De toekomst van Felipe Massa

Gestart door Fabian, 12 maart 2013 - 16:44:32

« vorige - volgende »

Wings

Citaat van: Wings op 17 maart 2013 - 12:38:10
Hoezo? Het is toch gelul op sterk water? Geruchten. Niks anders dan dat. De tijd heeft me geleerd dat geruchten lang geen feiten zijn. Ik plaats sowieso kanttekeningen bij deze geruchten omdat Ferrari de kans had Nico naast Alonso te plaatsen.

Misschien dat mijn uitleg niet sterk is maar wat ik er mee bedoel is dat het niet beklonken is. Het betreffen geruchten. Daarom dus afwachten.

Iceman2012

Ik denk dat Ferrari gewoon voor nieuw bloed kiest, na 8 jaar Massa. Vroeg of laat gaat het toch een keer gebeuren en ik denk dat Ferrari graag op een waardige manier afscheid van hem wil nemen, dus zal een prima seizoen van Massa toch het einde van hem kunnen betekenen. En als ie niet presteert, tja, dan rest Ferrari na vorig jaar weinig keus vind ik. Maar goed, hij is het jaar iig goed begonnen met een 4e plaats en het outqualifien van Alonso. Precies wat ik gehoopt en misschien ook wel een beetje van hem verwacht had.
Dit alles staat wat mij betreft nog los van de geruchten over Hulkenberg, al zou je dat natuurlijk ook als een kleine aanwijzing kunnen zien.

Arthur

Citaat van: Iceman2012 op 17 maart 2013 - 20:39:54
Ik denk dat Ferrari gewoon voor nieuw bloed kiest, na 8 jaar Massa. Vroeg of laat gaat het toch een keer gebeuren en ik denk dat Ferrari graag op een waardige manier afscheid van hem wil nemen, dus zal een prima seizoen van Massa toch het einde van hem kunnen betekenen. En als ie niet presteert, tja, dan rest Ferrari na vorig jaar weinig keus vind ik. Maar goed, hij is het jaar iig goed begonnen met een 4e plaats en het outqualifien van Alonso. Precies wat ik gehoopt en misschien ook wel een beetje van hem verwacht had.
Dit alles staat wat mij betreft nog los van de geruchten over Hulkenberg, al zou je dat natuurlijk ook als een kleine aanwijzing kunnen zien.

Ferrari wisselt niet zomaar tussendoor van coureurs [toch?] dus als Massa volgend jaar vervangen wordt heeft hij nu nog een heel seizoen om een visitekaartje af te geven voor een vervolg van zijn F1-avontuur!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Wings

@Ijsmannetje: Als Massa niet presteert is het zeker over en uit. Zo niet wordt het wel erg ongeloofwaardig. Maar -en daarom denk ik dat men Massa een contract hebben aangeboden- ze moeten Massa ook laten racen. De strategie vandaag was natuurlijk niet helemaal tof. En dat heb ik afgelopen seizoen ook vaker gezien. Even los van het feit dat er niet genoeg snelheid was. En wat er komend seizoen gaat gebeuren blijft afwachten. Massa blijft geen eeuwen bij Ferrari dat zeker dus het kan zomaar dat hij vervangen wordt. Echter is daar, vooralsnog, geen sprake van. En mocht hij zich kunnen profileren neemt de kans op aanblijven toe. Maar even wat anders, stel je voor Nico heeft wel een contract en Massa moet dus plaatsmaken, zou toch wel zuur zijn als hij nu zijn beste seizoen rijdt en het contract op basis van prestatie nu wel verdiend.... ;D Het balletje kan raar rollen in de Formule 1. Dat roep ik al jaren.

Iceman2012

Citaat van: Arthur op 17 maart 2013 - 20:43:55
Citaat van: Iceman2012 op 17 maart 2013 - 20:39:54
Ik denk dat Ferrari gewoon voor nieuw bloed kiest, na 8 jaar Massa. Vroeg of laat gaat het toch een keer gebeuren en ik denk dat Ferrari graag op een waardige manier afscheid van hem wil nemen, dus zal een prima seizoen van Massa toch het einde van hem kunnen betekenen. En als ie niet presteert, tja, dan rest Ferrari na vorig jaar weinig keus vind ik. Maar goed, hij is het jaar iig goed begonnen met een 4e plaats en het outqualifien van Alonso. Precies wat ik gehoopt en misschien ook wel een beetje van hem verwacht had.
Dit alles staat wat mij betreft nog los van de geruchten over Hulkenberg, al zou je dat natuurlijk ook als een kleine aanwijzing kunnen zien.

