De toekomst van Felipe Massa

Gestart door Fabian, 12 maart 2013 - 16:44:32

« vorige - volgende »

Kootje

Citaat van: Sphinx op 13 maart 2013 - 10:58:05
Sorry, maar ik vind het stemmingmakerij. Vorig jaar riep men zowat het halve seizoen dat hij die auto uit moest.

Klopt, maar niet alleen de fans, Ferrari zelf ook.


CitaatIn de 1e helft was die wagen slecht, dus was Massa slecht. Auto werd beter, dus werd Massa beter.

Sorry dat ik 't zeg, maar wat 'n bullshit. Fernando leidde het WK met die auto, dus hoezo was die wagen slecht?


CitaatHet is al gezegd, hij is de ideale nummer 2 en zolang ze niemand vinden die die rol kan vervullen, blijft ie zitten waar ie zit.

Denk je echt dat hij de enige is die 2e viool kan spelen? Ik denk dat het halve veld daartoe in staat en bereid is.

Sphinx

CitaatKlopt, maar niet alleen de fans, Ferrari zelf ook.

Misschien hebben ze er intern over gepraat, ja maar ze hebben pas in de 2e seizoenshelft subtiele hints gegeven dat ie het beter moest doen, en niet van de daken geroepen dat ie onmiddellijk die uitmoest, waar vooral de "kenners" langs de zijlijn en de kranten om riepen

CitaatSorry dat ik 't zeg, maar wat 'n bullshit. Fernando leidde het WK met die auto, dus hoezo was die wagen slecht?

Niks geen bullshit: de F2012 had begin seizoen gewoon handlingproblemen in droge omstandigheden. Onderstuur in de corner-entry, teveel overstuur bij de exit. Australië, China en Bahrein waren niet goed, dat Alonso in Maleisië won kwam omdat in vochtige omstandigheden en regen die tractieproblemen niet optraden. In Spanje probeerden ze een andere uitlaatconfiguratie en hebben die stukje bij beetje verbeterd tot de auto echt goed was. Het grote voordeel was dat ook Red Bull problemen had (twee totaal verschillende ontwikkelingsrichtingen in China), Mclaren met betrouwbaarheidsproblemen worstelde en Mercedes was helemaal nergens. Zo kon Alonso in de buurt blijven en de leiding pakken.

CitaatDenk je echt dat hij de enige is die 2e viool kan spelen?

Ja dat denk ik, met de kanttekening dat Mark Webber het misschien ook wel kan. Ferrari wil geen situatie zoals Brabham heeft gehad met Piquet als ster en Rebaque en Zunino als sukkels/waterdragers. De waterdrager moet ook punten kunnen scoren voor het kampioenschap, liefst consistent mogelijk, maar niet zodanig dat Alonso's nr 1 positie in gevaar komt en hem ook langs laten als Alonso's positie in gevaar is door fouten strategie/ pech/ slechte pitstops. Ik denk echter dat degenen die dat zouden kunnen en die toen herhaaldelijk in de commentaren werden genoemd (Hulkenberg, Perez, Rosberg) liever zelf ook nog in de schijnwerpers zouden willen staan.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Wings

Citaat van: Sphinx op 13 maart 2013 - 10:58:05
Sorry, maar ik vind het stemmingmakerij. Vorig jaar riep men zowat het halve seizoen dat hij die auto uit moest. In de 1e helft was die wagen slecht, dus was Massa slecht. Auto werd beter, dus werd Massa beter. Het is al gezegd, hij is de ideale nummer 2 en zolang ze niemand vinden die die rol kan vervullen, blijft ie zitten waar ie zit.

Exactly, just like I said. Dat kan ook de reden zijn dat Ferrari Pérez liet varen. Al járen voert Ferrari het beleid van een absolute kopman en een secondant. Zeker in tijden van de testrestricties wordt geen data in overvloed verzameld. Ideaal om deze rol de secondant aan te meten. En Alonso, de eerste rijder, kan zich focussen op de afstelling. Het gat tussen beide rijders rekt dan wel wat op -kritiek is een logisch gevolg- maar Ferrari pakt dit prima aan door de secondant, op het moment dat de auto uitontwikkeld is en het bandenverhaal een leesbaar verhaal is, voor zijn eigen succes te laten rijden.

Zolang Massa zich blijft bewijzen in tijden dat het licht voor hem op groen staat is er geen vuiltje aan de lucht. Ook niet als hij en Hamilton continue elkaar in de wielen reden zoals in 2011. Dat Ferrari dat niet erg vond bewees zich toen ze riepen "destroy his race". Onder de streep is Ferrari tevreden over Massa anders zou men de Braziliaan geen contract aanbieden. Showtje werd prima neergezet door Ferrari die na 2 puike races een minder seizoen plots vergat. Lijkt me helder welk beleid men daar voert. Leuk om te lezen dat er nog mensen zijn die denken dat Massa wat aanmoddert en al jaren zijn vertrek aankondigen. Stemmingmakerij vind ik dan ook treffend verwoord. Niet omdat Massa eeuwen zal aanblijven wel omdat -als je tussen de regels door leest- er geen aanleiding is.

