Round 1: Albert Park, Melbourne

Gestart door Enzo, 26 februari 2013 - 20:48:44

« vorige - volgende »

Wie gaat de eerste race winnen?

Vettel
7 (23.3%)
Alonso
4 (13.3%)
Button
5 (16.7%)
Webber
0 (0%)
Massa
1 (3.3%)
Perez
1 (3.3%)
Hamilton
3 (10%)
Rosberg
1 (3.3%)
Raikkonen
8 (26.7%)
Grosjean
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 26

Poll gesloten: 15 maart 2013 - 23:24:27

Jehoentelaar

Giedo kon er weinig aan doen dat zijn strategie om zeep werd geholpen door een langzaam leeglopende band. Tot dat moment had hij Pic en Chilton achter zich, alleen Bianchi ging nog wat beter.

gloudiesaurus

Vond alleen dat Van der Garde in de laatste paar ronden, toen Chilton er voorbij was, wel erg veel tijd verloor.
Las trouwens dat Chilton ook een extra pitstop moest maken ivm schade aan zijn voorvleugel na een kleine touche met Van der Garde in de beginfase van de race.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Gerard

Zoveel achtergrondinfo had ik nog niet.. ik heb net de uitzendig op de BBC gezien, verder nog niets vandaag :) maar een leeglopende band verklaart idd wel veel ja..

Franky R.

Citaat van: Enzo op 17 maart 2013 - 17:09:24
Dit was toch wel een hele mooie inhaalactie van Alonso. Hij lijkt te zien dat Hamilton niet opgeeft en te laat remt. Menig coureur had daar gewoon ingestuurd met een crash als gevolg.


Mooi dat Hamilton zijn strijdlust op de goede manier vertoonde...Het is lang geleden, dat ik iemand met blokkerende wielen de ander zag uitremmen... ;D

janke

Hamilton liet vandaag wel zien dat het een groot coureur is. Net wat je zegt, strijdlust. Alleen jammer dat zijn tweede setje banden niet (goed) werkte. Maar een puike prestatie.
Some things are too important to be left in the past.

Arthur

Citaat van: janke op 17 maart 2013 - 18:27:59
Hamilton liet vandaag wel zien dat het een groot coureur is. Net wat je zegt, strijdlust. Alleen jammer dat zijn tweede setje banden niet (goed) werkte. Maar een puike prestatie.

Geldt voor Alonso en Hamilton, beiden professioneel gedrag, intelligent en leven en laten leven. Ze hadden er ook allebei af kunnen stuiteren..... Goed racen dit!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

janke

Citaat van: Arthur op 17 maart 2013 - 18:42:58
Citaat van: janke op 17 maart 2013 - 18:27:59
Hamilton liet vandaag wel zien dat het een groot coureur is. Net wat je zegt, strijdlust. Alleen jammer dat zijn tweede setje banden niet (goed) werkte. Maar een puike prestatie.

Geldt voor Alonso en Hamilton, beiden professioneel gedrag, intelligent en leven en laten leven. Ze hadden er ook allebei af kunnen stuiteren..... Goed racen dit!

Inderdaad, overtaking zoals het hoort. Twee profs. Geen vreemde acties. Maar Hamilton ging dat aardig in de ankers. Mooi om te zien.
Some things are too important to be left in the past.

Arthur

Citaat van: janke op 17 maart 2013 - 18:58:33
Citaat van: Arthur op 17 maart 2013 - 18:42:58
Citaat van: janke op 17 maart 2013 - 18:27:59
Hamilton liet vandaag wel zien dat het een groot coureur is. Net wat je zegt, strijdlust. Alleen jammer dat zijn tweede setje banden niet (goed) werkte. Maar een puike prestatie.

Geldt voor Alonso en Hamilton, beiden professioneel gedrag, intelligent en leven en laten leven. Ze hadden er ook allebei af kunnen stuiteren..... Goed racen dit!

En Alonso dook er slim onderdoor aan de binnenkant. Intelligent dus. Hamilton voorzag dat en wilde dat zolang mogelijk voorkomen.. . totdat het niet langer mogelijk was en hij moest kiezen. Eieren voor je geld heet dat [geloof ik].

Nogmaals, goed racen!


Inderdaad, overtaking zoals het hoort. Twee profs. Geen vreemde acties. Maar Hamilton ging dat aardig in de ankers. Mooi om te zien.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Iceman2012

Citaat van: janke op 17 maart 2013 - 18:58:33
Citaat van: Arthur op 17 maart 2013 - 18:42:58
Citaat van: janke op 17 maart 2013 - 18:27:59
Hamilton liet vandaag wel zien dat het een groot coureur is. Net wat je zegt, strijdlust. Alleen jammer dat zijn tweede setje banden niet (goed) werkte. Maar een puike prestatie.

Geldt voor Alonso en Hamilton, beiden professioneel gedrag, intelligent en leven en laten leven. Ze hadden er ook allebei af kunnen stuiteren..... Goed racen dit!