Ferrari wisselt niet zomaar tussendoor van coureurs [toch?] dus als Massa volgend jaar vervangen wordt heeft hij nu nog een heel seizoen om een visitekaartje af te geven voor een vervolg van zijn F1-avontuur!
ja, precies. Zou mooi zijn dat als ie bij Ferrari wegmoet/mag hij bij een ander team onderdak kan vinden. Een ruil met Sauber nou helemaal niet zo gek zijn, daar is ie natuurlijk ook begonnen.

Arthur

Citaat van: Iceman2012 op 17 maart 2013 - 20:50:22
Citaat van: Arthur op 17 maart 2013 - 20:43:55
Citaat van: Iceman2012 op 17 maart 2013 - 20:39:54
Ik denk dat Ferrari gewoon voor nieuw bloed kiest, na 8 jaar Massa. Vroeg of laat gaat het toch een keer gebeuren en ik denk dat Ferrari graag op een waardige manier afscheid van hem wil nemen, dus zal een prima seizoen van Massa toch het einde van hem kunnen betekenen. En als ie niet presteert, tja, dan rest Ferrari na vorig jaar weinig keus vind ik. Maar goed, hij is het jaar iig goed begonnen met een 4e plaats en het outqualifien van Alonso. Precies wat ik gehoopt en misschien ook wel een beetje van hem verwacht had.
Dit alles staat wat mij betreft nog los van de geruchten over Hulkenberg, al zou je dat natuurlijk ook als een kleine aanwijzing kunnen zien.

Ferrari wisselt niet zomaar tussendoor van coureurs [toch?] dus als Massa volgend jaar vervangen wordt heeft hij nu nog een heel seizoen om een visitekaartje af te geven voor een vervolg van zijn F1-avontuur!
ja, precies. Zou mooi zijn dat als ie bij Ferrari wegmoet/mag hij bij een ander team onderdak kan vinden. Een ruil met Sauber nou helemaal niet zo gek zijn, daar is ie natuurlijk ook begonnen.

Williams zou ook een hele goede optie zijn [vervanging van Maldonado]. Dat gezegd hebbende... kan Williams die $ 30.000.000,00 missen...  :D
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Iceman2012

Citaat van: Wings op 17 maart 2013 - 20:47:18
@Ijsmannetje: Als Massa niet presteert is het zeker over en uit. Zo niet wordt het wel erg ongeloofwaardig. Maar -en daarom denk ik dat men Massa een contract hebben aangeboden- ze moeten Massa ook laten racen. De strategie vandaag was natuurlijk niet helemaal tof. En dat heb ik afgelopen seizoen ook vaker gezien. Even los van het feit dat er niet genoeg snelheid was. En wat er komend seizoen gaat gebeuren blijft afwachten. Massa blijft geen eeuwen bij Ferrari dat zeker dus het kan zomaar dat hij vervangen wordt. Echter is daar, vooralsnog, geen sprake van. En mocht hij zich kunnen profileren neemt de kans op aanblijven toe. Maar even wat anders, stel je voor Nico heeft wel een contract en Massa moet dus plaatsmaken, zou toch wel zuur zijn als hij nu zijn beste seizoen rijdt en het contract op basis van prestatie nu wel verdiend.... ;D Het balletje kan raar rollen in de Formule 1. Dat roep ik al jaren.
ik weet niet of dat zuur is, als hij door dat goede seizoen elders een contract kan afdwingen en zijn Ferrari periode op een mooie manier kan afsluiten dan zou dat helemaal niet zo gek zijn. En idd met betere prestaties zal hij zeker meer aanspraak maken op een nieuw contract, maar desondanks heb ik toch het gevoel dat Ferrari voor vers bloed gaat kiezen.