Iceman2012

zou je mij uit kunnen leggen waarom er sprake is van stemmingmakerij??

Wings

Laten we hopen dat dit sarcasme is.

Iceman2012

Citaat van: Wings op 13 maart 2013 - 19:12:17
Laten we hopen dat dit sarcasme is.
nee, zo makkelijk kom je er niet af. Ik begrijp het echt niet.

Wings

Ik typ een betoog in het verlengde van de uitspraak van Sphinx om vervolgens daar mee af te sluiten waarna jij gaat vragen toe te lichten waar de hele post over gaat? Nou ja, komt-ie:

Exactly, just like I said. Dat kan ook de reden zijn dat Ferrari Pérez liet varen. Al járen voert Ferrari het beleid van een absolute kopman en een secondant. Zeker in tijden van de testrestricties wordt geen data in overvloed verzameld. Ideaal om deze rol de secondant aan te meten. En Alonso, de eerste rijder, kan zich focussen op de afstelling. Het gat tussen beide rijders rekt dan wel wat op -kritiek is een logisch gevolg- maar Ferrari pakt dit prima aan door de secondant, op het moment dat de auto uitontwikkeld is en het bandenverhaal een leesbaar verhaal is, voor zijn eigen succes te laten rijden.

Zolang Massa zich blijft bewijzen in tijden dat het licht voor hem op groen staat is er geen vuiltje aan de lucht. Ook niet als hij en Hamilton continue elkaar in de wielen reden zoals in 2011. Dat Ferrari dat niet erg vond bewees zich toen ze riepen "destroy his race". Onder de streep is Ferrari tevreden over Massa anders zou men de Braziliaan geen contract aanbieden. Showtje werd prima neergezet door Ferrari die na 2 puike races een minder seizoen plots vergat. Lijkt me helder welk beleid men daar voert. Leuk om te lezen dat er nog mensen zijn die denken dat Massa wat aanmoddert en al jaren zijn vertrek aankondigen.

Iceman2012

Citaat van: Wings op 13 maart 2013 - 19:39:41
Ik typ een betoog in het verlengde van de uitspraak van Sphinx om vervolgens daar mee af te sluiten waarna jij gaat vragen toe te lichten waar de hele post over gaat? Nou ja, komt-ie:

Exactly, just like I said. Dat kan ook de reden zijn dat Ferrari Pérez liet varen. Al járen voert Ferrari het beleid van een absolute kopman en een secondant. Zeker in tijden van de testrestricties wordt geen data in overvloed verzameld. Ideaal om deze rol de secondant aan te meten. En Alonso, de eerste rijder, kan zich focussen op de afstelling. Het gat tussen beide rijders rekt dan wel wat op -kritiek is een logisch gevolg- maar Ferrari pakt dit prima aan door de secondant, op het moment dat de auto uitontwikkeld is en het bandenverhaal een leesbaar verhaal is, voor zijn eigen succes te laten rijden.

Zolang Massa zich blijft bewijzen in tijden dat het licht voor hem op groen staat is er geen vuiltje aan de lucht. Ook niet als hij en Hamilton continue elkaar in de wielen reden zoals in 2011. Dat Ferrari dat niet erg vond bewees zich toen ze riepen "destroy his race". Onder de streep is Ferrari tevreden over Massa anders zou men de Braziliaan geen contract aanbieden. Showtje werd prima neergezet door Ferrari die na 2 puike races een minder seizoen plots vergat. Lijkt me helder welk beleid men daar voert. Leuk om te lezen dat er nog mensen zijn die denken dat Massa wat aanmoddert en al jaren zijn vertrek aankondigen.
ja, ok, jij denkt dus dat Massa blijft, dat snap ik. Maar wat is er dan stemmingmakerij?? en wie maakt zich daar schuldig aan dan??

Sphinx

Wat mij persoonlijk betreft viel ik over deze kop van het topic:

Citaathttp://www.gppits.net/nieuws/massa_vecht_voor_toekomst/
Massa vecht voor toekomst. Het seizoen is nog niet begonnen, maar Felipe Massa moet al vrezen voor zijn stoeltje.

Ik snap best dat er een kop a la Avondspits nodig is om een leuke discussie uit te lokken en een stelling te poneren over de vraag of dit Massa's laatste seizoen is. Maar ik vond het wat vroeg om voor dat er een meter gereden is nu al te roepen dat hij MOET vrezen voor zijn stoeltje.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Franky R.

Maar in de tekst staat ook dat Massa nipt zijn stoel veilig stelde. En dat het maar afwachten is of hij het niveau van einde 2012 kan vasthouden.


En als je tussen de regels doorleest, weet je ook dat Ferrari geen gelijke vervanger voor Massa voorhanden had. Ook dat heeft zijn stoeltje gered. Voor volgend jaar komen er zeer interessante optie's [voor Ferrari] vrij.


