De toekomst van Felipe Massa

Gestart door Fabian, 12 maart 2013 - 16:44:32

« vorige - volgende »

Wings

Citaat van: Franky R. op 13 maart 2013 - 20:20:23
@Wings, [vraag is ook gericht aan Sphinx]


Je komt met goede argumenten. Maar dan heb ik als tegenargument; Waarom heeft Massa een contract voor 1 jaar, i.p.v. dat zijn contract te samen met die van Alonso afloopt? Als die twee toch al zo op elkaar zijn ingespeeld?

Een éénjarig contract is geen tegenargument. Er is een contract verlengt. Voor één jaar. Dat zijn dus de verdiensten van Massa. En waarom zou Ferrari deuren op slot zetten? Massa is écht niet morgen vertrokken. De meesten vergeten dat het contract verlengt is dus dat er naar behoren, oftewel naar tevredenheidvan Ferrari, wordt gepresteerd. Dat jij en ik andere verwachtingen hebben en het optreden niet bejubelen staat daar los van. Maar ondanks de voorspellingen dat Massa vervangen zou worden tijdens het seizoen en anders na, al de kritiek van media, tifosi en Ferrari, dwingt hij een contract af. De vraag is niet wat hij dan fout doet en wanneer hij wel vertrekt, de vraag zou moeten zijn wat deed hij goed en waarom mag hij ook komend jaar rijden. Dan trek je lijnen door. De knul begint niet voor niks aan zijn achtste jaar bij Ferrari.

CitaatZo houd Ferrari de speculatie's toch in leven? En ook een Horner had kritiek op de verlenging van Massa. Die man zit er dichter op [dan wij]...

Horner. Diezelfde Horner wat van daken schreeuwt pertinent tegen teamorders te zijn, Ferrari bekritiseert en vervolgens zelf teamorders gebruikt... Niet echt geloofwaardig. Het is niet de eerste keer dat Horner kort op de bal speelt als het Ferrari betreft. Alleen heeft hij niet de informatie die Ferrari bezit. Én zelf een rijder die de nodige kritiek heeft moeten wegvoetballen. Dit politiek spel legt totaal geen gewicht in welke schaal dan ook.

Wings

Citaat van: Jeroen op 13 maart 2013 - 20:28:28
Prima. Maar los daarvan, kunnen we er dan toch best over praten. Het is een normaal gesprekonderwerp gebleken de laatste jaren, ook buiten deze site, dus niks geks aan.

Het zou gekker zijn als we een topic openen of Button wel mag blijven of Vettel. Dan gaan mijn wenkbrauwen ook omhoog.

Misschien dat ik mij onhandig uitdruk maar ik heb niks tegen dit onderwerp. Ik vind het echter te vroeg en bovendien ongegrond om mee te vrezen met topicstarter. Niet dat ik zijn prestaties wel bejubel. Maar kennelijk vindt Ferrari het prima en voldoet Massa. Hij krijgt geen contract op basis van zijn blonde haren en blauwe ogen. Dus als Massa zijn prestaties kan continueren stelt hij Ferrari opnieuw tevreden. 

0634

Citaat van: Wings op 13 maart 2013 - 21:00:38
Citaat van: Jeroen op 13 maart 2013 - 20:28:28
Prima. Maar los daarvan, kunnen we er dan toch best over praten. Het is een normaal gesprekonderwerp gebleken de laatste jaren, ook buiten deze site, dus niks geks aan.

Het zou gekker zijn als we een topic openen of Button wel mag blijven of Vettel. Dan gaan mijn wenkbrauwen ook omhoog.

Misschien dat ik mij onhandig uitdruk maar ik heb niks tegen dit onderwerp. Ik vind het echter te vroeg en bovendien ongegrond om mee te vrezen met topicstarter. Niet dat ik zijn prestaties wel bejubel. Maar kennelijk vindt Ferrari het prima en voldoet Massa. Hij krijgt geen contract op basis van zijn blonde haren en blauwe ogen. Dus als Massa zijn prestaties kan continueren stelt hij Ferrari opnieuw tevreden.

Ah, oke. Dan begreep ik je verkeerd.

Verder snap ik je punt wel en onderschrijf het gedeeltelijk ook wel. Zoals eerder gezegd, denk ik dat Alonso erg blij is met Massa en dat telt mee, denk ik.

Mijn persoonlijke mening (en dus niet wat ik denk dat Ferrari gaat doen) is dat ik het wel jammer vind dat Massa daar maar mag blijven rijden. Net als Webber bij RBR. Ik zou wel eens een jonge gretige rijder willen zien daar.

Sphinx

CitaatMisschien dat ik mij onhandig uitdruk maar ik heb niks tegen dit onderwerp. Ik vind het echter te vroeg en bovendien ongegrond om mee te vrezen met topicstarter. Niet dat ik zijn prestaties wel bejubel. Maar kennelijk vindt Ferrari het prima en voldoet Massa. Hij krijgt geen contract op basis van zijn blonde haren en blauwe ogen. Dus als Massa zijn prestaties kan continueren stelt hij Ferrari opnieuw tevreden. 

