De toekomst van Felipe Massa

Gestart door Fabian, 12 maart 2013 - 16:44:32

« vorige - volgende »

Wings

Citaat van: Iceman2012 op 13 maart 2013 - 22:52:34
Wat ook een feit is, is dat Ferrari er lang over heeft getwijfeld en uiteindelijk maar 1 jaar erbij deed.

Conclusie: hij heeft een contract. Of Ferrari daadwerkelijk lang getwijfeld heeft betwijfel ik. Massa is al jaren het zorgekindje en heeft een prima tweede helft van het seizoen gereden.

CitaatIk noem Massa geen ideale secondant (da's wat anders als geen goede secondant) en heb dat ook met feiten onderbouwd. Ik heb vorig jaar ook gezegd dat Ferrari Massa nog maar een jaar moest houden, bij gebrek aan beter. Dat wil niet zeggen dat hij naar behoren heeft gepresteerd en dat Ferrari tevreden over hem is, dat zijn jouw conclusie's en vind ik nogal discutabel.

Natuurlijk is Ferrari tevreden anders contracteert men Massa niet. Dat niemand beschikbaar zou zijn is onzin. Genoeg opties te over; Hamilton, Schumcher, Pérez, Senna, Di Resta, Sutil, Hülkenberg, Kobayashi, Bianchi, enzokaniknogheellangdoorgaan.

CitaatWat ook een feit is, is dat Webber vorig jaar veel meer punten van Alonso heeft afgesnoept als Massa van Vettel. Dus kun je ook zeggen dat Massa Alonso de titel heeft gekost!

Te kort door de bocht. Red Bull was gewoon beter dan de Ferrari.

En zelfs al was het zo, FERRARI is tevreden en contracteert Massa. De mening van hen wordt veelal verwart met een persoonlijke mening. Maar, Ferrari weet natuurlijk wel hoe het zit en gezien Massa mag blijven zullen de geluiden, dat Massa data verzamelt, en strategiën uitprobeert,  misschien wel meer kloppen dan menig één wilt toegeven.

Feit blijft dat Massa gecontracteerd is. Roepen dat het zijn laatste seizoen wordt vind ik dan kort door de bocht en niet op feiten gebaseerd.

Iceman2012

Citaat van: Wings op 14 maart 2013 - 13:25:26
Citaat van: Iceman2012 op 13 maart 2013 - 22:52:34
Wat ook een feit is, is dat Ferrari er lang over heeft getwijfeld en uiteindelijk maar 1 jaar erbij deed.

Conclusie: hij heeft een contract. Of Ferrari daadwerkelijk lang getwijfeld heeft betwijfel ik. Massa is al jaren het zorgekindje en heeft een prima tweede helft van het seizoen gereden.
prima 2e helft idd, abominabele eerste helft. En dat er toen twijfels over hem waren, dat betwijfel jij dan misschien, maar volgens mij is dat nou juist wel een feit

Citaat
CitaatIk noem Massa geen ideale secondant (da's wat anders als geen goede secondant) en heb dat ook met feiten onderbouwd. Ik heb vorig jaar ook gezegd dat Ferrari Massa nog maar een jaar moest houden, bij gebrek aan beter. Dat wil niet zeggen dat hij naar behoren heeft gepresteerd en dat Ferrari tevreden over hem is, dat zijn jouw conclusie's en vind ik nogal discutabel.

Natuurlijk is Ferrari tevreden anders contracteert men Massa niet. Dat niemand beschikbaar zou zijn is onzin. Genoeg opties te over; Hamilton, Schumcher, Pérez, Senna, Di Resta, Sutil, Hülkenberg, Kobayashi, Bianchi, enzokaniknogheellangdoorgaan.

