De toekomst van Felipe Massa

Gestart door Fabian, 12 maart 2013 - 16:44:32

« vorige - volgende »

Fabian

http://www.gppits.net/nieuws/massa_vecht_voor_toekomst/
Massa vecht voor toekomst. Het seizoen is nog niet begonnen, maar Felipe Massa moet al vrezen voor zijn stoeltje. Wat denken jullie ervan? Is Massa bezig aan zijn laatste seizoen bij Ferrari, of misschien wel zijn laatste seizoen in de Formule 1?

robbert

dat zal ervan afhangen hoe zijn seizoen verloopt.

Kootje

Denk idd dat 't z'n laatste seizoen bij Ferrari wordt. Of hij daarna bereid is 'n stap terug te doen om toch maar in de F1 te blijven weet ik niet, maar ik verwacht van wel. Het zal dus niet z'n laatste jaar in de F1 zijn, maar bij Ferrari is het ongeacht z'n prestaties voorbij.

Arthur

Volgens mij helemaal afhankelijk van de resultaten dit seizoen [open deur intrappen  :)?] Het is ook een kwestie van zelfvertrouwen en daar is veel van afhankelijk de laatste tijd van Massa. Maar het zou mooi zijn als hij de handschoen en op kan nemen tegen Alonso!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Edwin90

Hangt idd af van zijn prestaties. Helemaal dit weekend. Als hij geen punten haalt wordt hij waarschijnlijk tot de grond toe afgebrand.

robbert

kan mss zijn laatste seizoen zijn bij ferrari. En als er na zijn slechte prestaties toch nog vertrouwen word gegeven aan massa, dan zijn ze toch wel wat dom bij ferrari

0634

Ik denk dat Alonso wel erg graag wil dat Massa blijft, ideale secondant, en wat Alonso wilt, speelt ongetwijfeld ook mee. Maar goed, hij zal iig moet presteren en dus wat podia halen.

Gaat Massa weg, zie ik hem wel naar Sauber of Williams gaan en dat zijn heel behoorlijke wagens.

Wings

Massa's vertrek wordt al jaren voorspeld. Het wordt wat eentonig. Zoals Jeroen al aangeeft functioneert Massa naar wens van Alonso en Ferrari. Hetgeen waarop Massa vaker wordt afgerekend is wellicht een prestatie dat Ferrari niet verlangt. Alonso verslaan doet hij niet dus uit het vaarwater blijven Alonso en verder wat puntjes meepakken en data verzamelen. Zolang hij dat blijft doen naar behoren zal hij lid blijven van de Ferrari-familie. Wel zie ik Hülkenberg er op termijn heen verkassen. Tenzij blijkt dat hij kampioenwaardig is...

Arthur

Elke coureur wil eens voor de Scuderia rijden. Dus ook Hamilton, Perez etc. Waarschijnlijk mag Alonso zijn veto uitspreken [net zoals Prost destijds bij Williams meen ik] dus of Hamilton snel daar heen kan? Massa zal gewoon TOP moeten presteren! Maar dat geldt voor elke couerur bij elk team. No gifts in Formula 1!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Franky R.

Moeilijk.


Massa is de ideale tweede rijder, maar Ferrari wil ook het kampioenschap voor constructeurs winnen. Of een tweede rijder die punten wegkaapt bij de concurrentie, voor Alonso. Ik denk ook dat men bij Ferrari [lees Montezemolo] het heus wel heeft gezien dat Massa pas hard ging om zijn baan te behouden.


Desalniettemin zie ik Hulkenberg toch rijden voor Ferrari vanaf 2013.

Iceman2012

#10
k ben het wel eens met Kootje, denk dat het sowieso het laatste seizoen wordt voor Massa (bij Ferrari), ongeacht resultaat. Ben wel benieuwd of ie het niveau van eind vorig jaar een heel jaar kan laten zien en of ie een beetje in de buurt van Alonso kan blijven.

Super Seb

Citaat van: Kootje op 12 maart 2013 - 17:42:22
Denk idd dat 't z'n laatste seizoen bij Ferrari wordt. Of hij daarna bereid is 'n stap terug te doen om toch maar in de F1 te blijven weet ik niet, maar ik verwacht van wel. Het zal dus niet z'n laatste jaar in de F1 zijn, maar bij Ferrari is het ongeacht z'n prestaties voorbij.

Ga volledig met jouw mening mee. Massa zal dit jaar een stuk constanter zijn dan afgelopen seizoen maar 2014 zal wellicht toch het jaar zijn dat Ferrari een nieuwe 2e rijder in zijn stoel zal gaan zetten. Het enige wat ik me afvraag is of bv. een Hulkenberg de "nederigheid" zal hebben om de tweede viool achter Alonso tot 2016 te spelen. Vanuit dat oogpunt zou ik er niet raar van opkijken als Alonso toch zal aandringen op een langer verblijf van Felipe. Hoe je het ook bekijkt, hij is wat dat betreft de juiste man op de juiste plek voor Fernando.
"Keep calm and ignore Multi-21....."

Sphinx

Sorry, maar ik vind het stemmingmakerij. Vorig jaar riep men zowat het halve seizoen dat hij die auto uit moest. In de 1e helft was die wagen slecht, dus was Massa slecht. Auto werd beter, dus werd Massa beter. Het is al gezegd, hij is de ideale nummer 2 en zolang ze niemand vinden die die rol kan vervullen, blijft ie zitten waar ie zit.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Gerard

#13
Alles hangt natuurlijk af van de komende (?) races
Mocht Felipe net zo rijden als de laatste 3 races van 2012, en hij is een titelkandidaat, weet ik het zo net nog niet

Anders zie ik hem in 2014 weer bij Sauber rijden (als ervaren rot naast rookie Frijns  :D ;))

Jehoentelaar

Citaat van: Jeroen op 12 maart 2013 - 20:26:42
Ik denk dat Alonso wel erg graag wil dat Massa blijft, ideale secondant, en wat Alonso wilt, speelt ongetwijfeld ook mee. Maar goed, hij zal iig moet presteren en dus wat podia halen.

Gaat Massa weg, zie ik hem wel naar Sauber of Williams gaan en dat zijn heel behoorlijke wagens.
Bij dergelijke kleine teams is bovendien de druk minder, wat misschien kan leiden tot heel leuke prestaties van onze Felipe. :)