Eens met Wings. Ferrari staat er bovendien om bekend meester te zijn in het conflictmodel gedurende het seizoen. Een contract voor een jaar past daarin, evenals een rijder die niet presteert subtiel prikkelen. Maar ze schreeuwen nooit meteen al "presteer of anders..." Mocht Massa alsnog door de mand vallen, hebben ze met Bianchi nog iemand achter de hand voor de toekomst.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

0634

Verwacht je dat dat Ferrari-materiaal is dan?

Iceman2012

tja, als Massa weer zo'n seizoen heeft als vorig jaar dan krijgt ie geen nieuw contract meer. Jullie hebben het wel over ideale 2e rijder, maar dat was ie vorig seizoen natuurlijk helemaal niet (afgezien van de laatste races). Een ideale 2e rijder finisht achter zn teamgenoot, maar voor de concurrentie. Massa finishte vrijwel altijd achter de concurrentie en haalde bijna geen punten, dus dan  rij je in feite voor niks mee.
Als Massa wel een goed seizoen rijdt, dan zie ik m nog wel overstappen naar een ander team en ik denk dat dat voor Ferrari ook graag op die manier van Massa afscheid neemt. Massa kan natuurlijk niet oneindig blijven doorrijden voor Ferrari, daarom denk ik dat dit seizoen sowieso zn laatste is.

Sphinx

Citaat van: Jeroen op 13 maart 2013 - 21:30:30
Verwacht je dat dat Ferrari-materiaal is dan?

Ja en nee. Als je met Ferrari-materiaal bedoelt, goed genoeg om races te winnen en het team te leiden komt ie denk ik net te kort. Maar als ie zijn zotte acties in de GP2 en WSR in twee jaar Marussia kan afleren, is ie 'klaar te stomen' tot een Massa-opvolger.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Wings

Citaat van: Iceman2012 op 13 maart 2013 - 21:31:34
tja, als Massa weer zo'n seizoen heeft als vorig jaar dan krijgt ie geen nieuw contract meer. Jullie hebben het wel over ideale 2e rijder, maar dat was ie vorig seizoen natuurlijk helemaal niet (afgezien van de laatste races). Een ideale 2e rijder finisht achter zn teamgenoot, maar voor de concurrentie. Massa finishte vrijwel altijd achter de concurrentie en haalde bijna geen punten, dus dan  rij je in feite voor niks mee.
Als Massa wel een goed seizoen rijdt, dan zie ik m nog wel overstappen naar een ander team en ik denk dat dat voor Ferrari ook graag op die manier van Massa afscheid neemt. Massa kan natuurlijk niet oneindig blijven doorrijden voor Ferrari, daarom denk ik dat dit seizoen sowieso zn laatste is.

Als Massa zijn prestaties coninueert is het meest voor de hand liggend dat hij wel een contract krijgt. Dat is al jaren het geval namelijk. Jij bekijkt dat vanuit je persoonlijke beleving maar je dient dat vanuit Ferrari's oogpunt te bekijken om daar een goed oordeel over te vellen. Zo noem jij Massa geen goede secondant waarmee je de feiten (Massa krijgt contractverlenging) tegenspreekt. Dat is hij dus wel aldus Ferrari. Dat Massa niet eeuwen bij Ferrari blijft, d'accord, maar ik heb ook niks om aan te nemen dat hij zijn laatste seizoen start.

Wings

Citaat van: Jeroen op 13 maart 2013 - 21:19:30
Citaat van: Wings op 13 maart 2013 - 21:00:38
Citaat van: Jeroen op 13 maart 2013 - 20:28:28
Prima. Maar los daarvan, kunnen we er dan toch best over praten. Het is een normaal gesprekonderwerp gebleken de laatste jaren, ook buiten deze site, dus niks geks aan.

Het zou gekker zijn als we een topic openen of Button wel mag blijven of Vettel. Dan gaan mijn wenkbrauwen ook omhoog.

Misschien dat ik mij onhandig uitdruk maar ik heb niks tegen dit onderwerp. Ik vind het echter te vroeg en bovendien ongegrond om mee te vrezen met topicstarter. Niet dat ik zijn prestaties wel bejubel. Maar kennelijk vindt Ferrari het prima en voldoet Massa. Hij krijgt geen contract op basis van zijn blonde haren en blauwe ogen. Dus als Massa zijn prestaties kan continueren stelt hij Ferrari opnieuw tevreden.

Ah, oke. Dan begreep ik je verkeerd.

Verder snap ik je punt wel en onderschrijf het gedeeltelijk ook wel. Zoals eerder gezegd, denk ik dat Alonso erg blij is met Massa en dat telt mee, denk ik.

Mijn persoonlijke mening (en dus niet wat ik denk dat Ferrari gaat doen) is dat ik het wel jammer vind dat Massa daar maar mag blijven rijden. Net als Webber bij RBR. Ik zou wel eens een jonge gretige rijder willen zien daar.