Uit dit rijtje vind ik alleen Hulkenberg een verbetering tov Massa (Schumacher en Hamilton zijn geen optie). Als de race in Brazilië een paar maanden eerder had plaatsgevonden dan had Ferrari misschien alsnog wel voor Hulkenberg gekozen. Over Sutil en Di Resta valt nog te discussiëren.
Dat Ferrari Massa een contract geeft komt vooral doordat ie in de 2e helft van het seizoen een duidelijke verbetering heeft laten zien, op basis waarvan Ferrari weer vertrouwen kreeg in een toekomst met Massa. Daarom hebben ze het bij Ferrari nu ook over terugbetalen.

Citaat
CitaatWat ook een feit is, is dat Webber vorig jaar veel meer punten van Alonso heeft afgesnoept als Massa van Vettel. Dus kunje ook zeggen dat Massa Alonso de titel heeft gekost!

Te kort door de bocht. Red Bull was gewoon beter dan de Ferrari.

En zelfs al was het zo, FERRARI is tevreden en contracteert Massa. De mening van hen wordt veelal verwart met een persoonlijke mening. Maar, Ferrari weet natuurlijk wel hoe het zit en gezien Massa mag blijven zullen de geluiden, dat Massa data verzamelt, en strategiën uitprobeert,  misschien wel meer kloppen dan menig één wilt toegeven.

Feit blijft dat Massa gecontracteerd is. Roepen dat het zijn laatste seizoen wordt vind ik dan kort door de bocht en niet op feiten gebaseerd.
is ook kort door de bocht, daarom zei ik ook: 'dan KUN je ook zeggen dat Massa Alonso de titel heeft gekost'. Jij baseeert je graag op feiten, nou dat zijn feiten. De conclusie die ik trok is net zo kort door de bocht als zeggen dat Ferrari tevreden over Massa zn seizoen was omdat hij een nieuw contract kreeg. Wat ook een feit is is dat Alonso 156 punten meer heeft gehaald als Massa, ruim dubbel zoveel. Kun je natuurlijk deels toeschrijven aan Alonso, maar als je naar de 2e helft van t seizoen kijkt lijkt het vooral op falen van Massa in t eerste gedeelte van t seizoen.
Roepen dat het zijn laatste seizoen wordt is deels op gevoel en deels op feiten gebaseerd. Hoe dan ook zelfs met feiten kun je de toekomst niet voorspellen, dus waar je nou precies naar toe wilt???

Sphinx

CitaatWat ook een feit is is dat Alonso 156 punten meer heeft gehaald als Massa, ruim dubbel zoveel. Kun je natuurlijk deels toeschrijven aan Alonso, maar als je naar de 2e helft van t seizoen kijkt lijkt het vooral op falen van Massa in t eerste gedeelte van t seizoen.

Ik vergeleek Alonso vorig jaar wel eens met Ronnie Peterson, omdat ie in een slechte auto er altijd het maximaal mogelijke uithaalde. Ferrari liet hem daarom zijn ding doen en gebruikte Massa gewoon als rijdende testbank voor hun uitlaatconfiguratie, pullrod-ophanging en andere dingen die niet lekker liepen tijdens het weekend. Langs de kant roept vervolgens iedereen dat Massa faalt, terwijl hij eigenlijk gewoon een veredelde testcoureur is en dus slaagt in zijn nieuwe opdracht, de auto beter maken. Was de auto wél vanaf het begin goed geweest, had Massa hetzelfde gedaan als Webber bij RBR. Vooraan meerijden, zoveel mogelijk punten wegsnoepen en als wingman voor zijn kopman fungeren.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Iceman2012

Citaat van: Sphinx op 14 maart 2013 - 16:33:55
CitaatWat ook een feit is is dat Alonso 156 punten meer heeft gehaald als Massa, ruim dubbel zoveel. Kun je natuurlijk deels toeschrijven aan Alonso, maar als je naar de 2e helft van t seizoen kijkt lijkt het vooral op falen van Massa in t eerste gedeelte van t seizoen.

