De toekomst van Felipe Massa

Gestart door Fabian, 12 maart 2013 - 16:44:32

« vorige - volgende »

Jozef

Voor mij is Kimi een pijlsnelle klasbak. Niet vergeten dat hij met een paar anders gevallen dobbelstenen nu ook drievoudig kampioen had kunnen zijn (2003, 2005). Oké, in 2007 was het geluk dan weer aan zijn zijde. Maar wat hij bij McLaren liet zien vond ik fantastisch.

En Massa, die werd soms niet gewoon verslagen door Alonso, maar werkelijk zonder overdrijven vernederd. In 2013 nog niet, maar goed. Voor mij reden genoeg om Kimi hoger in te schatten dan Massa.

Maar ik heb niet het doel om jou te overtuigen, noch de pretentie te denken dat het me zou lukken als ik het wel zou willen. En deze discussie is off-topic. Ik zie Kimi ook absoluut niet naar Ferrari gaan, inderdaad. Dus ik laat het hierbij. ;)

0634

Zal wel gewoon bij Lotus blijven. Of stoppen.

Gerard

Citaat van: Jeroen op 06 september 2013 - 06:36:12
Zal wel gewoon bij Lotus blijven. Of stoppen.
Gezien de eis die Kimi bij Lotus heeft neergelegd,(niet alleen als klantenteam), zie ik hem inderdaad nog wel stoppen na het seizoen

Zou jammer zijn!!

Edwin90

Kimi lijkt me helemaal nog niet toe aan stoppen eigenlijk. Zou zonde zijn als hij vertrekt omdat er geen goed zitje voor hem is.

Jehoentelaar

Hoe goed dat zitje is, is afwachten geblazen. :)

NielsD

Wat ik me dan altijd afvraag hé. Een coureur als Kimi heeft hele hoge salaris-eisen. Moet Kimi niet op een gegeven moment over de brug komen om gewoon genoegen te nemen met minder salaris? Racen zit in je bloed, dus om zomaar met de Formule 1 te stoppen zie ik hem niet doen.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Jozef

Welke hoge salariseisen? Hij verdient 3 miljoen...

Jehoentelaar

Ik denk dat Kimi al tevreden moet zijn als hij dat geld überhaupt ontvangt.

Wings

Citaat van: Jozef op 05 september 2013 - 23:58:40
Voor mij is Kimi een pijlsnelle klasbak. Niet vergeten dat hij met een paar anders gevallen dobbelstenen nu ook drievoudig kampioen had kunnen zijn (2003, 2005). Oké, in 2007 was het geluk dan weer aan zijn zijde. Maar wat hij bij McLaren liet zien vond ik fantastisch.

Niet vergeten, toen Kimi een kampioenwaardige auto bezat, 2007 én 2008, had hij A) het geluk aan zijn zijde, B) moest hij Massa zich dulden. Een pijlsnelle klasbak had met 2 vingers in de neus het veld opgerold, incluis Massa, egaal welk argument je daar tegenaan smeert.

CitaatEn Massa, die werd soms niet gewoon verslagen door Alonso, maar werkelijk zonder overdrijven vernederd. In 2013 nog niet, maar goed. Voor mij reden genoeg om Kimi hoger in te schatten dan Massa.

Dat doet pijlsnelle klasbak met een Massa. ;) Kimi kwam geen eens in de buurt van deze prestatie.

CitaatMaar ik heb niet het doel om jou te overtuigen, noch de pretentie te denken dat het me zou lukken als ik het wel zou willen. En deze discussie is off-topic. Ik zie Kimi ook absoluut niet naar Ferrari gaan, inderdaad. Dus ik laat het hierbij. ;)

Dat mag. En verder hoef je geen doel te hebben om dingen te bespreken.

Jozef

Citaat van: Wings op 06 september 2013 - 20:14:29
CitaatMaar ik heb niet het doel om jou te overtuigen, noch de pretentie te denken dat het me zou lukken als ik het wel zou willen. En deze discussie is off-topic. Ik zie Kimi ook absoluut niet naar Ferrari gaan, inderdaad. Dus ik laat het hierbij. ;)

Dat mag. En verder hoef je geen doel te hebben om dingen te bespreken.

Discussiëren met mensen die bij voorbaat aangeven geen millimeter te willen afwijken van hun standpunt, behoort niet tot mijn favoriete bezigheden. ;)

Wings

Dan discussiëren met een compleet ander doel. En zelfs al hadden we het zelfde doel heb ook ik niet het idee alsof je ook maar een millimeter wilt afwijken van je standpunt. Dan is het inderdaad beter om het erbij te laten. Daar zijn we het dan wel weer over eens.

Gerard

Citaat van: Jehoentelaar op 06 september 2013 - 16:59:55
Ik denk dat Kimi al tevreden moet zijn als hij dat geld überhaupt ontvangt.
;D Ja, al zal het prijzengeld dit jaar mindrer zijn dan vorig jaar (met de huidige klasseringen) van de Iceman ;)

Maar ik kan me ook zomaar voorstellen dat hij het wel genoeg vind zo... er zijn zat andere (leuke) dingen die hij kan gaan doen,
Kimi heeft zijn doel bereikt (WK worden) en als hij niet vooraan kan meestrijden, zoekt hij gewoon een ander hobby ...

Wings

Geen idee of hij zijn doel heeft bereikt. Lijkt mij dat hij terugkwam om kampioen te worden als doelstelling. En dat is -nog- niet gelukt.

Jehoentelaar

Maar als hij geen zitje bij een ander team krijgt en de vooruitzichten bij Lotus niet goed zijn, kun je een tweede wereldkampioenschap helemaal vergeten.

0634

Dat kan ie normaal gesproken sowieso wel. Ik zou niet weten bij welk team hij kampioen moet worden. Bij Merc, RBR en Ferrari zitten kopmannen die beter zijn dan hij en bij McLaren zitten ze in een overgangsfase naar Honda. Dus tja, hoe zou hij dan kampioen moeten worden? Die kans is miniem. Races winnen. Meer zit er niet in. Niks mis mee trouwens, daar draait de sport om.