Ja en nee. Een kampioenschap is de inzet. McLaren is het voorbeeld dat 2 gelijke rijders binnen een competitief veld, titels kan kosten. Zie ook Ferrari die met Massa misgreep. Vettel haalde het nipt in het jaar dat Webber hem het vuur aan de schenen legde. Ondanks dat ik het niet fraai vind is een absolute kopman met daar naast een secondant de sleutel tot succes gebleken. Dan kunnen Massa en Webber nog wel eens even blijven hangen...

0634

Snap ik. Ik heb ook alle begrip voor teams die een duidelijke kopman en nummer twee hebben. No probs. Alleen als liefhebber...

Wings

Nou ja, over 1 ding zijn we het eens; als wij aan het roer stonden reed er geen Massa. En geen Webber. ;) Ik zou ook liever een Pérez of Hülkenberg zien komen bij Ferrari maar dat past niet in hun beleid. En bij Red Bull is het niet veel anders. Wat Horner ook beweert.

Iceman2012

Citaat van: Wings op 13 maart 2013 - 21:51:01
Citaat van: Iceman2012 op 13 maart 2013 - 21:31:34
tja, als Massa weer zo'n seizoen heeft als vorig jaar dan krijgt ie geen nieuw contract meer. Jullie hebben het wel over ideale 2e rijder, maar dat was ie vorig seizoen natuurlijk helemaal niet (afgezien van de laatste races). Een ideale 2e rijder finisht achter zn teamgenoot, maar voor de concurrentie. Massa finishte vrijwel altijd achter de concurrentie en haalde bijna geen punten, dus dan  rij je in feite voor niks mee.
Als Massa wel een goed seizoen rijdt, dan zie ik m nog wel overstappen naar een ander team en ik denk dat dat voor Ferrari ook graag op die manier van Massa afscheid neemt. Massa kan natuurlijk niet oneindig blijven doorrijden voor Ferrari, daarom denk ik dat dit seizoen sowieso zn laatste is.

Als Massa zijn prestaties coninueert is het meest voor de hand liggend dat hij wel een contract krijgt. Dat is al jaren het geval namelijk. Jij bekijkt dat vanuit je persoonlijke beleving maar je dient dat vanuit Ferrari's oogpunt te bekijken om daar een goed oordeel over te vellen. Zo noem jij Massa geen goede secondant waarmee je de feiten (Massa krijgt contractverlenging) tegenspreekt. Dat is hij dus wel aldus Ferrari. Dat Massa niet eeuwen bij Ferrari blijft, d'accord, maar ik heb ook niks om aan te nemen dat hij zijn laatste seizoen start.
Wat ook een feit is, is dat Ferrari er lang over heeft getwijfeld en uiteindelijk maar 1 jaar erbij deed. Ik noem Massa geen ideale secondant (da's wat anders als geen goede secondant) en heb dat ook met feiten onderbouwd. Ik heb vorig jaar ook gezegd dat Ferrari Massa nog maar een jaar moest houden, bij gebrek aan beter. Dat wil niet zeggen dat hij naar behoren heeft gepresteerd en dat Ferrari tevreden over hem is, dat zijn jouw conclusie's en vind ik nogal discutabel.
Wat ook een feit is, is dat Webber vorig jaar veel meer punten van Alonso heeft afgesnoept als Massa van Vettel. Dus kun je ook zeggen dat Massa Alonso de titel heeft gekost!

0634

Je kan ook zeggen dat die Red Bull veel beter was dan de Ferrari, en dat Webber daardoor meer puntjes pakte dan Massa. En dat, lijkt mij een logischere conclusie.

Iceman2012

Citaat van: Jeroen op 13 maart 2013 - 23:09:22
Je kan ook zeggen dat die Red Bull veel beter was dan de Ferrari, en dat Webber daardoor meer puntjes pakte dan Massa. En dat, lijkt mij een logischere conclusie.
het gaat om er tussen te gaan zitten. In principe moet je altijd direct achter je teamgenoot kunnen eindigen toch?? Webber heeft op die manier 11 punten bij Alonso weggesnoept, Massa slechts 2 bij Vettel (in Brazilië)! De rest van t jaar is ie geen één keer achter Alonso en voor Vettel gefinisht! Verder heeft ie ook weinig punten binnen gehaald voor t constructeurskampioenschap, dus eigenlijk heeft ie voor spek en bonen mee gedaan.

0634

Da's allemaal leuk en aardig, maar die Ferrari was nou eenmaal minder dan die RBR, dus is het voor Massa nou eenmaal wat lastiger dan voor Webber. Dat Alonso dat vorig jaar leuk kon compenseren, houdt niet in dat Massa dat niet kan. Uit prestaties uit het verleden blijkt iig niet dat Webber zoveel beter is dan Massa. Om en nabij hetzelfde m.i.. Categorie Rubens, DC, etc. Geef ze een topwagen en ze presteren, geef ze een iets mindere wagen en het is behelpen.