Ik vergeleek Alonso vorig jaar wel eens met Ronnie Peterson, omdat ie in een slechte auto er altijd het maximaal mogelijke uithaalde. Ferrari liet hem daarom zijn ding doen en gebruikte Massa gewoon als rijdende testbank voor hun uitlaatconfiguratie, pullrod-ophanging en andere dingen die niet lekker liepen tijdens het weekend. Langs de kant roept vervolgens iedereen dat Massa faalt, terwijl hij eigenlijk gewoon een veredelde testcoureur is en dus slaagt in zijn nieuwe opdracht, de auto beter maken. Was de auto wél vanaf het begin goed geweest, had Massa hetzelfde gedaan als Webber bij RBR. Vooraan meerijden, zoveel mogelijk punten wegsnoepen en als wingman voor zijn kopman fungeren.
tja, da's een mooie theorie, maar ook niet meer dan dat. Ik heb nog Ferrari, nog Massa, nog Alonso daar ooit over gehoord. Zou dan wel zo netjes zijn toch?? Volgens mij heeft Massa zelfs ook al aangegeven dat het probleem bij m zelf lag. Maar goed, ik heb absoluut niks tegen op Massa en hoop en verwacht dat ie het dit jaar een stuk beter gaat doen en dat ie Alonso af en toe eens klop kan geven. Alleen heb ik daarnaast het gevoel dat, ongeacht zn prestatie's, dit zn laatste seizoen bij Ferrari zal zijn.

En trouwens, Webber is wat mijbetreft ook zeker geen ideale 2e man, leek aan het einde van het seizoen meer teamgenoot van Alonso dan van Vettel. Daarnaast heeft ook hij onnodig veel punten laten liggen, ook al heeft ie er uiteindelijk wel genoeg binnen gehaald voor de constructeurstitel

Sphinx

Citaat van: Iceman2012
En trouwens, Webber is wat mijbetreft ook zeker geen ideale 2e man, leek aan het einde van het seizoen meer teamgenoot van Alonso dan van Vettel. Daarnaast heeft ook hij onnodig veel punten laten liggen, ook al heeft ie er uiteindelijk wel genoeg binnen gehaald voor de constructeurstitel

Ook dat is te verklaren. De ontwikkelingsrichting van Red Bull was toen volledig op Vettel afgestemd. In het begin zag je duidelijk dat Vettel moeite had met de kant die Newey opwilde. Die geblazen diffuser van 2011 paste perfect bij hem, en hij kon niet overweg met de regelwijziging. Webber had op dat moment het betere van het spel, zodanig zelfs dat Vettel in China de auto in Melbourne-specs had terwijl Webber goed overweg kon met Newey's updates.

Later werd de auto weer helemaal op Vettel afgestemd en was Webber zoals elk jaar "de draad kwijt". Maar doordat hij in het begin had gesprokkeld is ook hij in zijn opdracht geslaagd. RBR hoeft hem alleen maar een auto te geven die op Vettel's rijstijl is afgesteld en ze kunnen in de media blaten dat ze gelijk materiaal geven en lekker naar Ferrari trappen die zogenaamd falen met Massa. Zit ook een tikje psychologische oorlogvoering bij  ;)
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Wings

Citaat van: Iceman2012 op 14 maart 2013 - 15:12:19
prima 2e helft idd, abominabele eerste helft. En dat er toen twijfels over hem waren, dat betwijfel jij dan misschien, maar volgens mij is dat nou juist wel een feit.

Vettel had ook een mindere eerste helft maar werd uiteindelijk kampioen. Dat telt. Bovendien is genoeg geschreven over de rol van Massa begin 2012. Dat je daar niet aan wilt, prima, maar dat maakt jouw visie nog geen feit.

CitaatUit dit rijtje vind ik alleen Hulkenberg een verbetering tov Massa (Schumacher en Hamilton zijn geen optie). Als de race in Brazilië een paar maanden eerder had plaatsgevonden dan had Ferrari misschien alsnog wel voor Hulkenberg gekozen. Over Sutil en Di Resta valt nog te discussiëren.