Bovendien..Als Ferrari zo blij is met Felipe, waarom een contract voor maar een jaar? Dat noem ik geen stemmingmakerij, maar gewoon nieuwsgierigheid naar de gang van zaken rondom Massa.

0634

Citaat van: Sphinx op 13 maart 2013 - 19:55:49
Wat mij persoonlijk betreft viel ik over deze kop van het topic:

Citaathttp://www.gppits.net/nieuws/massa_vecht_voor_toekomst/
Massa vecht voor toekomst. Het seizoen is nog niet begonnen, maar Felipe Massa moet al vrezen voor zijn stoeltje.

Ik snap best dat er een kop a la Avondspits nodig is om een leuke discussie uit te lokken en een stelling te poneren over de vraag of dit Massa's laatste seizoen is. Maar ik vond het wat vroeg om voor dat er een meter gereden is nu al te roepen dat hij MOET vrezen voor zijn stoeltje.

Hoezo dan? In het artikel staat niets schokkends, slechts dat Massa niet zeker is van 2014.

Gezien de afgelopen jaren, waarin Massa vaker op de wip zat, is de discussie dus vrij voor de hand liggend. Los van of je vind dat hij moet blijven of niet, is het al een aantal jaar een onderwerp van gesprek. Niet gek dat iemand hier zich afvraagt of Massa weer moet vrezen.

Wings

Citaat van: Iceman2012 op 13 maart 2013 - 19:42:51
Citaat van: Wings op 13 maart 2013 - 19:39:41
Ik typ een betoog in het verlengde van de uitspraak van Sphinx om vervolgens daar mee af te sluiten waarna jij gaat vragen toe te lichten waar de hele post over gaat? Nou ja, komt-ie:

Exactly, just like I said. Dat kan ook de reden zijn dat Ferrari Pérez liet varen. Al járen voert Ferrari het beleid van een absolute kopman en een secondant. Zeker in tijden van de testrestricties wordt geen data in overvloed verzameld. Ideaal om deze rol de secondant aan te meten. En Alonso, de eerste rijder, kan zich focussen op de afstelling. Het gat tussen beide rijders rekt dan wel wat op -kritiek is een logisch gevolg- maar Ferrari pakt dit prima aan door de secondant, op het moment dat de auto uitontwikkeld is en het bandenverhaal een leesbaar verhaal is, voor zijn eigen succes te laten rijden.

Zolang Massa zich blijft bewijzen in tijden dat het licht voor hem op groen staat is er geen vuiltje aan de lucht. Ook niet als hij en Hamilton continue elkaar in de wielen reden zoals in 2011. Dat Ferrari dat niet erg vond bewees zich toen ze riepen "destroy his race". Onder de streep is Ferrari tevreden over Massa anders zou men de Braziliaan geen contract aanbieden. Showtje werd prima neergezet door Ferrari die na 2 puike races een minder seizoen plots vergat. Lijkt me helder welk beleid men daar voert. Leuk om te lezen dat er nog mensen zijn die denken dat Massa wat aanmoddert en al jaren zijn vertrek aankondigen.
ja, ok, jij denkt dus dat Massa blijft, dat snap ik. Maar wat is er dan stemmingmakerij?? en wie maakt zich daar schuldig aan dan??

Ik pas.

Franky R.

@Wings, [vraag is ook gericht aan Sphinx]


Je komt met goede argumenten. Maar dan heb ik als tegenargument; Waarom heeft Massa een contract voor 1 jaar, i.p.v. dat zijn contract te samen met die van Alonso afloopt? Als die twee toch al zo op elkaar zijn ingespeeld?


Zo houd Ferrari de speculatie's toch in leven? En ook een Horner had kritiek op de verlenging van Massa. Die man zit er dichter op [dan wij]...


Wings

Citaat van: Sphinx op 13 maart 2013 - 19:55:49
Wat mij persoonlijk betreft viel ik over deze kop van het topic:

Citaathttp://www.gppits.net/nieuws/massa_vecht_voor_toekomst/
Massa vecht voor toekomst. Het seizoen is nog niet begonnen, maar Felipe Massa moet al vrezen voor zijn stoeltje.

Ik snap best dat er een kop a la Avondspits nodig is om een leuke discussie uit te lokken en een stelling te poneren over de vraag of dit Massa's laatste seizoen is. Maar ik vond het wat vroeg om voor dat er een meter gereden is nu al te roepen dat hij MOET vrezen voor zijn stoeltje.

Is het ook. Niemand weet namelijk hoe het haasje hopt bij Ferrari. En hij heeft een contract afgedwongen dus is er geen aanleiding om aan te nemen dat hij verkast na dit seizoen. Natuurlijk kan het maar dat geldt voor iedereen (zonder contract).

0634

Prima. Maar los daarvan, kunnen we er dan toch best over praten. Het is een normaal gesprekonderwerp gebleken de laatste jaren, ook buiten deze site, dus niks geks aan.

Het zou gekker zijn als we een topic openen of Button wel mag blijven of Vettel. Dan gaan mijn wenkbrauwen ook omhoog.