Inderdaad, overtaking zoals het hoort. Twee profs. Geen vreemde acties. Maar Hamilton ging dat aardig in de ankers. Mooi om te zien.
tja, kan ook niet anders als je weet dat je over een paar seconden de pits in moet. Dan heeft het weinig zin om ten koste van alles je positie te verdedigen. Bovendien was Hamilton natuurlijk vrij kansloos met banden die op hun einde waren

Franky R.

Citaat van: Iceman2012 op 17 maart 2013 - 20:42:55

tja, kan ook niet anders als je weet dat je over een paar seconden de pits in moet. Dan heeft het weinig zin om ten koste van alles je positie te verdedigen. Bovendien was Hamilton natuurlijk vrij kansloos met banden die op hun einde waren
Misschien, maar i.i.t. Valencia vorig jaar [met Malle Donado] ging Hamilton minder tot het gaatje, IMHO. Even stoeien met Alonso en daarna liet Lewis hem gaan. Moet kunnen en dus prima gedaan, toch?


Of had Hamilton Alonso als een korfballer voorbij moeten laten gaan?

Iceman2012

Citaat van: Franky R. op 17 maart 2013 - 22:35:20
Citaat van: Iceman2012 op 17 maart 2013 - 20:42:55

tja, kan ook niet anders als je weet dat je over een paar seconden de pits in moet. Dan heeft het weinig zin om ten koste van alles je positie te verdedigen. Bovendien was Hamilton natuurlijk vrij kansloos met banden die op hun einde waren
Misschien, maar i.i.t. Valencia vorig jaar [met Malle Donado] ging Hamilton minder tot het gaatje, IMHO. Even stoeien met Alonso en daarna liet Lewis hem gaan. Moet kunnen en dus prima gedaan, toch?


Of had Hamilton Alonso als een korfballer voorbij moeten laten gaan?
ok, maar toen in Valencia ging het wel rechtstreeks om een podiumpositie, gisteren was het duel ergens halverwege de race op t moment dat Hamilton ook net de pits in zou gaan, da's toch een heel andere situatie. Natuurlijk probeert ie Alonso wel achter zich te houden, maar hij moet ook denken aan andere concurrenten en dus zo weinig mogelijk tijd verliezen.

Kootje

Oke .... mijn visie:

Hamilton verdedigde wel degelijk met hand en tand zijn positie tov Alonso. Zijn late remmen met blokkerende wielen voor bocht 13 is daar voor mij de bevestiging van. Echter was dit ook direct de oorzaak van zijn opgave in bocht 14. De door die actie ontstane flat-spot zorgde ervoor dat Hamilton direct naar binnen moest, waardoor verder verdedigen geen enkele zin meer had.

Ik wil hierin zelfs nog 'n stapje verder gaan. Dit incident heeft hem z'n 2-stop strategie en het podium gekost, en wel omdat hij nu eerder dan gepland aan z'n 2e stint moest beginnen. Direct gevolg daarvan is dat hij ook voor z'n 3e en bedoelde laatste stint eerder naar binnen moest waardoor 'n 4e stint noodzakelijk werd. Helaas pindakaas, maar ook dat is racen.

Jehoentelaar

Citaat van: Franky R. op 17 maart 2013 - 22:35:20
Of had Hamilton Alonso als een korfballer voorbij moeten laten gaan?

Hey hey, wat is daar mis mee? ;D

Sabai

Citaat van: Kootje op 18 maart 2013 - 17:20:03
Oke .... mijn visie:

Hamilton verdedigde wel degelijk met hand en tand zijn positie tov Alonso. Zijn late remmen met blokkerende wielen voor bocht 13 is daar voor mij de bevestiging van. Echter was dit ook direct de oorzaak van zijn opgave in bocht 14. De door die actie ontstane flat-spot zorgde ervoor dat Hamilton direct naar binnen moest, waardoor verder verdedigen geen enkele zin meer had.

Ik wil hierin zelfs nog 'n stapje verder gaan. Dit incident heeft hem z'n 2-stop strategie en het podium gekost, en wel omdat hij nu eerder dan gepland aan z'n 2e stint moest beginnen. Direct gevolg daarvan is dat hij ook voor z'n 3e en bedoelde laatste stint eerder naar binnen moest waardoor 'n 4e stint noodzakelijk werd. Helaas pindakaas, maar ook dat is racen.

Dat dacht ik ook al op dat moment heb er verder niks meer van gehoord .

Wings

Citaat van: Iceman2012 op 17 maart 2013 - 20:42:55
tja, kan ook niet anders als je weet dat je over een paar seconden de pits in moet. Dan heeft het weinig zin om ten koste van alles je positie te verdedigen. Bovendien was Hamilton natuurlijk vrij kansloos met banden die op hun einde waren

Hamilton was niet kansloos en verdedigde zijn positie naar het kunnen van het materiaal. Dat het weinig zin heeft vind ik zo fout in een sport waar miljoenen worden uitgegeven om honderdsten te winnen en het kampioenschap gewonnen en verloren wordt op tiendes.