Ferrari en Sauber hebben toch een nauwe band? Kennelijk is Ferrari minder geïnteresseerd in de diensten van een ander dat jij mij wilt laten geloven.

CitaatDat Ferrari Massa een contract geeft komt vooral doordat ie in de 2e helft van het seizoen een duidelijke verbetering heeft laten zien, op basis waarvan Ferrari weer vertrouwen kreeg in een toekomst met Massa. Daarom hebben ze het bij Ferrari nu ook over terugbetalen.

Dus presteert Massa naar (Ferrari's) tevredenheid. Dat roep ik nu al de hele tijd.

Citaat
is ook kort door de bocht, daarom zei ik ook: 'dan KUN je ook zeggen dat Massa Alonso de titel heeft gekost'. Jij baseeert je graag op feiten, nou dat zijn feiten. De conclusie die ik trok is net zo kort door de bocht als zeggen dat Ferrari tevreden over Massa zn seizoen was omdat hij een nieuw contract kreeg. Wat ook een feit is is dat Alonso 156 punten meer heeft gehaald als Massa, ruim dubbel zoveel. Kun je natuurlijk deels toeschrijven aan Alonso, maar als je naar de 2e helft van t seizoen kijkt lijkt het vooral op falen van Massa in t eerste gedeelte van t seizoen.
Roepen dat het zijn laatste seizoen wordt is deels op gevoel en deels op feiten gebaseerd. Hoe dan ook zelfs met feiten kun je de toekomst niet voorspellen, dus waar je nou precies naar toe wilt???

Je draaft door. Je hoeft geen universitaire opleiding te hebben gevolgd om logisch te redeneren en te concluderen. Massa krijgt geen contract omdat hij blonde haren en blauwe ogen heeft. Een contract wordt verlengd als je naar verwachting presteert. Jij en ik belichten dat vanuit een compleet andere invalshoek en vooral resultaat gericht. Ferrari kon het wanpresteren -want zo durf ik het best te noemen- echter wel een naam geven. Roepen dat het aan Massa lag -die ineens snel wordt- vind ik te makkelijk. Er zijn genoeg verklaringen te lezen welke prima aansluiten op zijn contractverlenging. Niet dat ze per definitie waarheid zijn, maar er wordt wel gehandeld naar dat verklaren. Dus helemaal misschieten doet men niet. Zoals eerder gezegd, een persoonlijke mening wordt verward met die van Ferrari.

Iceman2012



Wings

Citaat van: Iceman2012 op 14 maart 2013 - 16:53:48
tja, da's een mooie theorie, maar ook niet meer dan dat. Ik heb nog Ferrari, nog Massa, nog Alonso daar ooit over gehoord. Zou dan wel zo netjes zijn toch??

Soms moet je tussen de regels door lezen:

http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/279565/di-montezemolo-lovend-over-beide-ferrari-coureurs/

"Ik denk dat Felipe het goed zal doen in de tweede helft van het seizoen. "

Luca is natuurlijk niet helderziend hé. ;) Of stiekem toch? Ook riep Alonso in de media dat hij Massa geschikt vindt. En een eventuele vervanger ook Ferrari en diens tradities zal moeten respecteren... Lijkt me vrij helder. En natuurlijk gaat men niet roepen dat ze zich focussen op Alonso en Massa daarvoor gebruiken. Geen team gaat citaten in de wereld helpen wat hun strategie aangaat. Het geheim van de smid. ;)

Wings

Citaat van: Iceman2012 op 14 maart 2013 - 17:26:47
Laat Massa anders zelf gewoon de verklaring geven:
http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/288198/massa-onzekere-toekomst-had-invloed/

Diplomatiek natuurlijk. Massa gaat niet 'klagen' in dienst te rijden voor Alonso.

Citaaten montezemolo:
http://www.veronicatv.nl/programmas/formule-1/sport/nieuws/19701/di-montezemolo-massa-gaat-ons-terugbetalen

Dit citaat komt uit een ander interview (of hij doet hem twee keer) waarin Luca vertrouwen uitspreekt over de tweede helft van 2012. En hij weet dat Massa dan beter zal presteren.

