen af. Volgens mij ging het hier over de toekomst van Massa, niet over die van Maldonado. :-\

Arthur

Massa heeft dit seizoen nog de kans de sterren van de hemel te rijden om zijn plek te behouden of [als die al elders vergeven is] zich in de [sterre]kijker van een ander team te rijden [Williams bijvoorbeeld].
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Kootje

Vooralsnog is hij goed begonnen. Hoewel ik nog steeds verwacht dat dit z'n laatste jaar Ferrari is, opent het wel deuren als hij zo blijft presteren.

Arthur

Ondanks dat ie goed is begonnen en voor Alonso zat zie je hem toch terugvallen daar waar Alonso naar P2 gaat. Dat hebben we meer gezien en hoe vaker dat gebeurt en het verschil te groot wordt vrees ik wel voor Massa zijn plekkie. Maar het seizoen is nog pril dus laten we hopen dat ie Alonso in zijn nek kan [blijven] hijgen  ;D [dat zegt overigens niet dat ie daardoor automatisch zijn plek behoudt]
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Wings

Ik vind het spijkers zoeken op laag water. Alonso schiet voorbij aan Vettel/Massa door 2 ronden eerder te pitten. Massa, die voor Alonso reed -dus doorgaans eerder pit- werd buiten gelaten. Slim gedaan van Ferrari en al zeker geen handgreep om kritiek te spuien op die knul. Netjes gedaan en als je zijn prestatie afzet tegen Webber en Grosjean zelfs goed!

0634

Zeker netjes gedaan. Maar misschien was het Alonso en zijn engineer zelf wel die besloot eerder naar binnen te gaan omdat ie vast zat. Het is niet per definitie zo dat het een verkapte teamorder is. Het doel zal ook in eerste instantie zijn geweest om voorbij te raken aan Vettel, die toen ook nog voor Alonso reed, en dat lukte op die manier uitstekend. Misschien als Massa er direct achteraan was gegaan was hij ook voor Vettel uitgekomen.