Wings

Ik denk dat het prestatie-afhankelijk is. En natuurlijk hoe de markt zich beweegt. Ferrari is sowieso Massa-minded, Alonso vind Massa geweldig en Ferrari is niet opzoek naar rijders die in het vaarwater van Alonso komen. Dat is Massa's geluk. Mochten prestaties uitblijven is hij natuurlijk gezien. Maar we blijven het zeker volgen.

Arthur

Ik heb het idee dat Massa nog niet klaar is met F1 en hij nog goed genoeg is. Dan liever Webber exit of Maldonado. Maar Massa zal zelf moeten laten zien dat hij nog steeds F1 waardig is!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Kootje

Citaat van: Arthur op 17 maart 2013 - 20:53:32
Williams zou ook een hele goede optie zijn [vervanging van Maldonado]. Dat gezegd hebbende... kan Williams die $ 30.000.000,00 missen...  :D

Het contract met Pastor was voor 3 jaar en loopt dus af. Het contract met PDVSA is voor 5 jaar afgesloten, dus Williams heeft hoe dan ook nog 2 jaar recht op die $30 miljoen.

0634

Citaat van: Kootje op 18 maart 2013 - 06:40:38
Citaat van: Arthur op 17 maart 2013 - 20:53:32
Williams zou ook een hele goede optie zijn [vervanging van Maldonado]. Dat gezegd hebbende... kan Williams die $ 30.000.000,00 missen...  :D

Het contract met Pastor was voor 3 jaar en loopt dus af. Het contract met PDVSA is voor 5 jaar afgesloten, dus Williams heeft hoe dan ook nog 2 jaar recht op die $30 miljoen.
Staan daar geen ontbindende factoren in?

Die Chavez is nu ook dood, en die was volgens mij ook de grote initiator.

Franky R.

Citaat van: Wings op 17 maart 2013 - 21:01:46
Ik denk dat het prestatie-afhankelijk is. En natuurlijk hoe de markt zich beweegt. Ferrari is sowieso Massa-minded, Alonso vind Massa geweldig en Ferrari is niet opzoek naar rijders die in het vaarwater van Alonso komen. Dat is Massa's geluk. Mochten prestaties uitblijven is hij natuurlijk gezien. Maar we blijven het zeker volgen.
Ook een Barrichello wás Ferrari- minded en reed Schumacher niet te vaak in de weg. Weet niet meer hoe hij vertrok bij Ferrari, maar op een moment werd hij ook vervangen door een jongere rijder: Massa!
Dat scenario heb ik nu in mijn hoofd zitten...

Wings

Barrichello was -dacht ik- 33 toen hij Ferrari verliet. Of 34. Zou Massa de Alonso-periode uitzitten is hij ook 34. En ja, aan alles komt een eind maar er is weinig aanleiding om nu aan te nemen dat hij per definitie vertrekt komend seizoen. Zelfs Mark Webber werd gelinkt aan Ferrari en die is 37?

0634

Felipe kan goed tegen druk hoor. Zie interlagos 08.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 18 maart 2013 - 09:45:43
Citaat van: Kootje op 18 maart 2013 - 06:40:38
Citaat van: Arthur op 17 maart 2013 - 20:53:32
Williams zou ook een hele goede optie zijn [vervanging van Maldonado]. Dat gezegd hebbende... kan Williams die $ 30.000.000,00 missen...  :D

Het contract met Pastor was voor 3 jaar en loopt dus af. Het contract met PDVSA is voor 5 jaar afgesloten, dus Williams heeft hoe dan ook nog 2 jaar recht op die $30 miljoen.
Staan daar geen ontbindende factoren in?

Dat zou kunnen natuurlijk, ik ken ook niet alle ins & outs van het contract.
Ik weet echter wel dat beide contracten in de basis los staan van elkaar en het dus geen must is dat Pastor rijdt.


CitaatDie Chavez is nu ook dood, en die was volgens mij ook de grote initiator.

Die had idd 'n beste vinger in de pap. Desondanks zijn er nog geen berichten/geruchten dat met zijn dood er ook een einde aan de samenwerking tussen PDVSA en Williams komt. Gelukkig. :)