We kunnen nog lang blijven doorlullen, ook ik vond de prestaties beneden peil maar kennelijk naar tevredenheid van Ferrari. Continueren kan voldoende zijn om nog een seizoen aan te blijven.

Iceman2012

Citaat van: Wings op 14 maart 2013 - 17:31:29
Citaat van: Iceman2012 op 14 maart 2013 - 16:53:48
tja, da's een mooie theorie, maar ook niet meer dan dat. Ik heb nog Ferrari, nog Massa, nog Alonso daar ooit over gehoord. Zou dan wel zo netjes zijn toch??

Soms moet je tussen de regels door lezen:

http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/279565/di-montezemolo-lovend-over-beide-ferrari-coureurs/

"Ik denk dat Felipe het goed zal doen in de tweede helft van het seizoen. "

Luca is natuurlijk niet helderziend hé. ;) Of stiekem toch? Ook riep Alonso in de media dat hij Massa geschikt vindt. En een eventuele vervanger ook Ferrari en diens tradities zal moeten respecteren... Lijkt me vrij helder. En natuurlijk gaat men niet roepen dat ze zich focussen op Alonso en Massa daarvoor gebruiken. Geen team gaat citaten in de wereld helpen wat hun strategie aangaat. Het geheim van de smid. ;)
sorry, hier kan ik alleen maar om lachen. Montezemolo die zegt dat Massa beter gaat presteren omdat ie schijnbaar weet dat Massa de 2e helft van het seizoen weer vrij uit mag racen, na dat ie in de eerste seizoenshelft een veredelde testrijder was. Tja, tussen de regels kun je idd lezen wat je lezen wil. Doe jij het lekker op jouw manier, doe ik het op mijn manier.

Iceman2012

Citaat van: Wings op 14 maart 2013 - 17:37:39
Citaat van: Iceman2012 op 14 maart 2013 - 17:26:47
Laat Massa anders zelf gewoon de verklaring geven:
http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/288198/massa-onzekere-toekomst-had-invloed/

Diplomatiek natuurlijk. Massa gaat niet 'klagen' in dienst te rijden voor Alonso.
tuurlijk jonge, dat is het. Dat ik daar zelf niet op kom hè  ::)

Wings

Want rijders verwoorden zich nooit diplomatiek? ::)

Wings

Citaat van: Iceman2012 op 14 maart 2013 - 17:43:35
sorry, hier kan ik alleen maar om lachen. Montezemolo die zegt dat Massa beter gaat presteren omdat ie schijnbaar weet dat Massa de 2e helft van het seizoen weer vrij uit mag racen, na dat ie in de eerste seizoenshelft een veredelde testrijder was. Tja, tussen de regels kun je idd lezen wat je lezen wil. Doe jij het lekker op jouw manier, doe ik het op mijn manier.

Nou nou.

Iceman2012

Citaat van: Wings op 14 maart 2013 - 17:47:39
Want rijders verwoorden zich nooit diplomatiek? ::)
wat is dit nou weer voor idiote manier van redeneren. Massa gaat toch niet de schuld bij zichzelf leggen als ie voor zn team perfect werk levert??? hier nog eentje: http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/289443/massa-vreesde-voor-einde-formule-1-carriere/

Citaat van: Wings op 14 maart 2013 - 17:48:31
Citaat van: Iceman2012 op 14 maart 2013 - 17:43:35
sorry, hier kan ik alleen maar om lachen. Montezemolo die zegt dat Massa beter gaat presteren omdat ie schijnbaar weet dat Massa de 2e helft van het seizoen weer vrij uit mag racen, na dat ie in de eerste seizoenshelft een veredelde testrijder was. Tja, tussen de regels kun je idd lezen wat je lezen wil. Doe jij het lekker op jouw manier, doe ik het op mijn manier.

Nou nou.
erg hè??